Du er her: Forside > Utenlandske aksjer - Valuta - Råvarer > TESLA Inc.
TESLA Inc.
highlander
00:41
12.06.2018
#10452

Tesla hadde nok en god dag på Wall Street; opp 4,55 prosent på Nasdaq, etter at selskapet rapporterte om at deres selvkjørende funksjon vil være klar i løpet av august.

Endret 00:42 12.06.2018 av highlander
highlander
16:23
13.06.2018
#10484

Tesla Norge-sjef Pål Simonsen gir seg etter fire år i selskapet, melder Dagens Næringsliv.

Kommunikasjonssjef Even Roland sier til avisen at det er Simonsen selv som har fattet beslutningen.

– Jeg skal gjøre noe helt, helt annet. Jeg skal gjennomføre en drøm jeg har hatt i mange år. Det er ikke noen dramatikk i dette, sier Simonsen til DN.

Han utdyper ikke overfor avisen hva det er han nå skal holde på med, annet enn at han forlater bilbransjen. (DN)
highlander
14:34
17.06.2018
#10548

Gründer og toppsjef Elon Musk i Tesla sier at «radikale forbedringer» fortsatt må til i produksjonen av Model 3 for å nå selskapets kvartalsmål, skriver CNBC og viser til en mail til alle ansatte i selskapet.

Musk gratulerte også sine ansatte med fremgangen i produksjonen av Model den siste tiden, i mailen som ble sendt fredag kveld.

Målet for elbilprodusenten er å produsere 700 biler om dagen og 5.000 Model 3-biler i uken innen slutten av juni. Men frem til nå har selskapet slitt med å nå sine egne produksjonsmål.

Ved selskapets årlige aksjonærmøte tidligere i juni sa Musk at det er «ganske sannsynlig» at Tesla vil nå det ukentlige produksjonsmålet «ved slutten av denne måneden».

Tesla sparker 9 prosent av staben for å bedre lønnsomheten i selskapet, varslet selskapet tirsdag. (E24)
highlander
18:25
18.06.2018
#10565

Elbilprodusenten Tesla vil nå produksjonsmålet på 5.000 Model 3-biler i uken innen slutten av juni, men vil ikke klare å opprettholde dette tempoet med det første, spår analytiker ifølge MarketWatch.

Først på et tidspunkt i tredje kvartal vil raten opprettholdes, ifølge analytikere fra meglerhuset Instinet.

– Vi ser uansett fortsatt meningsfull fremgang i produksjonen av Model 3 ved siden av våre forventninger om bedrede bruttomarginer, skriver analytikerteamet, ledet av Romit Shah.

– Dette burde gjøre det mulig for Tesla å nå de finansielle målene for andre kvartal, som positiv kontantstrøm og lønnsomhet (etter GAAP-standarden).

Lørdag skrev CNBC at gründer og toppsjef Elon Musk i Tesla sier at «radikale forbedringer» fortsatt må til i produksjonen av Model 3 for å nå selskapets kvartalsmål. Uttalelsene skal ha kommet i en mail til alle ansatte i selskapet. (MarketWatch, CNBC, E24)
highlander
13:07
19.06.2018
#10577

Fra MarketWatch:

Elon Musk shows off new Tesla production line — and it’s in a tent

Company gearing up to hit target of 5,000 Model 3 cars a week...
highlander
15:46
24.06.2018
#10694

Tesla-aksjen sank fredag etter at et meglerhus-notat vekket bekymringer knyttet til økte tjenestekostnader, skriver CNBC.

Det vises til elbilprodusentens lønnsomhetsfall i virksomhetsområdet «Services and Other» (tjenester og annet), der resultatmarginen gikk ned til minus 45 prosent i årets første kvartal fra pluss fem prosent i tredje kvartal 2016.

Analytiker Toni Sacconaghi ved meglerhuset Bernstein på Wall Street stiller spørsmål om hvordan Tesla kan fordele kostnadene på tvers av virksomhetsområdene.

– Bekymringen eller nøkkelspørsmålet er om kostnadene for solgte varer som burde være, eller historisk har blitt, tatt med i bilsegmentet nå plasseres på tjenesteområdet, sier Sacconaghi ifølge CNBC.

Aksjen stengte med en nedgang på 3,99 prosent fredag. (CNBC, E24)
OldNick
00:16
27.06.2018
#20290

Det er mye som har foregått og som foregår hos TESLA.

Kanskje for mye selv for gudbenådede Elon Musk også?

