Du er her: Forside > In the pit - Oslo Børs > "Hydrogenselskapet" NEL
"Hydrogenselskapet" NEL
OldNick
05.07.2017 15:25
#19273

Den nye styrelederen har gjort sitt første innside-kjøp.

Interessant, men det betyr også ingen store nyheter de første, par ukene.

NEL: Nel ASA - Mandatory notification of trade

Børsmelding
05.07.2017

Oslo - Hanne Skaarberg Holen, chair of the board of directors in Nel ASA ("Nel") has on July 5, 2017 purchased 200,000 shares in Nel at NOK 2.25 per share. After the transaction, Hanne Skaarberg Holen has a holding of 200,000 shares in Nel, representing approx. 0.02% of the total number of shares in Nel (based on 898,835,675 outstanding shares).

For additional information, please contact:
Bent Skisaker, CFO , +47 4682 1393
Ypsilon
24.07.2017 08:27
#3992

Flere tror på hydrogen ...
Ford believes in Hydrogen and Fuel Cell Future
renud
24.07.2017 09:09
#16225

Nå har jeg så mye NEL at det gjør vondt i portisen.

Nikola Motors med twitter-rant i går kveld:
- Nikola Motor Company @nikolamotor 7m minutes ago Updates! 1- Less than 60 days away from the redesigned (Pre Production) Nikola Zero UTV being shown.

- Nikola Motor Company @nikolamotor 2m minutes ago Updates! 2- Nikola ONE drive train made to handle 30% grade, 80,000 lb load at 0 mph standstill takeoff. More teasers to come...

- Nikola Motor Company @nikolamotor 2m minutes ago Updates! 3- Nikola One will have 6x4 all wheel drive. Nearly 60 degree turning. Duals or super single compatible. Road testing next year.

- Nikola Motor Company @nikolamotor 2m minutes ago Updates! 4- Huge party / event planned for customers, media, partners when truck rolls off test assembly line next year.
Ypsilon
24.07.2017 15:28
#3993

Renud ...
Hehe. Har hatt vondt i portisen etter bjellesauslippet ved juletider selv, og skjønner jo ikke bæra hvorfor aksjen ikke er høyere ... men følger for lite med. Prøver å følge deg og leser med interesse de lærerike innleggene dine på fora, ... og takker for dem.
renud
25.07.2017 23:21
#16239

Det ser ut til at Frankrike-rammeavtalen er planlagt å bli vesentlig større enn børsmeldt 13. juni. Fant nemlig denne artikkelen da jeg googlet på den franske partneren, datert allerede 7. juni (1 uke før meldingen):

H2V Product invests in a green power-to-gas production pant in Port-Jérôme, 180 jobs will be created by 2022. 7 June 2017
H2V Product, a Samfi-Invest owned company based in Paris and focused on electricity generation, will begin its "green" hydrogen production plant in Port-Jérôme. H2V Product plans to build another 7 units of this type in France. A global project of 3.5 billion euros and 16,000 jobs.

Her kommer det fram en interessant detalj:
"The plant in Port-Jérôme will require nearly 200 units",

mens det i børsmeldingen står;
"We are looking forward to working with Nel to furnish, install and ensure the maintenance of 40 electrolysers in our first H2V PRODUCT hydrogen plant"

Kun det første elektrolyseanlegget er dermed planlagt å bli 5 ganger større enn børsmeldt, og det er planlagt totalt 7 (muligens 8) slike anlegg.

Det er forøvrig ingen som helst tvil om at denne 7. juni-artikkelen gjelder NEL-rammeavtalen, her et utdrag som viser det:
"The current market for renewable power to gas units by the Norwegian constructor Nel ASA does not exceed 15 units a year. The plant in Port-Jérôme will require nearly 200 units. "Our wish is to implement a transfer of technology with this constructor"

I tillegg kommer planlagt eksport av slike anlegg til andre land, her fra samme artikkel;
"In the long term, if seven to eight sites such as this one are to be set up in France (a project with 3.5 billion euros and 16,000 jobs), H2V holds a model for proposing Turnkey factories to other European countries."

