Du er her: Forside > In the pit - Oslo Børs > Avance Gas Holding
Avance Gas Holding
OldNick
09:35 19.05.2014
#15720

Avance Gas Holding Ltd er et nytt gass-frakt rederi (våtgass/LPG) som kom på børs for noen uker siden (15 april).


For de som er interessert i historien, kan Prospectus finnes her

______

De kom med Q1-resultat forleden:

AVANCE: Avance Gas Holding Ltd Reports Unaudited Q1-2014 Results

Børsmelding
29.04.2014

BERMUDA - Avance Gas Holding Ltd ("Avance Gas", OSE ticker code: "AVANCE"), today reported unaudited results for the quarter ended 28 Feb, 2014.

Solid results from a strong LPG market - US$ 0.50 per
share dividend

- Time charter equivalent (TCE) earnings were US$ 18.4 million in Q1-2014, up from US$ 11.6 million for Q1-2013.

- 534 operating days in Q1-2014 compared to 687 days for Q1-2013.

- Net profit was US$ 6.1 million in Q1-2014, compared to a net loss of US$ 4.4 million for Q1-2013.

- Average TCE rate for the fleet was US$ 34,499/day compared to US$ 16,917/day for Q1-2013 (1)

- Avance Gas announces a dividend of US$ 0.50 per share for Q1-2014.

mer på link

For further queries, please contact:
Christian Andersen, President, Tel: +47 2200 4805, Email: c.andersen@avancegas.com
Peder C. G. Simonsen, CFO, Tel: +47 2280 7572, Email: p.simonsen@avancegas.com


Avance: Q1-2014 Report (PDF)

Avance: Q1-2014 Report, Financial Statements (PDF)
______

Aksjen går ex.utbytte pr. i dag.

AVANCE: Ex utbytte USD 0,50 i dag

Børsmelding
19.05.2014

Aksjene i Avance Gas Holding Ltd. noteres ex. utbytte USD 0,50 fra og med i dag, 19.05.2014.
______

Et par andre børsmeldinger.

AVANCE: Stabilisation notice and exercise of over-allotment option

29.04.2014

______

AVANCE: Avance Gas - Mandatory notification of sale of shares and disclosure of large shareholding

29.04.2014

______

Og DNB Markets anbefaler denne på det varmeste (foran BWLPG tydeligvis).

Og vi ser aksjen gå på denne anbefalingen.

Spår Avance Gas-rally

Avance Gas-aksjen kan stige kraftig, tror meglerhus


Øystein Byberg, HegnarOnline
16.05.2014

DNB Markets innleder dekning av Avance Gas-aksjen med en kjøpsanbefaling og et kursmål på 190 kroner pr aksje

"Potensialet for utbytte, en solid aksjonærbase og en verdsettelse som innebærer at selskapet vil kunne fungere som en konsolidator innen sektoren gjør at vi har Avance Gas som vår foretrukne aksje innenfor LPG-shipping", skriver meglerhuset.

Kursmålet er basert på enEV/EBITDA på 6.0x ved full drift, det vil si med alle fartøy på vannet.

Ved full drift vil rederiet kunne ha en utbyttekapasitet på 32 kroner pr aksje, tror DNB Markets.

Endret 19.05.2014 09:37 av OldNick
Kjell T. Ringen
09:21 23.06.2014
#12181

Swedbank før helgen:




AVANCE - Q2 Preview - Currently our LPG favourite








20.06.14 08:59 - AVANCE - Q2 Preview - Currently our LPG favourite






With US volumes continuing to flow and the spot market climbing, the short term outlook is bright for AVANCE. It is currently our favoured LPG bet being the most attractively priced relative to underlying assets and on dividend yield. We anticipate to see USD 0.3 EPS for Q1 2014 when AVANCE reports Q2 on June 25. TP is NOK 160 per share, which implies EV/EBITDA of 8x 2015e, and we recommend to Buy the stock.



 We expect Avance Gas to report EBITDA of USD 16.5m and net profits of USD 10m or USD 0.3 per share for 2q14. We assume fleet earnings of USD 42 000 per day, a tad ahead of the USD 40 000 guidance.



 2014 looks to be tight throughout, but we have to keep a keen eye on cargo volumes as the VLGC newbuildings steadily get delivered through 2015 and 2016. On our estimates, the earnings look to support a decent return for the LPG shippers, also in 2017.



 Being the most attractively priced among the sized LPG shipping com-pany on both asset values and dividend yield, AVANCE is our favourite in the LPG space. We recommend to Buy the stock with a NOK 160 per share TP which implies EV/EBITDA at 8x 2015e.
Kjell T. Ringen
09:20 30.06.2014
#12200

Pareto:

Avance - Avance Gas reported a slightly better Q2 than expected, and management has now established a more visible (and sustainable) earnings-based dividend policy. With good market-visibility through July, we expect AVANCE's spot fleet to earn ~USD 90,000/day on average, which would mean an EPS (and dividend) of ~NOK 5.2 for the quarter. The VLGC market remains very strong despite limited fixture-activity over the past week, and AVANCE will continue to earn super-profit over the next 18 months. BUY reiterated, TP up to NOK 172 (168) equal to EV/EBITDA of 7x 2015e


mao: Løp og kjøp!
Kjell T. Ringen
10:17 30.06.2014
#12201

3% avkastning på 10 minutter er ganske bra.
Men kan selvsagt ikke måle seg med nerdens tips....
OldNick
02:58 01.09.2014
#15968

Skal LPG-industrien kopiere stortank-bransjen, bygge ihjel et rimelig godt marked?

+50% økning av flåten de neste 2 årene kan gjøre nettopp det...

Rising Demand for LPG Shipping Driving VLGC Ordering

Drewry Shipping, UK
Aug. 30, 2014





Endret 01.09.2014 03:07 av OldNick
pompiuses
21:40 01.09.2014
#20

Det kan se ut som nybyggene kommer raskere enn man tror. Gjelder å kjenne sin besøkstid, som med det meste innen shipping.
pompiuses
20:35 03.09.2014
#21

Kan ikke skjønne hvorfor aksjen sank i dag etter Dorian sine resultater. De har ihht til rapporten kun en båt i spot som klarte en TCE på $64340 i april-mai-juni. Det burde da være helt kurrante tall.

Kilde: http://dorianlpg.investorroom.com/2014-09-03-Dorian-LPG-Ltd-Announces-First-Quarter-2015-Financial-Results?printable
Utmothavet
12:52 25.03.2015
#11447

Benytter meg av anledningen i denne dippen.

Pareto kom med denne i dag.
AVANCE (target price NOK 200, 67% upside)
Utmothavet
12:59 25.03.2015
#11448



Fearnleys Weekly - Gas - uke 11
Chartering

It has not been a busy and eventful week in the VLGC market, best described as "business as usual" where nominal rates and net returns have remained unchanged at firm levels. There were a couple of fixtures confirming the 90,000 USD/day level in the East, in the West the prevailing premium over the East was again proven. March VLGCs in the East are now sold out, charterers are looking at early April positions that can discharge in the East within the month of April. At the moment the early April vessels look more valuable than the later April ships, however, we may see the same in April as we saw this month where there was hardly any difference in rates for various March loaddates. The West market will be busier from April onwards where some additional production/exports will come on stream - more vessels will be needed for those liftings and consequently we may see more east vessels ballast west to position themselves for the increased exports. In the short term we see no downside in the VLGC freight market - any upside sits with cargo pricing and trade routes.



Utmothavet
13:28 25.03.2015
#11449

Her er mere til Pareto anbefaling i dag

AVANCE
Avance has lagged peer BWLPG lately, but with superior spot performance and more aggressive dividend policy we feel this should reverse as we head into the peak demand season

VLGC rates are starting off Q2 in the high USD 90,000s per day, more than twice what we saw last year

Avance will pay out more than 30% of its market cap as dividends this year, and we consequently like the risk-reward on 2016 and beyond
TP NOK 200, 67% upside

Endret 25.03.2015 13:28 av Utmothavet
Beins
15:37 25.03.2015
#7183

Går den til 150 er jeg meget fornøyd. Alt over blir stor bonus.

Avance-sjefen var optimistisk i gårsdagens FA - han mente at ratene i sommer kunne sette nye rekorder all den tid starten på året har vært så positiv.

Stig Myrseth i Dovre er og meget positiv til Avance. Han mener dagens kurser tilsier at markedet priser inn altfor negative utsikter.
Profitt
14:58 26.03.2015
#14755

Kan nå akkumuleres på 111😄
Beins
22:01 26.03.2015
#7189

For AVANCE kan vi lett se bevegelsen opp 92-130 som er blitt etterfulgt av en A-B-C -pull back som har bragt kursen ned fra 130 til 110 foreløpig. Det kan være at den siste bølgen ned er i sluttfasen og at vi kan få en vending opp i hvert fall i neste uke.



Endret 26.03.2015 22:02 av Beins
Utmothavet
13:54 08.04.2015
#11452

Beins
Trur også det kommer rekyl på dette nivået. Selskapet er inne i et meget attraktivt segment/marked.

LPG - VLGC. Markedet fra AG til Japan svekket seg og falt under $90.000 i inntjening - men hva er galt med slike inntekter ?
Sitat Skipsrevyen

Ocean Yield bruker over 300 millioner dollar på åtte kjemikalie-nybygg. Skipene skal leies rett tilbake til den opprinnelige bestilleren.

Aker-eide Ocean Yield sitter i dag på en flåte med 15 skip. Nå investerer rederiet i et nytt segment og kjøper 8 kjemikalietankere for 306,8 millioner dollar.

Simultant med kjøpet av nybyggene, inngås en 15-år lang bareboat-kontrakt med joint venture-selskapet Navig8 Chemical Tankers.
Beins
14:25 08.04.2015
#7220

Utmothavet

Jeg vet ikke hvor mye feilen på nybygget "Monsoon" har betydd - den har vært i tørrdokk noen dager og er visstnok ute på testtur akkurat nå.
Det er viktig for Avance å undersøke om feilen er tilfeldig - eller en systemfeil som må rettes opp i konstruksjonen også på det første skipet i denne klassen.

