Du er her: Forside > In the pit - Oslo Børs > "Hydrogenselskapet" NEL
"Hydrogenselskapet" NEL
OldNick
14.06.2017 08:51
#19194

Ønsker samarbeid utover 3,2 milliarder

Ledelsen i NEL og H2V Product er klare på at kontrakten som ble varslet tirsdag kun er starten


hans.iver.odenrud@finansavisen.no
14.06.2017

- Vi har jobbet konkret med denne kontrakten i underkant av et år, men har hatt sporadisk kontakt med selskapet lenger. Vi har hatt besøk på Notodden og har vært noen ganger i Paris. Det har tatt litt tid, men det har blitt et hyggelig bekjentskap, sier Jon André Løkke, konsernsjef i NEL.

Både Løkke og H2V Product-sjef Lucien Mallet er tydelige på at de har inngått et samarbeid med store og langvarige ambisjoner.

Selv om det dreier seg om 450 millioner kroner i første omgang, er kontrakten verdt minimum 3,2 milliarder kroner, ifølge Mallett. Prosjektet ville aldri blitt igangsatt med lavere målsetting, uttalte Mallett under en telefonkonferanse tirsdag. Heller ikke 3,2 milliarder er noe makstak, understrekte han.

- Vi ønsker ikke å stoppe der. Vi ser på flere muligheter, sa Mallett.
OldNick
15.06.2017 14:38
#19201

Fin E24-artikkel om NEL med intervju av Bjørn Simonsen, PR-manager som avklarer en del forhold om rammeavtalen.

Litt merkelig at NEL får såvidt "dårlig betalt" (på børsen) for denne avtalen, som det er høyt nivå på.

Ny Nel-kontrakt kan være starten på fransk milliardeventyr

Norske Nel Hydrogen har sikret kontrakten for det første av opptil syv hydrogenfabrikker i Frankrike som kan bruke fornybar strøm til å gjøre nettverk av gassrør langt grønnere. Satsingen kan bli et eventyr verdt over tre milliarder


Asgeir Aga Nilsen, Marius Lorentzen, E24.no
13.06.2017

Dette er en virkelig milepæl, sier konsernsjef Jon André Løkke i Nel Hydrogen i en uttalelse.

Hydrogenselskapet har nemlig inngått en rammeavtale med selskapet H2V Product om design, bygging og vedlikehold av hydrogenfabrikker i Frankrike. Avtalen er potensielt er verdt mer enn tre milliarder kroner.

H2V Product ble grunnlagt i 2016 for å utvikle hydrogenproduksjon med et mål om å bruke biogass og hydrogen i de store nettverkene av gassrørledninger. Målet er å blande inn fornybar gass med den vanlige naturgassen for å redusere CO₂-utslipp. H2V er et datterselskap av det private franske selskapet Samfi-Invest.

I tillegg til gevinsten ved å kutte CO₂-utslipp, så kan hydrogenfabrikken (e) fungere som et batteri for fornybar energi. Nel ser nemlig for seg at man kan produsere opp hydrogen når det enten er lav strømpris i markedet eller det er overskudd av fornybar energi. Denne strømmen kan da konverteres til hydrogen, som kan sendes inn i gassrørene i jevnt tempo eller når det er behov.

En trigger for hydrogenmarkedet

I første omgang omfatter storavtalen en fabrikk med kapasitet på 100 MW for en verdi på 450 millioner kroner.

Dette skal etter planen økes til en total kontraktsverdi på minimum 3,15 milliarder kroner, ved at det bygges ytterligere seks fabrikker i Frankrike. Den samlede kapasiteten kommer da opp i 700 MW.

For Nel innebærer dette prosjektet en utbygging i en langt større skala enn det selskapet tradisjonelt har drevet med. Selskapet er i dag involvert i utbyggingen av hydrogenstasjoner for biler, blant annet i Norge med Uno-X samt et kommende prosjekt i USA. I tillegg leverer selskapet andre hydrogenløsninger.

Ifølge Nel-sjef Jon André Løkke er dette det største industriprosjektet av sitt slag noensinne. Han sier at karbonfri hydrogen vil bli injisert i hovedrørledningene som forsyner Frankrike med naturgass.

Den første fabrikken skal utvikles i 2018 til 2020. Målet er deretter å øke kapasiteten i perioden 2020-2025 slik at kontraktsverdien på 3,15 milliarder kroner blir nådd.