Da skjønner man bedre potensialet i Løkkes kommentar i børsmeldingen, så her må man finne den store kalkulatoren.:
"Aside from the initial contract announced today, the partnership itself
represents significant opportunities for further extensions. Through this
partnership, we are in a pole position for taking advantage of the existing natural gas infrastructure in France and bringing renewable hydrogen production to unparalleled industrial levels," says Løkke."
Ypsilon
26.07.2017 07:58
#3994

renud

NEL ser ut til å ta kaka når NAS buklander. Kanskje det kan bli hydrogendrevet flypark i samarbeid med NEL ... da ville NAS fått mer luft under børsvingene ...
renud
31.07.2017 21:46
#16278

Dette har jeg sagt lenge, og brukt akkurat den samme sammenlikningen (med "electric vehicle" menes selvfølgelig både rene el-biler og fuel cell).

IMFBlog July 31, 2017: Chart of the Week: Electric Takeover in Transportation

The switch from horses to automobiles in the 20th century paved the way for the rise of oil-based transportation and energy use. Today, electric vehicle ownership is picking up speed. Greater affordability of electric vehicles will likely steer us away from our current sources of energy for transportation, and toward more environmentally friendly technology. And that can happen sooner than you think.

Our Chart of the Week from a recent IMF working paper shows that the transition away from motor vehicles could happen in the next 10 to 25 years, based on parallel shifts in the 20th century. Patterns observed in the early days of the horse-car transition closely resemble present-day electric vehicle adoption rates. Between 2011 and 2015, the average annual growth rate of electric vehicle ownership was 120 percent. This is, in fact, slightly faster growth than that of motor vehicles during a comparable timeframe in the past. Using the horse-car parallel, the paper forecasts that by 2040 motor vehicles could mostly disappear in advanced economies, and could comprise about a third of the fleet of all cars in emerging market and developing economies.



Even as Tesla spearheads the transition to electric vehicles, the auto industry is also focusing greater attention on electric vehicles and rapidly increasing the number of models offered, including SUVs. As recently as last month, Volvo announced that it will produce only electric or plug-in hybrids as early as 2019.

Meanwhile, many countries are running with the idea. Both the UK and France are aiming to phase out diesel and gas vehicles by 2040. China has become the largest market for electric vehicles, and India recently announced ambitious plans to get millions of electric vehicles on the road by 2030. Every month seems to bring news confirming a global shift in transportation technology.

But the switch to electric cars has deep implications for the auto industry, climate change, and the oil market.

The auto industry must shift gears to deal with potential disruption. Electric cars take fewer parts to produce, and require less maintenance than motor vehicles. Therefore, investment in people is critical-whether job training or reskilling programs-to enable workers in both advanced and emerging market economies to work with new technologies, such as self-driving cars and in industries such as battery production.

At the same time, the environmental benefits could be huge, leading to reduced emissions over time, and helping achieve the climate change goals of the Paris accord. What this means is that policymakers and businesses must anticipate the potential consequences of the rise of electric cars and start implementing the right policies for a smooth ride.

Stay tuned for a forthcoming blog on the implications for the oil market.
renud
17.09.2017 21:52
#16464

Twitter-meldingene nedenfor kom på fredag etter stengetid Oslo Børs.

Det kan være offentliggjøring av hvem som får leveranser til de første 8 stk solcelleanleggene, som skal levere strøm til like mange 50MW elektrolyseanlegg, som skal produsere 12.000 kg hydrogen om dagen, som skal brukes i fyllestasjonene ved hvert anlegg, noe som er 40-50 x større enn standard fyllestasjonene NEL har levert for bruk til privatbiler med kontraktsverdi 1 mill Euro til NEL for hver av dem.

NEL kan være foretrukken leverandør av en eller flere av både de første elektrolyseanleggene og fyllestasjonene.




CEO Trevor Milton fulgte opp med denne:


oge
17.09.2017 22:29
#17921

NEL er vel allerde i California. Jegt er inne. Dog med en liten post.Lag hydrogen billigere enn oljå og det tar verden. Lettere å tranpostere energi på den måten og bilprodusentene må lage vankeligere motorer med med service enn elmotorer.
Vi får se!
blåball
18.09.2017 08:15
#3644

Nå er Diesel Euro 6 med adblue tilsetning : meget ren , både på CO 2 utslipp og patikkel filter blir stadig bedre . ( Dette gjelder også bensin motorer , som også viser bedre utvikling på utslipp . )

Men NEL Hydrogen har industrielle løsninger innen mange felt .

