Du er her: Forside > In the pit - Oslo Børs > Norwegian Air Shuttle
Norwegian Air Shuttle
Mort1
15:59 11.07.2013
#8614

Ja, da viste det seg igjen at man skal kjøpe NAS på dipper.. (ref. mine innlegg her 8. og 9. Juli..)

;-)
Mort1
16:01 11.07.2013
#8615

Hør ikke på analytikere som skifter mening 3 ganger på en uke...!!

Kjøp når aksjen faller og selg når den har steget..!
GoodTimes
16:11 11.07.2013
#3

Tror dere den kommer til å stige eller falle i morgen?
Mort1
17:44 11.07.2013
#8616

GT: Tror den vil stige videre, men jeg blir overrasket om den går over 300 i løpet av de nærmeste uker.

Jeg vil kjøpe meg inn igjen gradvis på dipper. Solgte en del i dag, men har noe igjen som ligger for salg i underkant av 300..

Ypsilon
19:48 13.07.2013
#2546

Flere innsidehandler nettopp meldt på newsweb ...
NetromO
15:12 19.08.2013
#12674

Nordea i dag: KJØP NAS !

Vi inkluderer Norwegian Air Shu��le i vår kortsik��ge anbefalingsliste med et kursmål på
NOK 270.
Norwegian Air Shu��le har i dag 77 fly som trafikkerer 383 ruter ��l 122 des��nasjoner. På
nåværende ��dspunkt holder selskapet på å oppgradere sin flyflåte ��l fly som bruker
rundt 23% mindre drivstoff, noe som kommer ��l å redusere kostnadsbasen ��l selskapet
y��erligere. Videre er Norwegian Air Shu��le a��rak��vt priset på P/E og EV/EBITDA både
isolert og sammenlignet med de nærmeste konkurrentene Ryanair og Easyjet. I ��den
fremover forventer vi at oppstarten av langdistanseflygninger vil bidra sterkt ��l å lø��e
omsetning og dri��sresultat ��l nye høyder.
På bakgrunn av blant annet disse momentene, anser vi de siste månedenes kursfall i
aksjen som en overreaksjon og en god inngangsmulighet i selskapet.
Risiko
Kortsik��ge anbefalinger innebærer all��d høy risiko.
Peoplezz
12:31 28.08.2013
#2

Når/hvis saken med Syria avtar og oljeprisene stabiliserer seg, tror man det vil bli en kraftig stigning i kursen igjen eller vil det ta litt tid før den tar seg opp til de nivåene man så for ikke så lenge siden?
NetromO
14:26 28.08.2013
#12676

Nordea:
Norwegian Air Shu��le (NAS) går ut av anbefalingslisten da aksjen handlet under vårt
stoploss nivå på NOK 217 ��dligere i dag. Spenningen rundt konflikten i Syria fører ��l
høyere oljepriser og mindre reiselyst, noe som følgelig har slå negativt ut for selskapet
og sektoren generelt.
Anbefalingen gav en avkastning på ‐8,5%.
Risiko
Kortsik��ge anbefalinger innebærer all��d høy risiko.

Endret 28.08.2013 14:28 av NetromO
flyver
10:30 04.09.2013
#316

SAS stiger, Norwegian faller mye. Trolig god kjøpsanledning på Norwegian...
KULING
10:40 04.09.2013
#104

Her er det mange som glemmer guidingen ved 2 kvart. resultatet. Den var jo svært positiv!
dow
10:43 04.09.2013
#11882

Se mitt innlegg under SAS topicen. NAS er tjent med å ha en konkurent som SAS på konkursens rand. Dersom SAS tjener mye penger fremover så kan de konkurrere tøffere på priser.(Ryanair PW trekker nok også litt)

SAS hadde mer enn dobbel så høy omsetning og resultat enn NAS i 2 kvartal og Marketcap for NAS er dobbel så høy som SAS.

Endret 04.09.2013 10:51 av dow
KULING
10:43 04.09.2013
#105

Situasjonen i Midt-Østen er en meget god kjøpsanledning, også for cruise.
KULING
08:52 12.09.2013
#106

Berntsens tre favorittaksjer
Netfonds-forvalter Roger Berntsen har nå tre aksjefavoritter på Oslo Børs. Han mener en av dem er ett av de beste vekstcasene som finnes.

Artikkel av: Redaksjonen (HegnarOnline - 12.9.13 07:12)


Meglerhus: - Her er våre fem beste aksjetips
Netfonds-forvalter Roger Berntsen mener at folk må nedjustere forventningene til avkastningen i markedet fremover. Han påpeker at mye av utviklinge i markedene har vært politisk styrt gjennom de kvantitative lettelsene fra den amerikanske sentralbanken, og at markedene nå snart må klare seg selv, skriver Finansavisen.

