"
Du er her: Forside > In the pit - Oslo Børs > Avance Gas Holding
Avance Gas Holding
OldNick
19.05.2014 09:35
#15720

Endre
Avance Gas Holding Ltd er et nytt gass-frakt rederi (våtgass/LPG) som kom på børs for noen uker siden (15 april).


For de som er interessert i historien, kan Prospectus finnes her

______

De kom med Q1-resultat forleden:

AVANCE: Avance Gas Holding Ltd Reports Unaudited Q1-2014 Results

Børsmelding
29.04.2014

BERMUDA - Avance Gas Holding Ltd ("Avance Gas", OSE ticker code: "AVANCE"), today reported unaudited results for the quarter ended 28 Feb, 2014.

Solid results from a strong LPG market - US$ 0.50 per
share dividend

- Time charter equivalent (TCE) earnings were US$ 18.4 million in Q1-2014, up from US$ 11.6 million for Q1-2013.

- 534 operating days in Q1-2014 compared to 687 days for Q1-2013.

- Net profit was US$ 6.1 million in Q1-2014, compared to a net loss of US$ 4.4 million for Q1-2013.

- Average TCE rate for the fleet was US$ 34,499/day compared to US$ 16,917/day for Q1-2013 (1)

- Avance Gas announces a dividend of US$ 0.50 per share for Q1-2014.

mer på link

For further queries, please contact:
Christian Andersen, President, Tel: +47 2200 4805, Email: c.andersen@avancegas.com
Peder C. G. Simonsen, CFO, Tel: +47 2280 7572, Email: p.simonsen@avancegas.com


Avance: Q1-2014 Report (PDF)

Avance: Q1-2014 Report, Financial Statements (PDF)
______

Aksjen går ex.utbytte pr. i dag.

AVANCE: Ex utbytte USD 0,50 i dag

Børsmelding
19.05.2014

Aksjene i Avance Gas Holding Ltd. noteres ex. utbytte USD 0,50 fra og med i dag, 19.05.2014.
______

Et par andre børsmeldinger.

AVANCE: Stabilisation notice and exercise of over-allotment option

29.04.2014

______

AVANCE: Avance Gas - Mandatory notification of sale of shares and disclosure of large shareholding

29.04.2014

______

Og DNB Markets anbefaler denne på det varmeste (foran BWLPG tydeligvis).

Og vi ser aksjen gå på denne anbefalingen.

Spår Avance Gas-rally

Avance Gas-aksjen kan stige kraftig, tror meglerhus


Øystein Byberg, HegnarOnline
16.05.2014

DNB Markets innleder dekning av Avance Gas-aksjen med en kjøpsanbefaling og et kursmål på 190 kroner pr aksje

"Potensialet for utbytte, en solid aksjonærbase og en verdsettelse som innebærer at selskapet vil kunne fungere som en konsolidator innen sektoren gjør at vi har Avance Gas som vår foretrukne aksje innenfor LPG-shipping", skriver meglerhuset.

Kursmålet er basert på enEV/EBITDA på 6.0x ved full drift, det vil si med alle fartøy på vannet.

Ved full drift vil rederiet kunne ha en utbyttekapasitet på 32 kroner pr aksje, tror DNB Markets.

Endret 19.05.2014 09:37 av OldNick
Kjell T. Ringen
23.06.2014 09:21
#12181

Endre
Swedbank før helgen:




AVANCE - Q2 Preview - Currently our LPG favourite








20.06.14 08:59 - AVANCE - Q2 Preview - Currently our LPG favourite






With US volumes continuing to flow and the spot market climbing, the short term outlook is bright for AVANCE. It is currently our favoured LPG bet being the most attractively priced relative to underlying assets and on dividend yield. We anticipate to see USD 0.3 EPS for Q1 2014 when AVANCE reports Q2 on June 25. TP is NOK 160 per share, which implies EV/EBITDA of 8x 2015e, and we recommend to Buy the stock.



 We expect Avance Gas to report EBITDA of USD 16.5m and net profits of USD 10m or USD 0.3 per share for 2q14. We assume fleet earnings of USD 42 000 per day, a tad ahead of the USD 40 000 guidance.



 2014 looks to be tight throughout, but we have to keep a keen eye on cargo volumes as the VLGC newbuildings steadily get delivered through 2015 and 2016. On our estimates, the earnings look to support a decent return for the LPG shippers, also in 2017.



