"
Du er her: Forside > In the pit - Oslo Børs > Verdens største rederi for frakt av gass
Verdens største rederi for frakt av gass
kot
20.01.2014 22:48
#472

Endre
Noen her på fora som følger denne?

Selskapet anbefales over en lav sko, og har ikke vært på børs så lenge.
Man snakker om kurser opp mot 100 lappen.
kot
22.01.2014 14:15
#473

Endre
Enda et bevis for at meglerhus taler med to tunger.
Onsdag forrige uke anbefaler Nordea BW LPG. De sier de på tirsdag har startet dekning av aksjen og ser 90 kroner som et kursmål
I dag lemper de ut aksjer.
Tvilsomt om meglerhuset har forrandret mening på en uke.
Da kan de like godt gi f.... og anbefale noe som helst til offentligheten.

Endret 22.01.2014 14:15 av kot
Profitt
22.01.2014 20:22
#14394

Endre
Pareto og Nordea anbefaler BW LPG


Pareto Securities er i likhet med en rekke andre meglerhus ute med kjøpsanbefaling på BW LPG.


Artikkel av: Øystein Byberg (HegnarOnline - 15.1.14 13:16)

Se aksjeticker: BWLPG

Relaterte artikler
◾Strategene i Nordea anbefaler fem aksjer
◾DNB Markets vraker RCL, tar inn Det norske
◾Danske Bank ser BW LPG opp 63 prosent
◾Ser BW LPG opp over 30 prosent
◾Bank of America Merrill Lynch anbefaler BW LPG


Pareto Securities har tatt opp dekning av BW LPG-aksjen med en kjøpsanbefaling. Kursmålet settes til 100 kroner pr aksje.

«Vi tror at markedslederen innen VLGC-markedet vil fortsette å utkonkurrere den generelle børsutviklingen, drevet av sterke markedsfundamentaler som leder til høyere rater og skipsverdier», skriver meglerhuset ifølge TDN Finans.

Tirsdag startet Nordea Markets starter dekning av BW LPG med en kjøpsanbefaling og kursmål på 90 kroner pr aksje.

Tidligere i januar sa både Danske Bank og SEB "kjøp". Kursmålene er på 100 og 80 kroner.



Pareto har iallfall trua:

Meglerstatistikk i dag:



Megler

Kjøpt

Solgt

Netto

Internt


Mest nettokjøp

Pareto Securities ASA
566498 42898 523600 1500

Carnegie ASA
100000 10000 90000 3141

Endret 22.01.2014 20:29 av Profitt
kot
23.01.2014 06:26
#474

Endre
Bare Pareto som gjør hva de sier, kjøper BW LPG.
Nordea lemper ut aksjer og DBB er på den negative siden av nettokjøp.
Nå har vi hatt 4 dager med nedgang. Sist gang d skjedde på 50 tallet. I kurs altså :-) så hadde vi også 4 dager med nedgang før vi begynte turen opp til der vi er i dag. Det vil si en oppgang på neste 40%.
Får vi en sakte bevegelse oppover i dag. 40% er nesten 100 lappen.
Det er vel vanskelig å tro siden de kursmålene svinger mellom 80 og 100 selv om flesteparten ligger mellom 90 og 100.
Kan vi håpe på en tur opp mot 90 nå, ca 20-25%?
kot
23.01.2014 09:08
#475

Endre
Norde åpner dagen med å pøse ut fler aksjer.
Pøse er kansje litt overdrevet med 7,5k omsatt :-)
Kjøp/salg ratio 100k/175K
da sier det seg selv at kursen tusler nedover.
Spørs bare nå hvor tid Nordea er ferdige med å selge.
Vi får nok ikke noe trykk oppover før da.

Endret 23.01.2014 09:08 av kot
kot
28.01.2014 14:09
#478

Endre
Nordea har fremdeles aksjen i sin uke portefølje men lemper aksjer ut i markedet i stor stil.
De må vel snart være tomme. Holdt på en uke nå.
Når de er tomme så kanskje aksjen får seg en oppsving igjen.
kot
29.01.2014 06:09
#479

Endre
Dette stod på Hegnar Online i går:

Aksjestrateg Kristian Tunaal i DNB Markets, aksjestrateg Erik Roland i Nordea Markets og investeringsdirektør Albert Collett i Arctic Fund Management satser ifølge DN på i alt 12 aksjer denne uken.

Alle er enige om BW LPG.

Da vikrer det jo troverdig at Nordea har vært den største nettoselger i aksjen hver dag den siste uka.
Håper de snart er tomme.
kot
07.02.2014 13:27
#481

Endre
Analytikere anbefaler aksjen over en lav sko men kursen står bom stille.
Ser ut for at 72 er en sperre oppover.
Noen som vet noe om estimater for tallene som kommer neste fredag?
Hva forventer markedet?
kot
10.02.2014 13:18
#482

Endre
Nordea har anbefalt denne aksjen med kursmål opp i mot 100 lappen.
Nå snur de tvert om og skriver følgende:
I forkant av et skred av resultatrapporter denne uken gjør Nordea-strategene omrokeringer i den ukentlige porteføljen av foretrukne aksjer.

Ut går gassrederiet BW LPG som har steget kraftig på børsen siden noteringen i fjor høst.

Rederiet rapporterer resultater for fjerde kvartal onsdag og Nordea frykter forventningene kan være vel høye før tallene.

- Aksjen har utviklet seg sterkt siden noteringen og vi frykter at «buen er spent litt for stramt» i forkant av rapporten, skriver Nordea i en porteføljerapport.

Dette henger rett og slett ikke sammen.
Aksjen har gått ut av deres portefølje for et par uker siden faktisk. Da var de størst på selgersiden i over en uke samtidig som de anbefalte aksjen på det sterkeste.
Håper de brenner seg godt på denne og at DNB som er tunge på kjøpersiden i dag får rett.
Profitt
10.02.2014 19:51
#14406

Endre
Kan være lurt å gå inn på reaksjoner tilbake på aksjer man selv har tro på!
kot
10.02.2014 22:23
#483

Endre
Sitter fult lastet så får onsdagen vise om d er lurt eller ikke.
Kunne tenkt meg å sett noen megler estimater.
De aller fleste jar jo anbefalt aksjen med mål opp mot kr 100
kot
12.02.2014 08:08
#484

Endre
Her er resultatet, men hva ventet husene?
Kan vi starte klatringen mot 100 lappen i dag mon tro?

Q4 2013

Endret 12.02.2014 08:09 av kot
kot
12.02.2014 08:11
#485

Endre
Her er det bare å henge seg på
kot
12.02.2014 08:12
#486

Endre
Innlegget fra DNB

Endret 12.02.2014 08:11 av kot
Kjell T. Ringen
12.02.2014 08:57
#11810

Endre
kot

du bør presisere at "innlegget fra DNB" er fra FØR tallene ble sluppet.
kot
12.02.2014 11:55
#487

Endre
Da har jo du alt gjort det :-)
Ser ut for å bli en fin dag, men håpet er jo at vi går videre.
Sitter du med aksjer her selv KTR?
Utmothavet
12.02.2014 20:10
#11128

Endre
Meget gode tall !!
Profitt 20-25% bedre en consensus !!
Bunnlinje på 35,9 MUSD - inkl 5 MUSD som engangskostnader til kjøpet av Mesdkflåten.
Kjell T. Ringen
12.02.2014 20:11
#11814

Endre
kot

jada jeg har massevis av aksjer her :-)
kot
12.02.2014 20:30
#488

Endre
Da skal vel bare meglerhusene tygge litt på dette og eventuelt justere sine estimater før nye anbefalinger og kursmål dukker opp.
Nå har ikke jeg lest eller hørt noe rundt selskapet i dag, men hvis de har indikert at de ser etterspørselen på frakt øker sammen med ratene nå i de første par mnd i året så er det kanskje grunnlag for 100 lappen før sommeren eller aller helst tidligere.
Utmothavet
13.02.2014 14:28
#11133

Endre
Noen vil vel mene at det ikke er det store innsidekjøp - men dog et signal.

Nicholas Gleeson, sjef for BW LPG Limited, laster opp med aksjer.
kot
21.02.2014 09:38
#489

Endre
Ikke mange aksjer som er i rødt i dag men denne er for f... det.
Nå er den duppet under 65 og da stopper det vel ikke før vi er nede på 55 tallet da vel?
Kjøpte meg inn på 70 tallet og siden er det bare gått nedover.
Lurer på om det er en forbannelse over alt jeg gjør på denne faans børsen.
Kjøper jeg noe som har vært positivt og alle anbefaler med oppside fra 30-50% så snur den tvert etter jeg har kjøpt og dundrer nedover.
Kanskje jeg skulle lagd en topic som hadde het noe slikt som: Selg når jeg kjøper og kjøp når jeg selger.
Slik det har sett ut det siste året så hadde man blitt rik av det.
Selger jeg nå så skal jeg banne på det går tre uker så står den i 80.