Uansett bra å få slike ting ut av verden. Vi venter på avklaringsmeldig fra Avance.
Beins
16:24 15.04.2015
#7235

Feilen på Monsoon dreier seg, slik jeg forstår det, om aktre gjennomgang for propellakslingen - om den er for trang eller om det lekker inn vann. Den vil bli reparert og satt tilbake i drift i første del av mai. Også nybygget Breeze, søsterskip til Monsoon og overtatt 9.april, skal inn til undersøkelse og mulig rep.

Det blir noen uker avbrekk for hver av skipene, men ingen stor sak egentlig.

Monsoon entered dry dock at Zhoushan Changhong International Shipyard on 8 April
2015. Lloyd's Technical Investigation Department is in the process of conducting
an investigation and root cause analysis. The preliminary conclusion is that the
aft stern tube bearing will need modifications in order to achieve normal
bearing clearances, which are in the fraction of millimeters. On this basis it
is expected that Monsoon will be refitted by late April 2015 and back in service
first half May 2015.

Kursen steg noe etter melding. Vi ser BWLPG har gått bedre enn avance i det siste, og usikkerhet om skipene fra Kina har trolig vært hovedårsaken.
Utmothavet
09:07 16.04.2015
#11456

Beins
Har merket retorikken og er nok vert benyttet for en short :)
Tror vi får en mulig ny topp i løpet av kommende uker.


Pareto oppdaterer nytt kursmål for AVANCE i dag.
..... While Q2 so far is lagging our USD 90,000/day estimate, this could change quickly, we reiterate BUY TP USD 25.3
Utmothavet
16:11 22.04.2015
#11462

Fearnleys Weekly - Gas - Week 17

Chartering

The VLGC market has seen a jump upwards in the last week. Mostly because of lack of workable ships both in USG and MEG. The activity in India is currently resulting in substantial delays and ships are now running late for their next cargoes in the MEG. Something like six ships is presently sitting outside Haldia waiting now, and rates owners are asking has nearly doubled. At the time of writing, we count six Indian cargoes for May loading. The Baltic moving up USD 10/mt from last week and is expected to gradually move further north. Charterers struggle to find workable vessel in USG for late May, for both short and long hauls. The gap between charterers and owners expectations might tempt some to at least, consider canceling cargoes in the end. The delivery rush of 2015 newbuildings has started, and the market needs to absorb about one new ship every week for the balance of the year. Nevertheless, we see the market remain firm throughout 2015.

highlander
13:57 28.04.2015
#4243

Teknisk analyse fra Aksjeanalyser.com:



"Avance Gas Holding viser en positiv utvikling innenfor en stigende trend, og hvor videre kursoppgang signaliseres for aksjen innenfor denne i tiden fremover.

Aksjen har nå vendt oppover igjen etter å ha korrigert noe ned i mars 2015, og videre oppgang signaliseres altså nå for aksjen innenfor den stigende trenden.

MACD momentum-indikator har også utløst nytt kjøpssignal for aksjen nå nylig, og er således med og underbygger de øvrige positive tekniske signaler for aksjen.

På oppsiden er det noe teknisk motstand rundt 130,00 kroner, men deretter er det lite teknisk motstand for aksjen videre oppover før opp mot øvre trendlinje i den stigende trenden, rundt 150,00 kroner.

Basert på det samlede positive tekniske bildet for Avance Gas Holding så vurderer vi aksjen som en interessant kjøpskandidat på dagens kursnivå.

Vi har kursmål for Avance Gas Holding ved 150,00 kroner på 3-6 måneders sikt. Vi ser altså et potensiale for aksjen på rundt 25 prosent opp fra dagens kursnivå på 3-6 måneders sikt. "
Utmothavet
00:35 30.04.2015
#11475

Fall i aksje har ikke med det fundamentale å gjøre.
- Ratene er stigende

Fearnleys Weekly - Gas - week 18

Chartering

It has not been the busiest week in the VLGC market, but nonetheless there were a handful freight inquiries floated in the MEG/East market. The Baltic VLGC index has for nearly three weeks gained every single day and has over that period strengthened by some 25 percent. The latest fixture in the east of Suez market is pretty much dot on the Baltic index i.e USD 97 pmt - equal to just over 80,000 USD/ day. The tight East market at current is supported by an even tighter market in the West where any loading window prior to the middle of June seems hard to cover. Chartering for May loading in the East is not over yet, and seemingly those comparatively few vessels still available should be able to maintain the firming momentum, but at the same time cargo market does not support the current rates, let alone any increase. For this reason we could see more relets offering freight to the market meaning current level becomes the peak in this cycle. There are some rumours about additional 2017 VLGC NBs and even TCs attached, however, the details are well kept secrets for now. If we compare the 2015 Baltic average to date with the same period last year, 2015 is roughly 20% higher than 2014, however, on this day one year ago the index was at USD 130 per ton on its way down from 137 a few days earlier when the market had reached USD 100,000/day for the first time.

Utmothavet
10:07 08.05.2015
#11482

LPG - VLGC.
Det kan se ut som om Baltic indeksen for Ras Tanura til Japan kan bryte gjennom $100 per tonn igjen. På time charter basis antas markedet å ligge i øvre del av $80.000-tallet.

Fearnleys Weekly - Gas - week 19

Chartering

Mayday and Japanese/Korean Golden Week holidays influenced spot activity in the VLGC market over the last week. Despite this, the Baltic VLGC index has continued its ascent albeit at a slower pace over the last few days. The index broke through the 100 dollar mark for the first time since early March and may have stabilized around this level for now. At the same time bunker cost has come over the USD 400 mark for the first time in 2015, effectively the USD 30 pmt increase recently means the daily net has been reduced by some USD 1,250 for the owners. There are probably not more than a handful available vessels in May, however, there are also strong indicators that May spot trading is over and the expectations of fresh cargoes seem remote for the time being. The most active VLGC spot charterers in recent months, the Indian oil companies, have not floated any cargoes this week and will allegedly surface next week with their June inquiries. They have a significant impact on the spot market in the East, at the time of writing 12 VLGCs are at Indian ports, 10 of them fully laden, waiting for ullage in order to complete their voyages.

highlander
15:54 21.05.2015
#4396

Oppdatert teknisk analyse fra Aksjeanalyser.com:



"Avance Gas Holding viser en positiv utvikling, og har etablert en stigende trend hvor videre oppgang for aksjen signaliseres i tiden fremover.

Etter å ha konsolidert i det korte bildet så vender aksjen nå oppover igjen, og har nå brutt opp gjennom et viktig teknisk motstandsnivå rundt 123,00 kroner.

Det er nå støtte ned mot 120,00-123,00 kroner ved korreksjoner ned for aksjen.

Både RSI og Stochastics momentum-indikatorer signaliserer nå videre oppgang for aksjen i tiden fremover.

MACD momentum-indikator har også nylig utløst nytt kjøpssignal for Avance Gas Holding, og er således med og underbygger de øvrige positive tekniske signaler for aksjen.

Potensialet for aksjen i henhold til den langsiktige stigende trenden vurderes til å være opp mot 150,00 kroner på 3-6 måneders sikt.

Basert på dette samlede positive tekniske bildet for Avance Gas Holding så vurderer vi aksjen som en interessant kjøpskandidat på dagens kursnivå.

Vi har kursmål for Avance Gas Holding ved 150,00 kroner på 3-6 måneders sikt. Vi ser altså en oppside for Avance Gas Holding på rundt 20 prosent opp fra dagens kursnivå på 3-6 måneders sikt. "
Beins
12:54 22.05.2015
#7283

Avance er optimistisk trass i den noe absurde ordreboken i bransjen på 50% av nåværende tonnasje.

OUTLOOK

VLGC shipping demand continues to be driven by exports from the Middle East and increased exports from the United States.
The Sunoco/Lone Star terminal in Texas commenced exports in February and reached volumes of eight cargoes in February 2015, or an estimated 3.6 million tons annually. The second new US export facility
planned for 2015, the new Enterprise terminal, will commence operations in early Q3 2015. The added volumes are expected to maintain fleet utilization above 95%, which normally supports strong freight rates.
A key driver of the freight market is the volume of exports from the US Gulf to Asia. In 2014, Asia received 23% of US Gulf direct export volumes, and increased exports from the US Gulf to Asia will support continued
high utilization rates. The orderbook remains high, with about 50% of the existing fleet on order for delivery in 2015 and 2016. The
growth in US LPG production, and the continued growth in Asian imports, is expected to absorb the fleet
growth and support healthy utilization rates for the next 12-to-18 months.
Avance Gas is employing the fleet in the spot market and on spot-indexed time charters. As ships are
generally fixed 4-to-6 weeks prior to loading, the freight market will at any given time need similar time to
be reflected in the Company's financial accounts.
gorwell
15:08 22.05.2015
#21942

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20150522.OBI.20150522S32

Veldig rundt nummer, kan være en interessent -1- som har kjøpt seg inn. Det vil i så fall være positivt. Trenger ikke være en -1- interessent. Er aksjene spredt for alle vinder, vil jeg holde det som ytterst negativt.

gorwell
oppside
15:15 22.05.2015
#1164

Og de som eier aksjen natt til onsdag 27. mai, får ca 5.- i utbytte for ET kvartal. Så blir det bedre :)

Avance Gas ser positivt på andre kvartal, og gitt et likt marked vil utbytte bli høyere grunnet flere skip i drift, melder TDN Finans.

Cash maskin.

oppside
15:16 22.05.2015
#1165

I andre kvartal føler vi ikke at det er noe usikkerhet i det hele tatt. Det ser veldig hyggelig ut, sa adm. direktør Christian Andersen under dagens kvartalspresentasjon.