- Oslo Børs er i dag hverken dyrt eller billig. Bedriftene har mye sterkere balanser i dag. At det skal komme en stor nedtur når prisingen er gjennomsnittlig, det tror jeg ikke noe på, sier Berntsen til avisen.

Her hjemme vil forvalteren være litt forsiktig med oljeservice-aksjene i tiden fremover, men har god tro på Statoil. Berntsen er også positiv til Marine Harvest og Norwegian.

- Det er få bedre vekstcase enn Norwegian på børsen. Selskapet vil etter all sannsynlighet bli nr. 1 i Norden, og bruke den plattformen til å vokse videre utenfor. Norwegian har vært tidlig ute med investeringene, sier han til Finansavisen.

Les hele saken i torsdagens utgave av Finansavisen!
Profitt
20:41 13.09.2013
#14241

Nordnetbloggen:

Insignifikante tall og mulig streik!


Skrivet den 13. september, klokken 14:46 | Richard Paulsen
blog_image
Retail sales og produsentprisindeksen kom inn svakere enn ventet. Det gjør ingenting, for dette er ikke "high impact" tall. Børsen snegler seg derfor inn til ukeslutt.

Jeg har venner og bekjente i flybransjen, og nå går det hardnakkade rykter om at det kan bli streik i Norwegian. Flyverforeningen har lenge vært misfornøyd med avtalene som ble forhandlet i fjor, og ønsker nå å gjøre en markering. Det kan kanskje være lurt å ikke være eksponert med for mye penger. I tillegg henger det en priskrig i luften, noe som RyanAir annonserte for to uker siden. Faller NAS de neste ukene, kan det dog være en god mulighet for å kjøpe seg inn igjen. Vekststoryen er fortsatt inntakt. De kommer til å tjene mer penger neste år, enn de noen gang har gjor.

EMGS er en av aksjene som fikk en real opptur i dag, men jeg tenker at "buy the rumour, sell the fact". På mandag er det ingen som husker den kontrakten de signerte i dag. Dette er derfor en god mulighet for å selge, hvis du kjøpte på fallet den siste måneden.

Vi plukker opp tråden igjen på mandag.
highlander
10:11 04.10.2013
#3395

Kraftig yield-fall for Norwegian

Flyselskapet fortsetter trenden med sterk vekst, men fallende enhetsinntekter...
highlander
16:26 07.10.2013
#3401

Arctic: - Norwegian må gi en del rabatt

Sterk vekst tvinger billettprisene ned på nye ruter...
chateau
10:34 09.10.2013
#6666

NAS:FORLENGER REPARASJONSTID PÅ DREAMLINER-FLY -CHECK-IN

Oslo (TDN Finans): Norwegian Air shuttle skulle etter planen ta Dreamliner-flyet EI-LNB tilbake i rute 12. oktober, men forlenger nå reparasjonstiden på dette flyet.
Det melder Check-In onsdag.
Grunnene til at flyet ikke kommer i rute som planlagt er at teknikere fra Boeing nå jobber på «høytrykk» med å reparere flyet, og flyet vil mest sannsynlig bli kontrollert når man vet hva som ligger bak driftsproblemene.
I dag leier Norwegian et eldre Airbus A340-fly på langdistanserutene Stockholm-Bangkok og Stockholm-New York.
Norwegian kan ikke si noe konkret om tidshorisonten for reparasjonene, og ifølge Check-In er det ikke utenkelig at Airbus-flyet kommer til å betjene langdistanserutene over «enda lengre tid».
KK finans@tdn.no
TDN Finans, +47 22 00 11 55
javelda
09:33 21.10.2013
#4554

http://reise.aftenposten.no/reise/Dagens-vedtak-kan-koste-Norwegian-dyrt-53709.html#.UmTYczg4W70
aktiv22
10:41 21.10.2013
#1049

Piss i havet i den store sammenhengen dette.
Profitt
09:00 06.11.2013
#14303

Det går også an å trade inn gryn på denne:


Nesten 2 mill. Norwegian-passasjerer i oktober


- Jeg er godt fornøyd med at stadig flere velger å reise med Norwegian og at fyllingsgraden øker, sier direktør Bjørn Kjos.


Artikkel av: Øystein Byberg (HegnarOnline - 06.11.13 08:04)





0


Se aksjeticker: NAS










I oktober fløy 1 955 463 passasjerer med Norwegian, en økning på 308 525 passasjerer eller 19 prosent sammenlignet med samme måned i fjor. Norwegian hadde en kapasitetsvekst (ASK) på 36 prosent og en trafikkvekst (RPK) på 38 prosent. Fyllingsgraden var 79,3 prosent, opp ett prosentpoeng fra samme måned i fjor.

