"
Du er her: Forside > In the pit - Oslo Børs > GOGL - Bulkårene 2011-2018
GOGL - Bulkårene 2011-2018
hekken
07.01.2011 14:27
#1240

Endre
Panamax fremdeles i pluss.

Innkommet 07.01.2011 14:21 - TDN

Oslo (TDN Finans): Baltic Dry-indeksen er ned 1,6 prosent fredag til 1.519
poeng, mens capesize-indeksen er ned 8,3 prosent til 12.897 dollar pr dag.

Det melder Bloomberg News.

Baltic Dry -1,6%
Capesize -8,3%
Panamax +2,9%
Handysize -0,5%
Supramax -0,8%

BALTIC DRY-INDEKSEN I POENG, OG SEGMENTER I RATER (USD):

Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
07/01 1.519 12.897 15.416 11.196 14.023
06/01 1.544 14.057 14.987 11.253 14.137
05/01 1.621 16.670 14.513 11.466 14.493
04/01 1.693 18.697 14.312 11.805 14.860

Endret 07.01.2011 14:28 av hekken
aud59
07.01.2011 14:30
#4658

Endre
GOGL "kan" komme i fokus igjen pga. flommen i Australia. Kineserne må nå hente kullet sitt fra lengre distanser (Brasil og Sør Afrika). Ratene i atlanterhavet er sterke, mens stillehavet faller. Skulle ratene flate ut i stillehavet som følge av båter som ballaster over til atlanteren vil vi kunne se en rebound i aksjen. Sentimentet har vært negativt i lang tid, og det skal ikke mye til for en liten rekyl. Volumet var høyere enn normalt i går...



hekken
08.01.2011 15:53
#1241

Endre
Lurer på om ikke Sterk økonomisk vekst i vente i India vil føre til reduksjon av overskuddet på tonnasje etter hvert. Kan gå fort når det først starter. Kommer det signaler på økt import av kull, malm eller annet skal vi holde godt fast på aksjen.
aud59
08.01.2011 17:11
#4659

Endre
Hekken helt enig.Valgte og gå inn på torsdag da jeg har tro på en oppgang i ratene fremover.
God helg.
enlace
10.01.2011 14:11
#4078

Endre
Vel folkens ratene stuper og Aud kjøper, ikke mer å si om det, men råd lytter hun ihvert fall ikke til. Som sagt innen april/mai er vi muligens under 1000 poeng. Det er end nedgang på ca 33% fra dagens nivå og forsatt et stykke fra historisk lav.

Siden 17. desember har Capesize-ratene falt hele 31,5 prosent. Pareto Bassøe skriver i sin seneste ukerapport at ratekollapsen skyldes flom i gruvene i Australia og tilførsel av ny tonnasje til markedet.

T/C-ratene fra kontinentet til Østen var på 26.000 dollar, mot 43.000 dollar i midten av desember. Ratene fra Østen til kontinentet var på 3.500 dollar, mot 9.000 dollar i rapporten 17. desember.

Panamax-markedet startet året positivt. Atlanterhavs-markedet leder an med rater rundt 25.000-27.000 dollar. Stillehavsmarkedet er roligere, men ratene begynte å ta seg opp mot slutten av forrige uke.

Supramax-markedet har falt betydelig siden 2010, spesielt i det fjerne østen. I Atlanterhavet er ratene fortsatt stabile.
ORRY
10.01.2011 14:15
#1176

Endre
Jeg kjøper også enlace,så det er ikke bare aud som kjøper.Så mer er det ikke og si om det:-)jeg for min del tror ratene kommer til og snu ganske raskt og brått oppover igjen,innen januar er omme.
hekken
10.01.2011 14:18
#1242

Endre
Panamax fremdeles opp!!

Innkommet 10.01.2011 14:12 - TDN

Oslo (TDN Finans): Baltic Dry-indeksen er ned 1,6 prosent mandag til 1.495
poeng, mens capesize-indeksen er ned 7,7 prosent til 11.900 dollar pr dag.

Det melder Bloomberg News.

Baltic Dry -1,6%
Capesize -7,7%
Panamax +1,5%
Handysize -0,8%
Supramax +0,3%

BALTIC DRY-INDEKSEN I POENG, OG SEGMENTER I RATER (USD):

Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
10/01 1.495 11.900 15.645 11.104 14.064

07/01 1.519 12.897 15.416 11.196 14.023
06/01 1.544 14.057 14.987 11.253 14.137
05/01 1.621 16.670 14.513 11.466 14.493
04/01 1.693 18.697 14.312 11.805 14.860
hekken
10.01.2011 14:19
#1243

Endre
Når Australia åpner kan det gå kjapt, men vi får se. Uansett - på litt sikt - kan det være en god kjøpsanledning nær åttetallet:)

Endret 10.01.2011 14:19 av hekken
aud59
10.01.2011 14:51
#4661

Endre
Håper og tror at dette er bunn hekken.
LinPiao
10.01.2011 19:17
#63

Endre
Da ramla den ned på 7,95. Det var da jeg hadde tenkt å kjøpe. Men jeg venter til BDI lager noe som ligner på begynnelsen av en bunnformasjon. Kan ikke skjønne at den skal helt ned til 1 000 som enlace antyder, men det vil vise seg.
hekken
11.01.2011 08:49
#1244

Endre
det er lenge siden den har vært langt nede.
ORRY
11.01.2011 09:14
#1177

Endre
hekken

kjøper du mer?...siden du er"så"langt nede:-)

Endret 11.01.2011 09:13 av ORRY
hekken
11.01.2011 09:16
#1245

Endre
Skal jeg kjøpe mer må den langt ned. Kjøpte beklageligvis endel noe for tidlig, så nå sitter jeg her med lang nese.
hekken
11.01.2011 11:00
#1246

Endre
Jeg observerer at JIN er opp ca. 5 prosent, mens GOGL er ned 0,25 prosent. Jeg ville tro at denne handles med stor rabatt. Den har tross alt kontrakter på 85 prosent av flåten, og Kina skal importere mer jernmalm. Etterspørselen vil øke, og Capen går oppover bare Australia er på bena igjen. Tror vi kan se litt positivt på framtiden.
ORRY
11.01.2011 13:24
#1178

Endre
hekken

Enig med deg,jeg kjøper 25K på hver 10 øre nedover,magefølselsen min sier at vi snart får et solid rykk oppover.
aud59
11.01.2011 15:44
#4665

Endre
Innkommet 11.01.2011 00:10 - TDN
Oslo (TDN Finans): Havnen i Brisbane, Australia vil stenges fra midnatt,
lokal tid, grunnet forverrede værforhold. En vurdering om gjenåpning vil
gjøres onsdag morgen.