- Utbyttet i første kvartal var lavere enn det burde ha vært. Dersom markedet i andre kvartal blir likt som i første, vil utbyttet gå opp fordi vi har flere skip i drift. Hvis markedet i tillegg er sterkere er det definitivt oppsidepotensial, påpekte han.
gorwell
16:44 22.05.2015
#21944

Så er det en -1- interessent som har kjøp seg inn og ikke to som har redusert sin eksponering. Det er positivt.

gorwell
highlander
00:42 25.05.2015
#4414

Avance Gas tas ut av Dovreporteføljen kommende uke. Dermed kan det være duket for en aldri så liten "Myrseth-effekt" rett over pinse.
Utmothavet
17:02 26.06.2015
#11546

Fearnleys Weekly - Gas - week 26

Chartering

The direction of the VLGC freight curve was already set when June started, and this week the Baltic freight index has moved into the USD 120's and corresponding daily returns exceeding USD 110,000. Between now and the middle of July tonnage availability is very, very scarce (everywhere) and those unfortunate charterers, if any, who are caught short freight over the next 3 weeks will have to put much higher levels on the table. The arbitrage from the West to the East was for a while open even considering the current high spot rates, and those with cheaper TC tonnage as well as COAs have been drawing a lot of freight capacity out of the market under these circumstances. On top the Indian charteres have been busy floating spot freight inquiries which has supported the strong freight momentum through the month. The last couple of days the cargo market seems to have cooled off a bit, and we could have a period of freight slowdown coming - now the gas appetite in the East is not what it was the last couple of weeks. Do we think VLGC spot rates will come off ? No, we foresee a continued strong market until the 2015 newbuildings start to impact the fleet balance some time towards the end of 3rd quarter. Spot rates have peaked in the mid USD 120's MEG/Far East for now, though.


Utmothavet
17:04 26.06.2015
#11547

Research Report - 26 Jun 2015
Sector: Shipping
Analysts Eirik Haavaldsen, Øystein Dalby

BUY them for their dividends
We argue that the yields are more sustainable than current share prices suggest, and reiterate our positive outlook on the VLGC-market. We expect a strong market through the summer season, as the newbuild delivery pace has been slower than expected (so far) and commodity prices (and price spreads) are moving in the right directions. Import data from China is particularly encouraging so far this year, and with no imminent effect from Indian infrastructure investments we expect congestion there to continue to contribute positively to fleet utilization as well. We are starting to see term-charters that are bridging the supply overhang in 2016/17 at supportive levels, and expect rates to average USD 50,000/day (45,000) and 35,000/day in 2017 - still a level that provides solid equity return. Reiterate BUY on VLGC-players, AVANCE and AURLPG as top picks.

US propane flowing quicker and longer than we expected
The VLGC market is to a large extend becoming a bet on continued US LPG production. The collapse of oil prices and onshore rig count has so far not succeeded in bringing the resilient shale gas production down, and based on our in-house oil price view of USD 75/bbl we expect production to continue to be strong. Exports have actually been on a declining trend this spring, but we expect volumes to return as newbuild deliveries start to increase - and spot rates inevitably correct downwards. The main risk to our thesis in the near term is a significant softening of oil prices, which again would harm sentiment and US production.

"Chindia" absorbing more than expected - the propane finds a home
May-imports were up 30% and 17% y/y for India and China respectively, and year-to-date imports from the two booming countries are up 16% and 60% respectively. Retail-demand is the driving force in India, while PDH-plants in China are resulting in a sharp increase in imports as well. While India will struggle due to limited port infrastructure, this is not expected to be a bottle-neck in China. Should the trend continue, the two countries with more than 25% of the world's population will see increased demand of ~5m tons in 2015 compared with 2014. We believe the propane will flow - with the only dark cloud being a potential issue on the supply side in the US as this is the only region where exports can increase enough to satisfy the Asian hunger.

BUY the sector but favour the spot-focused dividend-chasers
2015 is proving to be the second year of true super-profits for the VLGCs, and as we expect 2016 to pose solid returns as well. We value the shares based on 2015/16 direct return potential, and apply a longer term multiple on 2017 (more normalized) earnings. Avance Gas stands out as the spot player with the visible dividend strategy, and we expect a total of NOK 65 of dividends through 2016. Reiterate BUY with TP unchanged at NOK 188. Aurora LPG has outperformed virtually all of its peers so far, but the share price has been held back due to lack of dividend-potential. We believe this could be changed and see potential for newbuild-divestments, which could unlock a special dividend of large size. We like their "strong-balance-sheets-are-for-lazy-management" approach and reiterate BUY with TP of NOK 95 (104). BW LPG is the long-term long candidate, with contract coverage and a solid organization behind them. Their chartering-strategy is not ideal for a 100k/day+ market, and the company will continue to struggle with the "black-box"-stamp in this booming market. Yet, we see ~NOK 18 paid out as dividend through 2016, and applying a 6x multiple on 2017e EPS of NOK 10 then gives us a TP of NOK 79 (84). Dorian LPG has now started the quest to put a significant part of their state-of-the-art fleet on TCs to oil majors, and we calculate a fully invested EPS of USD 1.9 on conservative rate estimates. Reiterate BUY TP USD 21 (27)
highlander
22:26 29.06.2015
#4599

DnB Markets omrokerer i porteføljen av foretrukne aksjer denne uken.

Ut av porteføljen går bilskipsrederiet Wilh. Wilhelmsen ASA, mens gassrederiet Avance Gas slippes inn.

- Vi oppgraderte fredag anbefalingene innen LPG-sektoren og blant aktørene i dette segmentet venter vi spesielt stigende fokus på utbyttepotensialet i Avance Gas. Vi har en kjøpsanbefaling på Avance Gas med et kursmål på 182 kroner per aksje, skriver DNB Markets i en aksjerapport.
Utmothavet
11:30 23.07.2015
#11549

Fearnleys Weekly - Gas - week 30

Chartering

The activity level in the VLGC market East has eased off and again the Baltic freight index has corrected down for as long as it may last. The arbitrage for current spot rates in the West is fully closed and the USG/Atlantic market has been very calm, and again talks of USG cargo cancellations have surfaced, however, no cancellations are confirmed. A few freight inquiries for September loading in the USG has been floated, but most likely will/can only be fixed on relet vessels offering well below current spot market. In the East there have been some Indian enquiries even one for prompt loading following a machinery breakdown on a vessel fixed earlier. A few charterers have been offering their vessels as August relets and have signalled freight rates lower than the Baltic, and this has had a negative impact on the index. The reason for the relets being floated is obvious when FOB MEG versus obtainable CFR prices is way below the current spot rates i.e. there could be more money to be made on freight than on trading own tonnage. The number of August spot cargoes that need freight from the market will decide how the Baltic and the actual rates go from here, at the moment it is somewhat unclear how many inquiries there will be. Another NB VLGC was added to the fleet a few days ago, that was number 13 of this year.




OldNick
11:23 27.08.2015
#17237

Avance Gas leverte Q2-2015 resultat idag.

Gode resultater, og godt utbytte: US$1.20/aksje

AVANCE: Avance Gas Holding Ltd Reports Unaudited Results For Q2-2015

Børsmelding
27.08.2015

Bermuda - Avance Gas Holding Ltd (OSE: AVANCE) today reported unaudited results for Q2-2015.

Freight rates continued to strengthen in Q2; the Board declares dividend of $1.20 per share:

- The average time charter equivalent (TCE) rate for the fleet in Q2-2015 was $86,938/day, up from $64,832/day in Q1-2015.

- TCE earnings in Q2-2015 were $59.1 million, compared with $40.0 million in Q1 2015 reflecting the stronger market and an increase in operating days following the return to service of Monsoon and Breeze.

- Average daily operating expenses for Q2-2015 were $7,447/day, down from $9,053/day in Q1 2015. The average OPEX for H1-2015 was $8,177/day.

- The Avance Gas Board declares dividend of $1.20 per share. The shares will trade ex-dividend on and after 31 August 2015.

Significant recent events

- Monsoon and Breeze both completed warranty repairs to their stern tube bearings and re-entered service in mid-June and are now employed on their second voyages since the repairs.

- On 1 June 2015, Avance Gas was added to the Oslo Børs Benchmark Index, which comprises the most liquid stocks on the Oslo Stock Exchange.

- On 29 June 2015, Avance Gas took delivery of Passat, the fourth of the company's eight newbuildings. In early August, she loaded her first cargo in the Middle East for discharge in India.

- Sirocco, the fifth newbuilding from Jiangnan Shipyard, was delivered on 17 July 2015 and was fixed on her first voyage, loading in the Middle East at the end of August for discharge in India.

- The sixth ship in the series, Levant, was delivered on 18 August 2015 and is expected to complete gassing up operations in Indonesia in mid-September.

The Sunoco/Lone Star terminal in Nederland, Texas, commenced LPG exports in February 2015, becoming the third VLGC export terminal in US Gulf, in addition to Enterprise and Targa. The increased LPG exports improved global VLGC utilization, causing the LPG freight market to strengthen. The Avance Gas Spot VLGC Index averaged $84,531/day in Q2-2015, up from $71,231/day in Q1-2015.

The full report and interim financial statements is attached to this press
release.

For further queries, please contact:
Christian Andersen, President, Tel: +47 2200 4805, E-mail: c.andersen@avancegas.com
Peder C. G. Simonsen, CFO, Tel: +47 2200 4815, E-mail: p.simonsen@avancegas.com

Avance Gas: Q2-2015 Financial Result (PDF)

Avance Gas: Q2-2015 Interim Financial Statments (PDF)
Beins
12:52 27.08.2015
#7651

Rundt 10 kr aksjen i kvartalsvis utbytte høres helt utrolig ut, men AVANCE tjener penger som gress. Dog er ratene sesongmessig på hell, og de skal nok svekkes videre fram mot jul. Og så kommer nykontraheringene som fyller opp markedet framover.