Dette er en trigger for hydrogenmarkedet, sier sjef for forretningsutvikling og samfunnskontakt i Nel Hydrogen, Bjørn Simonsen, til E24.

Han sier at det har pågått forsøk med bruk av biogass og hydrogen i eksisterende gassrør i mange år, og at man nå er i ferd med å lande på hvilke standarder som skal gjelde. Han forklarer at man trolig vil ende med å blande inn 2 til 10 prosent hydrogen i den totale gassen, og at man dermed ikke trenger å bygge om eksisterende gassrør.

Vi ser at aktørene som eier disse gassrørnettverkene er veldig interessert i hydrogen. De ser jo at det på sikt blir problematisk å kun bruke fossilbasert gass i disse nettverkene i årene fremover, sier Simonsen.

Så det er helt trygt og uproblematisk å kjøre to til ti prosent hydrogen gjennom eksisterende rør?

Ja, det er det. Da trenger man ikke å gjøre noen investeringer i rørledningene.

Hvor konkurransedyktig er dette sammenlignet med å kjøre ren naturgass?

Det avhenger helt av hvilken strømpris man får inn i hydrogenproduksjonen og hvilke incentiver franske myndigheter eller EU eventuelt legger på fornybar gass. Det pågår jo prosesser både i Frankrike og EU for å gjøre gassen i alle rørledningene grønnere, sier Simonsen,
OldNick
15.06.2017 14:38
#19202

og legger til at det nok vil være en prisdifferanse i starten.

Investeringsbeslutning senere i år

Den endelige avtalen om leveringsplanen er ventet inngått i andre halvår, men investeringsbeslutningen om kapasitetsutvidelse er ventet tatt mot slutten av 2017.

Bjørn Simonsen forteller at man da forhåpentligvis vil få mer klarhet i tidsplanen for de andre seks anleggene.

Så de seks anleggene er ikke bekreftet ennå?

Nei, de er planlagt, men fremdriften avhenger også av hvordan franske myndigheter tar imot det første prosjektet, sier Simonsen.

Nel skal benytte eksisterende teknologi i de nye hydrogenfabrikkene, men mener allikevel de kan kutte kostnaden betydelig ved at komponenter i fabrikken kan deles mellom de mange elektrolysørene (enheten som produserer hydrogen).

Siden det er snakk om store anlegg kan vi gjøre noen forenklinger som gjør at vi kan få ned kostnaden dramatisk, sier Simonsen.

Produksjonsanleggene skal bygges i regionene Les Hauts de France og Normandie, ved siden av gassrørledningene, der H2V Product allerede har sikret en tomt.

Ifølge Nel-sjefen forbereder selskapet seg på utvidelse av produksjonskapasiteten ved Notodden i løpet av 2018, med kapasitet også i Frankrike.

Rally på Oslo Børs

Nyhetene sender Nel-aksjen opp 25 prosent på Oslo Børs tirsdag, til 2,1 kroner.

Analysesjef Karl Johan Molnes i Norne, som har en kjøpsanbefaling med kursmål fem kroner på Nel-aksjen, ser et stort potensial for hydrogenselskapet.

Dette er bare begynnelsen, sier analysesjefen til E24.

Han mener hydrogenselskapet har flere konkurransefortrinn, blant annet ved at selskapet både produserer elektrolyseanlegg og hydrogenstasjoner.

Gjennombruddet var ifølge Molnes storkontrakten i California, der Nel vant sin hittil største enkeltordre for hydrogenfyllestasjoner.

Det som teller er å vinne på bortebane. Det gjorde at Nel plutselig ble nummer én på hydrogenpumper, sier han.

Han erkjenner imidlertid at det er risiko forbundet med virksomheten.

Det som er farlig er om det blir nedgangskonjunktur, men det kan man ikke spekulere i.
renud
15.06.2017 18:23
#15897

NEL er allerede tidligere utpekt som sannsynlig leverandør til First Element i California, så det ligger nok en børsmelding i kjømda:

For Immediate Release: June 14, 2017. "Commission Awards Funds To Expand Hydrogen Refueling Network, Energy Innovation - SACRAMENTO
- Recent findings of a review conducted by the California Energy Commission demonstrate that California continues to lead the nation and the world in energy efficiency standards. -

More than $17 million was approved for nine new hydrogen stations that will expand the refueling infrastructure network in California. FirstElement Fuel, Inc. will develop eight hydrogen refueling stations.