 Being the most attractively priced among the sized LPG shipping com-pany on both asset values and dividend yield, AVANCE is our favourite in the LPG space. We recommend to Buy the stock with a NOK 160 per share TP which implies EV/EBITDA at 8x 2015e.
Kjell T. Ringen
30.06.2014 09:20
#12200

Endre
Pareto:

Avance - Avance Gas reported a slightly better Q2 than expected, and management has now established a more visible (and sustainable) earnings-based dividend policy. With good market-visibility through July, we expect AVANCE's spot fleet to earn ~USD 90,000/day on average, which would mean an EPS (and dividend) of ~NOK 5.2 for the quarter. The VLGC market remains very strong despite limited fixture-activity over the past week, and AVANCE will continue to earn super-profit over the next 18 months. BUY reiterated, TP up to NOK 172 (168) equal to EV/EBITDA of 7x 2015e


mao: Løp og kjøp!
Kjell T. Ringen
30.06.2014 10:17
#12201

Endre
3% avkastning på 10 minutter er ganske bra.
Men kan selvsagt ikke måle seg med nerdens tips....
OldNick
01.09.2014 02:58
#15968

Endre
Skal LPG-industrien kopiere stortank-bransjen, bygge ihjel et rimelig godt marked?

+50% økning av flåten de neste 2 årene kan gjøre nettopp det...

Rising Demand for LPG Shipping Driving VLGC Ordering

Drewry Shipping, UK
Aug. 30, 2014





Endret 01.09.2014 03:07 av OldNick
pompiuses
01.09.2014 21:40
#20

Endre
Det kan se ut som nybyggene kommer raskere enn man tror. Gjelder å kjenne sin besøkstid, som med det meste innen shipping.
pompiuses
03.09.2014 20:35
#21

Endre
Kan ikke skjønne hvorfor aksjen sank i dag etter Dorian sine resultater. De har ihht til rapporten kun en båt i spot som klarte en TCE på $64340 i april-mai-juni. Det burde da være helt kurrante tall.

Kilde: http://dorianlpg.investorroom.com/2014-09-03-Dorian-LPG-Ltd-Announces-First-Quarter-2015-Financial-Results?printable
Utmothavet
25.03.2015 12:52
#11447

Endre
Benytter meg av anledningen i denne dippen.

Pareto kom med denne i dag.
AVANCE (target price NOK 200, 67% upside)
Utmothavet
25.03.2015 12:59
#11448

Endre


Fearnleys Weekly - Gas - uke 11
Chartering

It has not been a busy and eventful week in the VLGC market, best described as "business as usual" where nominal rates and net returns have remained unchanged at firm levels. There were a couple of fixtures confirming the 90,000 USD/day level in the East, in the West the prevailing premium over the East was again proven. March VLGCs in the East are now sold out, charterers are looking at early April positions that can discharge in the East within the month of April. At the moment the early April vessels look more valuable than the later April ships, however, we may see the same in April as we saw this month where there was hardly any difference in rates for various March loaddates. The West market will be busier from April onwards where some additional production/exports will come on stream - more vessels will be needed for those liftings and consequently we may see more east vessels ballast west to position themselves for the increased exports. In the short term we see no downside in the VLGC freight market - any upside sits with cargo pricing and trade routes.



Utmothavet
25.03.2015 13:28
#11449

Endre
Her er mere til Pareto anbefaling i dag

AVANCE
Avance has lagged peer BWLPG lately, but with superior spot performance and more aggressive dividend policy we feel this should reverse as we head into the peak demand season

VLGC rates are starting off Q2 in the high USD 90,000s per day, more than twice what we saw last year

Avance will pay out more than 30% of its market cap as dividends this year, and we consequently like the risk-reward on 2016 and beyond
TP NOK 200, 67% upside

Endret 25.03.2015 13:28 av Utmothavet
Beins
25.03.2015 15:37
#7183

Endre
Går den til 150 er jeg meget fornøyd. Alt over blir stor bonus.

Avance-sjefen var optimistisk i gårsdagens FA - han mente at ratene i sommer kunne sette nye rekorder all den tid starten på året har vært så positiv.

Stig Myrseth i Dovre er og meget positiv til Avance. Han mener dagens kurser tilsier at markedet priser inn altfor negative utsikter.
Profitt
26.03.2015 14:58
#14755

Endre
Kan nå akkumuleres på 111😄
Beins
26.03.2015 22:01
#7189

Endre
For AVANCE kan vi lett se bevegelsen opp 92-130 som er blitt etterfulgt av en A-B-C -pull back som har bragt kursen ned fra 130 til 110 foreløpig. Det kan være at den siste bølgen ned er i sluttfasen og at vi kan få en vending opp i hvert fall i neste uke.



Endret 26.03.2015 22:02 av Beins
Utmothavet
08.04.2015 13:54
#11452

Endre
Beins
Trur også det kommer rekyl på dette nivået. Selskapet er inne i et meget attraktivt segment/marked.

LPG - VLGC. Markedet fra AG til Japan svekket seg og falt under $90.000 i inntjening - men hva er galt med slike inntekter ?
Sitat Skipsrevyen

Ocean Yield bruker over 300 millioner dollar på åtte kjemikalie-nybygg. Skipene skal leies rett tilbake til den opprinnelige bestilleren.