Følgelig ikke så positive utsikter som ved første øyekast. Kursen ligger på 121 kr. Etter en dobbel topp på 147 har det gått nedover.

Så selv om man får et gigantisk utbytte , ville jeg ikke kjøpt denne aksjen nå.

Man bør i stedet vurdere situasjonen ut på vinteren. Om markedet klarer å absorbere den store flåteveksten.
highlander
15:21 21.12.2015
#5200

Nedgraderer tre gassrederier

Etter kursoppgang i 2015 nedgraderer DNB Markets anbefalingene på tre gassrederier.

- Så langt i år er kursene i Avance Gas, BW LPG og Aurora LPG opp henholdsvis 58 prosent, 74 prosent og 26 prosent. Verdsettelsene ligger nå tett opp mot våre estimater for netto underliggende verdi, påpeker meglerhuset i en aksjerapport.

DNB Markets ser på kort sikt fortsatt potensial for stigende rater innen LPG-shipping, men venter redusert tonn-mil etterspørsel inn i andre halvår 2016.

- Både flåtevekst i dette segmentet og utvidelsen av Panamakanalen vil på mellomlang sikt kunne gi noe dempet kapasitetsutnyttelse. Når det gjelder risiko for nedside i aksjene mener vi denne er begrenset som følge av de forventede attraktive utbyttenivåene.

- Vi har dermed tatt anbefalingene på Avance Gas, BW LPG og Aurora LPG ned fra kjøp til hold. Kursmålene er justert til henholdsvis NOK 126 pr aksje, NOK 79 pr aksje og NOK 73 pr aksje, fortsetter DNB Markets.
Profitt
18:34 23.02.2016
#14849

Nå har kursen halvert seg, high !
Hvorfor har du sluppet taket?
highlander
16:16 30.03.2016
#5981

Nordea Markets reduserer sine estimater på LPG eksport fra USA og kutter antatte spotrater og skipsverdier for LPG-flåten betydelig.

Som en følge av dette har meglerhuset nedgradert Avance Gas fra hold til salg, og reduserer samtidig kursmålet fra 82 til 55 kr pr aksje.
highlander
10:33 01.04.2016
#5994

Carnegie er uenig med Nordea, og er meget positiv til ratene fremover grunnet antatte prisøkninger på LPG i Østen og dermed høyere fraktrater.

Meglerhuset har et kursmål på 100 kr pr aksje i Avance gas.
Profitt
09:41 02.04.2016
#14866

Da må en bare tenke selv- noen må tape for at andre skal vinne , high 😏
Profitt
19:53 27.04.2016
#14867

Ser de betaler bra utbytte og ratene forventes opp.
Dessuten var vel 1. Kvt bra?

Har tatt litt her .
highlander
09:17 02.05.2016
#6128

Godt poeng, Profitt #14866.

Nordea Markets fortsetter imidlertid å være negativ til aksjen; i en oppdatering i forrige uke gjentok de salg og nedjustererte kursmålet i Avance Gas fra 53 til 48 kr pr aksje.
highlander
14:23 20.09.2016
#6429

Sparebank1 Markets opererer nå med en kjøpsanbefaling på Avance Gas og kursmål på 39 kr pr aksje.
highlander
17:58 07.10.2016
#6464

Basert på DNB Markets estimater for 2018 prises LPG-selskapene Avance Gas og BW LPG til en P/E på henholdsvis 4,1 og 4,5. Videre fremholder DNB at selskapene hhv. noteres til pris/bok på 0,35 og 0,41 (da analyseoppdateringen kom for et par dager siden)

Meglerhuset anbefaler kjøp av begge rederiene med kursmål på hhv. 41 kr og 43 kr pr aksje.
highlander
00:34 26.10.2016
#6521

I en analyseoppdatering er Norne Securities positiv til LPG-segmentet.

Meglerhuset anbefaler kjøp av Avance Gas og BW LPG, med kursmål henholdsvis 35 og 40 kr.
highlander
14:04 11.11.2016
#6589

Nordea Markets, som tidligere reduserte kursmålet til 17 kr pr aksje, øker det nå til 20 kr i en analyseoppdatering, der meglerhuset gjentar hold-anbefalingen.
highlander
03:54 25.11.2016
#6626

DNB Markets reduserer kursmålet i BWLPG fra 43,00 til 37,50 i en analyseoppdatering og gjentar kjøp, mens kursmålet i Avance reduseres fra 33 til 28 kr.

Meglerhuset fremholder at BWLPG på de fleste verdsettelsesmetoder er om lag like billig som Avance, men er mer solvent og således mindre risikofylt.
highlander
13:09 22.12.2016
#6723

DNB Markets kom i går med sin shippingrapport hvor de foretrekker tørrbulk, LPG og LNG, mens meglerhuset fortsatt mener at man bør holde seg unna tank.

DNB Markets anbefalte i denne rapporten kjøp av følgende aksjer:
Golden Ocean (kursmål: 45 kr), Avance Gas (28 kr), Høegh LNG (125 kr) og Stolt Nielsen (142 kr).
highlander
01:15 24.12.2016
#6733

LPG-rederiene har steget kraftig den siste måneden etter voldsomt kursfall tidligere i år. Avance Gas-sjef Christian Andersen er likevel litt skeptisk til markedet neste år ettersom det kommer 26 nye skip på markedet mot 44 skip levert i år. Han er dog optimistisk for det første kvartalet av det nye året da økt USA-eksport vil medføre en knapphet på skip. (Kilde: FA/Xi)
highlander
15:56 05.01.2017
#6763

Nordea Markets spår en gjeninnhenting i LPG-markedet.

Som en følge av dette oppgraderer meglerhuset både BW LPG og Avance Gas fra hold til kjøp.

Samtidig oppjusterer Nordea kursmålene hhv. fra 28 til 46 kr og fra 20 til 39,50 kr.
highlander
14:15 10.01.2017
#6789

Avance Gas-sjef Christian Andersen tror VLGC-markedet vil falle tilbake fra senere tids rateoppgang når årets nybygg leveres , særlig i slutten av første og begynnelsen av andre kvartal. (Kilde: Xi)
highlander
18:12 18.01.2017
#6825

DNB Markets har blitt mer positiv til LPG-selskapene igjen i en ny oppdatering.

Meglerhuset gjentar kjøp, samtidig som kursmålene løftes markant:

I Avance Gas økes kursmålet fra 28 til 41 kr, mens i BW LPG økes det fra 38 til 54 kr.
Beins
13:26 06.02.2017
#9808

Ut fra highlander #6733 bør vi ikke satse på LPG-frakt nå selv om kurser og rater skraper bunnnivåer.
Her kan timing bli viktig - dersom begynnelsen av Q2 merker den nye tonnasjen godt, kan vi få en kraftig dipp i mars/april.

Samtidig pleier markedet å ta seg opp til sommeren, selv om vi ikke kan regne med solide rater når rederne er så dumme at de kontraherer på harde livet.

Men kan vi gjette på en oppgang i perioden april -juli? Disse rederiene er flotte tradingobjekter over noe tidsrom med sine store svingninger i kursen.

Hva sier ekspertisen på ST?
highlander
16:09 15.02.2017
#6929

Etter at Avance Gas i går presenterte sin Q4-rapport har meglerhusene kommet med analyseoppdateringer:

Nordea Markets opprettholder kjøp, og øker kursmålet fra 38,50 til 40,00 kr.

Sparebank 1 Markets gjentar også kjøp, og løfter kursmålet fra 36 til 38 kr.

Danske Bank Markets opprettholder kjøp, kursmål 40 kr.

ABG Sundal Collier nedgraderer imidlertid aksjen fra kjøp til hold, kursmål 28 kr.

Endret 15.02.2017 16:09 av highlander
highlander
13:56 03.04.2017
#7108

Til tross for at det nå handles færre tonn LPG enn i desember/januar har ratene steget over 100 % i løpet av de to siste ukene. Forklaringen er at en fullbooket Panama-kanal har medført at flere skip har tatt den mye lengre distansen rundt Afrika for å nå frem til USA. (Kilde: FA/Xi)
highlander
14:22 27.09.2017
#7494

Nordea Markets gjentar kjøp av Avance gas i en analyseoppdatering.

Meglerhuset oppjusterer samtidig kursmålet fra 41 til 46 kr.
highlander
14:55 24.10.2017
#7568

Carnegie har nedgradert Avance Gas fra kjøp til hold.

Meglerhuset har samtidig justert kursmålet fra 40 til 25 kr.
delta
22:57 26.10.2017
#22405

Pareto var 24. okt. ute med en bullish oppdatering på LPG shipping. Bl.a. sier de:
* Økning i LPG eksport fra USA hittil i år vs. i fjor tilsvarer ekstraetterspørsel etter 15 VLGC
* Kvartalvise leveringer av nybygde VLGC var ca. 15 stk i snitt for kvartalene Q3'15-Q2'16, ca. 6 stk pr. kvartal f.o.m. Q3'16 og t.o.m. Q1'18. Det ventes ingen leveringer av nybygde VLGC i Q2'18 og Q3'18. Deretter 2 stk i Q4'18, 6 i Q1'19 og ca. 2 pr. kvartal resten av 2019.
* Eksportøkning av LPG fra USA til Asia er ventet å være driver i etterspørselsvekst etter LPG skip de neste par årene.

