Du er her: Forside > In the pit - Oslo Børs > Norwegian Air Shuttle
Norwegian Air Shuttle
Ypsilon
12:31
07.01.2014
#3272

Hvordan få aksjen til å fly igjen?

Få fly, ingen venner og barnesykdommer
Alf
12:17
15.01.2014
#1863

Heia Kjos!

Norwegian kåret til Europas beste lavprisselskap
nerden
19:54
20.01.2014
#31344




Brudd opp fallende trend og horisontal støtte, testet bruddet og klar for ny rekyl:



nerden
06:23
21.01.2014
#31351



Propagandakrig fra venstresiden/fagforeningsiden dette som kjøres mot NAS nå, det virker som om det er det selskapet som har problemer.

Harry
14:50
21.01.2014
#6551

Jeg er uenig, Nerden. NAS ligger i en fallende trend. Den klarer ikke å bryte opp.
Det er sterke krefter som drar NAS i begge retninger. Men det er bear-siden som har overtaket. Har vært inne, men tør ikke mer. Den må feste seg over 230-235 først.
God ettermiddag fra Harry.
nerden
18:14
21.01.2014
#31357


Tja, tar du ikke vel mye i der da Harry, en må vel kunne kalle det brudd opp av fallende trend før 230, eller?

Ellers er det den "røde garde" som fyller på på bear-siden, fagforeninger har hyret inn byråer for å snoke:-((

Harry
09:38
22.01.2014
#6552

Jeg tror ikke det er noe brudd ennå. Kanskje en konsolidering. Men de svingninene aksjene har opplevd i det siste, ville jeg vært varsom. Eller hatt en romslig stop loss.

Endret 22.01.2014 09:38 av Harry
nerden
19:01
26.01.2014
#31372



Slik er punktligheten for Norwegians Dreamlinere
Boeing sier hele flåten har en driftssikkerhet på 98 prosent. Norwegian har fortsatt et stykke igjen til det.
ANDERS PARK FRAMSTAD
09:18 - 26.01.2014 , Oppdatert: 09:33 - 26.01.2014
En av flyprodusenten Boeings tungvektere stilte fredag i Oslo for å svare for problemene Norwegian har opplevd med sine 787 Dreamliner-fly.
Det amerikanske selskapets tekniske direktør Mike Fleming understreket at de ikke er fornøyde med driftssikkerheten til Dreamliner.
Men samtidig hevdet han at modellens pålitelighet er hele 98 prosent (se faktaboks), og avviste at Norwegians Dreamlinere har vært mer utsatt for feil enn de andre flyene i 787-flåten.

nerden
21:11
27.01.2014
#31379



Nå må du følge med Harry'en:


Norwegian-sjef Bjørn Kjos får støtte av store amerikanske online-reisebyråer organisert i Travel Tech.

Norwegian-sjef Bjørn Kjos får støtte av store amerikanske online-reisebyråer organisert i Travel Tech. Foto: Fartein Rudjord
Nå får Norwegian støtte

Lavprisflyselskapet kjemper en hard kamp mot amerikanske pilotforeninger og transportdepartementet i USA. Men nå får Bjørn Kjos og co. oppbakking fra uventet hold.

Fire av de største amerikanske flyselskapene, samt USAs pilotforening, er enige i at Norwegian bør nektes lisens i USA. Også AFL-CIO, som er USAs mektige parallell til LO i Norge, er svært kritisk til hvordan Norwegian opererer, og mener lavprisflyselskapet må nektes lisens og dermed ikke få lov til å lande og ta av fra amerikanske flyplasser.

Norwegians irske datterselskap søker lisens for sine langdistansefly fra april i år, og denne søknaden har vært et hett tema i USA den siste tiden.

Bråket skal ha startet med selskapets søknad om å få fly langdistanseruter til USA med irske fly, asiatisk mannskap og norske eiere. Det amerikanske transportdepartementet har uttrykt bekymring og bedt EU om mer informasjon når det gjelder Norwegians praksis. Luftfartsavtalen gjelder mellom EU og USA, og Norge er representert som EØS-land.

Norwegians kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik har tidligere sagt at flyselskapene og de amerikanske fagforeningene er redd for økt konkurranse.

- Bra for forbrukerne
Men etter å ha møtt massiv motstand, får nå Norwegian støtte:

Organisasjonen Travel Technology Association (Travel Tech) har henvendt seg til transportdepartementet (DOT) med utvetydig oppbakking av Norwegians søknad om å fly til og fra USA med irsk driftstillatelse, skriver Check-in.dk.