Aker-eide Ocean Yield sitter i dag på en flåte med 15 skip. Nå investerer rederiet i et nytt segment og kjøper 8 kjemikalietankere for 306,8 millioner dollar.

Simultant med kjøpet av nybyggene, inngås en 15-år lang bareboat-kontrakt med joint venture-selskapet Navig8 Chemical Tankers.
Beins
08.04.2015 14:25
#7220

Endre
Utmothavet

Jeg vet ikke hvor mye feilen på nybygget "Monsoon" har betydd - den har vært i tørrdokk noen dager og er visstnok ute på testtur akkurat nå.
Det er viktig for Avance å undersøke om feilen er tilfeldig - eller en systemfeil som må rettes opp i konstruksjonen også på det første skipet i denne klassen.

Uansett bra å få slike ting ut av verden. Vi venter på avklaringsmeldig fra Avance.
Beins
15.04.2015 16:24
#7235

Endre
Feilen på Monsoon dreier seg, slik jeg forstår det, om aktre gjennomgang for propellakslingen - om den er for trang eller om det lekker inn vann. Den vil bli reparert og satt tilbake i drift i første del av mai. Også nybygget Breeze, søsterskip til Monsoon og overtatt 9.april, skal inn til undersøkelse og mulig rep.

Det blir noen uker avbrekk for hver av skipene, men ingen stor sak egentlig.

Monsoon entered dry dock at Zhoushan Changhong International Shipyard on 8 April
2015. Lloyd's Technical Investigation Department is in the process of conducting
an investigation and root cause analysis. The preliminary conclusion is that the
aft stern tube bearing will need modifications in order to achieve normal
bearing clearances, which are in the fraction of millimeters. On this basis it
is expected that Monsoon will be refitted by late April 2015 and back in service
first half May 2015.

Kursen steg noe etter melding. Vi ser BWLPG har gått bedre enn avance i det siste, og usikkerhet om skipene fra Kina har trolig vært hovedårsaken.
Utmothavet
16.04.2015 09:07
#11456

Endre
Beins
Har merket retorikken og er nok vert benyttet for en short :)
Tror vi får en mulig ny topp i løpet av kommende uker.


Pareto oppdaterer nytt kursmål for AVANCE i dag.
..... While Q2 so far is lagging our USD 90,000/day estimate, this could change quickly, we reiterate BUY TP USD 25.3
Utmothavet
22.04.2015 16:11
#11462

Endre
Fearnleys Weekly - Gas - Week 17

Chartering

The VLGC market has seen a jump upwards in the last week. Mostly because of lack of workable ships both in USG and MEG. The activity in India is currently resulting in substantial delays and ships are now running late for their next cargoes in the MEG. Something like six ships is presently sitting outside Haldia waiting now, and rates owners are asking has nearly doubled. At the time of writing, we count six Indian cargoes for May loading. The Baltic moving up USD 10/mt from last week and is expected to gradually move further north. Charterers struggle to find workable vessel in USG for late May, for both short and long hauls. The gap between charterers and owners expectations might tempt some to at least, consider canceling cargoes in the end. The delivery rush of 2015 newbuildings has started, and the market needs to absorb about one new ship every week for the balance of the year. Nevertheless, we see the market remain firm throughout 2015.

highlander
28.04.2015 13:57
#4243

Endre
Teknisk analyse fra Aksjeanalyser.com:



"Avance Gas Holding viser en positiv utvikling innenfor en stigende trend, og hvor videre kursoppgang signaliseres for aksjen innenfor denne i tiden fremover.

Aksjen har nå vendt oppover igjen etter å ha korrigert noe ned i mars 2015, og videre oppgang signaliseres altså nå for aksjen innenfor den stigende trenden.

MACD momentum-indikator har også utløst nytt kjøpssignal for aksjen nå nylig, og er således med og underbygger de øvrige positive tekniske signaler for aksjen.

På oppsiden er det noe teknisk motstand rundt 130,00 kroner, men deretter er det lite teknisk motstand for aksjen videre oppover før opp mot øvre trendlinje i den stigende trenden, rundt 150,00 kroner.

Basert på det samlede positive tekniske bildet for Avance Gas Holding så vurderer vi aksjen som en interessant kjøpskandidat på dagens kursnivå.

