Du er her: Forside > In the pit - Oslo Børs > Golden Ocean og bulkratene
Golden Ocean og bulkratene
maxx
14:45
13.09.2011
#3491

Bulkindeksen Baltic Dry stiger 1,3 prosent til 1.901 poeng tirsdag.

Capesize-segmentet fortsetter å vise vei, i dag med en oppgang på 2,5 prosent.

slapps
14:48
14.09.2011
#1330

BDI opp 1,4% til 1927 poeng
Finnmarkingen
14:51
14.09.2011
#10614

BDI stiger og stiger ... mere og mer lønnsomhet. Blir en fin høst dette.
Finnmarkingen
21:41
14.09.2011
#10615

Bulk rally i USA. Bl.a. DRYS opp 7%
smicer
21:48
14.09.2011
#4014

Godt å se. Drys 8% nå, den har jo vist vei tidligere. Dette lover godt for morgendagen. Håper vi kan bryte gjennom 4,70 i morgen, og kanskje lukte på 5 tallet. Jeg er hellig overbevist om at vi vil få en kanonhøst, forhåpenlig lik den vi hadde i Gogl i sommer/høst 2007
ORRY
22:30
14.09.2011
#1253

Håper dere ikke selger for tidlig nå da gutter:-)bare og henge med utover høsten nå:-)
slapps
22:38
14.09.2011
#1332

Skulle bare ønske jeg hadde mer og laste for!
maxx
08:57
15.09.2011
#3492

Hemen Holding Limited, a company indirectly
controlled by trusts affiliated with John Fredriksen
and his family, has settled a TRS agreement (Total
Return Swap) underlying 1,423,001 shares in Golden
Ocean Group Limited ("Golden Ocean") expiring
September 14, 2011. Hemen Holding Limited has
subsequently entered into a new TRS agreement with
exposure to the same number of underlying shares. New
expiry date is March 14, 2012, and the new TRS price
is NOK 4.6455 per share.
Hemen Holding Limited's affiliated ownership in
Golden Ocean Group Limited is not influenced by the
TRS agreements.

Drew Investment, a company controlled by Tor Olav
Trøim, has settled a TRS agreement underlying 800,000
shares in Golden Ocean expiring September 14, 2011.
Drew Investment has subsequently entered into a new
TRS agreement with exposure to the same number of
underlying shares. New expiry date is March 14, 2012,
and the new TRS price is NOK 4.6455 per share.
Drew Investment and Tor Olav Trøim's ownership in
Golden Ocean is not influenced by the TRS agreements.
maxx
12:34
15.09.2011
#3493

sirup...

Hadde større forventninger til dagen idag etter US oppgangen innen segmentet igår.
UFO
14:38
15.09.2011
#8178

Jeg hadde forventet oppgang til 5,0, men 4,6 er tydeligvis også et motstandsnivå.
maxx
15:24
15.09.2011
#3494

Baltic Dry Index (BDI) 1907 -20
UFO
19:39
18.09.2011
#8182

Jeg har relativt mye i denne aksjen nå og har bestemt meg for ny definitiv stop loss på 4.30.

Vi nærmer oss oktober som tradisjonelt er en råtten måned og kombinert med tidsfrister for Hellas tror jeg det kan være lurt å være helt ute av aksjemarkedet. Men, jeg gir GOGL en sjanse så lenge den holder seg over 4.3.
slapps
09:19
19.09.2011
#1335

(SIX): Finanskonsernet DnB NOR ser gode langsiktige utsikter for sin shipping-finansvirksomhet selv med en vaklende verdensøkonomi og overproduksjon av skip som kan skape problemer for noen av konsernets kunder i de kommende kvartalene. Det uttaler DnB Nors leder for storkunder og internasjonal virksomhet fredag.

- På kort sikt vil det bli tøft, men i det lange løp vil den globale handelen ta igjen global BNP, sier Leif Teksum til Dow Jones Newswires.

DnB NOR er i dag verdens største shippinglånutgiver, og topp tre sammen med Sveriges Nordea AB og Tysklands HSH Nordbank AG, sier Teksum, og legger til at shipping utgjør rundt 7 prosent av deres 1.200 milliarder norske kroner i lånebok.

- Før finanskrisen i 2008 var det mange flere banker som konkurrerte om å finansierer skipsbygging, men noen konkurrenter forlot arenaen da det ble tøffere tider. Det har betydd bedre fortjenestemarginer for de som er i bransjen på lang sikt, slik som DnB Nor, sier Teksum.

Likevel, mange shippingselskaper står nå overfor et meget konkurranseutsatt marked, spesielt de som driver tankskip og tørrlastskip som transporterer last som korn og kull, ifølge Teksum.

- Shippingselskaper har en tendens til å flokke seg sammen når de bestiller nye skip så de ikke mister markedsandeler eller ender opp med en mindre flåte enn rivaler. Akkurat nå er det mange nylig leverte skip og et forverret makroøkonomisk bilde, så vi tror de neste 12 til 18 måneder vil være utfordrende, sier Teksum.