Fra spøk til alvor. Noen som har en formening for hvorfor denne plutselig har begynt å vandre i negativt territoriet?
Ikke så mye som skjer i selskapet kanskje og det innside kjøpet som var nå var jo egentlig bare latterlig. Det kunne jo til og med de som sitter med hvite plastkopper på Karl Johan hatt råd til.

Kjenner jeg blir frustrert av dette, men jeg får trøste meg med at jeg solgte meg ut av SBX da i alle fall etter å ha vært med fra 10 til 4 kroner :-(
kot
24.02.2014 15:48
#490

Endre
Litt merkelig eller???

Carnige starter dekning av et selskap og mener at man skal selge aksjen.
Trodde intensjonen til meglerhus var å finne selskaper som man mente ville gi en god avkastning for kundene.
At man følger et selskap og på et eller annet tidspunkt finner ut at det kanskje er litt høyt priset og at man da nedjusterer er jo troverdig men å starte dekning med en salgsanbefaling virker på meg som et vikarierende argument for å få kjøpt aksjen billig.
Spesielt når de andre meglerhusene opererer med kuser fra 80 til 100.

Kommentarer?
OldNick
24.02.2014 19:37
#15463

Endre
hei kot,


Jeg har lastet ned DnB's analyse av BWLPG fra 11 febr.

Når jeg leser den, er jeg usikker hvorfor DnB satte et klart kjøp på aksjen, særlig sett i lys av den kursen aksjen hadde den datoen (68.50).

Klipper ut deler av analysen:

BW LPG

Sjekk, sjekk og sjekk. Bingo?


Markedet innen LPG-shipping er preget av allerede høy kapasitetsutnyttelse kombinert med forventninger om ytterligere tilstramming i markedet og en underliggende fundamental arbitrasjemulighet på den raskest voksende ruten som vil kunne løfte TC-ratene til et rekordnivå. Vi innleder dekning av BW LPG med en kjøpsanbefaling og et kursmål på NOK 88 pr aksje.

LPG-prisene avgjør fremtiden for LPG-shipping
Den underliggende arbitrasjemuligheten, dvs prisdifferansen som ligger i propanprisene mellom USA og Asia nådde et rekordnivå i 2013. Dette impliserer et betydelig potensial for ratene dersom kapasitetsutnyttelsen blir liggende høyt. Vi venter at dette vil være tilfelle gjennom 2014. Viktigheten av at denne fundamentale arbitrasjemuligheten illustreres av de høye propanprisene vi nå ser i USA. Kaldt vær og høy innenlandsk etterspørsel gir priser på rundt USD 850 pr tonn. Differansen er dermed begrenset i forhold til de asiatiske prisene på LPG og vi har dermed sett kanselleringer av laster ut fra US Gulf. Etter vår mening er dette en midlertidig situasjon og vi venter at et strukturelt tilbudsoverskudd i USA vil opprettholdes og gi godt rom for et betydelig løft i ratene.

Inn i et attraktivt tidsvindu
Gjennom de neste 12-15 månedene venter vi videre tilstramming I flåteutnyttelsen etterhvert som den gjennomsnittlige flåteveksten avtar og kommer ned på rundt 6%. Etterspørselsveksten er samtidig ventet å ligge på rundt 9%. For 2014 estimerer vi en flåtevekst på 7%, stigende til 14% i 2015 og videre til 16% 2016. Etterspørselsveksten er estimert å stige med 11% i 2014, videre med 9% i 2015 og med ytterligere 12% i 2016. Med fallende kapasitetsutnyttelse i 2015 og 2016 venter vi VLGC-rater på USD 62,000 pr dag (opp fra USD 45,000 pr dag) for 2014, fallende til USD 45,000 pr dag i 2015 (ned fra USD 60,000 pr dag) og videre ned til USD 30,000 pr dag for 2016 (ned fra USD 55,000).

BW LPG vår foretrukne aksje innenfor sektoren
Som den største aktøren innen LPGshipping, med høyest markedskapitalisering og best likviditet i aksjen er selskapet vår foretrukne investering innenfor sektoren. Vårt estimat for 12-måneders forward netto underliggende verdi konkluderer med en verdsettelse på NOK 88 pr aksje. Vi forutsetter da en økning i nybyggingsprisene på 10% og i annenhåndsverdiene på 25% de neste 12 månedene. En verdsettelse på NOK 88 pr aksje impliserer en EV/EBITDA fullt investert på 6.6x ved bruk av våre rateforventinger på USD 45,000 pr dag for 2015. Estimert netto underliggende verdi i dag ligger på NOK 56 pr aksje.

OPPSUMMERING
Anbefaling BUY
Aksjekurs (NOK) 68.5
Kursmål (NOK) 88.0
Oppside/nedside potensial (%) 28
Tickere BWLPG NO, BWLPG.OL

KAPITALSTRUKTUR
Antall aksjer (m) 136.3
Antall aksjer utvannet (m) 136.3
Børsverdi (NOKm) 9,335
NIBD just. 2013e (USDm) 236
Selskapsverdi just. (USDm) 526
Netto gjeld/EBITDA just. (x) 1.78
NAV per aksje (NOK) 55.6

AKSJEKURSUTVIKLING
Abs. 1/3/12m (%) 0/39/39
Rel. 1/3/12m (%) 1/37/34
Høy/lav 12m (NOK) 75/49
Source: Company, DNB Markets

ESTIMATENDRINGER (USD)
2013e, 2014e, 2015e
EPS 26.56, 1.82, 1.57
Salgsinntekter (ny) 276.3 513.1 498.2
Endring (%) nm nm nm
Source: DNB Markets
______

BW LPG slo DnB's forecast for Q4-2013.

De beholder også troen, siden de har aksjen som en av 6 utvalgte i sin ukesportefølge.
______

Det ser ut som LPG-frakt er et spill på propan-eksport fra US (GoM) til Japan/Asia, og den prisdifferansen de kan oppnå (propan er normalt mye dyrere i Asia vs. US).

Info fra EIA: TWIP

Endret 24.02.2014 19:50 av OldNick
kot
25.02.2014 05:56
#491

Endre
Takk Oldnick!
Vet du hvor man kan følge rateutviklingen?
Slik kursutviklingen er nå så kan den vel fortsette ned til 54-56 før det roer seg, selv om selskapet ikke har vært lenge på børs og det dermed er vanskelig å kunne si noe om støtte.
Det er da positivt at det kom en innsidehandel her forleden selv om den var som en liten fjert og regne.
ASC og ESO var de desidert største netto kjøpere i går så de ser da ut for å ha troen i alle fall.
kot
25.02.2014 09:45
#492

Endre
Og her dundrer vi videre nedover.
Totalt uforståelig.
Beins
25.02.2014 14:24
#5777

Endre
kot
Jeg har forstått det slik at ratene for LPG-skip har sunket en del i januar/februar og det slår nå ut i aksjekursen. De fleste analytikere ser likevel et godt marked utover i 2014 og inn i 2015. Fra H 2015 kommer mange nykontraheringer i aktivitet, men jeg tror at aksjemarkedet ikke ser såpass langt inn i framtida, men maks 3-6 mnd.

Det viktige er ratene på kort sikt, det finnes en baltic vlgc indeks men umulig å oppdrive gratis på nettet. Denne hadde vært gull verdt om man er interessert i bwlpg.

Om noen har tips på hvor vi kan se ratene, er det velkomment. Legg gjerne inn en link :)
kot
25.02.2014 16:27
#493

Endre
Takk Beins!
Solgte meg ut i dag fordi dette ikke ser ut til å snu med det første.
Nå kom det også en flagge mld om at Fidelity Management and Research har solgt 100.000 aksjer i BW LPG.
De er dermed under 5% i selskapet.
Dette gjør jo ikke akkurat susen for kursen.
Kanskje jeg kjøper meg inn igjen godt nede på 50 tallet.
Beins
25.02.2014 17:01
#5778

Endre
Jeg ser at Stolt Nilsen er ganske positive per 30.01.
De angir og en vinter-nedgang i ratene som kan være forbigående. Vi får se :)

"The traditional winter low season levelled off at a sailed-in revenue of about $30,000 per day, compared with approximately $10,000 per day last year, when we barely covered our operating costs. This leads us to believe that the spring market will be strong for VLGC owners. We believe increased exports of LPG from the US, in addition to the growth from traditional markets, will create healthy market conditions in this segment in years to come."
Beins
25.02.2014 20:43
#5779

Endre
kot

Siden du er interessert i mulig ny inngang i BWLPG; jeg har funnet at Lorentzen & Stemoco har gode ukerapporter om VLGC-markedet. Det er enorme svingninger i LPG-transport på hav - nå ligger månedsleien på 600 000 USD, ned fra toppen i fjor på 1 900 000 USD.