Man kan nok trygt si at det var fantastisk flaks å ha den store bøtte klar til å ta imot da Opsahl tømte ut resten på mandag. Startet litt for tidlig, ved å ta imot de første på 1,85, men fikk deretter mer på 1,80, så 1,77 og de siste på 1,72. Aksjen sluttet på 1,68, men da var min bøtte allerede full med ca 1,78 i snitt.
renud
15.06.2017 19:34
#15899

Pussig nok har ikke FirstElement Fuel sluppet en pressemelding om gårsdagens tildeling ennå, noe som i så fall forklarer hvorfor NEL ennå ikke har børsmeldt underleverandør-kontrakten, dersom de, som antatt, har fått den:

News related to the California Hydrogen Network
Ypsilon
16.06.2017 14:36
#3971

Renud

Takker for nyttig info :-)
Ypsilon
30.06.2017 12:18
#3978

Nel ASA: Enters Korean hydrogen market through JV with Deokyang
Ypsilon
30.06.2017 18:58
#3979

Disclosure of large shareholding - Nel ASA
OldNick
05.07.2017 15:25
#19273

Den nye styrelederen har gjort sitt første innside-kjøp.

Interessant, men det betyr også ingen store nyheter de første, par ukene.

NEL: Nel ASA - Mandatory notification of trade

Børsmelding
05.07.2017

Oslo - Hanne Skaarberg Holen, chair of the board of directors in Nel ASA ("Nel") has on July 5, 2017 purchased 200,000 shares in Nel at NOK 2.25 per share. After the transaction, Hanne Skaarberg Holen has a holding of 200,000 shares in Nel, representing approx. 0.02% of the total number of shares in Nel (based on 898,835,675 outstanding shares).

For additional information, please contact:
Bent Skisaker, CFO , +47 4682 1393
Ypsilon
24.07.2017 08:27
#3992

Flere tror på hydrogen ...
Ford believes in Hydrogen and Fuel Cell Future
renud
24.07.2017 09:09
#16225

Nå har jeg så mye NEL at det gjør vondt i portisen.

Nikola Motors med twitter-rant i går kveld:
- Nikola Motor Company @nikolamotor 7m minutes ago Updates! 1- Less than 60 days away from the redesigned (Pre Production) Nikola Zero UTV being shown.

- Nikola Motor Company @nikolamotor 2m minutes ago Updates! 2- Nikola ONE drive train made to handle 30% grade, 80,000 lb load at 0 mph standstill takeoff. More teasers to come...

- Nikola Motor Company @nikolamotor 2m minutes ago Updates! 3- Nikola One will have 6x4 all wheel drive. Nearly 60 degree turning. Duals or super single compatible. Road testing next year.

- Nikola Motor Company @nikolamotor 2m minutes ago Updates! 4- Huge party / event planned for customers, media, partners when truck rolls off test assembly line next year.
Ypsilon
24.07.2017 15:28
#3993

Renud ...
Hehe. Har hatt vondt i portisen etter bjellesauslippet ved juletider selv, og skjønner jo ikke bæra hvorfor aksjen ikke er høyere ... men følger for lite med. Prøver å følge deg og leser med interesse de lærerike innleggene dine på fora, ... og takker for dem.
renud
25.07.2017 23:21
#16239

Det ser ut til at Frankrike-rammeavtalen er planlagt å bli vesentlig større enn børsmeldt 13. juni. Fant nemlig denne artikkelen da jeg googlet på den franske partneren, datert allerede 7. juni (1 uke før meldingen):

H2V Product invests in a green power-to-gas production pant in Port-Jérôme, 180 jobs will be created by 2022. 7 June 2017
H2V Product, a Samfi-Invest owned company based in Paris and focused on electricity generation, will begin its "green" hydrogen production plant in Port-Jérôme. H2V Product plans to build another 7 units of this type in France. A global project of 3.5 billion euros and 16,000 jobs.

Her kommer det fram en interessant detalj:
"The plant in Port-Jérôme will require nearly 200 units",

mens det i børsmeldingen står;
"We are looking forward to working with Nel to furnish, install and ensure the maintenance of 40 electrolysers in our first H2V PRODUCT hydrogen plant"

Kun det første elektrolyseanlegget er dermed planlagt å bli 5 ganger større enn børsmeldt, og det er planlagt totalt 7 (muligens 8) slike anlegg.