* Pareto venter sterkere vekst i etterspørselen etter LPG skip enn vekst i flåtekapasitet de neste par årene og snittrate USD 25k/dag i 2018 og USD 30k/dag i 2019. I det kortere bildet sier de at BWLPG nylig har inngått 3 mnd kontrakt på USD 19k/dag. Spot ligger i øyeblikket rundt USD 18k/dag etter å ha vært nede i årslaveste på USD 5,5k/dag i august.
* BWLPG and AVANCE trade well below replacement cost..
…with no dillution risk as we see it now. Rates going up, much like last year…
Current quote: USD 67m per LPG vessel, "distressed quote": USD 60m per LPG vessel
Parity EPS (30k/day) of NOK 5.4 in AVANCE and NOK 8.2 in BWLPG
* Kursmål: BWLPG NOK 51, AVANCE NOK 37


Nordea er ute med en sektoroppdatering for shipping i dag. Om Avance sier de bl.a.:

Trough earnings
We reduce our forecast realised rate for Q3 and expect the period to
represent the trough in the current down-cycle. In Q4, spot rates have
improved, although they remain below cash breakeven. We expect spot
rates to continue improving and maintain our investment case that there
will be a turnaround in the VLGC market in 2018. The US will continue
to increase exports, and Asia – primarily China – will expand its US
market share at the same time as fleet growth falls to very low levels.
We reiterate our Buy recommendation with an unchanged, multiplebased
target price of NOK 46.

We calculate a NAV per share of NOK 38.9, up from NOK 38.4 previously
(see our company update from 27 September).

We assume a resale value of USD 70-71m (basis: South Korea-built and
unchanged) and a 10% discount for Chinese-built VLGCs (USD ~64m).
We adjust for depreciation (USD 40m) and one-year operating cash flow
of USD 13m to arrive at a one-year forward NAV of NOK 35.6 per share,
basically unchanged from NOK 35.4. Our NAV is further supported by
implied rates of USD ~24,000 per day per vessel throughout the life of the
fleet, which is about USD 11,000 below our 2018E spot rate average.
Based on our 2018 estimates, however, the stock is valued at an EV/
EBITDA of 5.3x, compared with a peer group median of about 10.5x.

Nordea har høyest kursmål av samtlige analytikere, og kursmålene til Nordea er multippelbaserte og ikke utledet av NAV.
Kursmål for Avance: NOK 46, for BWLPG NOK 74.

Nordea venter spotrater i snitt på USD 35k/dag både for 2018 (med kvartalsvis fordeling Q1'18: 15k/dag, Q2'18: 35k/dag, Q3'18: 50k/dag, Q4'18: USD 40k/dag) og 2019.
delta
22:02 27.10.2017
#22406

DnB Markets nedgraderte i dag Dorian til Hold fra Buy og kursmålet til USD 7,90 fra USD 11 da de ikke venter reprising før likviditetssituasjonen forbedres gitt DnBs rateprognoser framover.

DnB opprettholder i dag Buy på BWLPG og AVANCE, men tok ned kursmålene til hhv. NOK 44 (fra 49) og NOK 28 (fra 34) på basis av reduksjon i forventning til snittrater i årene framover for VLGC, til USD 21k/dag i 2018 (fra 29k), USD 31k/dag i 2019 (fra 35) og forutsetter USD 36k/dag for 2020.

DnB mener Avance har tilstrekkelig likviditet til Q3'19 selv om vi skulle få en repetisjon av 2009 (med snittrate ca. USD 10k/dag), noe de mener er lite sannsynlig.
I et potensielt stresscenarium for BWLPG med USD 10k/dag vil kontantbeholdningen falle under USD 50 mill. i Q4'19 gitt refinansiering av nåværende gjeld. Snittspotratene for 2017 ser ut til lå bli USD 15,5k/dag, som er nest svakeste år i historien.

DnB antar flåteutnyttelse for VLGC som følger: 2017: 84%, 2018: 87%, 2019: 90%.

BWLPG er DnBs toppvalg i sektoren pga. dets størrelse, likviditet og prestasjoner over tid.

DnB har angir USD 18,107/dag som spotrate for VLGC pr. i dag.
highlander
15:42 03.11.2017
#7603

Syns AVANCE har falt for mye i det siste, og har tatt en spekk her på 19,70 i dag.

Selv om ratene er noe lavere enn tidligere estimater, er aksjen fortsatt en god bet, særlig fordi aksjen har falt mer enn reduksjonen i ratenivået skulle tilsi...
delta
21:14 03.11.2017
#22408

Og tidshorisonten med investeringen din, highlander?
Beins
22:05 03.11.2017
#11290

Jeg synes å huske at det en slag årssyklus i dette markedet med en bunn gjerne før jul før det tar seg opp igjen utover året.
Nå hadde jeg omtrent avskrevet dette markedet i og med den veldige kapasitetsveksten i flåten, mens DnBs analyse er jo overraskende positiv mht flåteutnyttelse.

Hva sier du delta som følger med i segmentet - er du enig med DnB ang de positive utsiktene, og skal vi litt mer ned før året er omme - før det snur opp igjen?

Man må på BWLPG om man bruker ASK, antar jeg.

Edit: Her må bruke vanlig konto både på Avance og BWLPG.
Vel, ikke noe stort problem det.

Endret 03.11.2017 22:08 av Beins
delta
22:22 03.11.2017
#22409

Beins
Timing ikke helt enkelt hvis man vil treffe evt. ny bunn før evt. stigning. Nå har oljeprisen kommet pent opp slik at det er på plass som driver for LPG-pris i Asia. Nå "ødela" uvær i USA for noe produksjon og lagerbygging der. LPG-prisen bør ned i USA-markedet gjennom storstilt produksjon og lageroppbygging der slik at det blir betydelig lavere LPG-pris i USA enn i Asia slik at Asia vil finne det mer attraktivt å kjøpe USA-LPG på bekostning av andre steder (arbitrasje). Arb markedet har vært lukket i flere år nå. Det man håper på, er at dette skal "åpnes" neste år, og da vil ratene kunne får godt fotfeste og fart oppover.

Endret 03.11.2017 22:23 av delta
Beins
22:52 03.11.2017
#11291

Jeg får se litt mer på dette, la merke til at markedet er i noe bedring fra et svært lavt nivå i sommer. Den bunnen kommer nok ikke tilbake med det første.
Spørsmålet er hvor "sikker" åpningen til Asia er, om det er en forhåpning eller noe man må regne med skjer. I tilfelle kan dette gi bra stigning, jfr DnBs rateprognoser.
delta
23:08 03.11.2017
#22410

Beins
Fint som du ser mer på det. Er interessert i synspunkter rundt dette. Det er voldsom gearing i LPG-shipping, og i medvind kan aksjekursene lett gå 50% i løpet av ett år.
Beins
00:14 04.11.2017
#11292

Tar med outlook fra dorians rapport for juli, aug, sept - deres Q2. Rapport datert 3.11.17

Market Outlook Update

U.S. Gulf LPG export volumes recently surged following a temporary stoppage of activities due to Hurricane Harvey flooding in the area. Total U.S. LPG exports registered nearly all-time monthly records in September and particularly in October. The East Coast of the U.S. saw sharply increased exports, resulting in lower October propane inventories for the start of the stock drawing
heating season.

Chinese LPG imports for September reached 1.7 million tons and the first nine months were up 14% year-overyear compared to 2016. We expect imports to continue to be strong in the fourth calendar quarter of 2017 and into the first calendar quarter of 2018, as Chinese residential and petrochemical demand will be supported by higher LPG consumption due to the government’s mandate to shut down coal fired boilers in Northern China from the end of October. In addition, LPG demand growth is expected from a number of planned new PDH plants and from existing PDH plants that should ramp up after recent planned maintenance.

Indian LPG imports jumped by almost 1.1 million tons in August and demand increased year-over-year by 7.2%. The third calendar quarter of 2017 is expected to show continued growth. As demand in Asia for LPG begins to firm up in advance of the heating season, markets will likely source incremental product from the U.S., adding significant ton-miles to the VLGC fleet. The waiting times experienced for Panama Canal transits have recently increased to 3-4 days on account of much higher export activity from the U.S. post Hurricane Harvey and the increased traffic from other sectors. This has resulted in freight rates moving higher on the Houston to Chiba voyage via the Canal, and significantly improving fleet utilization.

The order book stands at about 11% of the VLGC fleet, while the old VLGCs, over 20 years of age, currently comprise 15% of the fleet. There are four vessels expected to be delivered in 2017, and another eight in 2018. We continue to think that new environmental regulations will make older VLGC vessels attractive demolition candidates and removed from the fleet.

Looking to the future, we are optimistic that LPG will continue to penetrate a variety of end user markets globally. In complying with the upcoming IMO 2020 mandate on 85% reduction of sulphur emissions, we believe LPG as marine fuel has the potential to capture a meaningful share of the marine fuels market and likely to become an attractive and cost-effective alternative to other marine
fuels. We therefore believe that it further supports the case for LPG as a mainstream fuel to the global energy markets and to consumers around the world.

Seasonality
Liquefied gases are primarily used for industrial and domestic heating, as a chemical and refinery feedstock, as a transportation fuel and in agriculture. The LPG shipping market is typically stronger in the spring and summer months in anticipation of increased consumption of propane and butane for heating during the winter months. In addition, unpredictable weather patterns in
these months tend to disrupt vessel scheduling and the supply of certain commodities. Demand for our vessels therefore may be stronger in our quarters ending June 30 and September 30 and relatively weaker during our quarters ending December 31 and March 31, although 12-month time charter rates tend to smooth these short-term fluctuations.

To the extent any of our time charters or the charters of the vessels in the Helios Pool expire during the relatively weaker fiscal quarters ending December 31
and March 31, it may not be possible to re-charter the vessels at similar rates. As a result, we and the Helios Pool may have to accept lower rates or experience off-hire time for the vessels, which may adversely impact our business, financial condition and operating results.
Beins
15:51 04.11.2017
#11294

delta, har du lestdenne analysen her fra juni 2017, skrevet av en ikke-profesjonell som er ganske optimistisk på vegne av LPG-markedet for VLGC. Den er på 16 sider og du må registrere seg for å lese hele saken, ingen kostnader, men noen mail'er kommer dann og vann.



For 2017, the EIA expect net U.S. LPG exports of 24.9 million tonnes while production is forecast to grow by 2.9% to 78.6 million tonnes and domestic consumption to remain flat at 54.2 million tonnes.