Det skriver TradeWinds på sine nettsider tirsdag.

Kullagrene er ifølge rapportene lave ved den viktige kullhavnen Dalrymple
Bay, men leveransene er tilstrekkelig til å fortsatt laste skip, skriver
TradeWinds.

Samme situasjonen gjør seg gjeldende ved havnen i Gladstone.

-Kullagrene er ekstremt lave for øyeblikket sier sjefen for Gladstone
Ports, Leo Zussino til Bloomberg News.

Ifølge talsmenn for Gladstone-havnen kan det gå alt fra dager til uker før
de igjen mottar kulleveranser som vanlig.

Lederen for Queensland Resource Council, Michael Roche, ga tirsdag en
oppdatering på kullproduksjonen i delstaten Queensland.

-Det vil bli en kullmangel som vil påvirke det globale markedet en liten
periode. Man må regne med at tømmingen av vann fra oversvømte gruver vil
fortsette inn i neste måned, sier han til Bloomberg News tirsdag.

Gruveselskapet New Hope melder tirsdag at produksjonen ved deres gruver i
New Acland og New Oakleigh er stengt grunnet det kraftige nedbøret de
seneste 48 timene, og at produksjonen ved gruven i Curragh er betydelig
påvirket.

Analytiker Christian Dyvik i Handelsbanken Capital Markets sier de har
advart mot å sitte med tørrlastaksjer i det korte bildet grunnet den årlige
svakheten i Baltic Dry-indeksen i januar-februar-perioden.

-Mange skipseiere valgte å holde igjen nybygg leveranser fra verft i
desember, som ventes å komme på markedet i januar. Situasjonen i Australia
har bidratt til ytterligere forverring av ratesituasjonen, hovedsakelig for
capesize, sier han til TDN Finans tirsdag.

Utover det kortsiktige bildet ser Dyvik oppsidepotensial for
tørrbulkratene, ettersom manglende produksjon fra Australia må erstattes
med økt skipning av kull og jernmalm fra Atlanteren til Asia på lengre
sikt.

-Får vi økt aktivitetsnivå og en langvarig problematikk i Australia, så kan
køer dannes, som kan påvirke tørrlast rater positivt, sier Dyvik, som
legger til:

-Markedet har helt klart for mye kapasitet for øyeblikket, men vi tror
ratene bunner ut snart. Det kan bli en spennende vår innen tørrlast.
--
therese.riiser@tdn.no
TDN Finans - tel +47 22 00 11 55

#CODES BULK C/GOGL C/JIN C/NHY
hekken
11.01.2011 15:50
#1247

Endre
"-Det vil bli en kullmangel som vil påvirke det globale markedet en liten
periode. Man må regne med at tømmingen av vann fra oversvømte gruver vil
fortsette inn i neste måned, sier han til Bloomberg News tirsdag."

Da bllir det vel litt press på ratene igjen da??
enlace
11.01.2011 17:21
#4082

Endre
14:16
Tørlastindekset Baltic Dry falder tirsdag 1,0 pct. til 1480 point. Det skriver Bloomberg News.

Baltic Dry-indekset udarbejdes af London-baserede Baltic Exchange og dækker priserne for at få fragtet last som kul, korn og jernmalm. Indekset er baseret på en daglig rundspørge til mæglere over hele verden.

Baltic Dry nåede et foreløbigt højdepunkt den 20. maj 2008, da indekset ramte 11.793.

Kommentar
Kontrastene er store 11793 og dagens 1480. Bulk er ikke for de med dårlige nerver. Ser at Hekken har et håp om en rateendring om en måneds tid. Det kan selvsagt skje at det blir en liten oppgang i segmentet for store bulkskip når den tid kommer, men det ser ikke spesielt lyst ut.

Kan ikke mye om gruveindustri bortsett fra at jeg har tapt noen hundre tusen på Crew og lærte litt der, men vet at det tar ting å starte opp prosesser etter en voldsom flom. Havnekapasiteten er neppe økt som en følge av naturkatastrofen i Australia, snarere tvert i mot. Vil derfor være meget forsiktig med å satse på en oppgang. Havnekapasitet i Australia og skip på timecharter kontrakter vil først fylles opp. Mulig at det blir en vist antall skip på reden, men om det vil være så vesentlig med tonnasje at det skaper behov slik at ratene økes er det umulig å si noe om.

Tilstrømmingen av nybygg fra Asia forsetter som en asiatisk flom, og den stopper ikke i løpet av en måned eller to. Det må skip i opplag, det er det eneste som kan løfte ratenivået vesentlig. Skip som går i løsfart vil tape penger på dagens rater, men det er mulig det forsatt er dekningsbidrag og da forsetter gjerne redere. Det blir forsatt litt igjen til renter, om ikke til avdrag. En ytterligere nedgang i ratenivå vil føre til opplag, så faller prisene. Det er jo det Fredriksen venter på, jfr. hans fylleprat på Bristol før jul.
hekken
11.01.2011 17:43
#1248

Endre
enlace - har du oversikt over skraping, eller planer om det. Leste at nå er prisene gode, og det ville være fornuftig og kanskje lønnsomt å hugge noen av de gamle Capene.
enlace
11.01.2011 18:22
#4084

Endre
Hekken
Hei, ordreboken for nye bulkskip presenterer ca 50% av eksisterende flåte i dwt. Det er forventet at det vil bli levert 3/4 av disse skip i 2011. Analytikere hos Pareto mener at 20 - 25% av denne tonnasjen vil bli forskjøvet framover om mulig, samt at kun 10% vil bli kansellert(nevnt i tidligere innlegg, stål innkjøpt etc noe som gjør kansellering meget dyrt, men senere iverkesettelse er lettere).

Volumet i skipninger er beregnet å øke med 13% i år, 10% i 2012 og 9% i 2013. Med andre ord ser det ikke helsvart ut i et perspektiv på flere år. Men alt er avhengig at forsatt vekst i Kina.

Du har helt rett i at når ratene faller og opphuggingsprisene er høye vil det kunne bli en god utgang. 15% av dagens bulkflåter er over 25 år (gjennomsnittalder ca 28,5 år). Eldre skip vil ha høyere driftskostnader og de må klasses oftere samt det må settes av mer midler til dokking. Nå er det ikke samme problemstilling med dobbelskrog som med tankskip, men økt skrappingen vil kunne ta noe av overkapasiteten.