Men for et år siden var leien nede i 400 000 USD/måned.
Det viktige nå er når leie av LPG-skip flater ut. Oppnår man fjorårspriser igjen, skal nok kursen en god del opp.
Kjell T. Ringen
25.02.2014 20:53
#11930

Endre
Beins

det var et godt tips. Og der fant jeg denne:

kot
25.02.2014 21:01
#494

Endre
Takk igjen Beins.
Nå har jeg begynt å kaste mine øyne på Western Bulk. Christen Sveeas sin lille baby.
Ikke kanontall nå i q4 men fra desember og nå senest 2 ganger etter q4 har det vært heftig innsidehandler.
Selskapet kom på børs i fjor høst og Sveeas hadde sett for seg en kurs på 22.
Det ble imidlertid barbert til 12 før introduksjon.
Kanskje en kule ikke så mange har satt fokus på ennå.
Kanskje mange som er skeptiske siden Kistefoss sitter som største aksjonær.
Hm lurer på om jeg skal lese meg litt opp på denne.
Finner ikke noe skriverier her på ST heller
Kjell T. Ringen
25.02.2014 21:11
#11931

Endre
kot

du får opprette en wbulk-topic om det ikke alt er en. Et interessant selskap, som jeg dessverre bommet med når jeg kjøpte på ca 15... Den dårlige rapporten førte til ganske store nedgraderinger fra enkelte.
kot
27.02.2014 10:15
#495

Endre
Da er vi pa han igjen.
Carnige starter dekning med salg og kursmal 55.
Sikkert derfor de er desidert storst pa kjopersiden i dag.
Moekkahus.
Beins
02.03.2014 12:49
#5782

Endre
BWLPG har steget ca 5 kr fra bunnen tidligere i uken. Det ser bra ut.
Vi får se på raterapporten fra Lorentzen om ratene har bunnet ut også.

Carnegie legger jeg ikke mye vekt på siden de begrunner kursmålet sitt ut fra et 3 års perspektiv. De mener flåten vil vokse for mye (37 % i løpet av de 3 kommende år) til å forsvare en høyere kurs.
Dette tidsperspektivet er alt for langt til å begrunne kursutvikling de neste månedene.
Beins
19.03.2014 13:27
#5816

Endre
Ratene snur oppover og kursen på BWLPG likeså.
Kr 69 lar seg absolutt høre.
Håper at GOGL også kan respondere på bedre rater snart.
Beins
19.03.2014 16:17
#5817

Endre
Om BWLPG:

"Ratene stiger kraftig
Arctic Fund Management tror på høyere rater, som følge av den sterke etterspørselen og den høyere flåteutnyttelsen.

- LPG-ratene har steget betydelig de siste ukene, og er drevet av et sterkt marked øst for Suez, skriver forvalterne.


Den gode inntjeningsveksten gjør ifølge Arctics beregninger verdsettelsen av selskapet attraktiv.

BW LPG er priset til 8,8 ganger forventet inntjening i 2014. Konkurrentene Dorian LPG, Avance Gas, Navigator og Stealth Gas er til sammenligning priset til i snitt 16,4 ganger forventet 2014-inntjening.

Dette gir ifølge Albert Collett & co. en rabatt i BW LPG på 46 prosent i forhold til "peers" - altså nesten halv pris."

HO

Endret 19.03.2014 16:17 av Beins
kot
19.03.2014 17:16
#502

Endre
Ratene snudde vel strengt tatt opp for 14 dager siden men det er mulig de betegner det som de siste ukene :-)
Uansett så er det hyggelig at aksjen stiger. Vi skal kanskje bevege oss opp mot analytikernes forventning nå da fremover mot sommer/høst.
Kjell T. Ringen
19.03.2014 17:23
#12022

Endre
kot

synd du solgte deg ut på bunn da.
Beins
31.03.2014 23:03
#5843

Endre
Ratene har snudd enormt oppover i løpet av kort tid og ligger nå over 2 000 0000 USD/måned iflg Lorentzen.
Det betyr en tredobling og mer til fra bunnen i løpet av noen få uker.
Tilstrammingen kom ganske raskt.
Beins
14.05.2014 13:47
#5892

Endre
Danske Markets trør virkelig til med denne anbefalingen på BWLPG. Oppsiden iflg dette meglerfirmaet ligger nå på snaue 60%.

"Danske Markets hever sitt kursmål på BW LPG fra 100 til 115 kroner pr aksje og gjentar en kjøpsanbefaling på aksjen.

Det fremgår av en oppdatering fra meglerhuset onsdag, ifølge TDN Finans.

Danske Markets viser til at VLGC-ratene overgår selv meglerhusets mest positive scenario, og at aksjen tilbyr en attraktiv eksponering mot dette markedet med utsikter om «heftig avkastning» de kommende årene."

Hegnar
Beins
15.05.2014 14:42
#5896

Endre
Også Nordea har fått øynene opp for BWLPG som snart kan utropes til gullhøne/gullfugl.

Nordea Markets har høynet sitt kursmål på BW LPG fra 90 til 102 kroner, melder TDN Finans. Meglerhuset gjentar en sterk kjøpsanbefaling på aksjen.

VLGC-ratene har vært sterkere enn ventet så langt i 2014, slås det fast. Markedet er fortsatt stramt.

Nordea Markets tror ratene vil nå nye rekorder i løpet av sommeren, som følge av ventede økninger i eksporter fra Midtøsten.

BW LPG stiger 2,7 prosent til 75,25 kroner på Oslo Børs.

Hegnar




Beins
15.05.2014 20:15
#5900

Endre
BWLPG går inn på Oslo Børs' hovedliste fra og med 1. juni 2014. Det blir sammen med bl.a Hexagon og Bakkafrost.
OldNick
22.05.2014 09:44
#15732

Endre
BWLPG har gått bra noen dager, formodentlig pga. optimistiske analytikere?

Her er en oppdatering fra DNB fra igår 21 mai.

BW LPG

BUY ahead of Q1 report


We are significantly above consensus for Q1 and maintain our BUY recommendation ahead of the results (due on 23 May), supported by our belief that BW LPG will announce a more investor-friendly dividend policy at its upcoming AGM, scheduled on 22 May.

20% above consensus on Q1e EBITDA
We are above consensus on revenue (5%) and also believe the market is too high on operating costs; hence our USD44.5m EBITDA estimate is USD7.4m (20%) above consensus. However, we note that the consensus median on EBITDA is USD40m, reducing the difference versus our estimate from 20% to 11%. On net profit we are USD7.9m (48%) above consensus.

More coverage than we thought
We use this opportunity to change our assumptions on BW LPG's contract coverage as we recently learned that 10-15% of its total fleet is employed on indexed-linked contracts of affreightment or CoAs (which was known) with a floor/ceiling structure (not known to us). We have also changed our 'lagging' of spot rates in BW LPG's P&L and have adjusted future operating and amortisation costs. Overall, we have increased our 2014e EPS by 4.4%, while we have lowered 2015e by 6.9% and 2016e by 2.7%.

Recent spikes in rates prove this market is not 'too industrialised'
One of our key concerns a few months ago was that the LPG shipping market was 'too industrialised' for vessel owners to extract the lion's share of the fundamental arbitrage. With spot rates at times close to USD120,000/day, this concern has more or less evaporated as such rates imply that all the profits in the value chain (using the US-Asia trade as an incremental consumer of LPG shipping services) ended up with the vessel owners. This implies that the fundamental arbitrage is the only real limitation on shipping profits, which does not seem to be appreciated by investors yet.

BUY recommendation and NOK99 target price reiterated
BW LPG remains in our top pick portfolio for the sector, although we now prefer Avance Gas over BW LPG among our LPG coverage. Our target price on BW LPG of NOK99 is based on a blended average of our 12-month forward NAV of NOK97/share (previously NOK92) and a fully invested EV/EBITDA of 6.0x using our 2015e rate forecast (NOK106/share).