DnB NOR aksepterer bare lav-risiko shippingselskaper som nye kunder og deres klienter har stort sett bygget opp god egenkapital, men det vil fortsatt bli tap i tørrbulk og tank sektoren som utgjør henholdsvis 25 og 15 prosent av bankens shippingportefølje, ifølge Teksum.

- Vi vil definitivt se mer mislighold i tank- og tørrbulk segmenter, kanskje også blant våre kunder, sier Teksum.

Han legger til at DnB NORs forventede tap på shippingporteføljen skal være rundt det langsiktige gjennomsnittet på 30-35 basispunkter.

- Økonomisk vekst i framvoksende markeder som Kina vil øke global handel, og markedsbalansen bør også bli gjenopprettet ettersom det er få nye skipsordre i verftene. Innen et par kvartaler vil tidevannet sannsynligvis slå inn for DnB NORs shippingklienter, sier Teksum.

- Shipping er en høy-vekst virksomhet selv om den er volatil. Vi kjenner denne bransjen godt nok til å kunne leve gjennom tøffe tider, legger Teksum til.

KILDE: SIX NEWS NORGE
aud59
09:23
19.09.2011
#4883

BULK:RATENE SNUDDE NED FRA MIDTEN AV UKEN -BASSØE
Oslo (TDN Finans): Etter en periode med rateoppgang i capesize-markedet,
falt ratene signifikant fra midten av uke. Fallet kom som følge av mangel
på nye laster.

Det kommer frem i Pareto Bassøe Shipbrokers ukentlige rapport, publisert
fredag ettermiddag.

I panamax-markedet har det vært en moderat rateoppgang i begge bassenger.
Markedsbalanser i Atlanterhavet ser "grei" ut, mens det i Stillehavet har
vært noe dempet aktivitet grunnet feriedager i flere land.

Supramax-ratene er lite endret fra forrige uke. Markedet for korte
periodekontrakter har vært ganske aktivt.

RATER MODERNE CAPESIZE, 172.000 DWT (usd/dag):
Denne uke Forrige uke
T/C Kontinentet/Østen 42.750 42.750
T/C Østen/Kontinentet 5.600 6.750
TC rundtur Atlanteren 25.250 27.500
TC rundtur Stillehavet 23.500 26.000
12 mnd T/C 16.500 17.000

T/C-RATER MODERNE PANAMAX, 74.000 DWT (usd/dag):
Denne uke Forrige uke
T/C Kontinentet/Østen 22.500 21.500
TC rundtur Atlanteren 14.250 13.500
TC rundtur Stillehavet 14.000 13.800
T/C Østen/Kontinentet 5.400 5.350
4-6 mnd T/C (Østen) 14.250 13.750
12 mnd T/C (Østen) 13.500 13.250

BALTIC INDEKSER:
Denne uke Forrige uke
Baltic Dry (BDI) 1.814 1.838
Baltic Cape (BCI) 3.008 3.185
Baltic Panamax (BPI) 1.746 1.685
Baltic Supramax (BSI) 1.446 1.401
Baltic Handy (BHSI) 677 683
--
TDN Finans
AF
22 00 11 55
UFO
14:20
20.09.2011
#8188

Virker som det er klin umulig å komme over 4,60 før børsklima bedrer seg.
maxx
14:48
20.09.2011
#3495

Enig i det.

Nå snur BDI igjen. Mulig det kan hjelpe litt på psykologien.

Baltic Dry Index (BDI) 1795 +31
UFO
13:58
21.09.2011
#8191

Fe har startet med fanteriet seg jeg, du verden så overrasket jeg er. Et ledd i den store "tilbakekjøpsplanen".
Har solgt meg ned i dag.

Endret 21.09.2011 13:58 av UFO
ORRY
14:25
21.09.2011
#1254

UFO

Det tror jeg var veldig dumt av deg,ser bedre ut i bulk en jeg kan huske:-)
UFO
14:26
21.09.2011
#8192

Mulig det,på sikt, men stop-loss er stop-loss.

Og, når FE selger i Fredriksen selskaper er det er dårlig tegn.

Endret 21.09.2011 14:28 av UFO
maxx
16:28
21.09.2011
#3496

javelda
22:56
22.09.2011
#3799

Baltic Dry Index (BDI) 1884 +73
slapps
23:07
22.09.2011
#1344

Dryships tryna som bare det i kveld, ned 9,6%
javelda
23:26
22.09.2011
#3800

Slapps
Hvorfor har du helt andre tall enn meg? Dryships viser for i dag 22 sept at BDI = + 73 punkter
slapps
23:36
22.09.2011
#1345

Dryships.Inc (Bulk rederi)
maxx
14:34
23.09.2011
#3497

BDI opp idag også.

Bulkindeksen Baltic Dry stiger fredag 1,9 prosent til 1.920 poeng.

Capesize-segmentet viser igjen vei, med en oppgang på 4,2 prosent.

Link til selskaper i US RT
Varsling på tema     Varsling på stikkord




StockTalk er en tjeneste levert av Kreateam Consult AS. Orgnr. 911 839 806 MVA
Adresse: Postboks 39 Holmlia, 1201 Oslo. Email: st@stocktalk.no Tlf. 40 07 31 70
Kontakt oss | Hjelp | Regler | Sett som startside | Legg til favoritter