Du er her: Forside > Meglerhus - tips og erfaringer > N0RDNET
N0RDNET
Bjellesauen
25.01.2012 01:29
#2687

Har noen prøvd den nye Nordnet Autotrader'n?? Er pr idag tilfreds med Netfonds - men savner funksjonalitet for automatisert handel.
franks76
25.01.2012 14:30
#693

Dårlig dokumentasjon. Virker som et temmelig enkelt system. Vet ikke hvor bra det kan utvides med egne dll'er eller helt egen kode. Hvor ble det av C# støtte? Kan ikke finne noe som ser lurt ut ut ifra websidene ihvertfall.

Virker som en god måte å tape enda flere penger raskere, men kan kanskje hjelpe ved handler basert på helt banalt enkle regler (trendlinje er innebygd).

Har ikke prøvd det, men ut ifra websidene er det ikke imponerende nok for meg. Men positivt at det nå lages muligheter for dette knyttet opp mot Nordnet-kontoen.

Endret 25.01.2012 14:33 av franks76
addict
26.01.2012 09:32
#1213

Er det fler enn meg som har problemer med å logge seg inn hos Nordnet i dag?

Bjellesauen
26.01.2012 20:43
#2690

franks,
takk for svar..
Profitt
02.02.2012 15:51
#13066

Har ingen info om ordredybde etc. for otc-lista-dette har f.eks. Netfonds.
Oppdaterer ikke endring på navn på aksjer.
F.eks. har enda ikke Archer kommet inn på lista når det gjelder "dagens tapere/vinnere".

Veldig dårlig i forhold til den store kundemassen de de har.

Viser liten vilje til å bruke penger på oppgradering av sine systemer.

Endret 02.02.2012 15:52 av Profitt
Phoebus
18.09.2012 09:05
#10191

Virker som statistikken roter litt i dag. Refererer ikke til gårsdagens kurser f. eks. Noen andre som har merket dette?
Fanatic
01.10.2012 09:35
#25359

Nordnet er nede.

Her er telefonnummret deres: 22 22 53 70
Kverna
21.10.2012 12:32
#2

Skjønner ikke hvorfor en avis som e24 skal ha så mye bedre grensesnitt enn et meglrrhus? godt man har wintrader å leke seg med, for nordnet sine grafer er knøttsmå
Phoebus
12.11.2012 08:59
#10310

Ser ut som Nordnet har litt vanskeligheter med det nye systemet. Eksempelvis så tror systemet at 9 er mer enn 11. Ordner seg vel, får titte litt hos Skandiabanken så lenge.
Stockamateur
12.11.2012 11:16
#8459

Trøbbel hos NTF også.
javelda
12.11.2012 18:30
#4191

I win så viser min konto-oversikt null i kolonnen for bevegelse av alle aksjene. Det samme øverst til høyre i dybdeoversikten. I web er de riktige, men kurslistene viser null.Irriterende for å si det mildt.

Endret 12.11.2012 18:30 av javelda
LFM
13.11.2012 12:45
#358

...mens Oslo Børs er glad for et nytt og super bra system. Glad jeg ikke er IT-sjef i et meglerhus
javelda
14.11.2012 16:41
#4200

Svar fra Nordnet.
Kjære kunde,

Etter overgangen til det nye handelssystemet på Oslo Børs opplever vi at prosentvis endring og endring i kroner viser manglende verdier i kurslisten for alle norske aksjer. Dette problemet oppstår etter at børsen stenger og frem til den åpner neste dag.

Vi jobber med å løse dette problemet slik at vi får vist denne viktige informasjonen også om kvelden som vi tidligere har gjort.

Vi har beregnet at dette problemet er løst innen en uke. Vi beklager ulempene dette medfører.
Phoebus
10.12.2012 09:27
#10336

Nordnet har problemer på mandagsmorgenkvisten. Telefonlinjene har havarert og kursdata oppdateres ikke. Godt at jeg har et alternativt meglerhus.
LFM
10.12.2012 09:29
#385

10.12.2012 Tekniske problemer
Det er for øyeblikket ikke mulig å ringe inn til oss, grunnet et teknisk problem med vårt telefonnummer 22 22 53 70. I tillegg har vi problemer med kursene fra Oslo Børs. Problemet gjelder både i webtjenesten og WinTrade.

Vi jobber med å løse problemene så raskt som mulig.

Ypsilon
10.12.2012 11:05
#1896

OPPDATERT INFORMASJON: Teknisk problem med kursdata fra Oslo Børs

Kjære kunde,

Vi opplever dessverre fortsatt problemer med kursdata fra Oslo Børs. Problemet oppleves ved at ingen kurser vises i webtjenesten eller WinTrade. Ordrelegging og handel skal fungere som normalt.

Vi har alle våre tilgjengelige IT ressurser på plass for å løse problemet. Dessverre vet vi ikke hvor lang tid det vil ta før problemet er løst.

Vi ber deg ta kontakt med våre meglere på telefon 22 22 53 70 (tast 1) dersom du har spørsmål angående kurser og handler.


Med vennlig hilsen,
Nordnet Kundeservice
Ypsilon
10.12.2012 12:12
#1897

Teknisk problem med ordrelegging i alle markeder

Kjære kunde,

Vi opplever dessverre teknisk problem med ordrelegging på samtlige markeder.

Dersom du ønsker å legge en ordre eller har spørsmål angående dine utførte handler. Vennligst ring vårt meglerbord på telefon 22 22 53 70 (tast 1).

Vi beklager det inntrufne og jobber med å løse problemet.


