yemaya 2
18:22 05.11.2019 #10495
|
Børsmelding fra PHO: Flere prosedyrer er godkjent og refusjonen er blitt bedre.
Tilleggsindikasjonen er:
Cystourethroscopy, with fulguration (including cryosurgery or laser surgery) of trigone, bladder neck, prostatic fossa, urethra, or periurethral glands
Og refusjonsøkningen ca 5%.
Ikke så store greiene altså.
Kanskje en femtiøring på kursen.
Fallet i kronekursen betyr mer enn refusjonsøkningen.
Endret 18:35 05.11.2019 av yemaya 2 |
Savepig
18:45 05.11.2019 #979
|
Godt mulig jeg gjør slik yemaya anbefaler, har tenkt i de baner selv.
Kveldens melding hadde nok gitt en fantastisk salgsmulighet hvis den hadde kommet midt på dagen hehe. |
highlander
15:02 06.11.2019 #20756
|
Norne gjentar kjøp av Photocure i en oppdatering.
Meglerhuset oppjusterer samtidig kursmålet fra 64 til 69 kroner. |
yemaya 2
17:58 06.11.2019 #10496
|
Rart de ikke ventet til i morgen når resultatet foreligger. |
Meisen
08:21 07.11.2019 #1803
|
Ja, ja. Da var spenningen utløst for denne gang. Akkurat nå er det vanskelig å bedømme hvordan dette resultatet mottas i markedet, men på kort sikt er det neppe en booster. Dog, fundamentalt ser dette solid ut, og som vanlig setter vi vår lit til neste q-presentasjon ;-)
I mellomtiden klatrer kursen sakte men sikkert, flere skritt fram enn tilbake. |
Savepig
12:14 07.11.2019 #980
|
Jeg hadde ønsket meg litt bedre tall på topplinje, men Q3 er kjent for å være det svake kvartalet, og denne gangen viste de veldig tydelig det.
Opex under kontroll, flott!
Vekst i skop høyeste noensinne i antall, flott! (Dobbelt så høyt i prosent som Q3 i fjor.)
Asieris dealen forklart veldig klart, flott!
Både CEO og CFO gjorde sin suverent beste kvartalspresentasjon i form og innhold, terningkast 5 til begge to.
Ser ingen grunn til at ikke den jevne opptrenden skal fortsette.
Nå er det støtte på 57(ish), 53, 50 og 46(ish), den første store motstanden å ta ut er 60, og deretter 64(ish).
Ryker sistnevnte er det klar bane oppover.
https://www.tradingview.com/chart/PHO/5uQLo5Yp-Photocure-PHO-OL-stock-could-break-out-after-Q3-presentation/ |
Meisen
12:21 18.11.2019 #1804
|
Ny, flott melding i dag gir nytt "slag i luften" og løfter kursen på noenlunde volum.
Slike utslag gir igjen mulighet for en fin trade, som jeg tipper mange forsøker seg på.
Registrerer en lang og vedvarende positiv trend gjennom hele 2019 - opp 30% i år. Brilliant !
(jeg anser PHO som ganske lav risiko)
tåka, håper du er med og er tilstrekkelig tålmodig :-) |
Savepig
13:16 18.11.2019 #981
|
Trading mellom 60 og 56 er fine greier.
Randomisert studie er fine greier.
Topp 50 som våkner til live er fine greier.
Blå himmel og lite skyer i Photocure! |
Savepig
18:21 25.11.2019 #983
|
Photocure sterk i forrige uke, og dunker til med solid volumhopp over 60 i dag. |
Meisen
15:39 26.11.2019 #1805
|
Hold på hatten... :-) |
yemaya 2
18:04 26.11.2019 #10540
|
Sant nok, den blåste nesten av. |
yemaya 2
11:57 27.11.2019 #10543
|
Holder fremdeles på hatten. |
tåka
12:34 27.11.2019 #9635
|
Det er kjekt Pho repriser, alltid moro og ha rett 😉
Men skulle gjerne vært på toget, men den turen der glapp. |
tåka
12:34 27.11.2019 #9636
|
Dobbel
Endret 12:34 27.11.2019 av tåka |
Meisen
14:49 27.11.2019 #1806
|
Synd det, tåka. Men dette minner om en reprising. Jeg har tro på at disse nivåene fortsatt er gunstige mtp å være posisjonert for 2020 som ser veldig blått ut i min verden.