Problemene her er nye miljøstandarder. IMO og miljøfolk har satt sine øyne på den forurensende aktivitet som i årtier har vært bedrevet i India og Bangla desh hvor skipene forsatt kjøres på land ved høyvann og blir stående mens de manuelt blir plukket fra hverandre.

Dessverre tar det tid å bygge opp kapasitet til å skrote gamle skip på en miljømessig god måte. Kina har bygd opp kapasitet og blitt nummer to etter India, Vietnam vet jeg har planer.

Den store scrappingbølgen som en følge av IMO regler mot enkeltskrogstankskip er over og det er mulig at det vil kunne øke skrapekapasiteten for andre segment. 246 bulkskip ble skrapet i 2009 (det ble levert 1812 skip i følge Clarkson).

Skrapingen av eldre skip i 2011 vil om prisene holder seg i nivået rundt US 250 utvilsomt forsette i samme fart, men likevel vil det bli en stor nettotilgang. Kapasitetsøkningen fra 2009 til 2010 ble doblet, mye takket være Kina.

Håper det var noe svar på det du spurte om.
hekken
11.01.2011 18:33
#1249

Endre
Ja, dette var mer enn jeg hadde ventet. Takker for innlegget, det var ikke meningen at du skulle jobbe så jævlig mye med dette. Men det er sikkert andre brukere av gruppen som også setter pris på oversikten du satte opp, så takk.

Jeg synes heller ikke det ser helsvart ut, men slik utvikling som årene før finanskrisen kan vi bare drømme om.
enlace
11.01.2011 18:34
#4085

Endre
Hekken
Min favoritt i shipping de siste år er Golar. Det har også utviklet seg til å bli en god utbytteaksje. Samme eier som GOGL. Det er forsatt et potensiale i den aksjen.

En annen shippingaksje som jeg tror vi bli bra i 2011 og som også er en god trading aksje er DESSC. Samme eier her, ratene vil øke fra februar/mars og ifølge shippingkretser har dominerende eier sagt at selskapet er til salgs for rett pris. Hva nå det måtte bety. Uansett har han kun drøyt 34% eierandel og det gjør selskapet mer åpent.

Fredriksen solgte seg ned i Marine Harvest for å frigjøre kapital. Han ønsker å kjøpe flere tank og bulkskip og har uttalt at han vil satse på Seawell og Seadrill.
hekken
12.01.2011 09:06
#1250

Endre
Meglerhus tror ikke raset er over ennå Men presiserer dette med langsiktige rater. Gogl kan komme over kneika uten store tap.
aud59
12.01.2011 09:10
#4666

Endre
Ser ikke bort ifra om dette vedvarer en stund til, at Fredriksen hamstrer mer bulktonnarsje.
ORRY
12.01.2011 11:07
#1179

Endre
Fint driv i GOGL igjen idag,blir spennende og se om den holder seg:-)
aud59
12.01.2011 13:52
#4667

Endre
Meglerhus tror Golden Ocean vil tjene på flommen i Australia og anbefaler kjøp av aksjen.

Artikkel av: Øystein Byberg (HegnarOnline - 12.1.11 13:44)
Tips en venn Facebook Twitter Skriv ut
Relaterte artikler Se aksjeticker
Meglerhus tror ikke raset er over ennå
Ratene tilbake på 2002-nivå GOGL


John Fredriksens bulkrederi Golden Ocean snur opp etter flere dager med fall. Aksjen stiger 2,8 prosent til 8,14 kroner.

First Securities har gjenopptatt dekningen av Golden Ocean Group med en kjøpsanbefaling, melder TDN Finans. Kursmålet er satt til 11,50 kroner.

Meglerhuset tror selskapet vil tjene på flommen i Australia.

"Golden Ocean Group ventes å bli positivt påvirket av økte rater som følge av økt etterspørsel av tørrlastfrakt etter flommen i Australia. Force majeure ved australske eksporthavner ventes å øke tonnasjemilene siden asiatiske kjøpere blir tvunget til å se til Atlanterhavet for kulleveranser", heter det i oppdateringen.

Bulkratene, representert ved Baltic Dry-indeksen, har falt 20 dager på rad, og er ned 32 prosent siden 6. desember.

enlace
12.01.2011 14:19
#4086

Endre
SIX): Baltic Dry-indeksen faller 1,8 prosent til 1.453 poeng.
Det viser statistikk fra det britiske selskapet Baltic Exchange
innhentet via SIX Telekurs iD.


Indeksene:

Baltic Exchange Dry Index TM 1453 (DOWN 27)
Baltic Exchange Capesize Index TM 1637 (DOWN 82)
Baltic Exchange Panamax Index TM 1970 (DOWN 5)
Baltic Exchange Supramax Index TM 1360 (UP 10)
Baltic Exchange Handysize Index TM 758 (DOWN 2)


(Se historiske data nederst)

Endret 12.01.2011 14:19 av enlace
hekken
12.01.2011 14:25
#1251

Endre
Nå faller faen meg Panamaxen også. Godt å være ute igjen.


Innkommet 12.01.2011 14:18 - TDN

Oslo (TDN Finans): Baltic Dry-indeksen er ned 1,8 prosent onsdag til 1.453
poeng, mens capesize-indeksen er ned 8,7 prosent til 10.285 dollar pr dag.

Det melder Bloomberg News.

Baltic Dry -1,8%
Capesize -8,7%
Panamax -0,2%
Handysize -0,2%
Supramax +0,7%

BALTIC DRY-INDEKSEN I POENG, OG SEGMENTER I RATER (USD):

Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
12/01 1.453 10.285 15.709 11.015 14.223
11/01 1.480 11.266 15.742 11.042 14.120
10/01 1.495 11.900 15.645 11.104 14.064
aud59
12.01.2011 14:36
#4668

Endre
Pen oppgang idag hekken. Du valgte og selge?
hekken
12.01.2011 14:39
#1252

Endre
Regner med en lavere inngang igjen. Var bare nødt til å selge på den stigningen. Gevinstsikring.
Bobben
12.01.2011 15:41
#4041

Endre
Kommer det snart en melding om a Freddy laster igjen?
hekken
13.01.2011 10:02
#1253

Endre
Pareto har kursmål på 7,50 i dag. Mener ratene kommer under ytterligere press framover.
hekken
13.01.2011 15:17
#1254

Endre
Hva kan man tro om dette??

BALTIC DRY-INDEKSEN: FALLER 0,5 PROSENT TIL 1.446 POENG

14:49

(SIX): Baltic Dry-indeksen faller 0,5 prosent til 1.446 poeng.
Det viser statistikk fra det britiske selskapet Baltic Exchange
innhentet via SIX Telekurs iD.