Vi har kursmål for Avance Gas Holding ved 150,00 kroner på 3-6 måneders sikt. Vi ser altså et potensiale for aksjen på rundt 25 prosent opp fra dagens kursnivå på 3-6 måneders sikt. "
Utmothavet
30.04.2015 00:35
#11475

Endre
Fall i aksje har ikke med det fundamentale å gjøre.
- Ratene er stigende

Fearnleys Weekly - Gas - week 18

Chartering

It has not been the busiest week in the VLGC market, but nonetheless there were a handful freight inquiries floated in the MEG/East market. The Baltic VLGC index has for nearly three weeks gained every single day and has over that period strengthened by some 25 percent. The latest fixture in the east of Suez market is pretty much dot on the Baltic index i.e USD 97 pmt - equal to just over 80,000 USD/ day. The tight East market at current is supported by an even tighter market in the West where any loading window prior to the middle of June seems hard to cover. Chartering for May loading in the East is not over yet, and seemingly those comparatively few vessels still available should be able to maintain the firming momentum, but at the same time cargo market does not support the current rates, let alone any increase. For this reason we could see more relets offering freight to the market meaning current level becomes the peak in this cycle. There are some rumours about additional 2017 VLGC NBs and even TCs attached, however, the details are well kept secrets for now. If we compare the 2015 Baltic average to date with the same period last year, 2015 is roughly 20% higher than 2014, however, on this day one year ago the index was at USD 130 per ton on its way down from 137 a few days earlier when the market had reached USD 100,000/day for the first time.

Utmothavet
08.05.2015 10:07
#11482

Endre
LPG - VLGC.
Det kan se ut som om Baltic indeksen for Ras Tanura til Japan kan bryte gjennom $100 per tonn igjen. På time charter basis antas markedet å ligge i øvre del av $80.000-tallet.

Fearnleys Weekly - Gas - week 19

Chartering

Mayday and Japanese/Korean Golden Week holidays influenced spot activity in the VLGC market over the last week. Despite this, the Baltic VLGC index has continued its ascent albeit at a slower pace over the last few days. The index broke through the 100 dollar mark for the first time since early March and may have stabilized around this level for now. At the same time bunker cost has come over the USD 400 mark for the first time in 2015, effectively the USD 30 pmt increase recently means the daily net has been reduced by some USD 1,250 for the owners. There are probably not more than a handful available vessels in May, however, there are also strong indicators that May spot trading is over and the expectations of fresh cargoes seem remote for the time being. The most active VLGC spot charterers in recent months, the Indian oil companies, have not floated any cargoes this week and will allegedly surface next week with their June inquiries. They have a significant impact on the spot market in the East, at the time of writing 12 VLGCs are at Indian ports, 10 of them fully laden, waiting for ullage in order to complete their voyages.

highlander
21.05.2015 15:54
#4396

Endre
Oppdatert teknisk analyse fra Aksjeanalyser.com:



"Avance Gas Holding viser en positiv utvikling, og har etablert en stigende trend hvor videre oppgang for aksjen signaliseres i tiden fremover.

Etter å ha konsolidert i det korte bildet så vender aksjen nå oppover igjen, og har nå brutt opp gjennom et viktig teknisk motstandsnivå rundt 123,00 kroner.

Det er nå støtte ned mot 120,00-123,00 kroner ved korreksjoner ned for aksjen.

Både RSI og Stochastics momentum-indikatorer signaliserer nå videre oppgang for aksjen i tiden fremover.

MACD momentum-indikator har også nylig utløst nytt kjøpssignal for Avance Gas Holding, og er således med og underbygger de øvrige positive tekniske signaler for aksjen.

Potensialet for aksjen i henhold til den langsiktige stigende trenden vurderes til å være opp mot 150,00 kroner på 3-6 måneders sikt.

Basert på dette samlede positive tekniske bildet for Avance Gas Holding så vurderer vi aksjen som en interessant kjøpskandidat på dagens kursnivå.

Vi har kursmål for Avance Gas Holding ved 150,00 kroner på 3-6 måneders sikt. Vi ser altså en oppside for Avance Gas Holding på rundt 20 prosent opp fra dagens kursnivå på 3-6 måneders sikt. "
Beins
22.05.2015 12:54
#7283

Endre
Avance er optimistisk trass i den noe absurde ordreboken i bransjen på 50% av nåværende tonnasje.

OUTLOOK

VLGC shipping demand continues to be driven by exports from the Middle East and increased exports from the United States.
The Sunoco/Lone Star terminal in Texas commenced exports in February and reached volumes of eight cargoes in February 2015, or an estimated 3.6 million tons annually. The second new US export facility
planned for 2015, the new Enterprise terminal, will commence operations in early Q3 2015. The added volumes are expected to maintain fleet utilization above 95%, which normally supports strong freight rates.
A key driver of the freight market is the volume of exports from the US Gulf to Asia. In 2014, Asia received 23% of US Gulf direct export volumes, and increased exports from the US Gulf to Asia will support continued
high utilization rates. The orderbook remains high, with about 50% of the existing fleet on order for delivery in 2015 and 2016. The
growth in US LPG production, and the continued growth in Asian imports, is expected to absorb the fleet
growth and support healthy utilization rates for the next 12-to-18 months.
Avance Gas is employing the fleet in the spot market and on spot-indexed time charters. As ships are
generally fixed 4-to-6 weeks prior to loading, the freight market will at any given time need similar time to
be reflected in the Company's financial accounts.
gorwell
22.05.2015 15:08
#21942

Endre
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20150522.OBI.20150522S32

Veldig rundt nummer, kan være en interessent -1- som har kjøpt seg inn. Det vil i så fall være positivt. Trenger ikke være en -1- interessent. Er aksjene spredt for alle vinder, vil jeg holde det som ytterst negativt.

gorwell
oppside
22.05.2015 15:15
#1164

Endre
Og de som eier aksjen natt til onsdag 27. mai, får ca 5.- i utbytte for ET kvartal. Så blir det bedre :)

Avance Gas ser positivt på andre kvartal, og gitt et likt marked vil utbytte bli høyere grunnet flere skip i drift, melder TDN Finans.