Looking ahead to 2018, EIA's forecast call for stronger LPG production growth of 6.1% and minimal domestic consumption growth of 0.8%. Net exports are forecast to grow by 12.3% in 2018, hitting 28 million tonnes.


Det må undersøkes om EIA har endret sine forecasts i forhold til denne analysen her. Ellers er det tydelig at Kina er den store driveren på etterspørselssiden og at man har vyer om økt bruk innen transport (shipping).

Dorian hadde en del kommentarer som seasonal faktorer som stemte med inntrykket fra tidligere.
highlander
18:32 04.11.2017
#7604

Re. delta #22408

Tidshorisont er alltid åpent for revisjon, men i utgangspunktet tenkte jeg å sitte med denne til våren.
Beins
16:43 05.11.2017
#11297

Drewry har sine LPG-rapporter kvartalsvis, pris 2840 USD for ett års abonnement, for mye for meg så vi får nøye oss med pressemeldingene, nå sist fra august 2017 som angir en bearish outlook de neste 12 mnd, men med bedring i andre halvår 2018, for VLGC.

Aug 2017.
Shipping analysts have been bearish on the VLGCs market since the beginning of the year and rates so far have been in line with expectations. Vessel earnings in the spot market are currently below operating cost. Drewry maintains a bearish outlook and believes that the next twelve months will continue to be tough for VLGC owners due to strong fleet growth. The recovery phase will not start until the second half of 2018 as fleet growth slows as a consequence of weak ordering over the past 18 months.

One anomaly in the current market is that second-hand VLGC values have not come down as sharply as the freight market and are trading at a high multiple to vessel earnings. For instance, the asset price of a five-year old VLGC is currently trading at a high multiple of 26 to its EBITDA, while historically (2011-15) it has traded at an average multiple of eight. Similarly, the asset price of a 10-year old VLGC is trading at a multiple of 20 to its EBITDA, as compared with the historical average of six.

“Considering our weak freight outlook for the next twelve months, we expect there is more downside risk to second-hand values of VLGCs. Therefore, we expect second-hand prices of VLGCs to correct by another 5%-8% over the next one year,” commented Shresth Sharma, senior analyst for gas shipping at Drewry.


Bedring i realmarkedet vil vise seg i aksjemarkedet i forkant - opptil 6 mnd før - er ikke det en gammel regel.

Endret 05.11.2017 16:45 av Beins
Beins
15:52 07.11.2017
#11299

Lorentzen og Stemoco outlook for november i halloween-preget språkdrakt.

The LPG Shipping market

We expected October to remain bloodcurdling flat from September
but the market was not as corpse like as expected and the Baltic,
riding slowly on its broomstick, crept over the US$ 30 mark as the
month came to a close. Rates have been spookily driven upwards
by a web of exports from the US and the market in the West has
commanded a grisly premium of around US$ 6 over the gruesome
Baltic Index. The ghostly momentum has been relatively limited
though due to VLGC owners’ scary willingness to ballast into the
Atlantic region. Going into shadowy November we expect a spell
like slow down again due to high product prices in the US killing
arbitrage and the availability of trader relets haunting owners.

The Midsize and Handy markets, which resembled a graveyard at
the start of the month with prompt vessels littering the market like
tombstones, howled its way back to life. Several vessels were taken
on time charter albeit at levels resembling a trick and this segment
moved out of its mummified state. Newbuilding deliveries early
next year remain a ghostly apparition that can reawaken the nightmare
but for the time being orange is the new black for these
ships. The Small pressurised vessels continue to remain untouched
by the grim reaper. Like cheeky goblins they continue to bask in the
moonlight of fiendish activity particularly in the East. Larger Coasters
however are still the bogeyman showing slight zombie like qualities
creeping after part cargoes in the absence of more activity.

Endret 07.11.2017 15:58 av Beins
Beins
16:21 07.11.2017
#11300

Inntrykket etter å ha lest litt kommentarer og analyser er vel at markedet for VLGC vil bedre seg noe til neste år først og fremst grunnet mindre tilgang på ny tonnasje, samtidig som LPG-forbruket i verden, og US-export fortsetter å vokse.

Spørsmålet er når man kan spore en slik bedring i aksjemarkedet, det spørs hvor framoverlent markedet er - i verste fall vil man ha facts på bordet. Det beste er om aksjemarkedet tar med seg både den sesongmessige oppgangen pluss den underliggende bedringen i markedsbalansen ut på vårparten 2018.
Men det kan og tenkes at endringen først og fremst vil motvirke noe det vanlige fallet man har sensommer eller på høstparten en eller annen gangen. Jeg legger da til grunn at bedringen i markedsbalansen kommer i H2 2018.

Usikerhetsmomenter handler om det blir bestilt enda flere skip framover.
Og om USA øker produksjonen og exporten av LPG i samme takt som før. Jan-august 2017 virket meget lovende i så måte, basert på eia-tall, sammenlignet med året før.
Beins
13:51 13.11.2017
#11316

Fra Avance Q3-rapport. Det man kaller forsiktig optimisme, og noe veldig oppsving er det heller ikke grunn til foreløpig.

OUTLOOK
Avance Gas expects US VLGC cargo volumes to continue to grow in line with US shale oil and gas
production. With global VLGC fleet utilization already at high levels, and with deliveries of newbuildings declining, an increase in LPG exports are expected to have a positive impact on fleet utilization which normally will lead to improved freight rates.

At quarter-end, the VLGC order book stood at 29 ships, of which 12 ships, or 5% of the existing fleet, are scheduled for delivery until end 2018. The remaining orderbook will be delivered in 2019 and 2020.
The Board and management of Avance Gas continue to focus on maintaining high levels of operational
efficiency, on reducing costs where possible and on preserving the company’s strong liquidity position
and balance sheet.
highlander
16:08 05.12.2017
#7710

AVANCE skraper nå bunnen ved at aksjen tangerer tidligere intradagbunner.

Jeg tror nedre del av 19-tallet er en perfekt inngang, og forventer bedring av rater og dermed inntjening i løpet av 2018.

Endret 05.12.2017 16:23 av highlander
highlander
14:05 08.12.2017
#7716

Ja, AVANCE var et meget bra kjøp på 19,10 for et par dager siden.

Ved de siste forsøkene på opptur har AVANCE buttet rundt 20-20,20 og det har faktisk flere ganger vært mulig å trade aksjen fra nedre del av 19-tallet og så opp til dette nivået.

HOD så langt er 20,10. Må aksjen nok en gang ned for å hente fart, før bruddet opp blir et faktum...?
highlander
10:17 11.12.2017
#7727

Fint brudd opp i dag. HOD 20,90 så langt.
Beins
14:14 19.12.2017
#11422

Avance går bra den - 22,90 nå.

Noen som følger med på ratene?
delta
23:38 19.12.2017
#22418

Spotratene har den siste tiden kommet opp og er rett i underkant av USD 20k/dag for VLGC.

Endret 19.12.2017 23:40 av delta
highlander
15:00 22.12.2017
#7794

Ser på avkastningen på denne investeringen og chartet, og liker begge deler. Vakkert, er et dekkende ord. :)

Endret 22.12.2017 16:20 av highlander
Beins
16:26 11.01.2018
#11535

Er retrace'en snart over? Den har korrigert inntil 70,4% av siste oppgang som gikk fra 19,00 til 24,40 (intradag).

Noen som følger med på rateutsiktene for tida?

Beins
12:50 12.01.2018
#11539

Avance ga svar på tiltale og slo til med et bra rykk i dag, jfr chartet over.
Inn på vinnerlista.
Beins
13:29 12.01.2018
#11543

Hegnar: DNB Markets har i dagens aksjerapport tatt en titt på rederiene innen LPG-sektoren (liquefied petroleum gas - en blanding av propan og butan).

- En fordel ved vurderingen av utsiktene for disse selskapene er markedets avhengighet av amerikansk eksport. Produksjonen, og dermed tilgjengelig volum og etterspørsel etter fraktkapasitet, følger i hovedsak med noen måneders forsinkelse aktivitetsnivået i skiferoljevirksomheten. Tilgangen på informasjon om denne aktiviteten er relativt god, skriver meglerhuset.

Etter en periode med fallende aktivitet, har den årlige veksttakten innen skiferolje ifølge rapporten vært positiv siden februar i fjor, og i 4. kvartal var den etterfølgende veksttakten for LPG-produksjonen kommet opp i 8,0 prosent på årsbasis.

- Denne takten underbygger våre estimater for selskapene inn i 2018. Samtidig er samlet flåtevekst i sektoren på vei ned. Etter at 106 VLGC-fartøy (very large gas carriers) er levert de siste tre årene, er kun 38 fartøy bestilt for de neste tre årene. Sammenlignet med øvrig shippingvirksomhet er også selskapene innen LPG verdsatt relativt attraktivt på multiplene fremover, heter det videre.

Sender aksjer opp
Innenfor sektoren har DNB Markets en hold-anbefaling på USA-noterte Dorian LPG med kursmål 8,10 dollar.

Videre har meglerhuset kjøpsanbefalinger på BW LPG og Avance Gas med kursmål på hhv. 44 og 28 kroner.

Fredag formiddag stiger BW LPG 3,8 prosent til 38,50 kroner på Oslo Børs, mens Avance Gas er opp 4,8 prosent til 22,10 kroner.

DNB Markets ser dermed en oppside i de to aksjene på hhv. 14-15 og 26-27 prosent fra dagens nivåer.
highlander
14:03 12.01.2018
#7898

Ja, det ble et fint comeback for Avance, Beins. :) Opp 6,4 % så langt i dag.

Var litt tungt å se den falle fra 24,40 til 20,50 intradag, men jeg sitter videre med min inngang fra lavt 19-tall.