Infrastruktur og logistikk kan gjøre hydrogen som drivstoff , til en vinner på lang sikt . ( Og blir en del av fremtidens bærekraftige løsninger . )

Er moderat bull på NEL Hydrogen . ( En trigger er nye oppdrag , den største kan være oppkjøp av NEL fra industrielle aktører . )
blåball
18.09.2017 08:29
#3645

Verden har behov for 28 % mer energi frem mot år 2040 , det betyr mer olje og gass , mer hydrogen . ( Atomkraft og Kull kan gradvis bli faset ut , men det tar meget lang tid . )

Moderat Bull på NEL Hydrogen fremover .
blåball
18.09.2017 08:46
#3646

En naturlig varm klima periode i Verden , blir noe forsterket med dagens industrielle aktivitet , konsenus blant 97 % av Verdens Klimaforskere , krever tiltak , da er hydrogen en del av løsningen på dette .
Naturgass har allerede senket CO 2 utslipp i Storbritannia , på grunn av utfasning av Kull .

Endret 18.09.2017 08:50 av blåball
blåball
22.09.2017 09:51
#3663

NEL Hydrogen har muligheter til å ta innersvingen i industriell utviklig , på en rekke områder . ( Mer på Hegnar.no i dag ) .

Det er ikke kommet børsmelding angående dette prosjektet .

Endret 22.09.2017 09:57 av blåball
OldNick
22.09.2017 16:03
#19513

Er det NEL's dag idag?

Flere positive meldinger om mer business.

Regarding potential large scale energy storage project in Fredericia, Denmark

PR, hjemmeside
Sept. 22, 2017

______

Nel vurderes til stort prosjekt

NEL vurderes i forbindelse med byggingen av Europas største alkaliske elektrolyseanlegg i Danmark


Martine Holøien, Hegnar.no
22.09.2017

NEL er blant aktørene som vurderes i forbindelse med byggingen av Europas største alkaliske elektrolyseanlegg ved et oljeraffineri i Fredericia, Danmark, melder selskapet fredag, og refererer til en avisartikkel i Fredericia Dagblad. Det danske Socialdemokraterne gikk nylig inn for å støtte prosjektet med offentlige midler.

- Vi har jobbet med dette en stund, og tror vår kostnadseffektive elektrolyseportefølje vil være ideell for prosjektet. Ikke bare er det et spennende prosjekt i seg selv, men utvikling av en slik løsning vil i tillegg være relevant for mange andre oljeraffinerier over hele verden, sier konsernsjef Jon André Løkke i Nel.

Dersom prosjektet gjennomføres vil anlegget bruke grønn elektrisitet til å produsere hydrogen og oksygen til det lokale raffineriet, samt varme til byen Fredericia og hydrogen som drivstoff til danske biler og busser.
______

Her er artikkelen i den danske avisen Fredricia Dagblad, som gjorde at NEL la ut en melding på egen hjemmeside.

Socialdemokratiet vil kanalisere vækstmillioner til grøn energi

Nana Hanghøj, Fredricia Dagblad
21.09.2017

______

NEL: Nel ASA - Receives additional order as part of the world's largest PEM hydrogen electrolyser agreement

Børsmelding
22.09.2017

Connecticut, USA - Proton OnSite "Proton", a subsidiary of Nel ASA (Nel, OSE:NEL), has received an additional order for an M Series, Megawatt scale, hydrogen electrolyzers from Guangdong Synergy Hydrogen Power Technology Co., Ltd. ("Synergy") under the earlier announced agreement between the two companies.

The order is the fourth system order under the agreement between Proton and Synergy, total agreement covers up to 13 MW-systems with a total value, including installation and associated services, of more than USD 22 million.

"We are pleased to have received an additional order under the exclusive agreement with Synergy. This confirms the strong partnership between Nel/Proton, Synergy and the Yunfu government in the Guangdong Province of China. The market for heavy duty fuel cell trucks and busses are developing fast in China, and Nel/Proton are well positioned to support this rapidly growing market with both electrolysers and complete hydrogen refueling solutions," says David Bow, Senior Vice President, Sales and Marketing.

The order has a value of up to USD 1.8 million, including installation, commissioning, and other related services. The installations and commissioning will start towards the end of 2017 and continue into 2018.

For additional information, please contact:
Jon André Løkke, CEO, Tel: +47 9074 4949
Bjørn Simonsen, VP Market Development and PR, Tel: +47 9717 9821

Endret 22.09.2017 16:08 av OldNick
OldNick
25.09.2017 09:29
#19519

Nok en betydelig kontrakt til NEL.