Cash maskin.

oppside
22.05.2015 15:16
#1165

Endre
I andre kvartal føler vi ikke at det er noe usikkerhet i det hele tatt. Det ser veldig hyggelig ut, sa adm. direktør Christian Andersen under dagens kvartalspresentasjon.

- Utbyttet i første kvartal var lavere enn det burde ha vært. Dersom markedet i andre kvartal blir likt som i første, vil utbyttet gå opp fordi vi har flere skip i drift. Hvis markedet i tillegg er sterkere er det definitivt oppsidepotensial, påpekte han.
gorwell
22.05.2015 16:44
#21944

Endre
Så er det en -1- interessent som har kjøp seg inn og ikke to som har redusert sin eksponering. Det er positivt.

gorwell
highlander
25.05.2015 00:42
#4414

Endre
Avance Gas tas ut av Dovreporteføljen kommende uke. Dermed kan det være duket for en aldri så liten "Myrseth-effekt" rett over pinse.
Utmothavet
26.06.2015 17:02
#11546

Endre
Fearnleys Weekly - Gas - week 26

Chartering

The direction of the VLGC freight curve was already set when June started, and this week the Baltic freight index has moved into the USD 120's and corresponding daily returns exceeding USD 110,000. Between now and the middle of July tonnage availability is very, very scarce (everywhere) and those unfortunate charterers, if any, who are caught short freight over the next 3 weeks will have to put much higher levels on the table. The arbitrage from the West to the East was for a while open even considering the current high spot rates, and those with cheaper TC tonnage as well as COAs have been drawing a lot of freight capacity out of the market under these circumstances. On top the Indian charteres have been busy floating spot freight inquiries which has supported the strong freight momentum through the month. The last couple of days the cargo market seems to have cooled off a bit, and we could have a period of freight slowdown coming - now the gas appetite in the East is not what it was the last couple of weeks. Do we think VLGC spot rates will come off ? No, we foresee a continued strong market until the 2015 newbuildings start to impact the fleet balance some time towards the end of 3rd quarter. Spot rates have peaked in the mid USD 120's MEG/Far East for now, though.


Utmothavet
26.06.2015 17:04
#11547

Endre
Research Report - 26 Jun 2015
Sector: Shipping
Analysts Eirik Haavaldsen, Øystein Dalby

BUY them for their dividends
We argue that the yields are more sustainable than current share prices suggest, and reiterate our positive outlook on the VLGC-market. We expect a strong market through the summer season, as the newbuild delivery pace has been slower than expected (so far) and commodity prices (and price spreads) are moving in the right directions. Import data from China is particularly encouraging so far this year, and with no imminent effect from Indian infrastructure investments we expect congestion there to continue to contribute positively to fleet utilization as well. We are starting to see term-charters that are bridging the supply overhang in 2016/17 at supportive levels, and expect rates to average USD 50,000/day (45,000) and 35,000/day in 2017 - still a level that provides solid equity return. Reiterate BUY on VLGC-players, AVANCE and AURLPG as top picks.

US propane flowing quicker and longer than we expected
The VLGC market is to a large extend becoming a bet on continued US LPG production. The collapse of oil prices and onshore rig count has so far not succeeded in bringing the resilient shale gas production down, and based on our in-house oil price view of USD 75/bbl we expect production to continue to be strong. Exports have actually been on a declining trend this spring, but we expect volumes to return as newbuild deliveries start to increase - and spot rates inevitably correct downwards. The main risk to our thesis in the near term is a significant softening of oil prices, which again would harm sentiment and US production.

"Chindia" absorbing more than expected - the propane finds a home
May-imports were up 30% and 17% y/y for India and China respectively, and year-to-date imports from the two booming countries are up 16% and 60% respectively. Retail-demand is the driving force in India, while PDH-plants in China are resulting in a sharp increase in imports as well. While India will struggle due to limited port infrastructure, this is not expected to be a bottle-neck in China. Should the trend continue, the two countries with more than 25% of the world's population will see increased demand of ~5m tons in 2015 compared with 2014. We believe the propane will flow - with the only dark cloud being a potential issue on the supply side in the US as this is the only region where exports can increase enough to satisfy the Asian hunger.