Nå har de utvidet produksjonskapasiteten de har i gigafabrikken med et "partytelt" som er satt opp ved siden av den gamle fabrikken utenfor S.Francisco for å kunne få produksjonstakten opp i 5000 model 3/uke.

Er det roboter eller håndverkere som jobber i teltet?

Det er helt ubegripelig for meg at TESLA-aksjen fortsatt står i over USD340/aksje, handelsvolumet er over USD 1 mrd/dag og børsverdien er over USD 40 mrd.

Men, ordspåket om at "markedet kan opptre irrasjonelt lenger enn du kan holde deg likvid# kan være relevant her. Shorting er risikosport.


'Words fail me. It's insanity': Loved by Musk, mocked by critics, Tesla's giant Model 3 production tent gets put to the test

The tent, the size of two football fields that Musk calls ‘pretty sweet’ and that manufacturing experts deride as, basically, nuts, holds a Model 3 assembly line

Bllomberg/Financial Post
June 25, 2018

______

En fyr i USA som heter Sandy Munroe driver et selskap som demonterer og gjør revers engineering på biler fra globale bilfabrikanter - for kunder.

Her snakker han på et bilprogram i USA som kalles Autoline om hva han kunne se ved å demontere 2 stk TESLA model 3.

Showet er langt (1.5 timer), og ikke alt er like interessant.

Men, det er vel verdt å se på dersom man er (eller planlegger å bli) eier av TESLA aksjer eller biler.

Hovedkonklusjon:

1. Karosseri får nær bunnkarakter
2. Batteri, elektronikk og driv-verk får bra karakter.

Tesla Model 3: Inside & Out - Autoline After Hours 417 (Youtube-video)

Endret 00:17 27.06.2018 av OldNick
OldNick
00:38
30.06.2018
#20311

Flere negative artikler om Tesla.

Panasonic flags battery cell shortages as Tesla Model 3 output picks up

Makiko Yamazaki, Reuters
June 28, 2018

______

En litt datert artikkel fra motorbladet "Edmunds".

Hvor lenge kan Tesla fortsette å pumpe ut mandags-biler, og fortsatt ha kundenes tillit?

Kun Musk-fans, som "tåler alt fra guden"?

Sakser:
Forget that this is a “cutting-edge” EV with a cult following. That’s irrelevant if Tesla wants to be anything more than a footnote in automotive history. Our Model 3 cost us $56,000, and by that standard alone, the ownership experience so far has been unacceptable. But this is no ordinary $56K car. We put down a $1,000 deposit to get on a two-year waiting list for this car and it’s falling apart.


Edmunds Says Long-Term Tesla Model 3 Has Tons Of Issues

Steven Loveday, Inside EVs
May 23, 2018

______

2017 Tesla Model 3 Long-Term Road Test

Edmunds

Endret 00:39 30.06.2018 av OldNick
OldNick
18:39
02.07.2018
#20330

Så nådde Tesla og Elon Musk (nesten) målet om å produsere 5000 Model 3-biler i uken før H1-2018 var over.

Det var ikke dårlig.

Samtidig pumpet den gamle fabrikken ut 2000 model X og S i tillegg.

Nådde produksjonsmålet på overtid

Tesla var bare timer unna å nå produksjonsmålet på 5.000 biler den siste uken i andre kvartal.

E24.no
01.07.2018

______

Så spørs det om det er nok batterier tilgjengelig for alle disse bilene.

Japanske Panasonic melder at de har leveringsproblemer til det antallet biler Tesla produserer nå.

Vi får håpe de får oppraten, slik at Tesla kan fortsette å levere model 3 til eierne, også med batterier og ikke ekstra lang skjøteledning :-)

Tesla-milepæl gir Panasonic-problemer

Denne uken skal Tesla nå produksjonsmålet for Model 3. Det skaper trøbbel for batterileverandøren Panasonic.

E24.no
28.06.2018

______

Norske TESLA-eiere er sterkt forgjeldet, skal vi tro denne artikkelen.

Tre av fire lånte alt

Gjeldsbombe av Tesla Model x-eiere

Hvordan ble en bil til 800.000 kroner en folkebil i Norge?

Redaksjonen, Hegnar.no
01.07.2018
OldNick
21:19
03.07.2018
#20347

Det gikk tydeligvis "over stokk og stein" i dagene før den selvpålagte fristen for å vise at de kunne produsere 5000 Model 3 per uke.