NEL: Nel ASA - Awarded USD 8.3 million Hydrogen Electrolyser Fueling Station Contract

Børsmelding
25.09.2017

Oslo - Proton Onsite (Proton) and Nel Hydrogen Solutions, divisions of Nel ASA (Nel, OSE:NEL), have received a purchase order of USD 8.3 million on a combined hydrogen PEM electrolyser and H2Station® fueling solution for SunLine Transit Agency (SunLine) in California. The combined solution will have a hydrogen capacity of up to 900 kg per day, making it the world's largest combined hydrogen production and fueling facility currently being contracted. SunLine will use the solution for fueling of their growing fleet of Fuel Cell Electric Buses operating in the Palm Springs area in California.

"We are very pleased to have been awarded this contract to deliver a turnkey hydrogen production and fueling solution to SunLine that will provide zero -emission public transportation for the Palm Springs area and contribute to California's climate efforts. This delivery highlights the combined strengths of Proton and Nel, using cutting-edge technology both within PEM electrolysis and heavy duty fueling solutions for buses," says Jon André Løkke, Chief Executive Officer of Nel.

The facility will be delivered turn-key, consisting of one Proton PEM M400 electrolyser, and two H2Station® units from Nel. The awarded contract has a total value of just over USD 8.3 million, with expected delivery and installation during 2018.

"The project is strategically important for Nel and Proton, as it shows our joint capability in delivering unparalleled hydrogen production and fueling solutions. The combined organization is well-positioned to be part of current and future initiatives needed to achieve California's long-term renewable energy goals," says Løkke.

The project is supported by the Californian Air Resources Board (CARB) under the California Climate Investments (CCI) program.


For additional information, please contact:
Jon André Løkke, CEO, Tel: +47 9074 4949
Bjørn Simonsen, VP Market Development and PR, Tel: +47 9717 9821
blåball
25.09.2017 09:44
#3669

Ja , her er det både produksjon av Hydrogen og Tanking , og NEL leverer begge enheter .

Det tar tid og lese seg opp på NEL Hydrogen..... men tid er penger . BULL .

Spetalen tok seg også tid til dette , var lenge inne med kapital i oppbyggingsfase . Og solgte seg ut med god fortjeneste . ( Som trader og økonomi utdannet . )

Spørsmålet er om Spetalen er inne via andre " stråselskap " ?

NEL Hydrogen er teknologi , logistikk , og ett viktig bidrag innen energimix og industrielle prosesser på flere felt .

Moderat Bull fremover , og selskapet er oppkjøps kandidat .
blåball
25.09.2017 10:37
#3670

NAS og NEL er to undervurderte selskaper , Hegnar TV bør nok vurdere å kalle sjefene i respektive selskaper inn på teppet ......
En mer " edruelig " Hegnar kan la være å stille spørsmål , i første omgang.......

Endret 25.09.2017 10:38 av blåball
blåball
25.09.2017 10:51
#3671

Når andre omgang starter er langdistanse en frontsak for begge selskaper , men Hegnar får ikke svar på alt . ( Det børsmeldes ) .

BULL .
OldNick
27.09.2017 17:08
#19538

.

Endret 27.09.2017 17:09 av OldNick
OldNick
27.09.2017 17:08
#19539

.

Endret 27.09.2017 17:09 av OldNick
OldNick
27.09.2017 17:08
#19540

NEL skal hente mer penger - denne gangen i nok en rettet (over-natten) emisjon.

88m aksjer tilbys.
De vil da få inn mellom 240 - 250m NOK, antageligvis.

De driver nok mest i aksjetrykke-bransjen, NEL.

NEL: Nel ASA - Contemplated private placement

Børsmelding
27.09.2017

Oslo - NEL ASA (the "Company") has retained Arctic Securities and Carnegie (the "Managers") to advise on and effect an undocumented private placement of new shares directed towards Norwegian and international investors after the close of Oslo Stock Exchange today (the "Private Placement").