Endret 22.05.2014 09:44 av OldNick
Beins
23.05.2014 14:44
#5908

Endre
BWLPG går ex utbytte kr 0,90 i dag og kursen har som OldNick nevner, gått bra de siste dagene. Selskapet er per dato en solid pengemaskin, meglerne er meget positive, og utbyttepolitikken de signaliserte 22.05 har heller ikke skremt noen.

Selskapet vil gi 50% av overskuddet til aksjonærene.
OldNick
10.09.2014 16:23
#15989

Endre
Utrolig at ingen har skrevet på denne topic'en siden mai!

Et av de gode case'ene på OB.


Ser aksjer opp 65 og 85 prosent

Carnegie foretar en kraftig oppjustering av kursmålet på to aksjer


Øystein Byberg, Hegnar.no
10.09.2014

Carnegie har oppjustert kursmålet på BW LPG og Avance Gas Holding, melder TDN Finans. Meglerhuset ser BW LPG i 150 kroner, mot tidligere 115 kroner, mens kursmålet på Avance Gas heves fra 185 til 230 kroner.

Kjøpsanbefalingene gjentas.

BW LPG har den fremste posisjonen til å utnytte økningen i frakt av LPG over sjøen, mener meglerhuset.

Det slås også fast at dagens aksjekurs er svært attraktiv.

BW LPG omsettes onsdag for 80,90 kroner, opp 1,1 prosent, mens Avance stiger 1,5 prosent til 139 kroner.

Oppsiden er dermed på henholdsvis 85 og 65 prosent.
oppside
20.11.2014 08:46
#1154

Endre
BWLPG går så det griner !! : PE på under 4.

BW LPG hadde et resultat etter skatt i 3. kvartal 2014 på 87,469 millioner dollar, opp 26,9 prosent fra 68,926 millioner dollar i samme kvartal i fjor. Resultat pr. aksje var på 64 cent, opp fra 50 cent i fjorårets 3. kvartal.
kot
20.11.2014 17:28
#516

Endre
OldNick;
Da er det jo rimelig forunderlig at Carnegie er desidert største nettoselger i BW LPG i dag med over 680k aksjer mens neste mann på lista selger 380k.
Bare ennå et bevis på hva de j.... fantene av noen meglerhus driver med.
OldNick
02.12.2014 19:46
#16361

Endre
Sentimentet er snudd fullstendig for LPG-aksjene (som f.eks. BWLPG og Avance)

Her er hva DNB Markets skrev i morgenrapporten sin fredag:

SHIPPING: OPEC CUT IMPACT - Positive for crude and negative for LPG

Conclusion

OPEC's decision to make no production cut was a positive for crude tankers as we expect sustained high volumes and upside risk to demand. For LPG, lower crude prices may narrow the propane price arbitrage between the US and Asia. Assuming crude oil at USD60/bbl and US propane FOB at USD450/ton (current) the ceiling for VLGC rates would be at USD20,000/day or 1/3 of the current spot at USD66,000/day. The lower oil price is a slight negative to bulk and container due to increased fleet speed and for LNG due to potential delays to new projects.

Our analysis

We believe that an OPEC production cut was priced into tanker stocks ahead of the OPEC meeting on 27 November with DHT trading at 0.8x NAV, Tanker Investments at 0.8x, Euronav at 1.0x, Tsakos Energy at 0.7x NAV. Hence, we expect a rebound in the stocks. We have just entered the winter market with VLCC dayrates at USD52,300 and increasing and we expect the NAV discount to narrow before further asset value appreciation. We believe more crude volume will lift fleet utilisation further, thus supporting higher rates.

Negative for LPG; lower oil price would imply lower Asian LPG prices, hence negative for the US-Asia arbitrage and VLGC rates. The relationships between crude and naphtha and naphtha and propane imply a USD4,000/day reduction in VLGC rates for every dollar decrease in the crude oil price. On the other hand, there is uncertainty related to US propane prices, but during peak US propane season its fair to assume that prices would hold up quite well. Assuming crude oil at USD70/bbl and US propane FOB at USD450/ton (current) the ceiling for VLGC rates would be at USD60,000/day while a crude oil price of USD60/bbl leave a ceiling at USD20,000/day which compares with a current VLGC spot rate at USD66,000/day.

Negative for dry bulk and container mainly due to reduced incentives for slow-steaming, thus freeing up more transport capacity and lowering fleet utilisation. A drop in bunker prices from USD500/tonne (USD83/bbl crude) to USD450/tonne (USD74/bbl) would imply a 2.2% speed increase of the capesize fleet and 2.0% for the 9,000TEU container fleet. A decline in the crude price to USD400/tonne (USD66/bbl) would imply a 5% speed increase for the capesize fleet and a 4% rise for the 9,000TEU container fleet.

Mixed bag for LNG. Lower oil prices are a longer-term negative story due to risks of postponements to new liquefaction facilities. However, lower Asian LNG prices (linked to crude price) could lead to significant new demand, which would be a short-term positive for LNG shipping.

Stocks

BUY/SELL. The OPEC output was negative for BW LPG (HOLD), Avance Gas (HOLD) and Aurora LPG (HOLD), while positive for DHT (BUY, Euronav (BUY) and Tanker Investment (BUY)


Kurstrenden for den tidligere markedsfavoritten BWLPG:



Selskapet har en børshistorie på OSE som såvidt har rundet 1 år, og kursen er nå tilbake rett under IPO'en. Et fall på nesten 50% fra toppen i sommer, da alle var bull.

Er det på tide å bli contrarian i disse aksjene?

For LPG vil fortsette å vokse fra USA's shalefelt, både olje- og gassfelt. Og det vil nok bidra til å øke eksporten, da det ikke er marked for alt i nord-Amerika.

Endret 02.12.2014 19:49 av OldNick
pompiuses
02.12.2014 20:45
#23

Endre
Dersom man går ut fra 30. september når oljeprisene for alvor begynte å falle så var propan spotprisen $1,033 USD/gal på Mont Belvieu i USA. I dag er den $0,764, et fall på 26%.

30. september var propan spotprisen 6241 Yuan/mt (metric tonne) i Kina. I dag er den 4844, et fall på 22%.

Dvs. arbitrasjen har økt med fallende oljepriser. Så langt ser det derfor ut som analytikerne hos meglerhusene tar feil, mens feks. CEO for Avance har rett som mener at lave oljepriser betyr større arbitrasje. Fagfolk kjenner ikke overraskende bransjen bedre enn analytikerne.

LPG ratene er normalt sett på sitt svakeste på denne tiden av året, og det er nok derfor ratene har falt de siste ukene og ikke pga sviktende arbitrasje.

Skiferoljeproduksjonen i USA kommer heller ikke til å stoppe opp selv med lave oljepriser. Det blir mindre nyinvesteringer, men nåværende produksjon vil opprettholdes i mange år.

For min del er jeg derfor veldig positiv til LPG shipping i flere år fremover, men sitter på gjerdet inntil videre til panikksalget er ferdig.

Kilder:
http://ycharts.com/indicators/mont_belvieu_propane_spot_price
http://www.sunsirs.com/uk/prodetail-47.html
kot
16.12.2014 06:38
#523

Endre
Hoppsann,

Hadde egentlig tenkt å vise rsi, macd og kurs chart her nå men får det ikke til :-(.

Sikkert en lur måte å få d til på men har ikke tid til å klote med d nå.
Til dere som er TA folk: RSI har stigende bunner, MACD er i ferd med å snu og kursen er skrapet i bunn på under 50 lappen.
Når man ser stigende RSI bunner slik er ikke det da et godt kjøpssignal?
Carnegie kom dessuten i går ut med en kjøpsanbefaling og ser BWLPG i 110 på 6-12 mnd.

Er ikke det i tillegg meglerhuset som hjelper selskapet med å kjøpe egne aksjer?
I følge mine estimater, nå har det riktignok ikke kommet noen melding om hvor mange aksjer som ble kjøpt i går, men hvis vi tar høyde for at det er alle NMBR aksjene, så mangler de fremdeles rett i underkant av 200k aksjer for at programmet skal være komplettert.

Må si jeg er litt forundret over at kursen er der den er når det nå er blitt sopet unna ca 3,3 millioner aksjer bare til selskapets eget tilbakekjøpsprogram.

Det er vel egentlig ikke noe godt tegn og trekker kanskje andre veien igjen.

Hva skjer når tilbakekjøpet kulminerer med de siste 200k i løpet av dagen?
Fortsetter kursen videre ned eller har den styrket seg ved at man er kvitt de som ville ut av aksjen på dagens kurser?