TESLA har fortsatt mangler og flaskehalser i produksjonslinjene, som vi har sett over, de måtte sette opp et "partytelt" for å nå målet, og nå har de valgt å skippe en intern kvalitets-test for å få bilene igjennom. De står vel fortsatt på lager, så de kjører nok igjennom disse testene nå da fabrikken ble stanset for å gjøre vedlikehold.

Men, det viser at TESLA ikke er utrustet til å konkurrere med de største gigantene innen bransjen enda.

Som Ford-sjefen sarkastisk kommenterte: TESLA slet med å få igjennom like mye som Ford produserte på et halvt skift. Og de som er større, Toyota, VW og GM produserer nesten dobbelt så mye som Ford igjen. Det er langt opp til toppen.

Allikevel priser aksjemarkedet TESLA og Ford omtrent likt.

Nettsted: Tesla droppet kritisk test før viktig produksjonsfrist

Samme uke som Tesla kjempet for å nå produksjonsmålet på 5.000 Model 3 i uken, beordret Elon Musk stans av en kritisk bremsetest, skriver Business Insider.

E24.no
03.07.2018

______

En annen, litt mer datert artikkel om solcelle-forretningen til TESLA (tidl. SolarCity).

Da var det nok ikke slik at "minus + minus = pluss", ei heller for TESLA.

TESLA’s solpanel-salg har falt markert, fra 200MW i Q1-2016, da selskapet het SolarCity, til 76MW i Q1-2018. Og nå går selskapet til massive oppsigelser, og nedstenging av utsalg- og monterings-steder.

Og TESLA sier opp salgsavtalen gjennom Home Depot, den største byggevarekjeden i USA. Tidligere ansatte sier den innbrakte 1/2-parten av omsetning til SolarCity, men marginene var lave.


Exclusive: Tesla to close a dozen solar facilities in nine states - documents

Nichola Groom, Salvador Rodriguez, Kristina Cooke, Reuters
June 22, 2018

Endret 21:30 03.07.2018 av OldNick
OldNick
15:26
11.07.2018
#20396

TESLA har valgt å øke prisene på sine S og X-modeller, produsert i USA og solgt i China, etterat de økte tollsatsene på 25% på biler produsert i USA kom i helgen.

Som første US-baserte bilpodusent.

Så får vi vel etterhvert se effekten av dette på chinernes apettitt på Tesla's "luksus BEV's". Slett ikke sikkert det har stor betydning?

Tesla moves first to hike prices in China as trade war hits car makers

Norihiko Shirouzu, Brenda Goh, Reuters
July 09, 2018

Endret 15:31 11.07.2018 av OldNick
highlander
13:46
18.07.2018
#11128

Hundrevis av tyske Tesla Model S-eiere har blitt beordret til å betale tilbake 4000 euro (nesten 38.000 kroner) i elbilstøtte som myndighetene mener bilen ikke kvalifiserer for.

Et statlig organ har slått fast at 800 bileiere som kjøpte Tesla Model S før 6. mars i år har mottatt en såkalt «miljøbonus» de ikke skulle hatt, ifølge Bloomberg.

De tyske elbilsubsidiene er i likhet med det norske programmet opprettet for å øke salget av elbiler i en periode frem til de blir mer konkurransedyktige. I Tyskland får kjøpere av elbiler som koster opp til 60.000 dollar støtte.

Tyske myndigheter tok Model S av listen over biler som kvalifiserer for støtten i november, etter å ha funnet ut at den billigste varianten av bilen ikke leveres i Tyskland. Den modellen som er tilgjengelig koster 72.000 euro.

Tesla vil anke beslutningen og dekke kostnaden for bonusen inntil situasjonen er løst, ifølge en e-post til Bloomberg. (Bloomberg, E24)
OldNick
01:00
22.07.2018
#20434

Bileksperten Sandy Munroe som hadde demontert en TESLA model 3 (se Oldnick #20290 lenger tilbake i topic), og gitt den en middelmådig karakter, ser ut til å ha kommet på andre (bedre?) tanker.

Får håpe ikke det skyldes en "håndfull (mill) dollar"?


Tesla Model 3 exceeds 30% profit, says Sandy Munro after teardown analysis

Simon Alvarez, Teslarati
July 16, 2018



Med deler av et nyt videointervju av den selvsamme Mr. Munroe på link

Endret 01:02 22.07.2018 av OldNick
OldNick
10:48
23.07.2018
#20436

Hva betyr så dette?

TESLA i (mer) trøbbel?