Indeksene:

Baltic Exchange Dry Index TM 1446 (DOWN 7)
Baltic Exchange Capesize Index TM 1627 (DOWN 10)
Baltic Exchange Panamax Index TM 1949 (DOWN 21)
Baltic Exchange Supramax Index TM 1362 (UP 2)
Baltic Exchange Handysize Index TM 760 (UP 2)

Endret 13.01.2011 15:17 av hekken
enlace
13.01.2011 17:39
#4088

Endre
Hekken

Her skal du få en liten gavepakke av meg.

Ferske nyheter om hva som vil skje omkring kapasiteten for 2011. Det er så mange faktorer som vurderes og det kommer ingen klar konklusjon om hvordan ratenivået vil bli, men når en ser på økning i lastemengde og tonnasjetilgang så skal det jammen ligge mange skip på reden for at de skal oppta så store mengder tonnasje som tilflyter markedet eller de skal seile store omveier, kanskje rundt Hvaler. Som jeg tidligere har nevnt tror jeg ikke at opphoggingskapasiteten totalt vil øke så meget i 2011. Den ble dobblet i 2010, men jeg tror at miljøstandarden og annet vil kunne påvirke kapasiteten for 2011.

Det at LNG vil ta over for kull mener jeg er meget fornuftig ut fra miljøsyn, men ikke minst fordi jeg har aksjer i Golar LNG.

Lorentzen & Stemoco venter en vekst i

tonnmiletterspørselen etter bulkfrakt på inntil femten prosent i 2011, men

markedet vil avgjøres av verftenes levering av nye bulkskip, som estimeres

til rekordhøye 130 millioner dødvekttonn.



Det skriver Nicolai Hansteen, Knut Stangebye Olsen og Thomas Zwick i

skipsmeglerforetaket i en rapport torsdag.



Selve volumveksten for sjøbåren last estimeres til 11,5 prosent i 2011, men

lengre fraktdistanser innebærer en høyere vekst i tonnmiletterspørselen.



Havnekøene vil trolig holde seg høye, og holde mange bulkskip unna det

aktive markedet, og dermed styrke flåtekapasitetsutnyttelsen, skriver

Hansteen, Stangebye Olsen og Zwick.



Flommen i Australia estimeres å ha tatt ut totalt 37 millioner tonn ulike

typer kull fra eksport, og asiatiske stålverk søker nå alternativ

leverandører lenger unna, som Nord-Amerika. Også andre energisorter, som

LNG, kan bli mer aktuelle.



Tørrbulkmarkedet ser ut til å være volatilt, men med sterke underliggende

forhold. For året venter vi en sterk vekst, og Kina vil trolig komme

tilbake med behov for import av jernmalm, skriver skipsmeglerforetaket,

som tror på en rekordhøy import av nesten 700 millioner tonn kull til Kina.

India ventes trenge mer enn 100 millioner tonn.



Lorentzen & Stemoco mener imidlertid markedet vil bestemmes av i hvilken

grad skipene som er i ordre blir levert, og estimerer selv en

leveringsprosent på rundt 30 prosent.



Ulike nybyggforutsetninger gir meget ulike ratescenarier ettersom

markedsbalansen flukturerer rundt teknisk viktige 90 prosent. Hvis relativt

få skip blir levert vil markedet være fast. Hvis relativt flere skip

leveres, kan ratene falle. Skraping av gamle skip vil aksentueres, og bli

et aktuelt alternativ i et svakere marked, skriver de tre

Endret 13.01.2011 17:41 av enlace
hekken
13.01.2011 18:43
#1255

Endre
Mange analyser er forskjellige og til dels motstridende.
Fikk akkurat se denne Pareto nedgraderer Jinhui og bulk
Disse "analysene", eller synsingene kan forvirre mang en kjøper. Får se det an litt tror jeg.

Endret 13.01.2011 18:44 av hekken
hekken
14.01.2011 12:11
#1256

Endre
Hentet fra HO. Mye spekulasjoner, men er det fremdeles håp om at vi ikke dukker under 7,50 ??

Oslo (TDN Finans): Citigroup estimerer at fem millioner tonn kulleksport
allerede har gått tapt som følge av uværet i Australia, og at minimum ti
millioner tonn vil gå tapt, bare som følge av stengningen av Blackwater-
jernbanesystemet.

Det kommer frem i en analyse av bulkråvarer fra Citigroup torsdag.
Meglerhuset mener at selv om skadene er betydelig på gruvene i Queensland,
så vil skadene på jernbanenettverket forbli flaskehalsen de kommende
månedene.

Citigroup har hørt rapporter om strukturell skade på flere av broene i
Blackwater-jernbanesystemet. I så fall vil dette påvirke eksporttonnasjen
betydelig og i lang tid, ettersom lagrene var lave fra før grunnet uværet i
desember, heter det i analysen.

I sin morgenrapport skriver Fondsfinans at situasjonen i Australia er verre
enn først antatt og viser til spekulasjon om at det kan gå seks måneder før
produksjon og handel er tilbake på normalt nivå.

Ifølge Fondsfinans har skip blitt hyret til å frakte mer kull fra Colombia
i stedet, som vil medføre økt tonnmil og økte rater.

Fondsfinans lanserer derfor Golden Ocean Group som en Trading buy.

Fraværet av ti millioner tonn coking-kull vil imidlertid medføre en
reduksjon i verdens stålproduksjon på 25 millioner tonn. Dette vil i neste
instans medføre en reduksjon i behovet for jernmalm på 37 millioner tonn, i
følge Citigroup sine beregninger.

Værutsiktene er ifølge analysen negative og ytterligere store
nedbørsmengder kan ramme Queensland-regionen.

Februar er statistisk sett den måneden med høyest nedbør i Queensland og
ifølge det australske meteorologiinstituttet er det 60 til 70 prosents
sannsynlighet for større enn vanlig nedbørsmengde i januar-mars.

--

TDN Finans

CA

22 00 11 55

finans@tdn.no
nettopen
14.01.2011 21:39
#2887

Endre
For GOGL er det vel også en sak at 80 % av båtene går på lange kontrakter
da er ikke svingningen i spot så viktig.
det gjenspeiler vel mere stålprisene og de er viktige også for gogl prisingen

Nettoppe
aud59
18.01.2011 09:41
#4677

Endre
Tungt her om dagen.