Det er forøvrig ingen som helst tvil om at denne 7. juni-artikkelen gjelder NEL-rammeavtalen, her et utdrag som viser det:
"The current market for renewable power to gas units by the Norwegian constructor Nel ASA does not exceed 15 units a year. The plant in Port-Jérôme will require nearly 200 units. "Our wish is to implement a transfer of technology with this constructor"

I tillegg kommer planlagt eksport av slike anlegg til andre land, her fra samme artikkel;
"In the long term, if seven to eight sites such as this one are to be set up in France (a project with 3.5 billion euros and 16,000 jobs), H2V holds a model for proposing Turnkey factories to other European countries."

Da skjønner man bedre potensialet i Løkkes kommentar i børsmeldingen, så her må man finne den store kalkulatoren.:
"Aside from the initial contract announced today, the partnership itself
represents significant opportunities for further extensions. Through this
partnership, we are in a pole position for taking advantage of the existing natural gas infrastructure in France and bringing renewable hydrogen production to unparalleled industrial levels," says Løkke."
Ypsilon
26.07.2017 07:58
#3994

renud

NEL ser ut til å ta kaka når NAS buklander. Kanskje det kan bli hydrogendrevet flypark i samarbeid med NEL ... da ville NAS fått mer luft under børsvingene ...
renud
31.07.2017 21:46
#16278

Dette har jeg sagt lenge, og brukt akkurat den samme sammenlikningen (med "electric vehicle" menes selvfølgelig både rene el-biler og fuel cell).

IMFBlog July 31, 2017: Chart of the Week: Electric Takeover in Transportation

The switch from horses to automobiles in the 20th century paved the way for the rise of oil-based transportation and energy use. Today, electric vehicle ownership is picking up speed. Greater affordability of electric vehicles will likely steer us away from our current sources of energy for transportation, and toward more environmentally friendly technology. And that can happen sooner than you think.

Our Chart of the Week from a recent IMF working paper shows that the transition away from motor vehicles could happen in the next 10 to 25 years, based on parallel shifts in the 20th century. Patterns observed in the early days of the horse-car transition closely resemble present-day electric vehicle adoption rates. Between 2011 and 2015, the average annual growth rate of electric vehicle ownership was 120 percent. This is, in fact, slightly faster growth than that of motor vehicles during a comparable timeframe in the past. Using the horse-car parallel, the paper forecasts that by 2040 motor vehicles could mostly disappear in advanced economies, and could comprise about a third of the fleet of all cars in emerging market and developing economies.



Even as Tesla spearheads the transition to electric vehicles, the auto industry is also focusing greater attention on electric vehicles and rapidly increasing the number of models offered, including SUVs. As recently as last month, Volvo announced that it will produce only electric or plug-in hybrids as early as 2019.

Meanwhile, many countries are running with the idea. Both the UK and France are aiming to phase out diesel and gas vehicles by 2040. China has become the largest market for electric vehicles, and India recently announced ambitious plans to get millions of electric vehicles on the road by 2030. Every month seems to bring news confirming a global shift in transportation technology.

But the switch to electric cars has deep implications for the auto industry, climate change, and the oil market.

The auto industry must shift gears to deal with potential disruption. Electric cars take fewer parts to produce, and require less maintenance than motor vehicles. Therefore, investment in people is critical-whether job training or reskilling programs-to enable workers in both advanced and emerging market economies to work with new technologies, such as self-driving cars and in industries such as battery production.

At the same time, the environmental benefits could be huge, leading to reduced emissions over time, and helping achieve the climate change goals of the Paris accord. What this means is that policymakers and businesses must anticipate the potential consequences of the rise of electric cars and start implementing the right policies for a smooth ride.

Stay tuned for a forthcoming blog on the implications for the oil market.
renud
17.09.2017 21:52
#16464

Twitter-meldingene nedenfor kom på fredag etter stengetid Oslo Børs.

Det kan være offentliggjøring av hvem som får leveranser til de første 8 stk solcelleanleggene, som skal levere strøm til like mange 50MW elektrolyseanlegg, som skal produsere 12.000 kg hydrogen om dagen, som skal brukes i fyllestasjonene ved hvert anlegg, noe som er 40-50 x større enn standard fyllestasjonene NEL har levert for bruk til privatbiler med kontraktsverdi 1 mill Euro til NEL for hver av dem.