Antar det kommer en flaggmelding snart, eller er det HH som øker sin eksponering?
Forventninger til q4 ? Absolutt !! |
tåka
15:59 27.11.2019 #9639
|
Jau, eg skal nå holde på min strategi så får eg se om det lønner seg |
Meisen
22:29 27.11.2019 #1807
|
Ja, ja.. et slag i luften begrepet får vi vel legge vekk etter denne uken. |
yemaya 2
20:38 28.11.2019 #10548
|
Dette enorme volumet, til PHO å være, på stigende kurser og over flere dager, indikerer det at noen er på vei inn?
Kinamannen? Han har et klart motiv.
Endret 20:41 28.11.2019 av yemaya 2 |
Meisen
23:17 28.11.2019 #1808
|
Ja, med de store volumene og rytmen vi har registrert, var den faktisk ganske forutsigbar idag. Tipper det er en hel del færre aksjonærer i Pho etter denne uken.
Ikke godt å si, men noe er naturlig å anta er på gang. Men hva? En ny investor ser ut til å kunne kapre 10% på snitt 75,-. Dermed kan den meget vel gå videre til 100,- før den siger tilbake på dagens nivå. Alternativt kommer budet i nær fremtid... Spennende og moro akkurat nå ! |
highlander
12:37 29.11.2019 #21177
|
Photocure skal holde en presentasjon på Nordic-American Life Science (NALS)-konferansen i New York den 5. desember, ifølge en børsmelding fredag.
Presentasjonen vil bli avholdt av konsernsjef Dan Schneider. |
Meisen
12:45 04.12.2019 #1809
|
Nesten litt uvirkelig å følge kursutviklingen de siste ukene. «Hold på hatten» sa jeg - og det har jeg gjort. Blir nesten litt euforisk. På den annen side er det jo dette vi har ventet på; en reprising. Hvor kursen bør ligge p.t. Har jeg ingen formening om for øyeblikket.
Uansett ser jeg videre og forbi dette - og gjennom 2020. Alt kan skje.... |
yemaya 2
16:33 04.12.2019 #10573
|
Holder fremdeles på hatten ja, men nå blåser det friskt. |
yemaya 2
19:29 04.12.2019 #10574
|
Kanskje på tide å diversifisere litt inn i NANO igjen. |
highlander
05:08 05.12.2019 #21287
|
Norne Securities nedgraderer anbefalingen på Photocure-aksjen til selg fra kjøp etter kraftig kursoppgangen i helseselskapet, ifølge et analysenotat onsdag.
Samtidig øker meglerhuset kursmålet noe, fra 68 til 70 kroner per aksje.
Photocure-aksjen ble handlet for 101,4 kroner ved stengetid på Oslo Børs onsdag, en kraftig oppgang fra kursen på 60 kroner for bare to uker siden.
I notatet skriver Norne at selskapet har oppnådd sterk vekst i det amerikanske markedet, og meglerhuset venter videre vekst fremover.
«Vi erkjenner at Photocure endelig er på rett spor med den amerikanske ekspansjonen og fantastisk vekst er ventet der. Likevel mener vi den siste aksjeoppgangen er et godt tidspunkt for å ta gevinst og nedgraderer vår anbefaling fra kjøp til selg», skriver meglerhuset ifølge E24. |
Meisen
14:29 05.12.2019 #1810
|
Sorry men...Latterlige Norne. Disgrace. Satser på egen innsikt og holder på hatten fortsatt. |