BUY the sector but favour the spot-focused dividend-chasers
2015 is proving to be the second year of true super-profits for the VLGCs, and as we expect 2016 to pose solid returns as well. We value the shares based on 2015/16 direct return potential, and apply a longer term multiple on 2017 (more normalized) earnings. Avance Gas stands out as the spot player with the visible dividend strategy, and we expect a total of NOK 65 of dividends through 2016. Reiterate BUY with TP unchanged at NOK 188. Aurora LPG has outperformed virtually all of its peers so far, but the share price has been held back due to lack of dividend-potential. We believe this could be changed and see potential for newbuild-divestments, which could unlock a special dividend of large size. We like their "strong-balance-sheets-are-for-lazy-management" approach and reiterate BUY with TP of NOK 95 (104). BW LPG is the long-term long candidate, with contract coverage and a solid organization behind them. Their chartering-strategy is not ideal for a 100k/day+ market, and the company will continue to struggle with the "black-box"-stamp in this booming market. Yet, we see ~NOK 18 paid out as dividend through 2016, and applying a 6x multiple on 2017e EPS of NOK 10 then gives us a TP of NOK 79 (84). Dorian LPG has now started the quest to put a significant part of their state-of-the-art fleet on TCs to oil majors, and we calculate a fully invested EPS of USD 1.9 on conservative rate estimates. Reiterate BUY TP USD 21 (27)
highlander
29.06.2015 22:26
#4599

Endre
DnB Markets omrokerer i porteføljen av foretrukne aksjer denne uken.

Ut av porteføljen går bilskipsrederiet Wilh. Wilhelmsen ASA, mens gassrederiet Avance Gas slippes inn.

- Vi oppgraderte fredag anbefalingene innen LPG-sektoren og blant aktørene i dette segmentet venter vi spesielt stigende fokus på utbyttepotensialet i Avance Gas. Vi har en kjøpsanbefaling på Avance Gas med et kursmål på 182 kroner per aksje, skriver DNB Markets i en aksjerapport.
Utmothavet
23.07.2015 11:30
#11549

Endre
Fearnleys Weekly - Gas - week 30

Chartering

The activity level in the VLGC market East has eased off and again the Baltic freight index has corrected down for as long as it may last. The arbitrage for current spot rates in the West is fully closed and the USG/Atlantic market has been very calm, and again talks of USG cargo cancellations have surfaced, however, no cancellations are confirmed. A few freight inquiries for September loading in the USG has been floated, but most likely will/can only be fixed on relet vessels offering well below current spot market. In the East there have been some Indian enquiries even one for prompt loading following a machinery breakdown on a vessel fixed earlier. A few charterers have been offering their vessels as August relets and have signalled freight rates lower than the Baltic, and this has had a negative impact on the index. The reason for the relets being floated is obvious when FOB MEG versus obtainable CFR prices is way below the current spot rates i.e. there could be more money to be made on freight than on trading own tonnage. The number of August spot cargoes that need freight from the market will decide how the Baltic and the actual rates go from here, at the moment it is somewhat unclear how many inquiries there will be. Another NB VLGC was added to the fleet a few days ago, that was number 13 of this year.




OldNick
27.08.2015 11:23
#17237

Endre
Avance Gas leverte Q2-2015 resultat idag.

Gode resultater, og godt utbytte: US$1.20/aksje

AVANCE: Avance Gas Holding Ltd Reports Unaudited Results For Q2-2015

Børsmelding
27.08.2015

Bermuda - Avance Gas Holding Ltd (OSE: AVANCE) today reported unaudited results for Q2-2015.

Freight rates continued to strengthen in Q2; the Board declares dividend of $1.20 per share:

- The average time charter equivalent (TCE) rate for the fleet in Q2-2015 was $86,938/day, up from $64,832/day in Q1-2015.

- TCE earnings in Q2-2015 were $59.1 million, compared with $40.0 million in Q1 2015 reflecting the stronger market and an increase in operating days following the return to service of Monsoon and Breeze.

- Average daily operating expenses for Q2-2015 were $7,447/day, down from $9,053/day in Q1 2015. The average OPEX for H1-2015 was $8,177/day.

- The Avance Gas Board declares dividend of $1.20 per share. The shares will trade ex-dividend on and after 31 August 2015.

Significant recent events

- Monsoon and Breeze both completed warranty repairs to their stern tube bearings and re-entered service in mid-June and are now employed on their second voyages since the repairs.

- On 1 June 2015, Avance Gas was added to the Oslo Børs Benchmark Index, which comprises the most liquid stocks on the Oslo Stock Exchange.

- On 29 June 2015, Avance Gas took delivery of Passat, the fourth of the company's eight newbuildings. In early August, she loaded her first cargo in the Middle East for discharge in India.

- Sirocco, the fifth newbuilding from Jiangnan Shipyard, was delivered on 17 July 2015 and was fixed on her first voyage, loading in the Middle East at the end of August for discharge in India.

- The sixth ship in the series, Levant, was delivered on 18 August 2015 and is expected to complete gassing up operations in Indonesia in mid-September.