Med vennlig hilsen,
Nordnet Kundeservice
wektor
11.12.2012 09:33
#838

Kjære kunde,

La meg starte med å beklage dagens tekniske problemer og eventuelle utfordringer dette har medført for deg som kunde. Systemproblemer er det verste som kan skje oss, og noe vi jobber hardt for å unngå. I 2012 har vi hatt en driftsstabilitet og tilgjengelighet i våre systemer på 99,7 prosent. Dette er selvfølgelig til liten trøst når vi opplever tekniske problemer slik som i dag. I tillegg til å beklage ønsker jeg å forklare hva som har skjedd, og hva vi gjør for at dette ikke skal skje igjen.

I helgen hadde vi en systemoppgradering med hensikt å forbedre driftsstabilitet i tilfelle kriser som brann, terroranslag med mer. Oppgraderingen gikk i korte trekk ut på å duplisere Nordnets infrastruktur slik at handel og kunder er uberørte i tilfelle en krise skulle oppstå. I denne oppgraderingen skjedde det dessverre en feil som gjorde at vi manglet markedsdata fra Oslo Børs fra børsåpning fram til klokken 14:20. Feilen skyldtes et problem i Nordnets meldingssystem for å motta markedsdata fra Oslo Børs. Det var ingen tegn til problemene når vi gjennomførte de tekniske oppgraderingene i helgen, heller ikke når koblingene ble testet på lørdag og søndag. Vi oppdaget problemet før børsåpning i dag, og forsøkte selvfølgelig umiddelbart å fikse feilen på eksisterende hardware. Dette mislyktes og resulterte i tillegg til at våre øvrige markedskoblinger gikk ned midlertidig. I et nytt forsøk på å rette feilen installerte vi ny hardware, konfigurerte denne, og flyttet markedsdatakoblingen mot Oslo Børs til et isolert miljø. Etter at vi gjorde dette har alle børskoblinger fungert som de skal.

Vår IT-avdeling vil utover ettermiddagen og natten jobbe med å stabilisere det tekniske miljøet, og sørge for at dette ikke skjer igjen. Inntil videre vil vi kjøre markedsdata fra Oslo Børs via dette nye isolerte miljøet. Vi ser selvfølgelig samtidig over våre markedskoblinger og driftsrutiner, og vil iverksette tiltak for å forbedre stabiliteten i våre systemer. Jeg kan dessverre ikke garantere at vi ikke vil ha tekniske problemer i fremtiden, men jeg kan garantere at vi skal jobbe hardt for å unngå dem, og lære av dem når de oppstår.

Med vennlig hilsen,
Anders Skar
Daglig leder
Nordnet Norge
LFM
28.12.2012 22:05
#389

Nå skal nissene i Nordnet bli sparebank...

Nordnet endrer prisene
Harry
07.01.2013 23:14
#6477

Hvordan er erfaringen deres med kunderservicen i Nordnet?
franks76
10.01.2013 21:59
#1314

Har brukt Nordnet i flere år. Grunnen til at jeg skiftet fra Netfonds var at jeg oppfattet brukergrensesnittet hos Netfonds som gammeldags og lite brukervennlig. Dette var dog i starten av "karrieren", hvor det var ren lotto om jeg kjøpe meg inn i fallende kniver eller ei, så kan ha vært med å farge opplevelsen (Opera, au au ;-)

Jeg oppfattet tidlig Nordnet som en fremoverlent bedrift som virkelig ØNSKER å levere gode produkter, som er brukervennlig og fleksible. Med Investeringskonto Zero, Autotrader, stopp-loss med følgevillkår (chains av SLer), stopp-loss basert på prosent, og nå en ny Webtrader, så bekreftes dette.

Profesjonelt grensesnitt og autotrading (har ikke prøvd dette selv) koster selvfølgelig ekstra penger, og jeg liker ikke Windows-programmer uansett, men for intradags handler kan faktisk Webtrader'n være passe så brukbar. Håper at denne videreutvikles.

Det er lett å sette inn og ta ut penger, og gjøres helt selv i web. Har aldri hatt noe problem med å få service, og har fått brukbare forklaringer på hvorfor handler og teknikk har gjort som det har gjort.

At Nordnet er en bank med forsikring på innskudd er et pluss. Faktisk er det helt med i tiden at Nordnet blir bank, da bankene selv går andre veien og blir mer og mer marginalisert på reelle verdier og tjenester.

Har begrenset erfaring med andre, men Nordnet fungerer ihvertfall for meg. Det har hendt at de har hatt tekniske problemer, men det har jo hendt med andre også.
Phoebus
18.01.2013 07:47
#10383

Kommer ikke inn i dag. Hvordan er det med dere?
Phoebus
18.01.2013 07:48
#10384

Der ordna det seg visst...
Kverna
18.01.2013 16:56
#130

Jeg er også veldig fornøyd med Nordnet.
Bruker både nettsidene, wintrader på pc og app på androidtelefon.
Kjempefornøyd med alt sammen, selv om wintrader har ett problem med teknisk analyse i helgene, samt enkelte aksjer man ikke får annet enn intradagschart opp på.
De har også trukket meg for ordredybde i tyskland uten at jeg har bestilt det eller har noe ønske om denne tjenesten, dette har tatt godt over 2mnd siden jeg først la frem problemet og saken er enda ikke løst.

Byttet fra DNB siden det var tungvindt å måtte ha kodebrikken med overalt, samt at de tok alt for mye i kurtasje på småhandler.
javelda
14.05.2013 09:28
#4342

Ordnet seg.

Endret 14.05.2013 09:29 av javelda
Varsling på tema     Varsling på stikkord




StockTalk er en tjeneste levert av Kreateam Consult AS. Orgnr. 911 839 806 MVA
Adresse: Postboks 39 Holmlia, 1201 Oslo. Email: st@stocktalk.no Tlf. 40 07 31 70
Kontakt oss | Hjelp | Regler | Sett som startside | Legg til favoritter