Fristende å bli sittende men vet ikke om jeg tør slik markedet er om dagen :-)

Noe jule/nyttårsrally har man ikke sett ennå i år og det er kanskje mange fler som ønsker å realisere tap før nyttår.
Kanskje lurt og komme seg ut og så heller kjøpe tilbake første dag i romjulen eller rett før jul.
Da er vel alle skatteplanleggerne ferdige med salgene vil jeg tro.

Endret 16.12.2014 06:40 av kot
Beins
20.12.2014 18:28
#6418

Endre
kot

BWLPG har gitt kjøpssignal via indikatorene MACD og Parabolic (prikkene til høyre må ligge under kursgrafen). RSI er på nippet til å gå gjennom 50 og bekrefte den positive utviklingen.

Vi haddde en meget fin utvikling i fjor fra desember av, og den kan gjenta seg - i hvert fall er vinterratene på historisk høye nivåer, jfr Carnegie.



Endret 20.12.2014 18:28 av Beins
Beins
27.01.2015 13:53
#6740

Endre
BWLPG tjener penger som gress, bloomberg forventer i følge Finansavisen en EPS på nok 16,72 i 2015.

Med aksjekurs 48,80 sier det at den er meget lavt priset.
Men det er alltid et men, utover 2016 vil det komme flere skip inn i markedet, og spørsmålet er også om amerikanske LPG-leveranser vil svekkes dersom shale gas markedet blir dårligere.

I spotmarkedet falt ratene kraftig som de normalt gjør senhøstes, men er nå på vei oppover igjen. Spotrater kan avleses på Avance gas sin webside.

Danske Bank markets har kursmål 90 og legger vekt på spotratenes sannsynlige vekst i 2015.

DnB har kurs mål 41 (!) og legger vekt på 2016 og mulig forverring av markedet.
Utmothavet
05.02.2015 11:15
#11365

Endre
Beins
Denne er underpriset, og jeg tror guiding i Q3 fra selskapet vil bli oppdatert ved Q4.

Jfr. Skipsrevyen
Raten fra Midt-Østen Gulfen til Japan nådde en topp på ca. $87 per tonn midt i uken, men falt så de neste dagene til ca. $82 som betyr inntjening midt på $70.000-tallet. Det meldes likevel om sterk etterspørsel.
Aktiviteten i Atlantic har ikke vært like stor, men flere laster er blitt sluttet for lange distanser, til sør-øst Asia og Fjerne Østen, som tar flere skip vekk fra markedet og kan føre til høyere rater etter hvert.
Utmothavet
05.02.2015 15:39
#11366

Endre
Pareto har en analyse på selskapet fra november 2014
I dag er kursen ca 6,9-7 USD
Basert på rater som er ca 45% av dagens rater.

Quarterly Review - 21 Nov 2014
BW LPG Ltd.

Recommendation: Buy Price when published: USD 8.96
Sector: Shipping Target price: USD 13.30
Market cap: USDm 1221
Analysts: Jonas Advocaat Kraft, Eirik Haavaldsen,

Still remarkably attractive

While the Q3 report was a giant punch in the face, we maintain our VLGC-view and positive outlook for BWLPG. Estimates are coming down in the near/medium term; however implications for 2016 and beyond are more limited due to expected lower spot rates. We still believe in more than NOK 20 of dividends through 2016, and thus find the stock attractive at NOK 60. We adjust our numbers according to their guidance, and reduce our EPS by 20-25% through 2015. With long term dividend capacity in excess of NOK 10/share at USD 40,000/day we reiterate BUY, with new TP of NOK 90 (115)

"COA spot" - far from real spot
We believe both us and consensus misunderstood management's vague TCE-guidance, failing to take into account that their COA spot days are very far from actual spot days. Seemingly these COAs are also hurting the ability to trade efficiently in the spot market. BWLPG is underperforming peers in a strong market, but this will have fewer implications from 2016 and beyond. We adjust our numbers down ~20 - 25%, and expect consensus to do the same. See the following slide deck for more on the numbers.

Positive market outlook and rates remain strong
The CEO is puzzled by all the focus on propane spot prices and falling oil prices, which is a view we share. Volumes will move, and just this week we are seeing how traders in Europe are hunting for cargoes to cover petchem shorts. We believe US propane prices will come down, which will increase its attractiveness globally. As such we maintain our positive market view, and see the strong market despite 1) no Chinese PDH buyers 2) warm weather both in Europa and Asia and 3) no naptha to propane switching as comforting.
Dividends are still coming

We believe BWLPG will pay out more than NOK 20/share through 2016, and capacity is for more than NOK 10/share per year longer term even at USD 40,000/day. As such we still find the stock attractive, and reiterate BUY with a new TP of NOK 90 (115) equal to EV/EBITDA 2016e of 6.2x (adjusted for dividends)
Beins
05.02.2015 16:30
#6808

Endre
Ja, BWLPG er i støtet nå slik den var i fjor og utover våren.
Det er jo en begrenset tidshorisont når ordreboka er ca 45% av total tonnasje, men markedet tenker ikke så langt inn i framtida.

Dorian LPG er grei å følge i NY.
Utmothavet
05.02.2015 16:57
#11368

Endre
Beins
Markedbehovet er gjerne der, men det kan mulig bli overinvestering også på denne fronten også. Ser dem har 7 nybygg i ordre og 36 operative i dag.

BW LPG Limited - FLEET
Beins
05.02.2015 17:01
#6809

Endre
45% gjelder hele næringen. Shipping er shipping. Overkontrahering er alltid rundt hjørnet, dessverre. I mellomtida får vi benytte sjansen. Kan bli mye utbytte her.
Utmothavet
05.02.2015 22:03
#11369

Endre
Beins
Trur også det er mulig god utbytte i selskapet, - med dagens rater skulle det gi noe mere en hva Pareto antyder.
Tillegg er Bunker billigere en da analysen ble laget.

"With long term dividend capacity in excess of NOK 10/share at USD 40,000/day"

Endret 05.02.2015 22:06 av Utmothavet
Beins
06.02.2015 11:14
#6816

Endre
Utmothavet

Har du noe synpunkt på Avance kontra bwlpg. De virker som siamesiske tvillinger, og hadde begge tilbakekjøpsprogram for aksjer da de sto lavt, Ganske smart. De tjener begge rått med penger.

Jeg tenkte at utbytte kanskje sitter enda løsere i lomma til Avance enn hos BW? Grunnet storeieren.
Utmothavet
06.02.2015 14:00
#11371

Endre
Beins
Har ikke vurdert utbytte politikken :)
Ser begge selskapene har ca samme oppside ca 78% - Jfr Pareto.
Avance TP USD 27.26
BW LPG TP USD 13,30

Riktignok er det analyse fra Okt og Nov 2014.
Markedet virker langt mer HOT nå en den gang.... :)
Beins
06.02.2015 14:08
#6818

Endre
Ja, det blir bra potensiale på begge to.
Beins
06.02.2015 16:07
#6821

Endre
Jeg så at Dorian LPG i USA har gitt kjøpssignal fra en dobbelt bunn og andre kjekke ting.

Sitter både med BWLPG og Avance for tiden og sikkert noen uker framover.
Utmothavet
09.02.2015 21:59
#11378

Endre
Skal bli interessant å følge Q4/14
Denne kommer 20 Febr.

Jfr Skipsrevyen.
LPG - VLGC.
Markedet holdt seg omtrent uforandret på ca. $83 per tonn fra Midt-Østen Gulfen til Japan som gir time charter på ca. $74/76.000 per dag.
For ett års time charter antas nivået å ligge på ca. $62.000 per dag
Utmothavet
12.02.2015 11:55
#11383

Endre
Jfr. Pareto (sjå over) Target price: USD 13.30 (102 kr)

Kan dette bli en utbytte fest ?
NOK 10/share per year longer term even at USD 40,000/day.