Endret 12.01.2018 14:03 av highlander
highlander
12:46 12.02.2018
#8204

I mandagens rapport kommer DNB Markets med en analyse av LPG-sektoren:

Meglerhuset skriver at fordelen med vurderingen av slike shippingselskapene er at markedet er avhengig av amerikansk eksport.

«Produksjonen, og dermed tilgjengelig volum og etterspørsel etter fraktkapasitet, følger i hovedsak og med noen måneders forsinkelse aktivitetsnivået i skiferoljevirksomheten. Tilgangen på informasjon om denne aktiviteten er relativt god. Etter en periode med fallende aktivitet har den årlige veksttakten innen skiferolje vært positiv siden februar i fjor og i Q4 var den etterfølgende veksttakten for LPG produksjonen kommet opp i 8 % år/år. Denne takten underbygger våre estimater for selskapene inn i 2018.»

Meglerhuset har kjøpsanbefaling på BW LPG med et kursmål på 44 kroner og Avance Gas med et kursmål på 28 kroner per aksje. (Kilde: DNM, E24)
highlander
14:18 15.02.2018
#8278

Avance Gas Holding Ltd, som eier og driver en flåte på 14 veldig store gasstankskip (Very Large Gas Carriers, VLGC) taper fortsatt penger i fjerde kvartal.

Omsetningen endte på 27,37 millioner dollar, og brutto driftsresultat (EBITDA) på 4,12 millioner dollar.
Resultat etter skatt endte på minus 12,37 millioner dollar. Tapet for hele året sett under ett endte på 54,8 millioner dollar, opp fra et tap på 68,2 millioner dollar i 2016.

Selskapet tjener mer og taper mindre enn i tredje kvartal grunnet høyere rater. (Kilde: E24)
highlander
14:17 16.02.2018
#8295

Nordea Markets opprettholder kjøp av Avance etter kvartalsrapporten.

Imidlertid reduserer meglerhuset kursmålet fra 46 til 42 kr, men det representerer fortsatt en betydelig oppside...
highlander
11:20 06.03.2018
#8496

Shippinganalytiker Petter Haugen i Kepler Cheuvreux er bull på Avance Gas og BW LPG.

– Vi ser en oppside på om lag 60-70 prosent i aksjene, sier han ifølge Finansavisen.

Ratene for store LPG-skip (VLGC) er nå nede i rundt 10.000 dollar dagen, og Haugen mener at det er gode muligheter for at ratene vil klatre opp i over 40.000 dollar i 2019. (Kilde: FA)
highlander
07:49 12.03.2018
#8546

Stig Myrseth tar i dag Avance inn i varmen, og oppgir følgende begrunnelse:

"I Dovre-porteføljen økes den sykliske eksponeringen denne uken gjennom å bytte ut Bank Norwegian med Avance Gas. Jeg fristes blant annet av utsiktene til et sommeroppsving i LPG-ratene."
highlander
10:59 10.04.2018
#8954

Nordea Markets kutter kursmålene i LPG-selskapene i en analyseoppdatering:

I Avance Gas kuttes kursmålet fra 42 til 36 kr.

Imidlertid gjentar meglerhuset kjøpsanbefalingen.
highlander
11:52 24.04.2018
#9396

DNB Markets er mer lunken til LPG-sektoren igjen i en oppdatering.

Meglerhuset har derfor nedgradert anbefalingene både på BW LPG og Avance Gas fra kjøp til hold.

Samtidig kuttes det i kursmålene:

I BW LPG skalperes kursmålet fra 45 til 31 kr, mens i Avance Gas reduseres kursmålet fra 28 til 22 kr.
Beins
13:42 25.04.2018
#11857

Skikkelig dårlig i Avance nå, 19,64 er ikke mye å skryte av.
Har ikke sett på prognoser om markedsbalansen i senere tid. Før jul var det mange som regnet med et langt mer balansert marked i andre halvdel av 2018. Men dette kan ha vært for optimistisk?

Endret 25.04.2018 13:53 av Beins
highlander
13:48 25.04.2018
#9441

Re. Beins #11857

Analysene til Stig Myrseth (snart "kryptokonge") med flere var alt for optimistiske mht. LPG-ratene i desember og januar. LPG-markedet har vært nitrist og har ikke utsikter til snarlig bedring.

Det er dette Nordea Markets og DNB Markets etter hvert har tatt innover seg, ref. innleggene over.

Aksjen har noe støtte rundt 19,00.

LPG-bransjen blir nok veldig lønnsom igjen en gang, men som alt annet er det et spørsmål om timing.
Provence
17:49 25.04.2018
#10097

Finansavisen 25.4.2018

Spår likviditetsskvis for BW LPG og Avance Gas

SHIPPING:VLGC-ratene nærmer seg null og DNB Markets tror at både BW LPG og Avance Gas vil gå tom for likviditet i første halvår 2019.


BJØRN HENNING GRANDAL
Sommeren 2015 var VLGC (Very Large Gas Carrier)-ratene oppe i over 120.000 dollar dagen. Fredag i forrige uke var ratene nede i 123 dollar dagen. I går var DNB Markets analytikerne Nicolay Dyvik, Jørgen Lian og Mats Bye ute med en analyse på LPG-sektoren, og de tror ikke at markedet kommer til å bli vesentlig bedre før tidligst mot slutten av 2019.

– LPG-rederiene har vært flate på børsen siden vår forrige sektoroppdatering i oktober i 2017. Vihåper vi har snudd i tide slik at investorene får anledning til å selge seg ut i forkant en ny runde med fokus på svake balanser fra 2019 tilsvarende det vi så høsten 2016, sier Nicolay Dyvik.

Laber USA-eksport

I analysen oktober i fjor trakk DNB Markets frem at veksten i USAs LPG-produksjon skulle komme i 2018 og bidra til god eksportvekst og et bedre VLGC-marked.

– Så langt i år har vi sett en sterk vekst i propanproduksjonen i USA på hele åtte prosent fra samme tidspunkt i fjor, men en enda sterkere propanetterspørsel i USA har overrasket oss og er hovedårsaken til at vi nå nedgraderer sektoren.

For første gang på åtte år ligger det an til å bli en nullvekst i propanetterspørselen fra USA for 2018.

– Så langt i år er USAs propanetterspørsel opp 15 prosent år over år og vi mener det er for enkelt kun å skylde på kaldt vær. LPG-konsumet har historisk vært flatt i 20 år og er i år 7 prosent over 5 års snittet, sier Dyvik.

DNB-analytikeren mener å ha funnet belegg for å tilskrive noe av etterspørselen til USAs petrokjemisk industri.

– For det første bygges kapasiteten og dermed etterspørselen ut, og i tillegg mener vi marginbildet for den petrokjemiske industrien endret seg mer i favør av propan kontra etan enn vi har sett på lenge, som også forsterker etterspørselen.

Lavere kapasitetsutnyttelse

DNBs beregninger viser at dette vil sende kapasitetsutnyttelsen på LPG -flåten ned til 81 prosent i 2018 mot meglerhusets tidligere anslag på 87 prosent.

– Lavere kapasitetsutnyttelse har medført at vi også tar ned våre VLGC rateanslag for 2018 fra 21.000 til 12.000 dollar pr. dag og våre 2019 anslag fra 31.000 til 18.000 dollar pr. dag, sier Dyvik.

For at ratene skal skyte i været mener DNB at det må skrapes flere skip, samtidig som propanetterspørselen i USA må falle mye tilbake eller at LPG-produksjonen i USA blir langt høyere enn det som nå er forventet.

– For 2018, tror vi skaden allerede har skjedd og at man først må vente til 2019 for en bedring, men da fra en allerede lav flåteutnyttelse.

Likviditetsproblemer

Analytikertrioen Dyvik. Lian og Bye mener at likviditeten i både BW LPG og Avance Gas er truet som følge av det ekstremt svake LPG-markedet.

– BW LPG har en likviditet i dag på 267 millioner dollar som vi venter vil falle til 51 millioner dollar innen andre kvartal 2019, som igjen betyr at selskapet enten må hente egenkapital eller selge skip for å styrke balansen. Avance Gas har en likviditet på 112 millioner dollar, som vi venter skal falle til 60 millioner dollar i tredje kvartal 2019. Det er kvartalet hvor de skal begynne å betale fulle avdrag på lånene sine, sier Dyvik.

I den seneste fireårsperioden har LPG-rederiene ifølge DNB Markets i gjennomsnitt vært handlet på cirka 25 prosent rabatt til verdijustert egenkapital. I da ligger rabatten på 30 prosent.

– Sist likviditeten var truet høsten 2016 ble LPG rederiene handlet på 70 prosent rabatt til verdijustert egenkapital, sier Nicolay Dyvik.
highlander
19:06 25.04.2018
#9450

Denne kom etter at børsen stengte...

John Fredriksen benyttet kursfallet i dag til å plukke en større post i Avance:

25/04-2018 16:36:20: (AVANCE) AVANCE GAS HOLDING LTD - DISCLOSURE OF TRADE

Hemen Holding Limited ("Hemen"), which is indirectly
controlled by trusts established by Mr. John
Fredriksen for the benefit of his immediate family,
has on 25 April 2018 acquired 3,000,000 shares in
Avance Gas Holding (OSE: AVANCE) at a price of NOK
21.3791 per share. Following the acquisition, Hemen
holds 11,910,251 shares in Avance, equalling 18.46% of
the shares and votes in Avance. In addition, Frontline Ltd, a company in which
Hemen holds approximately 48.4% of the shares, owns a total of 442,384 shares in
Avance, resulting in an aggregate holding of 12,352,635 shares equalling 19.14%
of the shares and votes in Avance. The foregoing calculations are made based on
64,527,972 outstanding shares.