The Sunoco/Lone Star terminal in Nederland, Texas, commenced LPG exports in February 2015, becoming the third VLGC export terminal in US Gulf, in addition to Enterprise and Targa. The increased LPG exports improved global VLGC utilization, causing the LPG freight market to strengthen. The Avance Gas Spot VLGC Index averaged $84,531/day in Q2-2015, up from $71,231/day in Q1-2015.

The full report and interim financial statements is attached to this press
release.

For further queries, please contact:
Christian Andersen, President, Tel: +47 2200 4805, E-mail: c.andersen@avancegas.com
Peder C. G. Simonsen, CFO, Tel: +47 2200 4815, E-mail: p.simonsen@avancegas.com

Avance Gas: Q2-2015 Financial Result (PDF)

Avance Gas: Q2-2015 Interim Financial Statments (PDF)
Beins
27.08.2015 12:52
#7651

Endre
Rundt 10 kr aksjen i kvartalsvis utbytte høres helt utrolig ut, men AVANCE tjener penger som gress. Dog er ratene sesongmessig på hell, og de skal nok svekkes videre fram mot jul. Og så kommer nykontraheringene som fyller opp markedet framover.

Følgelig ikke så positive utsikter som ved første øyekast. Kursen ligger på 121 kr. Etter en dobbel topp på 147 har det gått nedover.

Så selv om man får et gigantisk utbytte , ville jeg ikke kjøpt denne aksjen nå.

Man bør i stedet vurdere situasjonen ut på vinteren. Om markedet klarer å absorbere den store flåteveksten.
highlander
21.12.2015 15:21
#5200

Endre
Nedgraderer tre gassrederier

Etter kursoppgang i 2015 nedgraderer DNB Markets anbefalingene på tre gassrederier.

- Så langt i år er kursene i Avance Gas, BW LPG og Aurora LPG opp henholdsvis 58 prosent, 74 prosent og 26 prosent. Verdsettelsene ligger nå tett opp mot våre estimater for netto underliggende verdi, påpeker meglerhuset i en aksjerapport.

DNB Markets ser på kort sikt fortsatt potensial for stigende rater innen LPG-shipping, men venter redusert tonn-mil etterspørsel inn i andre halvår 2016.

- Både flåtevekst i dette segmentet og utvidelsen av Panamakanalen vil på mellomlang sikt kunne gi noe dempet kapasitetsutnyttelse. Når det gjelder risiko for nedside i aksjene mener vi denne er begrenset som følge av de forventede attraktive utbyttenivåene.

- Vi har dermed tatt anbefalingene på Avance Gas, BW LPG og Aurora LPG ned fra kjøp til hold. Kursmålene er justert til henholdsvis NOK 126 pr aksje, NOK 79 pr aksje og NOK 73 pr aksje, fortsetter DNB Markets.
Profitt
23.02.2016 18:34
#14849

Endre
Nå har kursen halvert seg, high !
Hvorfor har du sluppet taket?
highlander
30.03.2016 16:16
#5981

Endre
Nordea Markets reduserer sine estimater på LPG eksport fra USA og kutter antatte spotrater og skipsverdier for LPG-flåten betydelig.

Som en følge av dette har meglerhuset nedgradert Avance Gas fra hold til salg, og reduserer samtidig kursmålet fra 82 til 55 kr pr aksje.
highlander
01.04.2016 10:33
#5994

Endre
Carnegie er uenig med Nordea, og er meget positiv til ratene fremover grunnet antatte prisøkninger på LPG i Østen og dermed høyere fraktrater.

Meglerhuset har et kursmål på 100 kr pr aksje i Avance gas.
Profitt
02.04.2016 09:41
#14866

Endre
Da må en bare tenke selv- noen må tape for at andre skal vinne , high 😏
Profitt
27.04.2016 19:53
#14867

Endre
Ser de betaler bra utbytte og ratene forventes opp.
Dessuten var vel 1. Kvt bra?

Har tatt litt her .
highlander
02.05.2016 09:17
#6128

Endre
Godt poeng, Profitt #14866.

Nordea Markets fortsetter imidlertid å være negativ til aksjen; i en oppdatering i forrige uke gjentok de salg og nedjustererte kursmålet i Avance Gas fra 53 til 48 kr pr aksje.
highlander
20.09.2016 14:23
#6429

Endre
Sparebank1 Markets opererer nå med en kjøpsanbefaling på Avance Gas og kursmål på 39 kr pr aksje.
highlander
07.10.2016 17:58
#6464

Endre
Basert på DNB Markets estimater for 2018 prises LPG-selskapene Avance Gas og BW LPG til en P/E på henholdsvis 4,1 og 4,5. Videre fremholder DNB at selskapene hhv. noteres til pris/bok på 0,35 og 0,41 (da analyseoppdateringen kom for et par dager siden)

Meglerhuset anbefaler kjøp av begge rederiene med kursmål på hhv. 41 kr og 43 kr pr aksje.
highlander
26.10.2016 00:34
#6521

Endre
I en analyseoppdatering er Norne Securities positiv til LPG-segmentet.