NEL kan være foretrukken leverandør av en eller flere av både de første elektrolyseanleggene og fyllestasjonene.




CEO Trevor Milton fulgte opp med denne:


oge
17.09.2017 22:29
#17921

NEL er vel allerde i California. Jegt er inne. Dog med en liten post.Lag hydrogen billigere enn oljå og det tar verden. Lettere å tranpostere energi på den måten og bilprodusentene må lage vankeligere motorer med med service enn elmotorer.
Vi får se!
blåball
18.09.2017 08:15
#3644

Nå er Diesel Euro 6 med adblue tilsetning : meget ren , både på CO 2 utslipp og patikkel filter blir stadig bedre . ( Dette gjelder også bensin motorer , som også viser bedre utvikling på utslipp . )

Men NEL Hydrogen har industrielle løsninger innen mange felt .

Infrastruktur og logistikk kan gjøre hydrogen som drivstoff , til en vinner på lang sikt . ( Og blir en del av fremtidens bærekraftige løsninger . )

Er moderat bull på NEL Hydrogen . ( En trigger er nye oppdrag , den største kan være oppkjøp av NEL fra industrielle aktører . )
blåball
18.09.2017 08:29
#3645

Verden har behov for 28 % mer energi frem mot år 2040 , det betyr mer olje og gass , mer hydrogen . ( Atomkraft og Kull kan gradvis bli faset ut , men det tar meget lang tid . )

Moderat Bull på NEL Hydrogen fremover .
blåball
18.09.2017 08:46
#3646

En naturlig varm klima periode i Verden , blir noe forsterket med dagens industrielle aktivitet , konsenus blant 97 % av Verdens Klimaforskere , krever tiltak , da er hydrogen en del av løsningen på dette .
Naturgass har allerede senket CO 2 utslipp i Storbritannia , på grunn av utfasning av Kull .

Endret 18.09.2017 08:50 av blåball
blåball
22.09.2017 09:51
#3663

NEL Hydrogen har muligheter til å ta innersvingen i industriell utviklig , på en rekke områder . ( Mer på Hegnar.no i dag ) .

Det er ikke kommet børsmelding angående dette prosjektet .

Endret 22.09.2017 09:57 av blåball
OldNick
22.09.2017 16:03
#19513

Er det NEL's dag idag?

Flere positive meldinger om mer business.

Regarding potential large scale energy storage project in Fredericia, Denmark

PR, hjemmeside
Sept. 22, 2017

______

Nel vurderes til stort prosjekt

NEL vurderes i forbindelse med byggingen av Europas største alkaliske elektrolyseanlegg i Danmark


Martine Holøien, Hegnar.no
22.09.2017

NEL er blant aktørene som vurderes i forbindelse med byggingen av Europas største alkaliske elektrolyseanlegg ved et oljeraffineri i Fredericia, Danmark, melder selskapet fredag, og refererer til en avisartikkel i Fredericia Dagblad. Det danske Socialdemokraterne gikk nylig inn for å støtte prosjektet med offentlige midler.

- Vi har jobbet med dette en stund, og tror vår kostnadseffektive elektrolyseportefølje vil være ideell for prosjektet. Ikke bare er det et spennende prosjekt i seg selv, men utvikling av en slik løsning vil i tillegg være relevant for mange andre oljeraffinerier over hele verden, sier konsernsjef Jon André Løkke i Nel.

Dersom prosjektet gjennomføres vil anlegget bruke grønn elektrisitet til å produsere hydrogen og oksygen til det lokale raffineriet, samt varme til byen Fredericia og hydrogen som drivstoff til danske biler og busser.
______

Her er artikkelen i den danske avisen Fredricia Dagblad, som gjorde at NEL la ut en melding på egen hjemmeside.

Socialdemokratiet vil kanalisere vækstmillioner til grøn energi

Nana Hanghøj, Fredricia Dagblad
21.09.2017

______

NEL: Nel ASA - Receives additional order as part of the world's largest PEM hydrogen electrolyser agreement

Børsmelding
22.09.2017

Connecticut, USA - Proton OnSite "Proton", a subsidiary of Nel ASA (Nel, OSE:NEL), has received an additional order for an M Series, Megawatt scale, hydrogen electrolyzers from Guangdong Synergy Hydrogen Power Technology Co., Ltd. ("Synergy") under the earlier announced agreement between the two companies.

