Behandler innhold .. vennligst vent..

Utmothavet
00:24
09.06.2005
#5408

Heksen
Kan se ut som noen kom etter - alle gode ting er 3 :-))
Tredje forsøket sprengte 220 - sluttet all day high.
Future
19:51
09.06.2005
#6483


Stolt-Nielsen bestiller fire tankskip
Av TDN Finans

Stolt-Nielsen Transportation Group har lagt ordre på fire tankskip for totalt nær 230 millioner dollar fra ShinA Shipbuilding. Skipene vil leveres i andre kvartal 2008, og er på rundt 44.000 dødvekttonn hver.

Det opplyses i en pressemelding torsdag.

Skipene skal erstatte skip som i dag er i flåten, og de nye skipene vil være noe større enn ordrene sist bestilt.

"Selskapets kjøpsbeslutning kommer etter en omfattende analyse av behovet for tonnasjeerstatning, globale økonomiske faktorer, samt utsiktene for kjemikalietankmarkedet", heter det i meldingen.

Valget av ShinA ble gjort etter en sammenligning med andre verft, og leveringen er den raskest mulige for slike skip.

Kommentar: Utsiktene for kjemikalietank er glitrende. Ikke rart de bestiller nye skip, som også ODF har gjordt. Fra høsten av tror jeg kjemikalitankpilen kommer til å gå rett til værs.
Don E
10:20
10.06.2005
#4666

Som en ser av denne bestillingen, så tar det faktisk minst 3 år nå for å få levrt nye skip, skal ikke dette tyde på at analytikerne får rett når de sier at oppturen minst varer til 2008? det er jo ikke mange skip som er bestilt hittil!
Future
10:23
10.06.2005
#6492


ODF har 19 skip i bestilling, i tillegg til de 62 de disponerer i dag. Nybyggene leveres suksessivt fra 2005 og utover og skal et stykke på veg erstatte gammel tonnasje. Det er altså flere enn SNI som har tro på den sektoren.
Don E
10:36
10.06.2005
#4669

Regner med at SNI selger sin post i Marine arvest i løpet av året, til en meget fornuftig pris, dette vil gi kraftige utbytter fremover
ORRY
11:20
10.06.2005
#194

SNI må vel da være et av di bedre"casene"på OSE for tiden??
Lurer på om jeg skal ta noen poster her idag,noen som har noen kortsiktige kursmål for SNI???

Orry


[Endret 10.06.05 11:20 av ORRY]
Heksen
11:29
10.06.2005
#9831

231 kortsiktig
Heksen
11:30
10.06.2005
#9832

Fra ca. 230 -245 sterk volummotstand.
ORRY
11:33
10.06.2005
#196

Re.Heksen

Blir spennende og se da,kjøpte 500 stk på 226 nå!!!
Heksen
11:37
10.06.2005
#9833

Lykke til.

Sitter du motstanden ut så regner jeg med target 250 i første omgang.

Unnskyld >> 260 som dobbel topp eller ca. 280 i stigend trend.


[Endret 10.06.05 11:39 av Heksen]
Future
09:38
11.06.2005
#6507


Gikk bra i USA. Endte tilsvarende kr 230-
ashash
13:06
29.06.2005
#10

Stille rundt dette selskapet for tiden.

Dette til tross for at det ogsa har en betydelig eksponering i oppdretsneringen. Det har jo vaert fest i det markedet i det siste. Noe som ogsa kommer SNI til gode.

Vel vel i morgen kommer det utbytte penger. Hyggelig det.
Harry
18:23
19.08.2005
#2794

På vei opp. I flg. Odin-fondene, som kan shippinbg, er den verdt 300. DnB er også positiv.
Er inne i en fin opptrend.

God aften fra Harry.
Heksen
09:34
21.08.2005
#10094

Enorme tap i det tidligere datterselskapet Stolt Offshore gjorde at også kjemikalietankrederiet fikk begrenset sin handlefrihet. Nå er aksjene i Stolt Offshore solgt. Ryddejobben er avsluttet på et tidspunkt hvor kjemikalietankmarkedet er svært lovende.