This disclosure is made pursuant to sections 4-2 and
4-3 of the Norwegian Securities Trading Act.
Beins
19:10 25.04.2018
#11859

re:Provence #10097:

Dette er meget alarmerende for de sitter som aksjonærer i selskapene.
Økt eksport fra USA har vært bærebjelken i alle analyser om bedret markedsbalanse i LPG-markedet.
Dersom trenden med økt intern bruk av propan i USA fortsetter, kan dette bli meget alvorlig.
Her er det bare å holde seg unna.
highlander
11:11 26.04.2018
#9494

Nordea Markets er fortsatt positive i sitt syn på LPG-markedet, og synes ikke å ha tatt innover seg poenget om USA-markedet i innlegget over.

Riktignok nedjusterer meglerhuset Avance Gas og BW LPG, med én krone hver, til henholdsvis kr 35 (tidl. 36) og kr 59 (tidl. 60).
highlander
08:33 03.05.2018
#9733

Det er fortsatt begredelige LPG-rater, selv om det meldes om en marginal økning:

Aktiviteten øst for Suez har vært betydelig påvirket av ferier, men ratene har den seneste uken økt marginalt, skriver skipsmeglerhuset Fearnleys i sin ukerapport onsdag ettermiddag.

Ratene ligger nå på om lag 7.500 dollar pr dag. (Fearnleys, TDN)
highlander
08:41 03.05.2018
#9737

...men noen bruker de dårlige LPG-ratene til å posisjonere seg:

Boston Carriers har kjøpt en italiensk LPG-terminal fra Nuova, og mener handelen er første steg for de to selskapenes planer som blant annet inkluderer identifisering av muligheter for kjøp av LPG-skip, melder Splash 24/7 torsdag.

-Dette er det perfekte øyeblikket å gå inn i LPG-transport og distribusjonsvirksomhet. LPG er et produkt med økende etterspørsel som bare vil vokse ettersom verden skifter mot renere energi, sier konsernsjef Antonios Bertsos i Boston Carriers. (TDN)
highlander
09:37 07.05.2018
#9843

Pareto Securities har i dag kommet med en analyseoppdatering på Avance Gas med overskriften "Hands are tied".

Meglerhuset gjentar sin kjøpsanbefaling, men kutter kursmålet fra 31 til 25 kr.
highlander
10:42 07.05.2018
#9848

Avance Gas legger frem resultater tirsdag 8. mai. Presentasjon hos Swedbank Filipstad Brygge klokken 15:00.

Avance Gas ventes å legge frem en ebitda på 4 millioner dollar av t/c-inntekter på 15 millioner dollar for første kvartal 2018.

Driftsresultatet anslås til -6 millioner dollar, mens nettoresultatet ventes å bli -12 millioner dollar.

Det viser gjennomsnittet av estimater Inquiry Financial har hentet inn for TDN Direkt fra *) fem analytikere.

*) Tre av analytikerne har kjøpsanbefaling på Avance-aksjen, en har hold og en har selg.

Gjennomsnittlig kursmål er 26,6 kroner, varierende fra 20,0 til 40,0 kroner pr aksje. (TDN)

*) Deltagere: DNB Markets, Fearnley Securities, Kepler Cheuvreux, Pareto Securities og SEB Equities
highlander
19:57 09.05.2018
#9905

Avance Gas Holding la frem sin kvartalsrapport tirsdag. Tallene ble som forventet:

Selskapet fikk en ebitda på 4 millioner dollar i første kvartal 2018, mot 2 millioner dollar samme kvartal året før. Ebitda var ifølge estimater innhentet av Inquiry Financial for TDN Direkt ventet til 4 millioner dollar.

T/C-inntektene var 15 millioner dollar i kvartalet, mot 13 millioner dollar i foregående kvartal og ventet 15 millioner dollar. Samlede driftsinntekter var 29 millioner dollar i kvartalet, mot 31 millioner i samme periode i fjor.

Driftsresultatet ble -6 millioner dollar, mot -8 millioner samme periode året før, mens det var ventet til -6 millioner dollar.

Avance Gas venter fortsatt et bedret fraktmarked i løpet av 2018, ifølge selskapets kvartalsrapport tirsdag.

Basert på forventing om ytterligere vekst i LPG-produksjon i USA, drevet av opptrappet olje- og gassproduksjon i USA, ventes bedring VLGC-fraktmarkedet, heter det i rapporten.

Ved utgangen av første kvartal 2018 var ordreboken for VLGC-skip på 37 skip, tilsvarende 13 prosent av den globale flåten.

Videre skriver selskapet i rapporten at Avance Gas styre og ledelse fortsetter å fokusere på å opprettholde selskapets likviditetsposisjon og balanse, samt på å holde driftseffektiviteten høy. (TDN)

Endret 09.05.2018 19:57 av highlander
highlander
20:13 09.05.2018
#9909

Avance Gas må kikke på de finansielle mulighetene sine dersom low case-scenariet fortsetter utover andre kvartal 2019, da rederiet igjen må betale fulle avdrag på banklånene sine, ifølge konsernsjef Christian Andersen.

- Om markedet er svakt lenger enn det vi har lagt opp til må vi se på mulighetene våre, sier han til TDN Direkt i forbindelse med rederiets kvartalspresentasjon tirsdag.

Nybyggsordrene som har kommet den seneste tiden har vært relativt overraskende, ifølge flere meglerhus, og slik det ser ut i dag vil fire VLGCer leveres i 2018, 21 vil leveres i 2019 og 12 vil leveres i 2020.

Andersen avviser at utsiktene til LPG-shipping er blitt ødelagt som følge av nybyggsordrene.

- Det er to scenarier som begge er bra for oss. Om markedet er dårlig lenge vil det forsvinne veldig mange båter, men også om markedet er bra vil de dårligste skipene likevel forsvinne da de er uøkonomiske. Dette vil skje blant annet som funksjon av International Maritime Organizations (IMO) sulfat-krav som blir innført i 2020, sier han til TDN Direkt.

VLGC-bestillingene som er blitt gjort så langt i år er i hovedsak blitt bestilt av de internasjonale tradinghusene Vitol og Trafigura. Andersen mener dette blant annet skyldes at nybyggsprisene har vært veldig lave og at det har vært ventet at prisene har bunnet ut.

- Disse har ikke sysselsettingsrisiko på samme måte, da de har stor aktivitet i segmentet. De har også sterke balanser og har tilgang på fremmedkapital, sier han.

Ellers opplyser konsernsjefen at Avance Gas har sett på å drive sine VLGCer med LPG i lengre tid.

- Vi utsetter en beslutning i forhold til dette så lenge som mulig, men vi har virkelig sansen for dette, sier han. (TDN i går/tirsdag)
highlander
15:14 31.05.2018
#10284

DNB Markets tror at John Fredriksen og Avance Gas vil komme på banen etter at BW LPG la inn bud på Dorian LPG. - Vår første reaksjon er at det virker som et fair bud med hensyn til underliggende verdier. Det skal bli interessant å høre hva Dorian LPG svarer på budet.

- Under gitte forutsetninger er jeg ikke fremmed for at andre kan være interessert i å by mer, sier Christian Andersen i Avance Gas.

Basert på dagens marked ser budet fair ut mener også DNB. Ser man lenger frem og legger til grunn høyere drivstoffpriser og justerer for nye reguleringer mener de at Dorian LPG kan forsvare en premie og minner om at BW Group tidligere var med på å forpurre Frontlines bud på DHT (John Fredriksen er storeier i både Frontline og Avance). (FA/Xi)
highlander
14:05 06.07.2018
#10931

Nordea Markets gjentar kjøp av Avance i en oppdatering.

Samtidig oppjusterer meglerhuset kursmålet fra 35 til 38 kr.
Beins
14:15 06.07.2018
#12143

Er Nordea en slags hoffmegler her? Deres kursmål er ekstremt optimistisk i forhold til dagens kurs 21,34. Ta med 21 nye fartøyer til neste år som Avance-sjefen prøver å bagatellisere - Et dårlig marked er bra for dem siden de dårligste båtene vil forsvinne, sier han.

Men hvordan vil et slikt katastrofemarked oppleves for aksjonærene?
highlander
14:22 06.07.2018
#10936

Re. Beins #12143

Det er også min oppfatning her; Nordea Markets er enten hoffmegler eller hoffnarr. :)
highlander
10:02 06.08.2018
#11482

[Beklager! Nye innlegg er bare tilgjengelig for abonnenter! Allerede registrert? Logg inn eller Gå til registrering og kjøp abonnement!]
highlander
09:10 28.08.2018
#11902

[Beklager! Nye innlegg er bare tilgjengelig for abonnenter! Allerede registrert? Logg inn eller Gå til registrering og kjøp abonnement!]
highlander
10:41 29.08.2018
#11945

[Beklager! Nye innlegg er bare tilgjengelig for abonnenter! Allerede registrert? Logg inn eller Gå til registrering og kjøp abonnement!]
highlander
13:49 29.08.2018
#11952

[Beklager! Nye innlegg er bare tilgjengelig for abonnenter! Allerede registrert? Logg inn eller Gå til registrering og kjøp abonnement!]
highlander
11:11 13.09.2018
#12373

[Beklager! Nye innlegg er bare tilgjengelig for abonnenter! Allerede registrert? Logg inn eller Gå til registrering og kjøp abonnement!]
Beins
14:26 13.09.2018
#12270

[Beklager! Nye innlegg er bare tilgjengelig for abonnenter! Allerede registrert? Logg inn eller Gå til registrering og kjøp abonnement!]
highlander
19:13 20.09.2018
#12519

[Beklager! Nye innlegg er bare tilgjengelig for abonnenter! Allerede registrert? Logg inn eller Gå til registrering og kjøp abonnement!]
Varsling på tema     Varsling på stikkord




StockTalk er en tjeneste levert av Kreateam Consult AS. Orgnr. 911 839 806 MVA
Adresse: Postboks 39 Holmlia, 1201 Oslo. Email: st@stocktalk.no Tlf. 40 07 31 70
Kontakt oss | Hjelp | Regler | Sett som startside | Legg til favoritter