Meglerhuset anbefaler kjøp av Avance Gas og BW LPG, med kursmål henholdsvis 35 og 40 kr.
highlander
11.11.2016 14:04
#6589

Endre
Nordea Markets, som tidligere reduserte kursmålet til 17 kr pr aksje, øker det nå til 20 kr i en analyseoppdatering, der meglerhuset gjentar hold-anbefalingen.
highlander
25.11.2016 03:54
#6626

Endre
DNB Markets reduserer kursmålet i BWLPG fra 43,00 til 37,50 i en analyseoppdatering og gjentar kjøp, mens kursmålet i Avance reduseres fra 33 til 28 kr.

Meglerhuset fremholder at BWLPG på de fleste verdsettelsesmetoder er om lag like billig som Avance, men er mer solvent og således mindre risikofylt.
highlander
22.12.2016 13:09
#6723

Endre
DNB Markets kom i går med sin shippingrapport hvor de foretrekker tørrbulk, LPG og LNG, mens meglerhuset fortsatt mener at man bør holde seg unna tank.

DNB Markets anbefalte i denne rapporten kjøp av følgende aksjer:
Golden Ocean (kursmål: 45 kr), Avance Gas (28 kr), Høegh LNG (125 kr) og Stolt Nielsen (142 kr).
highlander
24.12.2016 01:15
#6733

Endre
LPG-rederiene har steget kraftig den siste måneden etter voldsomt kursfall tidligere i år. Avance Gas-sjef Christian Andersen er likevel litt skeptisk til markedet neste år ettersom det kommer 26 nye skip på markedet mot 44 skip levert i år. Han er dog optimistisk for det første kvartalet av det nye året da økt USA-eksport vil medføre en knapphet på skip. (Kilde: FA/Xi)
highlander
05.01.2017 15:56
#6763

Endre
Nordea Markets spår en gjeninnhenting i LPG-markedet.

Som en følge av dette oppgraderer meglerhuset både BW LPG og Avance Gas fra hold til kjøp.

Samtidig oppjusterer Nordea kursmålene hhv. fra 28 til 46 kr og fra 20 til 39,50 kr.
highlander
10.01.2017 14:15
#6789

Endre
Avance Gas-sjef Christian Andersen tror VLGC-markedet vil falle tilbake fra senere tids rateoppgang når årets nybygg leveres , særlig i slutten av første og begynnelsen av andre kvartal. (Kilde: Xi)
highlander
18.01.2017 18:12
#6825

Endre
DNB Markets har blitt mer positiv til LPG-selskapene igjen i en ny oppdatering.

Meglerhuset gjentar kjøp, samtidig som kursmålene løftes markant:

I Avance Gas økes kursmålet fra 28 til 41 kr, mens i BW LPG økes det fra 38 til 54 kr.
Beins
06.02.2017 13:26
#9808

Endre
Ut fra highlander #6733 bør vi ikke satse på LPG-frakt nå selv om kurser og rater skraper bunnnivåer.
Her kan timing bli viktig - dersom begynnelsen av Q2 merker den nye tonnasjen godt, kan vi få en kraftig dipp i mars/april.

Samtidig pleier markedet å ta seg opp til sommeren, selv om vi ikke kan regne med solide rater når rederne er så dumme at de kontraherer på harde livet.

Men kan vi gjette på en oppgang i perioden april -juli? Disse rederiene er flotte tradingobjekter over noe tidsrom med sine store svingninger i kursen.

Hva sier ekspertisen på ST?
highlander
15.02.2017 16:09
#6929

Endre
Etter at Avance Gas i går presenterte sin Q4-rapport har meglerhusene kommet med analyseoppdateringer:

Nordea Markets opprettholder kjøp, og øker kursmålet fra 38,50 til 40,00 kr.

Sparebank 1 Markets gjentar også kjøp, og løfter kursmålet fra 36 til 38 kr.

Danske Bank Markets opprettholder kjøp, kursmål 40 kr.

ABG Sundal Collier nedgraderer imidlertid aksjen fra kjøp til hold, kursmål 28 kr.

Endret 15.02.2017 16:09 av highlander
highlander
03.04.2017 13:56
#7108

Endre
[Beklager! Nye innlegg er bare tilgjengelig for abonnenter! Allerede registrert? Logg inn eller Kjøp abonnement!]



Stocktalk.no eies av MarketMind AS
Adresse: Thunesvei 2, 0274 Oslo Tlf: 21 07 50 08 Email: st [at] stocktalk.no Orgnr: 979 175 027 MVA
Kontakt oss | Hjelp | Regler | Sett som startside | Legg til favoritter © 2008 Vestover AS