Selv om resultatet for annet kvartal skuffet optimistiske analytikerne, tror mange at det er stort potensial i aksjen. Kursen ligger nå rundt 230 kroner.

>>>Analytikere mener at den skal opp til 280-300 kroner.

Markedsverdien på Stolt-Nielsen- konsernet er rundt 15 milliarder kroner.
Heksen
07:37
22.08.2005
#10104

Totalt 624 kemikalietankere i verden

Størst

Stolt-Nielsen Transportation ................ 71
Tokyo Marine ................ 45
Odfjell ................ 48
Jo Tankers ................ 25
Iino Kaiun Kaisha ................ 24
Don E
11:46
30.08.2005
#5344

Det ligger an til SNI tid igjen, ratene stiger samt at det muligens muligens blir en enorm etterspørsel pga orkanen i USA
Don E
12:17
30.08.2005
#5345

Ferske rater:
TC2 (product tanker, 37 000 mt, from the continent to USA coast) is trading up

Q4 is trading at 335 ( $ 26,9 k / day) fridays close was 313,17.
Cal 06 is trading at ws 257,5 ( $ 17,7 k / day) fridays close for q4 was 253.

Hector
22:06
01.09.2005
#741

"Har begynt å tvile på Stolt Nilsen"...

Overhørt på restaurant. Meglere på byen etter å ha vært på PA-seminar.
[Endret 01.09.05 22:30 av Hector]
Harry
22:14
01.09.2005
#2836

?
Hector
22:29
01.09.2005
#743

Hehe. Hørte ikke mer. (Prøvde å være litt diskré.)

Tenkte det var såpass kursdrivende at jeg burde dele det med dere.


God aften.
[Endret 01.09.05 22:30 av Hector]
Don E
11:35
05.09.2005
#5371

Produktankmarkedet eksploderer som følge av destillatfrakt fra Europa til USA, pga orkanen i Mexico Gulfen, SNI kan lett gå i 400 på dette! eg tok et stort lodd i dag
kjberge
12:31
05.09.2005
#203

Interessant. Har du noen linker til rater?
Don E
13:50
05.09.2005
#5379

Nei bare en meglerkommentar: Shipping: SNI drar nytte av økte rater i cleanmarkedet i etterkant av orkanen: Kjøp. I fjor ved orkanen Ivanm dro cleanmarkedet seg betydelig mer til enn hva som har skjedd hittil i år, samtidig som enda mer raffenerikapasitet virker ute.

Samt at Brostrøm (svensk kjemikalierederi/peers til SNI) går 2,5% i dag, har gått 27% siste mnd, mot SNI 16%
Don E
15:33
05.09.2005
#5381

Brostrøm fortsetter videre er over 3,3% opp, samt at dollarkursen går opp igjen, det blir gull i morgen når SNI blir omsatt i statene igjen
Don E
21:26
05.09.2005
#5384

I morgen åpner det i USA igjen det vil gi SNI et kjempeløft, det vil bli kamp om å leie kjemikalietankskip fremover, SNI vil komme til å løfte seg over 300 på no-time:

Oljekrisen kan ramme hele verden
Bensinmangelen i USA er nå blitt så akutt at lederen for Det internasjonale energibyrået (IEA) advarer mot en omfattende energikrise som kan ramme hele verden.
IDA AAMODT-HANSEN


Tomme tanker møtte kundene på denne bensinstasjonen i St. Louis fredag. Nå åpner IEA-landene sine strategiske lagre for å avhjelpe bensinmangelen i USA.

FOTO: MARK HUMPHREY/AP

Les også
Frykter ikke 70-tallet om igjen - 05.09.2005
Flere oljeraffinerier i Mexicogulfen ble påført omfattende skader etter orkanen "Katrina", noe som rammer 11 prosent av USAs samlede raffinerikapasitet.

Tilførselen av bensin til det amerikanske markedet er dermed blitt betydelig redusert. Det får også ringvirkninger i Europa, fordi amerikanerne nå etterspør en del av den bensinen som normalt ville gått til det europeiske markedet.
Nytt innlegg