Nei, sannsynligvis del av innledende forhandlinger med underlevetandører.


WSJ: Tesla ber om penger tilbake fra leverandører


Amerikansk storavis har fått tak i avslørende brev


Andre Haugrn, E24.no
23.07.2018


Tesla har bedt leverandører om å betale tilbake noe av pengene fra elbilprodusenten, skriver
Wall Street Journal
.

Avisen har fått tilgang til et dokument sendt til en leverandør forrige uke. Der ber Tesla om å få tilbakebetalt det de omtaler som en betydningsfull del av summen de har betalt siden 2016.

I dokumentet blir forespørselen beskrevet som vesentlig for Teslas videre drift og karakteriserte det som en investering i bilselskapet for å sikre langsiktig vekst for begge parter.

Tesla vil ikke kommentere det spesifikke dokumentet overfor WSJ, men bekrefter at de ønsker rabatter fra leverandører, og at enkelte av prosjektene ble startet i 2016.

Selskapet kaller slike forespørsler standard innkjøpsforhandlinger for å styrke konkurransefortrinnet i det produksjonstakten for Model 3 økes.

Endret 10:49 23.07.2018 av OldNick
aktiv22
12:21
23.07.2018
#1682

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/07/JP-Morgan-ser-Tesla-aksjen-ned-40-prosent

Tesla-aksjen vil falle dramatisk gjennom året, grunnet aksjens høye verdi og høynet konkurranse i markedet, ifølge JP Morgan.

JP Morgan bekrefter i dag sin underweight-vurdering på Tesla-aksjen, og sier at flere andre tilbydere vil prise sine elektriske biler mer aggressivt.
highlander
20:03
25.07.2018
#11282

Tesla Motors Norway mangedoblet resultatet i 2017, sammenlignet med 2016.

Det viser selskapets årsrapport.

Selskapet er det norske datterselskapet til Tesla Inc og utfører salg, markedsføring, distribusjon – og verkstedtjenester for den amerikanske bilgiganten.

På bunnlinjen satt selskapet igjen med 29 millioner kroner, opp fra 6,4 millioner kroner i 2016.

Inntektene steg til 6,82 milliarder kroner fra 2,86 milliarder året før.

Driftsresultatet var på 52,5 millioner kroner, opp fra 30,7 millioner.

Resultatet før skatt var på 47,7 millioner kroner, mot 20 millioner kroner.

Selskapet selger Model S og Model X i Norge, og tjener også på service og tilbehør.

– I løpet av 2017 var det ingen materielle strategiske endringer, men en viktig milepæl var introduksjonen av Model 3, skriver selskapet i rapporten.

Selskapet skriver at de fortsetter å investere i virksomheten ved å åpne nye servicesentre og superladere i 2018. (E24)
OldNick
17:53
27.07.2018
#20457

Elon Musk stanser kritiker av TESLA på ufint vis.

Elon Musk går nye veier for å stoppe kritikere?

Tesla-gründer Elon Musk er kjent for å slå hardt ned på kritikere. Spesielt de som shorter aksjen og mener selskapet vil gå konkurs


Stein Ove Haugen, Hegnar.no
27.07.2018

Elon Musk har slått hardt ned på alt og alle som har vært alt fra skeptisk til kritisk til Tesla og dets evne til å overleve.

Han tyr fort til twitter og langer ut i øst og vest, og kaller kritikere både det en og andre. Også de som ikke liker hans ideer.

Nå har Musk tilsynelatende, ifølge Marketswatch, klart å stoppen en av kritikerne - "Montana Skeptic". Montana var en anonym, selvutnevnt investeringsstrateg og shorter av Tesla, som skrev kritisk om Tesla på Seeking Alpha og fyrte av meldinger på twitter i retning Musk.

Dette er kanskje en av de mest kjente kritiske postene han publiserte; Even With Model 3 Success, Tesla Is Structurally Bankrupt.

Nå er han brakt til taushet. Han skriver ikke lenger på Seeking Alpha og twitterkontoen er slettet. Det siste han skrev på Seeking Alpha var den 20. juli; Why Are All Those Tesla Cars Baking In The Sun?

Han sier Musk ringte sjefen hans og truet med søksmål hvis kritikken fortsatte. I sitt avskjedsbrev forklarer Montana, ifølge Marketwatch, at dette kunne berøre medarbeidere som ikke hadde noe med saken å gjøre og at han derfor tilbød seg å slutte og deaktivere twitterkontoen.