Trafikktallene for oktober påvirkes av at flere nye fabrikknye fly settes i trafikk, stor økning i setekapasiteten, etablering av nye baser i Europa og flere nye ruter, både i og utenfor Skandinavia. Stadig flere av Norwegians ruter er aldri innom Skandinavia. I tillegg er flydistansen betydelig lengre enn før.

- Jeg er godt fornøyd med at stadig flere velger å reise med Norwegian og at fyllingsgraden øker, selv når vi setter inn mye ny kapasitet i markedet. Det viser at god kvalitet til lav pris er viktig for de reisende, sier administrerende direktør Bjørn Kjos.

Totalt gjennomførte Norwegian 99,7 prosent av de planlagte flygningene i oktober, hvorav 89,4 prosent gikk på oppsatt rutetid - målt etter normal bransjestandard, det vil si avgangspunktlighet innenfor 15 minutter.

Det totale passasjertrafikken (RPK) økte med 38 prosent, mens den toale kapasiteten (ASK) økte med 36 prosent.
xenon
23:40 08.11.2013
#2264

Har vært store svingninger her i det siste!

HAr brukt de siste dagene på ta godt tak i aksjen.

Mener at denne er meget billig nå, men markedet og TA har herjet godt de siste dagene...

Men nå er det priset inn mye gørr i aksjen og mye har jo snudd i positiv retning for NAS i det siste... Så om vi slipper mere negativt fokus fremover nå så bør det vel være gode muligheter her...

Siden de høye fine kursene i sommer og allt negativt fokus som har kommet opp, har nå selskapet fått orden på langrutene, oljeprisen har korrigert, krona styrket seg, bra resultat Q3, kommet til enighet med pilotene, de kjører på med selskapsstruktur som er til gagn for selskapet, bra kostnadskontroll, og i sinnsyk vekstguiding for 2014/2015!!! Bare for å nevne noe...

Så kommer det vel et par nye storfly snart... og flere neste år... Og ser ikke bort ifra at disse kommer rett inn i rute uten stort tulliball...

Selv om det ikke har vært nevnt et eneste sted ser jeg heller ikke bort ifra at Boeing kan få et pengekrav fra NAS heller...
nerden
00:18 09.11.2013
#30168



Xenon, men hvor tjener de pengene sine, jeg og kona reiste med de til Palma for et par uker siden, tur / retur for under 1000 kroner?

xenon
01:30 09.11.2013
#2266

Sånn sett har de jo et smart system iht billettpriser da... Er du tidlig ute er de rimelige, så blir de dyrere etterhvert som avreise nærmer seg, og så blir de superbillige for å fylle opp flyene på tampen mot avreise... Tipper flyet ditt var fult. Og da er det sikkert lav fortjeneste på hver og en billett, og snittprisen er jo slik at de marginene på sin side. :)
Trafikktallene er gode og viser meget sterk vekst, men marginene var lavere enn forventet.

Forrige kvartal, som viste seg å skulle bli et trøblete kvartal viste at de fortsatt sitter med en EPS på 12.4 NOK. Dramlinerproblemer for 101 millioner NOK, veldig mange latesales-billetter grunnet det sykt bra sommerværet i det landet her, er store faktorer som holder igjen en del på resultatet.
Resultatet for 2013 foventes rundt 13.50 EPS.

I 2014 får de levert 4 stk Dramlinere, 11 stk 737 - 800 serien og 4 stk 737 - 300 serien.

Ser at DNB guider en EPS i 2014 på 35.50 NOK og en EPS for 2015 på 48 NOK

At vi ser NAS i 350 - 400 i slutten av neste år er jeg helt sikker på.
En dobbling fra dagens nivå opp til 450 NOK, altså en marketcap på 15 milliarder er jeg ikke på utenkelig i det hele tatt.

Har veldig trua på at Kjos drar det her hjem! Eller han drar vel snart hele selskapet ut tenker jeg... men det spiller ingen rolle... ;)

God natt!
nerden
06:51 09.11.2013
#30170

.

Endret 09.11.2013 06:51 av nerden
nerden
06:51 09.11.2013
#30171



Takk for fin gjennomgang, det der tar jeg med meg:-)

Varsling på tema     Varsling på stikkord




StockTalk er en tjeneste levert av Kreateam Consult AS. Orgnr. 911 839 806 MVA
Adresse: Postboks 39 Holmlia, 1201 Oslo. Email: st@stocktalk.no Tlf. 40 07 31 70
Kontakt oss | Hjelp | Regler | Sett som startside | Legg til favoritter