Travel Tech er en forening for de største online-reisebyråene og globale distribusjonssystemer, og jobber for å beskytte forbrukerne. De legger vekt på at større konkurranse fra utenlandske lavprisflyselskaper vil være bra for både forbrukerne og reise- og turistøkonomien i USA.
Les også
Edward Wytkind, president i Transportation Trades Department, AFL-CIO, som er USAs største fagforening for transportarbeidere, vil nekte Norwegian trafikktillatelse i USA.
USAs fagorganiserte nekter Norwegian å fly til USA

- Kapasiteten har ikke endret seg de siste tre til fem årene, men det har billettprisene. Forbrukerne vil ha adgang til lavpriser på oversjøiske flyvninger på samme måte som man kjenner det fra det amerikanske innenriksmarkedet, heter det i brevet fra Travel Tech.

- Arbeidet med å demokratisere luftfarten fortsetter gjennom å gi flere millioner amerikanere mulighet til å fly til internasjonale destinasjoner hvert år, og at utallige utenlandske turister kan besøke USA, heter det videre.

nerden
21:19
27.01.2014
#31380



Ja her kom bekreftelsen på det jeg har hevdet lenge, her er det den ''røde garde'' les fagforeningere både her og der som mener og tror de kan diktere demokratiske ''makter/regler''.

Måtte svina knekkes nå en gang for alltid, Sovjet og komunistiske systemer er et tilbakelagt emne, det må den ''røde arme'' i LO og likestillede organisasjoner etterhvert også se.

mvh nerden

nerden
23:00
28.01.2014
#31392



Hvorfor:

nerden
19:56
29.01.2014
#31399



Må da kunne tro at denne holder da, jeg tror det og har satset penger på det:

macland
20:32
29.01.2014
#10977

Den var ny. Legge linja på skrå ned for å få det til å virke som støtte. I tillegg startes linja litt under bunnen fra september slik at ikke skråen skal vises så godt. Jaja,man ser vel det man ønsker å se. :).
perplex
22:37
06.02.2014
#3

Noen som fikk med seg festen i dag ?

nerden
00:18
08.02.2014
#31421



Mack, at du etterhvert ikke kan passe egne saker og la være å høgge, på alt og alle, kom helle med noe matnyttig selv isredenfor dette evige gnålet på hvacandre mener og tror, slike kaller en for jæ.,., .,sekker.



Kjell T. Ringen
00:28
08.02.2014
#11774

på chartet over har nerden 3 linjer.
Ingen av disse tre linjene har hatt noen betydning eller effekt siste uke.
Hva er det da slags streker - barnestreker?
nerden
21:34
08.02.2014
#31423



Hva er du etter etter og hvem jobber du for?

Kjell T. Ringen
22:26
08.02.2014
#11783

nerden

jeg er ute etter å advare amatørene mot å tro på dine såkalte "TA-innlegg"
Nivået på dine TA-vurderinger er null. Absolutt null. Dette fordi du tydeligvis ikke har lest deg opp på noe av teorien bak TA.

Du må gjerne komme med TA, men aller først må du lære deg hva det handler om. Det er nemlig ikke bare å trekke streker i hytt og pine.

Du beviser jo forøvirg at du har null peiling på TA når du ikke handler etter dine egne motstands/støttenivåer.
nerden
08:42
09.02.2014
#31425



Men hvilken rett har du til å bjeffe rundt på alt og alle istedenfor å prestere noe selv, er ikke det det som er meningen med ST at en skal komme med meningsytringer?


Hvem hadde med linjene sine topp på QEC 9.70 og den toppet på 9.68.4., jada en bom på hele 1.6 øre.

Hvem hadde 10- prosenter gang etter gang i DNO med topp på opp mot 25 og hvor snudde den?

Hvem hadde topp på 7.7-8 i MHG, hvor mange ører over 7.8 stoppet den, jeg bare spør.

Pass heller egne saker og kom med noe matnyttig selv og ikke bare vær vaktbikkje for andre.

nerden
09:05
09.02.2014
#31428

Etter å ha snokt litt rundt på ST nå så skjønner jeg mer og mer, trenger vel ikke nevne navn, men limer inn dette og det holder vel:

.
Trenger vel ikke å nevne navn, men det ligner veldig på er kjeltring, hem hem: kjeltringen, he he, den passet bra den, gjerne ikke uten grunn det navnet ble valg nei. he

Endret 09.02.2014 09:10 av nerden
Kjell T. Ringen
09:47
09.02.2014
#11784

Det var bedre nerden!