Det Montana mener var problematisk var måten identiteten hans og arbeidsstedet ble avslørt på.

"Og så, du kan si at Elon Musk har vunnet denne runden. Han har brakt en kritiker til stillhet. Men han mange, mange kritikere, og han kan ikke stilne dem alle, og sannheten vil ut. Med sorg, sier jeg farvel. Jeg takker deg for den fantastiske turen", skriver Montanas siste ord - enn så lenge.

Teslas talsmann sier til Marketwatch at Montanas sjef lenge har vært en Tesla supporter, og var en av de første som kjøpte Model S. Da han ble oppmerksom på dette meldte han seg frivillig til å stoppe det.

Redaktøren for Seeking Alpha, derimot, takker Montana for hans innsikt i 138 artikler og for mer enn 11.000 kommentarer.

Elon Musk legger frem kvartalstallene for Tesla 1. august. Frykten for at det kan slå hardt ut i aksjekursen har tilsynelatende fått noen flere enn vanlig til å sikre seg mot kursfall.

Financial Times skriver at eksponeringen i CDS-markedet knyttet til Tesla er mer enn doblet de siste tre ukene, noe som kan være en indikasjon på at flere enn før frykter et større kursfall.

Prisen for å sikre seg mot kursfall i to år koster nå 5.94 dollar for 100 dollar. Det gir en forsikringspremie på 5,94 prosent, opp fra 5.01 prosent i starten på juli. For fem år ligger premien nå på 5.92 prosent.
OldNick
16:55
02.08.2018
#20475

WSJ om TESLA Q2-2018 resultatet.

Tesla Doubles Loss, but Burns Less Cash Than Expected-- 2nd Update


Aug. 01, 2018
By Tim Higgins, Dow Jones

Tesla Inc. reassured investors it would achieve a profit later this year, as a rush of Model 3 sales in the second quarter helped the electric-car maker burn less cash than expected.

The results, which sent Tesla's shares soaring in after-hours trading Wednesday, should give Chief Executive Elon Musk some wiggle room to prove that a continued production rate of more than 5,000 Model 3s a week during the third quarter can make the auto maker cash-flow positive and profitable. He made that promise earlier this year and reiterated it Wednesday in a letter to shareholders, though many analysts doubt it can be kept.

Tesla more than doubled its loss from last year's second quarter to $717.5 million, its seventh consecutive quarterly loss during an period intensely focused on ramping up production of the Model 3. Tesla reached the long-delayed goal of making 5,000 Model 3 sedans in a single week during the final days of June. Now the test is whether it can sustain that production to generate necessary cash and eventually prove it is no longer a niche luxury brand but one capable of building millions of cars a year.

"It took 15 years to execute on our initial goal to produce an affordable, long-range electric vehicle that can also be highly profitable," Mr. Musk wrote in Wednesday's shareholder letter. "In the second half of 2018, we expect, for the first time in our history, to become both sustainably profitable and cash flow positive."

Later on a call with analysts, Mr. Musk said he expects Tesla will record a profit in all subsequent quarters -- except perhaps if the economy collapses or the company pays back a big loan, he said.

If Mr. Musk begins to fulfill that promise, he could calm investors and analysts concerned by Tesla's dwindling cash pile. Mr. Musk has bristled at the idea of raising more cash, and on Wednesday told analysts he doesn't plan to issue new equity.

Instead, Mr. Musk said he plans to focus on paying down the company's debt -- not refinancing it. He expects a new factory proposed for Shanghai will cost $2 billion and will be financed with debt in China.

"Are we running low on money? The answer is no," Mr. Musk said on the call. His tone of the call differed greatly from the prior quarter when he sparred with analysts, sending shares plummeting. Mr. Musk apologized to those analysts on the call Wednesday and generally sounded upbeat -- if tired.

Tesla finished the second quarter with $2.2 billion of cash. Its negative free cash flow of about $740 million was lower than what a consensus of analysts expected. The company previously said it needed to keep a minimum cash balance of $1 billion, and several analysts had said Tesla would need to raise more money.

The quarterly report, and Mr. Musk's subsequent comments, sent Tesla's shares up nearly 9% to $327.70 in after-hours trading on Wednesday. The shares were down more than 3% this year ahead of Tesla's quarterly report.

"I was expecting more cash burn, possibly even a severe one because there were a lot of production costs at the end of the quarter to meet the 5,000/week target but many of those vehicles likely were not delivered until Q3," David Whiston, an analyst for Morningstar Research Services, wrote.