Ratene er skyhøye i forhold til Pareto analyse.
As of yesterday, the Baltic Exchange assessed the benchmark Gulf-Asia Pacific rate at $89.875/tonne, up $2 from 6 February. At current bunker prices in Fujairah, that works out to $85,467 per day.
Beins
12.02.2015 12:05
#6886

Endre
De tjener penger som gress nå.
BWLPG har en politikk med å dele ut 50% i utbytte.
Så det bør bli utbyttefest, spørsmålet er når de de vil dele det ut og hvor ofte.
Nå stiger både Anvance og BWLPG noe. Jeg sitter i begge to.
I førstnevnte antar jeg kvartalsvis utbytte i tråd med JFs tradisjon.
Utmothavet
12.02.2015 12:17
#11384

Endre
http://www.fearnleys.no/weekly_issue/view/581/3

We were proven right with what we wrote in this column exactly one week ago, more cargoes than avaialble vessels were put on the market. February started looking sold out of vessels a few days ago, and when a couple of February cargoes were put on the market today one may wonder how the charterers will cover it. Spot rates have already reached mid USD 90's for the index voyage - equivalent to roughly USD 80,000 per day on a modern vessel. We are confident it doesn't stop there, there are some more unconfirmed fixtures concluded very recently, and the USD 100 pmt barrier MEG/Japan is at high risk of being taken down any time soon. A quick glance at March tells us that the list of vessel availabilities is already on the short side versus normal/typical monthly outputs and unless unforeseen events in the commodity markets occur, VLGC freight rates will be heading up over the next few weeks.
Utmothavet
12.02.2015 13:19
#11385

Endre
Beins
Håper dem kan har utbytte pr Q
Vist dagens rater holder seg over 60 000 USD - bør en vel anta det kan dobles i forhold til Parato analysen :)
Utmothavet
12.02.2015 21:24
#11388

Endre
Top 20 Shareholders

As of 2 February, 2015
HOLDING PERCENTAGE NAME ACCOUNT TYPE CITIZENSHIP
33,789,133 24.79 BW GROUP LIMITED c/o BW Maritime Pte BMU
28,096,148 20.61 BW Group Limited BMU
5,318,077 3.90 FOLKETRYGDFONDET NOR
4,400,000 3.23 SUNDT AS NOR
4,294,856 3.15 Skandinaviska Enskil A/C CLIENTS ACCOUNT NOM SWE
3,544,710 2.60 J.P. Morgan Chase Ba FIDELITY LENDING ACC NOM USA
3,400,000 2.49 BW LPG Holding LTD 10 Pasir Panjang Roa SGP
2,325,093 1.71 STATE STREET BANK AN A/C CLIENT OMNIBUS F NOM USA
2,059,392 1.51 J.P. Morgan Chase Ba NORDEA TREATY ACCOUN NOM GBR
1,901,963 1.40 CLEARSTREAM BANKING NOM LUX
1,870,054 1.37 JP MORGAN CLEARING C A/C CUSTOMER SAFE KE NOM USA
1,869,334 1.37 CAPITAL INTERNATIONA LUX
1,708,233 1.25 UBS AG, LONDON BRANC A/C CLIENT IPB NOM GBR
1,501,782 1.10 J.P. Morgan Luxembou S/A LUXEMBOURG MUTUA NOM LUX
1,074,622 0.79 VPF NORDEA NORGE VER C/O JPMORGAN EUROPE NOR
1,065,053 0.78 VPF NORDEA KAPITAL C/O JPMORGAN EUROPE NOR
969,564 0.71 J.P. Morgan Chase Ba NORDEA RE:NON-TREATY NOM GBR
908,777 0.67 VERDIPAPIRFONDET DNB NOR
866,355 0.64 EUROCLEAR BANK S.A./ 25% CLIENTS NOM BEL
864,721 0.63 Goldman Sachs & Co E GOLDMAN SACHS & CO - NOM USA
Utmothavet
13.02.2015 09:12
#11389

Endre
Beins
Kan være nyttig å med link til siste 2 årene av utbytte (se link under) "BWLPG har en politikk med å dele ut 50% i utbytte." Mulig en må se rate utviklingen siste åren også.

Her link til hjemmesiden om utbytte og litt annen info Shares and Dividend
Utmothavet
16.02.2015 14:28
#11390

Endre
Invitation to BW LPG's Q4 2014 Results Presentation

Date : Friday, 27 February 2015
Time : 20:00 (SGT) / 13:00 (CET) / 07:00 (ET)
Utmothavet
16.02.2015 17:00
#11391

Endre
LPG - VLGC.
Markedet holdt seg omtrent uforandret på ca. $83 per tonn fra Midt-Østen Gulfen til Japan som gir time charter på ca. $74/76.000 per dag.
For ett års time charter antas nivået å ligge på ca. $62.000 per dag
Utmothavet
17.02.2015 14:14
#11393

Endre
Fearnleys Weekly - Gas

Chartering

The cargo market has been more exciting than the shipping market last week. There were a couple of February spot freight inquiries from Indian charterers requesting laycan very few vessels can meet, hence the Baltic VLGC index moved somewhat up again to where it was a week ago. The LPG prices got a solid push up by the crude rebound, in particular the CFR values in the East and all of a sudden the arbitrage from the West to the East opened up to a certain extent on prompt basis. The Baltic index is back in the mid/high USD 80's, however, the increased bunkerprices (+ USD 50/60 per ton) are easily "stealing" the nominal increase of the index - i.e. net returns stay the same as previous week. Ahead into the next few weeks, we think the possible and discussed downside of the VLGC freight rates is vanished when we count the remaining vessels versus the expected (and likely) number of February cargoes not yet floated that will need freight coverage.
Beins
17.02.2015 19:47
#6927

Endre
Utmothavet

Har du noen tanker om lavere oljepris og BWLPG? Vi vet at de vil tjene på bunkerssiden. Samtidig kan lavere oljepris kanskje gå ut over LPG-eksporten fra USA, sier noen.
Utmothavet
18.02.2015 16:02
#11394

Endre
Beins
Jeg tror at billigere vare generelt øker forbruket :)

Ser ut som olje prisen regulerer mye av energiprisen i verden.
Utmothavet
18.02.2015 17:25
#11396

Endre
Pareto i dag

We are ~13% below consensus on Q4
BWLPG will report Q4'14 numbers next Friday, with a management presentation to be held the same day. We estimate average VLGC-rates of USD 46,000/day, down from 53,600/day in Q3. This translates into an EBITDA of USD 84m, and EPS of USD 0.47/NOK 3.55. We note that this is ~13% below current Bloomberg consensus. While the company has a dividend policy of paying out 50% of EPS (semi-annually), and sister BW Offshore this week cut their dividend, we expect 100% of earnings to be paid out for H2'14 - as was the case for the first half of the year.
Utmothavet
20.02.2015 14:21
#11402

Endre
Fearnleys Weekly - Gas

Chartering

Quite a few VLGC fixtures were confirmed by the end of last week and MEG positions upto the middle of March were at large sold out. No wonder the Baltic freight index speeded through the 100 USD barrier, having said that - the pace of the rising rates may slow down until the market gets a clearer picture about the price spread between March and April in the East. The spot VLGC market in the East is already at practically USD 90,000 per day and we have more than once before seen freight cost become prohibitive for spot business. The current spot rates in the Atlantic closes any arbitrage trade to the NWE, let alone to the East, and only those lifters with timecharter or owned VLGCs at USD 35,000/day may trade around their freight cost. From today and throughout the week quietness after the storm kicks in with China, Singapore and Korea leaving their desks for Chinese New Year celebrations and a smooth shift from the Year of the Horse to the Year of the Sheep.

Utmothavet
23.02.2015 12:05
#11403

Endre
LPG - VLGC.
Så nådde markedet $100 per tonn igjen fra AG til Japan, og dermed er time charter inntjeningen midt på $90.000-tallet.

Gass. Golar Viking 79.950 dwt 140.000 cbm bygget 2005 Hyundai HI er solgt for $135 mill. til PT Equinox, Indonesia. Indonesiske cabotage regler sier at LNG laster produsert og solgt innen Indonesia må transporteres på skip med indonesisk flagg. Landet har nylig fått tre nye LNG terminaler. To av disse opereres av PT Golar Indonesia som er et J/V mellom Golar og Equinox's moderselskap.
Kilde; Skipsrevyen
Utmothavet
23.02.2015 12:46
#11405

Endre
Ser denne ikke er på strengen her

Gassrederiet BW LPG har sikret finansiering fra flere banker for bygging av nye store gasskip (VLGC).

Avtalen om en gjeldsfasilitet er på opptil 400 millioner dollar, tilsvarende rundt tre milliarder kroner, og gjelder finansiering av syv VLGC-nybygg.

Gjelden skal sikres mot de syv nybyggene, og har en margin over Libor på 1,7 prosent per år. Gjennomsnittlig nedbetalingstid er på 18 år.
Utmothavet
26.02.2015 08:59
#11412

Endre


Svakt opp fra sist uke,- men ny topp for 2015
Utmothavet
26.02.2015 11:51
#11414

Endre
Noe oversolgt aksje teknisk etter min oppfatning.

Fundamentalt er rater stabil/opp og aksjen ned.... ikke helt etter boken :)
Utmothavet
26.02.2015 13:19
#11415

Endre
Cheap oil to drive LPG Shipping earnings

Utmothavet
26.02.2015 14:51
#11417

Endre
Resultat fremlegging i morgen

ESTIMATER BW LPG FOR 4.KV 2014 (alle tall i millioner dollar bortsett fra utbytte)

Oslo (TDN Finans): BW LPG ventes å legge frem et driftsresultat på 72 millioner dollar av t/c-inntekter på 141 millioner dollar for fjerde kvartal 2014.