AS i dag.
Bare dårlige nyheter i tørrbulkshipping om dagen. Nå er Herman Billung CEO i Golden Ocean, i avisen og sier at skipsverdiene skal falle 10-20%. Jeg kan umulig tro at ikke Golden Ocean vil få problemer hvis dette dårlige markedet svekker seg. Selv om de har mange båter ute på lengre kontrakter, så er det viden kjent at motparter sniker seg ut av ansvaret sitt hvis kontraktene blir for ufordelsaktige. I tillegg vil de få problemer med å hedge seg i 2012-2014, for her kommer prisene også ned..


hekken
18.01.2011 09:49
#1257

Endre
Jeg er også usikker med tanke på chinamaxene. Tror det blir en periode hvor bulkaksjer ikke er så attraktive. Men det skjer mye innenfor sektoren, så man får vel følge med om det snart skulle skje noe positivt.
Lave skipsverdier kan jo også føre til at GOGL kjøper flere båter og dermed styrker sin posisjon framover.
LinPiao
18.01.2011 13:54
#75

Endre
Nå har vi hatt to dager med utflatende BDI-rater, men jeg tør ikke gå inn med Gogl-kurser på 8-tallet.
hekken
18.01.2011 14:34
#1258

Endre
LinPiao - sikkert lurt tenkt!Q!

Innkommet 18.01.2011 14:25 - TDN

Oslo (TDN Finans): Baltic Dry-indeksen er ned 0,5 prosent tirsdag på 1.432
poeng, mens capesize-indeksen er ned 1,0 prosent til 9.537 dollar pr dag.

Det melder Bloomberg News.

Baltic Dry -0,5%
Capesize -1,0%
Panamax -2,5%
Handysize +0,6%
Supramax +1,1%

BALTIC DRY-INDEKSEN I POENG, OG SEGMENTER I RATER (USD):

Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
18/01 1.432 9.537 14.676 11.319 14.947
17/01 1.439 9.638 15.048 11.257 14.780
hekken
18.01.2011 18:29
#1259

Endre
Er det en bitte liten lysning i mørket???

DRY BULK MARKET HAS BOTTOMED OUT, AS WEATHER IN AUSTRALIA DIALS DOWN -
LinPiao
18.01.2011 18:39
#78

Endre
Jo, ratene kan begynne å bunne ut, men på halvparten av nivået før jul, men med omtrent samme aksjekursen. Høvdingen i Gogl sier et sted i dag at det kan være aktuelt å kjøpe billige båter (eller kanskje rederier) nærmere sommeren. Det er jo spennende og det vil uansett bli deilig med sommer. Men mye opptur i aksjen før det tror jeg ikke på.

Endret 18.01.2011 18:39 av LinPiao
hekken
19.01.2011 14:23
#1260

Endre
Synes det er rart at denne fremdeles ligger over åtte!

Innkommet 19.01.2011 14:15 - TDN
Oslo (TDN Finans): Baltic Dry-indeksen er ned 1,5 prosent onsdag på 1.411
poeng, mens capesize-indeksen er ned 4,1 prosent til 9.143 dollar pr dag.

Det melder Bloomberg News.

Baltic Dry -1,5%
Capesize -4,1%
Panamax -3,5%
Handysize +0,7%
Supramax +0,5%

BALTIC DRY-INDEKSEN I POENG, OG SEGMENTER I RATER (USD):

Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
19/01 1.411 9.143 14.166 11.402 15.023
18/01 1.432 9.537 14.676 11.319 14.947
17/01 1.439 9.638 15.048 11.257 14.780
ORRY
19.01.2011 14:54
#1180

Endre
hekken

Det er nå du skal kjøpe:-)...derfor ligger den over 8......
enlace
19.01.2011 15:20
#4091

Endre
Reaksjonen ned i aksjekurs må komme. Skipsprisene er under press, en annen vesentlig faktor er drivstoff som har økt voldsomt de siste måneder. Det vil merkes på regnskapene.
hekken
19.01.2011 15:23
#1261

Endre
Tror vel kanskje at den skal under åtte, og da taper jeg jo hvis jeg kjøper nå.
Synes du ikke det høres lurt ut - ORRY

Det er liksom tings iboende. Kjøper jeg nå, går den ned. Gjør jeg det ikke .....?

Endret 19.01.2011 15:25 av hekken
ORRY
19.01.2011 18:17
#1181

Endre
hehe...var litt av en regle du hadde i siste setning der:-)

Mulig den skal under 8 på kort sikt,men jeg tror for min del tror at nedsiden er begrenset...og buskene lusker freddy:-)
aud59
20.01.2011 11:41
#4679

Endre
Der kom meldingen gutter!
Tar ned estimater i Golden Ocean
Av: Magnus Klever - StockLink iMarkedet
Publisert: 20.01.2011 11:00:30 - Oppdatert: 20.01.2011 11:00:30
Fall i skipsprisene gir redusert verdijustert egenkapital.
Danske Markets trekker frem John Fredriksens tørrlastrederi Golden Ocean i sin morgenkommentar.
De gjentar salgsanbefalingen reduser og kursmålet på syv kroner per aksje.

I rapporten skriver de at flommen i Australia har medført store forstyrrelser i forbindelse med de globale kulleveransene. Det har sørget for at capesize-ratene har falt ned mot 9.000 dollar per dag. Dette vil likevel kun ha begrenset innvirkning på Golden Ocean.

Årsaken er at rederiet har en høy kontraktsdekning, og at de venter at capesize-ratene vil hente seg inn igjen til mer normale nivåer i løpet av første halvår i år.

Meglerhusets analytikere har valgt å redusere den estimerte verdijusterte egenkapitalen (NAV) til 9,4 kroner fra 10,5 kroner per aksje. Det skyldes fallende priser i annenhåndsmarkedet for bulkskip samt å reflektere at flåten blir eldre.

- Vi venter at NAV vil fortsette å svekke seg i år med skipspriser som trolig innta det historiske forholdet til fraktratene, skriver Danske Markets.




enlace
20.01.2011 14:38
#4093

Endre
"venter at capesize ratene vil hente seg inn til mer normale nivå i løpet av første halvår".

Det knytter seg usikkerhet til den videre utvikling og det er derfor litt for lett å komme med en slik vurdering. Tonnasjetilvekst er stor, se eventuelt tidligere innlegg.

Når det gjelder Australia og den videre betydning for ratenivået vil jeg være forsiktig med å satse på det som en faktor for økt ratenivå. Det er så mange ledige skip, og befrakter vil tape stort om skipene blir liggene å vente i månedsvis for å få lastet. Her vil trolig oppbygningen komme gradvis over tid, i mellomtiden kommer det stadig nye skip til markedet. Det skaper overkapasitet.