Mr. Musk remains optimistic that Tesla can make 1 million vehicles in 2020, though he expressed new caution saying it "seems pretty likely" the company will make 700,000 to 800,000 that year. He said Tesla's Fremont, Calif., assembly plant and Nevada battery factory should be able to produce about 600,000 a year plus 100,000 to 200,000 at the new Shanghai facility, which is supposed to begin production that year.

The company had previously said it would begin China production in 2020 while in Tesla's shareholder letter the company said the first cars would roll off the line in about three years, which would put it at 2021.

Tesla reiterated it expects to produce 6,000 Model 3s sedans in a week by late August. The company said it plans to build 50,000 to 55,000 of the sedans during the third quarter and that it remains on target to make a total of 100,000 Model S sedans and Model X sport-utility vehicles for the year.

Mr. Musk has sought to cut costs in the pursuit of profitability. The company slashed 9% of its workforce in June, and Mr. Musk promised a management reorganization after his engineering chief stepped aside.

The company on Wednesday cut back further on planned capital expenditures as part of a strategy to focus building out its existing infrastructure for making the Model 3. It now plans to spend less than $2.5 billion this year, lower than a $3 billion projection in May, which itself was down from the $3.4 billion previously announced and spent last year.

Revenue during the second quarter rose 44% to $4 billion. Tesla said last month that total vehicle deliveries reached 40,740, a dramatic increase from more than 22,000 vehicles a year earlier thanks to increased production of the Model 3 sedan. Tesla sold about 18,440 Model 3s during the period.

Earlier in the day, Mr. Musk had a little fun with a prominent short seller. David Einhorn, the president of hedge fund Greenlight Capital, criticized Tesla and its CEO in a letter to investors Tuesday and wrote that he "is happy that his Model S lease ended" and was "happy to switch to an electric Jaguar."

Mr. Musk wrote on Twitter: "Tragic. Will send Einhorn a box of short shorts to comfort him through this difficult time

Endret 16:57 02.08.2018 av OldNick
highlander
22:27
02.08.2018
#11445

Vel heftig med 16,19 prosent oppgang torsdag, selv om tallene ble bedre enn forventet på forhånd...
Fanatic
00:32
03.08.2018
#28271

Med over 1/3 av aksjene shortet så blir det fort skvis når de ikke gjør det så dårlig som bearene håper på.
highlander
01:26
03.08.2018
#11446

Enig i at det lukter shortskvis her ja...
highlander
21:55
06.08.2018
#11504

Tesla har slitt med at norske kunder har måttet vente måneder på service på grunn av at kapasiteten på selskapets verksteder ikke har strukket til, noe også toppsjef Elon Musk har erkjent.

Lørdag mottok kunder i Norge en e-post der Tesla lover bedring i tiden fremover.

– Teslas CEO har godkjent å gjøre alt vi kan for å gi en enestående serviceopplevelse, og han setter stor pris på støtten fra våre norske kunder, skriver selskapet.

Videre opplyser de at serviceteamet har vokst med 30 prosent så langt i år. De skriver også at de er i «konstruktiv dialog» med Vegvesenet om å kunne benytte de mobile verkstedene fullt ut.

– Vi skal få utført service på bilen din, og ber om at du fortsetter å kontakte våre eksisterende servicesentre og kundestøtteteamet hvis du trenger assistanse, skriver Tesla ifølge E24.
Fanatic
19:21
07.08.2018
#28273

OldNick
19:43
07.08.2018
#20495

Veldig spekulativt.

Utsetter han seg ikke for risiko vs. myndigheter og børsen, og deretter kontra sine medaksjonærer?

Som både styreformann og CEO kan han vel ikke bare poste på sosiale medier hva som faller ham inn en dag, i motsetning til en viss annen herremann? (særlig dersom det kommer: æda bæda, bare tullet...)

Endret 19:45 07.08.2018 av OldNick
Fanatic
19:45
07.08.2018
#28274

Farlig nært markedsmanipulasjon. Og ikke bekreftet om det er han selv eller hacking etc foreløpig heller.
Varsling på tema     Varsling på stikkord




StockTalk er en tjeneste levert av Kreateam Consult AS. Orgnr. 911 839 806 MVA
Adresse: Postboks 39 Holmlia, 1201 Oslo. Email: st@stocktalk.no Tlf. 40 07 31 70
Kontakt oss | Hjelp | Regler | Sett som startside | Legg til favoritter