Det fremgår av estimater SME Direkt har hentet inn for TDN Finans blant ti analytikere.

Ebitda estimeres til 90 millioner dollar, mens nettoresultatet ventes å bli 68 millioner dollar.

Les mere på linken
Utmothavet
27.02.2015 08:54
#11418

Endre
Newsflash - 27 Feb 2015
BW LPG Ltd.

Recommendation: Buy Price when published: USD 7.84
Sector: Shipping Target price: USD 12.00
Reuters: BWLPG.OL, Bloomberg: BWLPG NO Market cap: USDm 1063
Analysts: Eirik Haavaldsen, Øystein Dalby,
Estimates and financials

Q4 EPS in line - continues with 100% of EPS-payout

Highlights
Dividend kept at 100% of EPS, total of USD 1.15/NOK 8.8 to be paid out for H2, in line with what we expected but above consensus
VLGC TCE rates of USD 44,100/day, below us and consensus
Net earnings relatively in line with expectations - though consensus has dropped by ~USD 5m over the past weeks
Increase in fixed days for 2015 and reduction in rates - 2015 EBITDA down by USD 19m preliminary

Positive market comments both with respect to US exports and Asia demand
EBITDA of USD 88m vs. PAS at 84m and consensus at 90m
VLGC rates slightly below our expectations, with VLGC TCE income ~2m lower than we expected. Compensated by stronger than expected LGC segment
Numbers below EBITDA relatively in line, so EPS adj. of USD 0.49 (headline 0.48) which is 1 cent below consensus yet 2 cents higher than our estimate
The company gives updated guidance on coverage, and the number of spot days is down from Q3, which fixed dayrates also down. We have however been modelling slightly lower rates than what management previously expected, however this still reduces our 2015 EBITDA by USD 19m (USD 0.14/share) while 2016-EBITDA is marginally up. Will revert with comments here, this is negative in our view, but we highlight also that the number of total VLGC shipdays for 2015 is up

Applying these changes would mean an EPS of USD 2.12 for 2015, vs. our previous estimate of USD 2.27 and consensus currently at USD 2.085
Utmothavet
27.02.2015 15:35
#11419

Endre
Oslo (TDN Finans): BW LPG opplyser at første kvartal så langt er det historisk sterkeste i fraktmarkedet med tanke på vekst.

Det fremgår av selskapet kvartalsrapport fredag.

Tilbud, etterspørsel og infrastrukturutbygginger legger til rette for at veksten skal fortsette i 2015.

Selskapet skriver at til tross for fallet i oljeprisen fortsetter NGL-markedet å vokse.


Oslo (TDN Finans): BW LPG har en kontraktsdekning på rundt 50 prosent for 2015. Selskapet mener kontraktsdekningen vil ligge på dette nivået fremover gitt at man ikke ser eksepsjonelle t/c-rater fremover.

Det sier konsernsjef Nicholas Gleeson i BW LPG under selskapets telefonkonferanse fredag.

BW LPG foreslår et utbytte på 1,15 dollar pr aksje for andre halvår 2014, noe som utgjør 100 prosent av selskapets nettoresultat.

Gleeson opplyser at selskapet beholder utbyttepolitikken om å betale ut 50 prosent av nettoresultatet og viser til at den økte utbetalingsprosenten i annet halvår 2014 skyldes en eksepsjonell sterk utvikling i selskapets kontantstrøm i perioden.

Endret 27.02.2015 15:37 av Utmothavet
Utmothavet
28.02.2015 19:51
#11420

Endre
Tross oljeprisfall har gasseksportmarkedet fortsatt å vokse. BW doblet inntjeningen på gasstankskipene og endte siste kvartal med gode resultater.

Sterke tall
Driftsresultat før avskrivninger (ebidta) endte i fjorårets fjerde kvartal på nesten 88 millioner dollar, noe som er 92 prosent over resultatet sammenlignet med samme kvartal i 2013.

Sterkere fraktinntjening og økt flåte ga et resultat etter skatt på 65,0 millioner dollar i 4. kvartal 2014. En klar forbedring sammenlignet med kvartalsresultatet på 35,9 millioner dollar året før.

For hele året ble det en dobling fra 2013, med et resultat etter skatt på 256 millioner dollar i 2014.

Tjente mer på frakten
Rederiet hadde en sterk økning i fraktratene innen både store gasstankskip VLGC og LGC, og gjennomsnittlig dagrate for Liquid Gas Carrier doblet seg fra 2013 til 2014.

I siste kvartal av fjoråret var inntjening på frakten (TCE) på 139 millioner dollar. Rederiet kjørte inn 539 millioner dollar i 2014, mens TCE-inntjeningen var 102 millioner dollar i 4. kvartal året før og 289 millioner dollar totalt i 2013.

Historisk godt marked
Førstekvartal 2015 er så langt det historisk beste markedet for denne tiden av året.

Etter rederiet fikk overlevert nybygget BW Aries fra Hyundai Heavy Industries i november 2014, økte flåtens størrelse til totalt 36 eide og opererte skip. Flåten består nå av 31 VLGC og 5 LGC, pluss 7 VLGC nybygg som kommer.
Beins
28.02.2015 22:02
#7018

Endre
Mens BWLPG foreslår utbytte på 1,15 USD per aksje for andre halvår, på sin generalforsamling 19.mai, gir AVANCE 1 USD per aksje i utbytte for Q4 allerede den 11 mars (utbetalingsdag).

Fredriksen er som vanlig svært aksjonærvennlig når pengesekken er romslig.

I det øvrige har jeg ingen klare preferanser - begge går godt, Avance er noe mer spot-orientert og tjener på det nå i oppgangsfasen.
Utmothavet
04.03.2015 10:40
#11422

Endre
'We are well equipped for making acquisitions,' says BW LPG
Tuesday 03 March 2015, 08:27

BW LPG has told Lloyd's List it is in a position to buy more very large gas carriers, which is proving to be one of the hottest sectors in shipping today."We are well equipped for making acquisitions, if we do see accretive value," BW LPG chief financial officer Vijay Kamath told Lloyd's...

Har ikke tilgang der :)
Utmothavet
04.03.2015 15:27
#11423

Endre
02 mar.
Oslo (TDN Finans): BW LPG har utøvet en kjøpsopsjon for VLGC-skipet «Vermilion First».

Det opplyses i en melding mandag.

BW LPG har utøvet en kjøpsopsjon som ble tilgjengelig under charter i første kvartal 2015. Transaksjonen vil bli gjort opp ved bruk av kontanter og selskapets rullerende kredittfasilitet. Samlet vederlag for transaksjonen er 73 millioner dollar.

Levering er forventet i løpet av mars 2015.

Selskapet opplyser at VLGC-skipet «Vermilion First» har vært på et tidscerteparti med BW LPG siden 2013. Skipet ble bygget i 2010 ved Mitsubishi Heavy Industries, Nagasaki Shipyard, og har en kapasitet på rundt 77.324 kubikkmeter.
Utmothavet
04.03.2015 16:09
#11424

Endre
Fearnleys Weekly - Gas

Chartering

The lack of spot cargoes from MEG for Singapore/Japan range have tempted traders to compete for the spot cargoes to India with the result that the rates moving south. The Baltic index also moved below the USD 100. - Mark. This might continue further but we do not see any large downward steps. The lack of available spot VLGC tonnage in the western markets are forcing lifters to consider cancelling their April cargoes. Alternatively, they will have look at other segments than the VLGC fleet. What rely took the market by surprise this week was the order of 2-3 LGC by a new player in this segment. The first vessel will be delivered in early 2017. The Japanese society also ordered two more VLGC for 2017 delivery. One at MHI and the other at KHI. These are reported to replace some of the early 1990's built VLGCs and will therefore not add additional capacity to the large fleet of VLGCs. The mid-size segment has also seen two new orders this week placed at Hanjin. Time of delivery is not yet revealed.
Utmothavet
04.03.2015 16:11
#11425

Endre
Uke 9



Utmothavet
08.03.2015 23:52
#11428

Endre
The tight supply of spot propane in Northwest Europe that has supported physical premiums in March is likely to roll over into April, according to market sources, as expectations for the number of US Gulf Coast exports continue to dwindle and regional terminal demand grows amid lower North Sea production.

"It is quite tight overall...we are discussing the tightness rolling over into early April," a source said.