Det at tonnasje/mil øker som en følge av Australia delvis er stengt er en annen faktor, men den skal heller ikke overdrives da kapasiteten i andre havner også har sine begrensninger. LNG prisene er lave for tiden og det gjør LNG stadig mer attraktivt som et alternativ til kull (kjøp Golar Lng og Energy)ikke minst fordi det ikke forurenser.

Bulk er et dårlig investeringsalternativ i det korte og mellomlange perspektiv.
LinPiao
20.01.2011 14:44
#90

Endre
enlace

Hvor langt ned må aksjekursen før det blir et rimelig kjøp? Under 7,50?
enlace
20.01.2011 15:07
#4094

Endre
LinPiao
Jeg har ingen krystallkule. Sammenlignet med andre rederier i samme bransje har GOGL holdt seg bra. Trolig takket være de lange certerpartier. Det som markedet frykter er at verdiene på skipene faller som en følge av det dårlige ratenivået. Historisk har det vært slik, i så måte er det et perfekt marked. Faller ratene faller inntjening faller inntjening faller skipsverdiene. De nevnte faktorer påvirker aksjekursen, så langt har GOGL greid seg bra. Ratene har falt 35% mens GOGL har falt 20%. Det kan derfor konkluderes med at fall i skipsverdier ikke reflekteres i dagens aksjekurs.

På det grunnlag vil jeg anta, med forsatt fall i ratenivå, at vi nærmer oss kr 7 innen en måned. Ellers gjør jeg oppmerksom på følgende:

Salgskandidat -Kort sikt, 19. jan 2011 Analyseforklaring
Golden Ocean Group Limited har steget opp mot taket i en fallende trendkanal. Videre nedgang indikeres og dagens kursnivå kan være en god utgangskurs. Aksjen beveger seg i en rektangelformasjon mellom støtte på 7.93 kroner og motstand på 8.80 kroner. Etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning. Aksjen nærmer seg motstanden ved ca 8.18 kroner, noe som kan gi en reaksjon ned. Volumbalansen er positiv og styrker aksjen på kort sikt. Aksjen anses samlet sett teknisk negativ på kort sikt.
LinPiao
20.01.2011 15:59
#92

Endre
enlace - takk for svar.
shipohoej
20.01.2011 22:37
#254

Endre
Hi summarhekken

Vi skal have sluttet handlen med 1 million stk gogl til kurs 15 31.12.2010 måske din fiskeopdrætterven fredriksen :) også vil købe til kurs 15
LinPiao
24.01.2011 15:53
#94

Endre
Dagens Baltic Dry Index (BDI) ned 25 til 1345. Alle spådommer om bunner og ranger har bommet. Må den under 1 000 for å få fart på opphoggingen?
hekken
24.01.2011 15:58
#1262

Endre
LinPiao - nå er det vel like før du får den på 7,75 som du drømte om?
LinPiao
24.01.2011 16:02
#95

Endre
7,80 akkurat nå. Dæven ta. Men den var på 8 blank før jul mens ratene var det dobbelte. Kanskje jeg blir for grådig, men jeg tror jeg venter på 7,52.
hekken
24.01.2011 16:05
#1263

Endre
Ja, det er jo ditt valg. Lett å bli grådig når vi ser på den nå.
shipohoej
24.01.2011 17:05
#255

Endre
Drenge vi er på vej mod kurs 6,50 skulle have solgt til fiskeopdrætteren og til summarhekken på 15 :)
hekken
25.01.2011 08:37
#1264

Endre
Kanskje nedtrenden er i ferd med å snu snart??
Baltic index down, but steel demand may lift rates
nettopen
25.01.2011 09:24
#2892

Endre
Ser vel ikke helt ut som om den har snudd i dag nedturen.
Det er vel lengen siden den har vært så stor, nesten som høsten 2008 dette.....


Nettopen

Noen som vet mere en andre her eller????
hekken
25.01.2011 09:26
#1265

Endre
Innlegg av: veblen (25.01.11 08:40 ), lest 54 ganger
RE^1: Dry bulk market's downturn sees no relief
KLC seeks court protection

Korea Line Corp (KLC) has applied for court receivership after it failed to renegotiate a number of loss making charters.

The Seoul-based shipowner has also been hit by the refusal of financial institutions to extend it further credit facilities.

"We could not get borrowings from the banks and the re-negotiation of the charter contracts did not turn out favourably as most owners were not positive to it," a KLC official told TradeWinds.

Ironically, KLC says seeking court protection could work out better for all the parties involved.

"This is one way to preserve the interest of our financers and other concerned parties. It will minimise the impact on them," KLC said.

TradeWinds first reported that KLC was struggling in the face of the current downturn in the dry bulk sector earlier this month.

At the time, the shipowner was seeking to re-negotiate some of the loss-making time charter contracts it made at the peak of the market.

It sent out 60 to 70 letters to shipowners seeking for changes in the charter contracts, TradeWinds understands.

Several owners, including John Fredriksen's Golden Ocean and Arne Blystad, are said to have responded negatively to KLC's approach.

Informed sources say that if KLC had managed to persuade 30% of the shipowners to re-negotiate charters, it would have been able to secure fresh financing.

KLC says more than 100 of the 140 to 150 vessels it has chartered-in are loss making.

It has not reveal the amount being lost, but some market players estimate that it could be hemorrhaging as much as $45m a month.

KLC believes that its application will be successful similar to that achieved by compatriots Samsun Logix and TPC Korea.

The two companies succeeded in securing court protection when the dry bulk market collapsed two years ago.

"We still have our owned fleet of around 42 ships and they are generating profit of about $180m per year," KLC said.

On the newbuilding front, KLC says it has 15 ships on order at both domestic and Japanese shipyards.

"The newbuildings that we have did not bring us down. We managed to postpone the delivery of five to six vessels after 2013 and we have secured loans for the remaining ships," it said.

By Irene Ang, Singapore
Published: 04:18 GMT, 25 Jan 11 | updated: 05:27 GMT, 25 Jan 11
hekken
25.01.2011 09:37
#1266

Endre
LinPiao - fikk du kjøpt dine aksjer?? Eller skal du under 7,00

Endret 25.01.2011 09:38 av hekken
enlace
25.01.2011 09:39
#4098

Endre
Lin Piao
Forstår ikke hvorfor du ber om råd når det ikke ser ut til at du følger dem. Det som skjer med Gogl nå er logisk. Aksjekursen må ned. Ref. tidligere innlegg.
aud59
25.01.2011 09:40
#4685

Endre
Tror vi tipper under kr 7,00 idag hekken.
hekken
25.01.2011 09:48
#1267

Endre
Ja aud59 - det var voldsomt til panikk. Så vidt jeg skjønner står GOGL godt i denne brisen. Ser også ut til at etterspørsel etter stål kan øke etterspørselen igjen. Satser på at dette er av kort varighet.
hekken
25.01.2011 09:55
#1268

Endre
Storkonkurs senker Fredriksen-rederi

Endret 25.01.2011 09:55 av hekken
Bobben
25.01.2011 09:56
#4050

Endre
Ser ut til at det finnes litt støtte i området 6.50ish... Mulig den skal ned dit etterhvert før rekyl.