In the Private Placement, the Company is offering up to 88,000,000 new shares, representing up to approximately 10% of the outstanding capital of the Company. The price in the Private Placement will be determined through an accelerated bookbuilding process. The minimum subscription in the Private Placement has been set to the number of shares that equals an aggregate purchase price of the NOK equivalent of EUR 100,000. The net proceeds from the Private Placement will be used for (i) additional working capital in response to increased order volumes and improved positioning to benefit from markets with high activity and growth momentum, (ii) build-up of organization in connection with additional purchase orders, (iii) better financial positioning for large European power-to-gas projects; and (iv) positioning the Company with the opportunity to take on attractive projects with strong industrial partners, as well as for general corporate purposes.

The bookbuilding period for the Private Placement opens today at 16:30 CET and closes 28 September 2017 at 08:00 CET. The Managers and the Company may, however, at any time resolve to close or extend the bookbuilding period at their sole discretion and on short notice.

FateBuret AS, a company controlled by Finn Jebsen (board member), and Hanne Skaaberg Holen (board member) have subscribed for and will be allocated a total of 100,000 shares.

The new shares to be issued in connection with the Private Placement will be issued based on a Board authorisation granted by the Company's general meeting held 15 May 2017. The shares allocated in the Private Placement will be settled through a delivery versus payment transaction on a regular t+2 basis by delivery of existing and unencumbered shares in the Company that are already listed on the Oslo Stock Exchange pursuant to a share lending agreement between the Managers, the Company and key shareholders of the Company. The shares delivered to the subscribers will thus be tradable upon delivery.

The waiver of the preferential rights inherent in a private placement is considered necessary in the interest of time and successful completion. However, the Board of Directors of the Company will consider to conduct a subsequent offering directed towards existing shareholders in the Company as of the end of trading today, 27 September 2017 (and as registered in the VPS as of the end of 29 September 2017) who are not resident in a jurisdiction where such offering would be unlawful, or would (in jurisdictions other than Norway) require any prospectus filing, registration or similar action who were not allocated shares in the Private Placement (the "Subsequent Offering"). The subscription price in a potential Subsequent Offering will be equal to the subscription price in the Private Placement. Taking into consideration the time, costs and expected terms of alternative methods of the securing the desired funding, as well as the subsequent offering considered, the board has concluded that the conclusion of the Private Placement on acceptable terms at this time is in the common interest of the shareholders of the Company.


For additional information, please contact:
Jon André Løkke, CEO, +47 9074 4949

Endret 27.09.2017 17:09 av OldNick
renud
27.09.2017 18:41
#16518

Fulltegnet etter 1/2 time på kurs 2,50 (ryktes det fra troverdige kilder)
Savepig
28.09.2017 08:36
#497

De evner virkelig å innhente penger, det er bra. Men begynner å bli mange aksjer i selskapet nå?
OldNick
28.09.2017 09:40
#19541

NEL's emisjon ble som skrevet over, fulltegnet til 2.50 i går ettermiddag/kveld.

88m x 2.50 = 220m (brutto).

Dette gjør at det nå er ca. 988m aksjer utestående i NEL.
Aksjepressen har blitt heftig brukt. Nå bør de snart produsere noe cash flow også.

NEL: Nel ASA - Private placement successfully completed

Børsmelding
27.09.2017

______

Og så varsler de en rep.emisjon, men kun 10m aksjer (til samme kurs).

Latterlig. Dette er kun kostnader til NEL.

Men så er det også sannsynlig at de avlyser det hele når NEL-kursen igjen handles til under 2.50 om kort tid.

NEL: Nel ASA - Key information relating to subsequent offering to be carried out by Nel ASA

Børsmelding
28.09.2017

Stockamateur
28.09.2017 09:43
#12167

Kona og jeg har funnet ut at den gamle (bensin) BMW'en får reisepass når bomavgiften økes til 44kr, i BEGGE retninger. Planen var en El-bil i stedet.

Nå sies det imidlertid at det etterhvert skal fases inn bompengeavgifter på El-biler, hva tror dere avgiften blir? Hydrogen-biler skal visstnok fritas. Hvilke alternativer er det å velge mellom da? Jeg så ikke en eneste H2-bil på Finn. Kun gass+bensin, og de blir vel ikke avgiftsfrie?
Varsling på tema     Varsling på stikkord




StockTalk er en tjeneste levert av Kreateam Consult AS. Orgnr. 911 839 806 MVA
Adresse: Postboks 39 Holmlia, 1201 Oslo. Email: st@stocktalk.no Tlf. 40 07 31 70
Kontakt oss | Hjelp | Regler | Sett som startside | Legg til favoritter