INLAND DISTRIBUTOR DEMAND

Spot inland demand has been steady during the period of lower regional supply, driven primarily by maintenance at the Miro and Ingolstadt refineries in Germany, a major demand hub, rather than any above-ordinary consumption as a heating fuel.

A lack of spot refinery offers in Amsterdam-Rotterdam-Antwerp has left the Vopak and AGT terminals as the main loading points, and prices have risen to reflect the shortage of buying options.

FCA values basis ARA were assessed at $565/mt Thursday, $145/mt higher compared with a month ago.
Utmothavet
11.03.2015 17:08
#11430

Endre


Utmothavet
11.03.2015 17:39
#11431

Endre
Fearnleys Weekly - Gas

Chartering
At the end of last week nearly everybody in the VLGC market attended the Tokyo International LPG Seminar, and in the first half of this week a chunk of the VLGC community attends the IHS International LPG seminar in Houston - and quite a few had the pleasure of attending both events. In the meantime, and with both Charterers and Owners listening to lectures and having discussions with eachother, the activity in the spot market was at a low level, no wonder. The little there was were some additional freight inquires by the Indian charterers with loaddates nearing the very end of March. Most March tonnage in the East is sold out already, and in the event more than a couple of MEG/East March loading cargoes are floated the freight rates will rapidly go up. At the same time the CFR market (April arrival) in the East has been showing some weakness recently and VLGC spot rates may already have reached the maximum for now at USD 103/104 - equal to roughly USD 90,000/day.
Utmothavet
12.03.2015 14:53
#11433

Endre
(Singapore, 12 March 2015)

The Company is pleased to announce the appointment
of Mr. Martin Ackermann as the Chief Executive
Officer of BW LPG Limited ("BW LPG", the "Company",
OSE ticker code: "BWLPG"). Mr. Ackermann is
currently the CEO of Evergas. He will take up his
new role at BW LPG in Singapore once his
contractual commitments have been finalised, and BW
LPG's current CEO, Mr. Nicholas Gleeson, will in
due course return to his previous position as Chief
Financial Officer of BW Group.

Martin Ackermann has been CEO of Evergas since
2008, where he has led the rejuvenation of the
former Eitzen Gas fleet, including the development
of eight ethane carriers on long-term contracts.
Andreas Sohmen-Pao, Chairman of BW LPG, says: "We
are very grateful to Nick for his sterling efforts
taking BW LPG to the stock market and in the period
thereafter, and are pleased to have his continued
contributions as CFO of BW Group. We are delighted
to be welcoming Martin as CEO of BW LPG. As the
world's largest LPG shipping company, we look
forward to his leadership in developing the
company's strong platform of assets and
capabilities".
Utmothavet
16.03.2015 10:46
#11436

Endre
(Singapore, 16 March 2015)

BW LPG Limited ("BW LPG", the "Company", OSE ticker
code: "BWLPG") presents its estimates for
utilisation of its vessels across contract types in
Q1 2015.

BW LPG has seen strong deployment of vessels under
COA contracts in the first quarter of 2015,
including final liftings under existing CoAs as
well as first liftings under the renewed CoAs,
supporting strong utilization levels during the
period. CoA-fixed proportions are expected to
reduce during the course of the year.

Projected revenue days by contract type for Q1 2015
are now as follows:

Qtr % of Total
VLGC Days Total ship days 2,839

Not Yet Fixed 199 7.0%
Voyage 384 13.5%
COA-spot 183 6.4%
COA-fixed 1,149 40.5%
TC-fixed 819 28.8%
Unutilised* 66 2.3%
Technical offhire 40 1.4%

Qtr % of Total
LGC Days Total ship days 450

Not Yet Fixed - 0.0%
Voyage 77 17.2%
COA-spot - 0.0%
COA-fixed - 0.0%
TC-fixed 360 80.1%
Unutilised* - 0.0%
Technical offhire 12 2.8%

* Unutilised days are those days where a vessel is
technically available for hire but not earning
revenue, e.g. no available fixtures; delivery from
yard to first charter; redelivery of vessel on
completion of charter-in.

Endret 16.03.2015 10:47 av Utmothavet
Utmothavet
18.03.2015 14:31
#11439

Endre


BW LPG har fått levert den tredje gasstankeren i nybyggingsprogrammet på åtte skip.

Mer gassfrakt-tonnasje
Skipet skal ha blitt levert fra HHI i henhold til planen, og med sine 84 000 kubikkmeter er fartøyet optimalisert for lasting på amerikanske terminaler.

Inkludert BW Gemini, eier og opererer BW LPG nå en flåte på 38 skip. Flåten består av 22 eide VLGC, 11 innleide VLGC og fem eide LGS.

Rederiet som har ytterligere fem nybygg som leveres gjennom 2015 og 2016, satser sterkt på gass. Tidligere denne måneden kunne BW LPG melde at selskapet kjøper opp VLGC-gasstankeren Vermilion First.
Utmothavet
19.03.2015 09:24
#11442

Endre


Uke 11
Fearnleys Weekly - Gas

Chartering

It has not been a busy and eventful week in the VLGC market, best described as "business as usual" where nominal rates and net returns have remained unchanged at firm levels. There were a couple of fixtures confirming the 90,000 USD/day level in the East, in the West the prevailing premium over the East was again proven. March VLGCs in the East are now sold out, charterers are looking at early April positions that can discharge in the East within the month of April. At the moment the early April vessels look more valuable than the later April ships, however, we may see the same in April as we saw this month where there was hardly any difference in rates for various March loaddates. The West market will be busier from April onwards where some additional production/exports will come on stream - more vessels will be needed for those liftings and consequently we may see more east vessels ballast west to position themselves for the increased exports. In the short term we see no downside in the VLGC freight market - any upside sits with cargo pricing and trade routes.
Utmothavet
23.03.2015 08:33
#11445

Endre
BW LPG announces re-delivery of VLGC Gas Capricorn

Singapore, 23 March 2015

BW LPG Limited ("BW LPG", the "Company", OSE ticker
code: "BWLPG") has re-delivered the VLGC Gas
Capricorn in accordance with the terms of the
charter party. The vessel was under a charter-in
acquired from AP Moller-Maersk in 2013 and did not
have a purchase option attached.

For further information, please contact:

Vijay Kamath
Chief Financial Officer
BW LPG Limited
Tel: +65 6705 5506
Email: vijay.kamath@bwlpg.com
highlander
25.03.2015 00:00
#4101

Endre
Teknisk analyse fra Aksjeanalyser.com:



"BW LPG som vi hadde som Dagens Tradingcase den 2. Februar ved kurs rundt 50,00 kroner, har nå kommet opp til vårt kursmål som den gang var ved 63,00 kroner på 1-3 måneders sikt.

Aksjen handles i skrivende stund til rundt 65,50 kroner, og har da også brutt opp gjennom et motstandsnivå rundt 63,00 kroner.

Det er med det utløst nye positive tekniske signaler for den videre utviklingen for aksjen i tiden fremover.

Samtidig så signaliserer nå både RSI og Stochastics momentum-indikatorer at aksjen gjerne står foran videre oppgang i tiden fremover.

På bakgrunn av disse nye positive tekniske signaler som nå er utløst for BW LPG så vurderer vi aksjen som en interessant kjøpskandidat på dagens kursnivå.

Vi har nytt kursmål for aksjen ved 75,00 kroner på 1-3 måneders sikt.

Det er nå begrenset med teknisk motstand for aksjen før opp mot 75,00-nivået, og ved korreksjoner ned for aksjen så vil det nå være teknisk støtte rundt 63,00-nivået. "
Utmothavet
16.04.2015 08:18
#11455

Endre
Fearnley: The highlight of the week was obviously BW LPG's announcement that they had secured 4 VLGC NB resales directly from DSME after original contractor had failed to come up with the 2nd payment, and the yard had taken control of the vessels as well as collected the 10% deposit at an earlier stage. BW LPG will get the four favourably priced vessels, USD 72.5 Mill per ship, from the yard between July and December 2016. Several (other) owners would have taken those NBs at that price had they been given the opportunity, but a few also commented it is nice they ended in the hands of an independent owner rather than being potential loose cannons in the market ahead.

Melding 10 April 2015
BW LPG enters into ship building contracts for four new building VLGCs, previously reserved [by DSME's existing client]



Stocktalk.no eies av MarketMind AS
Adresse: Thunesvei 2, 0274 Oslo Tlf: 21 07 50 08 Email: st [at] stocktalk.no Orgnr: 979 175 027 MVA
Kontakt oss | Hjelp | Regler | Sett som startside | Legg til favoritter © 2008 Vestover AS