Det kommer helt sikkert flere nyheter ala KLC. De som ligger i spot nå med innchartret tonnasje ligger dårlig an for å si det forsiktig.
hekken
25.01.2011 10:18
#1269

Endre
Kan ikke skjønne annet enn at dette må være bra for GOGL. En konkurent mindre. Skulle ikke forundre meg om GOGL er på kjøperen når båtene til Korea Line Corp eventuelt selges.
hekken
25.01.2011 10:25
#1270

Endre
GOLDEN OCEAN-SJEF: - Overreaksjon
StLink
25.01.2011 10:42
#1275

Endre
En kunde og konkurrent er truet av konkurs. Selv er ikke Golden Ocean nevneverdig bekymret selv om de har leid ut to skip.
enlace
25.01.2011 10:48
#4099

Endre
GOGL sin aksjekurs har de siste måneder ligger i området over kr. 8. I mellomtiden har markedet svekket seg betydelig. Skipsprisene er redusert. Reaksjonen i aksjekurs kommer nå. Jeg vil si ikke uventet.

Langsiktige kontrakter eller ikke, svekker skipsverdier seg vil bankene raskt be om garantier og økt finansiering. Det kan for mange rederier bety utvannende emisjoner. GOGL er intet unntak i det lengere perspektiv.

Fredriksen kan skyte inn ytterligere kapital, men hva med de øvrige aksjonærer. En emisjon på laver kurser som vi så sist kan være tøft.

Endret 25.01.2011 10:48 av enlace
aud59
25.01.2011 10:51
#4686

Endre
Holder meg unna GOGL inntil videre.Det kan bli vanskelig og få aksjekursen opp nå i det korte bildet.
ORRY
25.01.2011 10:55
#1182

Endre
Jeg benytter anledningen til og kjøpe mer...tok 100K på 7.20.
ludden
25.01.2011 11:50
#860

Endre
Har også kjøpt på 7,2.
Greit bet når majoriteten er negativ til aksjen.
Bobben
25.01.2011 12:01
#4051

Endre
Paradokset er at etterspørselen i tørrbulkmarkedet er rekordhøy. Men på grunn av pervers overkontrahering i flere år, er allikevel tilbudet vesentlig høyere enn etterspørselen. Hva skjer når etterspørselen synker??

Vi står foran en svært langvarig krise i tørrbulkmarkedet, der flere konkurser og etterhvert skraping av tonnasje er eneste utvei.

Ser tilsvarende tendeser i tank. Shipping er ikke stedet å være de neste 2 årene.
ludden
25.01.2011 12:27
#861

Endre
Bobben,
Hvorfor venter du at etterspørselen skal synke?
Bobben
25.01.2011 12:30
#4053

Endre
Fordi Kina vil komme til å måtte ta grep for å dempe inflasjonen.
ludden
25.01.2011 12:34
#862

Endre
Det er rett, men Kina vil fortsatt ha vekst.
nettopen
25.01.2011 13:04
#2893

Endre
Dere som kjøper i dag, jeg tror dere går en god handel, men har dere noen tanke for å sette SL på handlene og i såfall på hvilket nivå?

Det kommer vel et fall nå snart også når BDi faller.

Nettopen
enlace
25.01.2011 13:51
#4100

Endre
Ikke kjøp Golden Ocean
Av: Magnus Klever - StockLink iMarkedet
Publisert: 25.01.2011 13:25:47 - Oppdatert: 25.01.2011 13:25:47
Meglerhus mener at kundene må motstå fristelsen til å kjøpe på kursfallet.

Agilis oppfordrer kundene til å holde seg unna Golden Ocean.

I en kommentar til konkurstruede Korea Line mener meglerhuset at kundene burde avvente utviklingen. Korea Line har bedt om å bli satt under administrasjon. Årsaken er at de ikke klarer å håndtere gjeldsforpliktelsene de har. Rederiet skal ha rundt to milliarder dollar i gjeld, men på grunn av et kraftig fall i ratene klarer de ikke å betjene denne gjelden.

Rederiet har også en rekke innleide skip de taper store penger på, siden spotratene ligger så lavt for tiden.

Skal ha betalt frem til nå
Golden Ocean skal ha leid ut to skip til Korea Line, men de mener det er for tidig å kommentere hva konsekvensene blir.

Les mer: - Ikke bekymret

Agilis trekker frem at Korea Line frem til nå har betalt sine forpliktelser overfor Golden Ocean.

Ber kundene vente
- Vi reduserte kursmålet til 7,20 kroner for bare en uke siden, og rådet til varsomhet. I dag har Golden Ocean-aksjene falt 7,7 prosent og nådd vårt nye mål. Vi anmoder våre kunder til ikke å kjøpe på dippen i Golden Ocean, men avvente ny informasjon rundt uviklingen i Korea Line, skriver Agilis Securities i en kommentar.

De har en salgsanbefaling på Golden Ocean.
aud59
25.01.2011 15:17
#4687

Endre
Innkommet 25.01.2011 14:19 - TDN
Oslo (TDN Finans): Baltic Dry-indeksen er ned 3,9 prosent tirsdag til 1.292
poeng, mens capesize-indeksen er ned 7,7 prosent til 8.002 dollar pr dag.

Det melder Bloomberg News.