Personangrep er du flinkere på enn TA - så fint om du fortsetter med det og dropper TAen din.
Kjell T. Ringen
11:23
09.02.2014
#11788

Den irske godkjennelsen er ikke på plass enda etter det jeg forstår.
Men bekreftelsen på at alt var på plass som man trengte for å gi den lisensen var det som kom tidligere i uken.

Så det neste nå blir at den formelt kommer på plass. Og da kan lisensen for flyvning til US behandles - og forhåpentligvis godkjennes.
I løpet av kommende måned må vi forvente at det skjer positive ting her!
Kjell T. Ringen
11:44
09.02.2014
#11789



Noen momenter å følge med på fremover:
-Vil GAP fra tidligere i uken tettes? Man kan se at GAP fra tidlig januar nylig ble lukket. "Marerittet" er jo om ukens GAP også skal lukkes...
-RSI har fått et godt oppsving, som er positivt etter den fallende trenden. Men merk at RSI er i området den har toppet ut tidligere.
-Stor oppsving i volum på torsdagens oppgang, det er positivt. Men negativt at volum faller tilbake til snitt på fredag. Ikke nok "krutt" til fortsatt oppgang?
-MACD i ferd med å krysse over til positivt omr. Det er bra!

(og merk at chartet IKKE er logaritmisk - jeg foretrekker candlestick for å illustrere pkt over)
nerden
12:33
09.02.2014
#31429



Hør her, personangrep har aldri og er ikke min side, men når enkelte går mer på person en sak, ja da må en ha lov å forsvare seg mot slike idiotfakter som det egentlig er!

Ha en fin helg, mvh nerden

Kjell T. Ringen
17:40
12.02.2014
#11812

Norwegian has been granted an Operating License and Air Operator's Certificate in the EU

Today Irish authorities issued an air operator's certificate (AOC) and operating license to Norwegian's subsidiary Norwegian Air International Limited, which is based in Dublin.

With this permit, the administration of Norwegian's long-haul operation will be relocated to Norwegian Air International Limited (NAI). The company has built its managerial and all mandatory regulatory functions in Dublin. Its aircraft operation will now be governed by the Irish authorities. The Irish regulatory authorities are considered to be among the best in the world. Read more here.

Why Ireland?

Norwegian has established its long-haul company in Dublin for several reasons. The main reason is access to future traffic rights to and from the EU. Norwegian has more than 260 aircraft on order and the route network will expand rapidly in the years to come. Another important reason for choosing Ireland, and not another country within the EU (though several other European countries - including the UK and Sweden - were considered), is because Ireland has decided to fully adapt the Cape Town Convention, which provides Norwegian with better financing conditions. Furthermore, NAI's establishment in Ireland does not affect export guarantees in connection with our financing. As well as offering one of the highest ranked civil aviation authorities in the world, Ireland is also a considerable cluster for the aviation industry; major leasing companies that Norwegian cooperates with have offices in Dublin.

It is important to stress that Ireland was not chosen because the country has specific rules and regulations that allow the use of American or Asian crew, like some politicians and unions have claimed. The fact is that Norwegian could have based its long-haul company in any other European country and still used American and Asian crew, the way several other European airlines have been operating for years. The only exception is Norway and partly Denmark, who so far have opted to keep outdated special rules within this area.

Transfer of aircraft to the new AOC

The transfer of the first Dreamliner aircraft to the new EU AOC was completed today. This took place in conjunction with a scheduled maintenance on the aircraft. The remaining aircraft will be transferred gradually. In regards to Norwegian's long-haul routes to and from the U.S., the U.S. Department of Transportation is now processing Norwegian's application for a permit. This is regulated by the Open Skies Agreement between the U.S. and the EU, which means that an operator from either party, which fulfils the requirements, should be entitled to operate under this agreement. Today's announcement means that Norwegian meets all the requirements.

Recently, both competitors and unions have made a number of false allegations against Norwegian and Ireland on this matter. The EU's transport authorities, the Irish authorities and Norwegian have repeatedly refuted this. Norwegian expects that the U.S. government will process the application in accordance with the principles of the Open Skies Agreement and that Norwegian is given the same rights as were given when we operated on an EEC AOC, once the AOC is transferred from Norway to the EU.
Varsling på tema     Varsling på stikkord




StockTalk er en tjeneste levert av Kreateam Consult AS. Orgnr. 911 839 806 MVA
Adresse: Postboks 39 Holmlia, 1201 Oslo. Email: st@stocktalk.no Tlf. 40 07 31 70
Kontakt oss | Hjelp | Regler | Sett som startside | Legg til favoritter