The order is the fourth system order under the agreement between Proton and Synergy, total agreement covers up to 13 MW-systems with a total value, including installation and associated services, of more than USD 22 million.

"We are pleased to have received an additional order under the exclusive agreement with Synergy. This confirms the strong partnership between Nel/Proton, Synergy and the Yunfu government in the Guangdong Province of China. The market for heavy duty fuel cell trucks and busses are developing fast in China, and Nel/Proton are well positioned to support this rapidly growing market with both electrolysers and complete hydrogen refueling solutions," says David Bow, Senior Vice President, Sales and Marketing.

The order has a value of up to USD 1.8 million, including installation, commissioning, and other related services. The installations and commissioning will start towards the end of 2017 and continue into 2018.

For additional information, please contact:
Jon André Løkke, CEO, Tel: +47 9074 4949
Bjørn Simonsen, VP Market Development and PR, Tel: +47 9717 9821

Endret 22.09.2017 16:08 av OldNick
OldNick
25.09.2017 09:29
#19519

Nok en betydelig kontrakt til NEL.


NEL: Nel ASA - Awarded USD 8.3 million Hydrogen Electrolyser Fueling Station Contract

Børsmelding
25.09.2017

Oslo - Proton Onsite (Proton) and Nel Hydrogen Solutions, divisions of Nel ASA (Nel, OSE:NEL), have received a purchase order of USD 8.3 million on a combined hydrogen PEM electrolyser and H2Station® fueling solution for SunLine Transit Agency (SunLine) in California. The combined solution will have a hydrogen capacity of up to 900 kg per day, making it the world's largest combined hydrogen production and fueling facility currently being contracted. SunLine will use the solution for fueling of their growing fleet of Fuel Cell Electric Buses operating in the Palm Springs area in California.

"We are very pleased to have been awarded this contract to deliver a turnkey hydrogen production and fueling solution to SunLine that will provide zero -emission public transportation for the Palm Springs area and contribute to California's climate efforts. This delivery highlights the combined strengths of Proton and Nel, using cutting-edge technology both within PEM electrolysis and heavy duty fueling solutions for buses," says Jon André Løkke, Chief Executive Officer of Nel.

The facility will be delivered turn-key, consisting of one Proton PEM M400 electrolyser, and two H2Station® units from Nel. The awarded contract has a total value of just over USD 8.3 million, with expected delivery and installation during 2018.

"The project is strategically important for Nel and Proton, as it shows our joint capability in delivering unparalleled hydrogen production and fueling solutions. The combined organization is well-positioned to be part of current and future initiatives needed to achieve California's long-term renewable energy goals," says Løkke.

The project is supported by the Californian Air Resources Board (CARB) under the California Climate Investments (CCI) program.


For additional information, please contact:
Jon André Løkke, CEO, Tel: +47 9074 4949
Bjørn Simonsen, VP Market Development and PR, Tel: +47 9717 9821
blåball
25.09.2017 09:44
#3669

Ja , her er det både produksjon av Hydrogen og Tanking , og NEL leverer begge enheter .

Det tar tid og lese seg opp på NEL Hydrogen..... men tid er penger . BULL .

Spetalen tok seg også tid til dette , var lenge inne med kapital i oppbyggingsfase . Og solgte seg ut med god fortjeneste . ( Som trader og økonomi utdannet . )

Spørsmålet er om Spetalen er inne via andre " stråselskap " ?

NEL Hydrogen er teknologi , logistikk , og ett viktig bidrag innen energimix og industrielle prosesser på flere felt .

Moderat Bull fremover , og selskapet er oppkjøps kandidat .
blåball
25.09.2017 10:37
#3670

NAS og NEL er to undervurderte selskaper , Hegnar TV bør nok vurdere å kalle sjefene i respektive selskaper inn på teppet ......
En mer " edruelig " Hegnar kan la være å stille spørsmål , i første omgang.......

Endret 25.09.2017 10:38 av blåball
Varsling på tema     Varsling på stikkord




StockTalk er en tjeneste levert av Kreateam Consult AS. Orgnr. 911 839 806 MVA
Adresse: Postboks 39 Holmlia, 1201 Oslo. Email: st@stocktalk.no Tlf. 40 07 31 70
Kontakt oss | Hjelp | Regler | Sett som startside | Legg til favoritter