Baltic Dry -3,9%
Capesize -7,7%
Panamax -5,0%
Handysize -1,0%
Supramax -3,1%


LinPiao
25.01.2011 15:21
#97

Endre
enlace - takk for gode råd. De satt jeg pris på. Jeg har de siste dagene tapt alt for mye på andre aksjer som PGS og Telenor og har derfor litt pustebesvær. Kjøpte likevel akkurat på 7,005.
shipohoej
25.01.2011 21:20
#256

Endre
Norske drenge kommer vi under 6,00 ???
shipohoej
25.01.2011 22:39
#257

Endre
D/S Norden faldt 4 pct. til kurs 185,3. Tirsdag eftermiddag oplyste tørlastrederiet, at det iværksætter det varslede aktietilbagekøb for 170 mio. kr. Yderligere blev aktierne i Sydkoreas næststørste tørlastrederi Korea Line tirsdag suspenderet fra handlen, idet rederiet er blevet underlagt økonomisk styring. Derudover faldt tørlastraterne i BDI-indekset med 3,9 pct. tirsdag.
Bobben
26.01.2011 08:32
#4054

Endre
Som nevnt i Bobben 4051, Ordreboken er horribel

Tørrlastrederiene bestilte altfor mange båter i forkant av finanskrisen. Mange av de bestilte fartøyene er først nå på vei ut i markedet, som allerede er sterkt preget av overkapasitet.
aud59
26.01.2011 08:59
#4689

Endre
AS i dag.

GOGL kommer til å tape mellom 25-35 mill USD på K Line konkursen. Det er ikke allverdens målt per aksje per år, men frykt for ytterligere konkurser og lavere skipsverdier sender aksjen ned. Jeg ser ingen grunn til å eie tørrbulkshipping om dagen. Det spekuleres at Eagle bulk er neste mann ut..





hekken
26.01.2011 09:27
#1271

Endre
Tror GOGL har roet seg litt nå. Ser at Nordea fortsatt har kjøp på denne.
Regner med at GOGL kommer til å følge hovedindeksen stort sett framover. Ser at EGLE raste i går. De er mye mer eksponert mot Korea Line. Regner vel med at dette selskapet kan være det neste som kommer med negative signaler. De har en flåte på 27 båter hvor jeg tror 10 er bundet opp mot Korea Line.

Fra dagens morgenrapport:
Golden Ocean (-8,9%) ble straffet hard på børsen i går etter at Korea Line (Sør-Koreas nest største operatør av tørrbulkskip) søkte om konkursbeskyttelse. Golden Ocean operer som kjent i samme marked (tørrbulk) som Korea Line og selskapet har leid ut to skip til Korea Line med ca fire år igjen av utleieavtalene. Det er for tidlig å si hva slutteffektene blir av dette, men Nordea tar ned sine estimater for Golden Ocean på bakgrunn av overnevnte situasjon og lavere rater. Nordea tar ned kursmålet til NOK 8,65 fra NOK 10,20 med en fortsatt kjøpsanbefaling på selskapet.


Den største trusselen jeg ser må være økt press for å reforhandle kontraktene. Mulig det kommer i kjølvannet av det som skjer i bulksektoren. Redusert utbytte, lavere rater osv.

Endret 26.01.2011 09:36 av hekken
hekken
26.01.2011 09:41
#1272

Endre
Nå tror jeg dippen skyldes salgsanbefalingen og det nye kursmålet fra Pareto/Korsvold på 5,5.


Ser at dette også påvirker kursen til DNB NOR som er sterkt eksponert mot shipping.

Endret 26.01.2011 09:42 av hekken
hekken
26.01.2011 09:57
#1273

Endre
Selvfølgelig måtte dette også komme. Tings iboende osv.

Mer trøbbel
Det er ikke bare de lave ratene som skaper problemer. Denne gang i form av streikende havnearbeidere i Rosario, Argentina.

- Havnen er en av de viktigste for eksport av korn og reduserer aktiviteten i et marked allerede preget av australsk flom, svake avlinger i USA og eksportrestriksjoner fra Russland, sier meglerhuset DnBNOR Markets i dag.
shipohoej
26.01.2011 12:17
#258

Endre
Hi summarhekken

Er det ved at være tid at kaste trawlet og bundfiske på gogl
hekken
26.01.2011 12:39
#1274

Endre
Vet ikke om den skal så mye lenger ned???

Oppgraderer Golden Ocean

Publisert: 26.01.2011 11:39:26 - Oppdatert: 26.01.2011 12:18:50

Meglerhuset tar opp anbefalingen på Golden Ocean.

Meglerhuset Danske Markets tar i dag opp sin anbefaling på tørrbulkrederiet Golden Ocean. Men kursmålet blir redusert.

Meglerhuset argumenterer for at det potensielle tapet knyttet til Korea Line, som i går ba om hjelp, ikke er på mer enn 0,1 til 0,2 kroner pr aksje for Golden Ocean som har to Panamaxer på time charter til Korea Line.


Derimot kan konsekvensen bli mye større om aktører i markedet blir mer negative og spreaden mellom spot og sikrede rater øker videre.

Danske Markets jekker opp anbefalingen til Hold fra tidligere Reduce, mens kursmålet kuttes til 6,8 kroner pr aksje, ned fra 7,0 kroner pr aksje.
shipohoej
26.01.2011 13:28
#259

Endre
Hi summarhekken

Er det ved at være tid at kaste trawlet og bundfiske på gogl
hekken
26.01.2011 13:40
#1275

Endre
shipohoej - neste gang jeg plukker må den være under 6. Håper ikke det skjer.
hekken
26.01.2011 13:44
#1276

Endre
Er ikke dette litt rart da??

Snur i Golden Ocean
aud59
26.01.2011 14:56
#4691

Endre
Meglerhusa er i villrede hekken. Her bør man holde seg unna en stund,
hekken
26.01.2011 15:33
#1277

Endre
aud59 - Nå starter US bulk rett opp! Virker ikke som de er så nervøse. Sitter foreløpig.
aud59
26.01.2011 15:38
#4692

Endre
Lykke til hekken!
enlace
26.01.2011 15:40
#4101

Endre
Da er vi på 1234 på indeksen og intet tilsier at det er i ferd med å stoppe. For en måned siden sa jeg den skal under 1000 før den stopper. Det står jeg forsatt ved. Det er ikke så mye lyd i de kritiske lenger.
hekken
26.01.2011 15:49
#1278

Endre
Agilis Securities mener at det ikke vil være lurt å kjøpe aksjen før det foreligger mer informasjon rundt saken.

Denne advarselen gjelder ikke alle investorene. Agilis mener at de som er såkalte utbytteinvestorer burde utnytte svakhetene i aksjekursen til kjøpe aksjen. Dette fordi selskapet ligger an til å betale utbytter.

...............
Kan det være at noen posisjonerer seg med tanke på senere oppgang?? Synes denne er litt kryptisk.



Stocktalk.no eies av MarketMind AS
Adresse: Thunesvei 2, 0274 Oslo Tlf: 21 07 50 08 Email: st [at] stocktalk.no Orgnr: 979 175 027 MVA
Kontakt oss | Hjelp | Regler | Sett som startside | Legg til favoritter © 2008 Vestover AS