Behandler innhold .. vennligst vent..

Stockamateur
13:51
28.08.2025
#13810

RH

Ja, den er helt nedsausa :-) Innkjørt m.a.o.
tas1
13:57
28.08.2025
#18172

Eg har! Overnatter i den når eg er på turne i området. Har bare hendt en gang at Stocka har tatt den ut mens eg sov i lugaren med ei skrulle, men siden han var mest opptatt med å dorge og røyke gall så kom han aldri inn i lugaren. Skumputene er litt tynne, men ellers er det en greit båt.

PS. Han har bare en kassett i spilleren med forskjellige utgaver av kokojambo (var litt slitsomt iom. han sang med på alle versjonene).

Endret 14:01 28.08.2025 av tas1
Rune Hansen
14:09
28.08.2025
#11785

Ha-ha-ha.
Stockamateur
14:58
28.08.2025
#13811

tassen

:-))
tas1
22:44
29.08.2025
#18174

yemaya 2
23:57
29.08.2025
#14381

Det var en bra låt tassen, men vi må ikke bare se oss tilbake. Jeg trodde amatøren var død, og ble svært glad da han meldte at han ikke var kald ennå.
Men verden går fremover. I morgen kan han være død, så vel som deg og meg.
Men for å fokusere på topikens hovedperson, hvilken låt vil være passende ved hans bortgang?
yemaya 2
00:07
30.08.2025
#14382

https://www.youtube.com/watch?v=1PkD47rNkfY
Rune Hansen
10:41
30.08.2025
#11786

Mitt forslag:

https://www.youtube.com/watch?v=l482T0yNkeo&list=RDl482T0yNkeo&start_radio=1
tas1
15:50
30.08.2025
#18176

re:yemaya 2 #14381

Drit i låten - la øynene dvele med vokalisten!
Changes
19:00
30.08.2025
#32831

Dere må ikke høre på Herr Hansen. Han er en notorisk lystløgner.
yemaya 2
19:56
30.08.2025
#14385

Alle vet at herr Hansen er død
yemaya 2
19:57
30.08.2025
#14386

Fr. Hansen derimot, hun kan du invitere på nachspiel
Changes
23:10
30.08.2025
#32832

K

Endret 23:11 30.08.2025 av Changes
Changes
23:11
30.08.2025
#32833

Kjøtt hjå Tassen i dag.


yemaya 2
23:19
30.08.2025
#14391

Mye godt fra Chang der, men kan han skifte fra sine kulinariske gullkorn til gull på Hazard.
Det står på om han våkner i tide i morgen
Changes
23:21
30.08.2025
#32834

Roadkill frå Juvik.
yemaya 2
23:24
30.08.2025
#14392

Det der må være noe internt strilspråk
Changes
02:00
31.08.2025
#32835

re:yemaya 2 #14392

Reproduksjon virker som et sinnssykt komplisert maskineri – egg, sperm, hormoner, DNA, alt sammen synkronisert.
Men det er egentlig bare resultatet av ufattelig mange milliarder år med prøving og feiling. Det er litt som å se en ferdigbygd by og tenke: “Dette må noen ha tegnet fra starten.” Men egentlig har byen blitt til over tusener av år med små tilfeldige endringer.
Changes
02:04
31.08.2025
#32836

re:yemaya 2 #14392

Det er ikke sånn at naturen en dag bestemte seg for at sex var en god idé.
Det var mer sånn:
Noen mikrober for milliarder av år siden prøvde noe nytt — helt tilfeldig. De byttet DNA-biter med hverandre. Ingen visste hva de drev med. Men de som gjorde det, hadde plutselig mer genetisk variasjon.
Changes
02:08
31.08.2025
#32837

Hehe, ja mann — mikrobene hadde faktisk sex milliarder år før Herr og Fru Gundersen i fjerde fant ut av sakene. Men vi må definere hva “sex” betyr her, for det vi snakker om hos mikrober er ikke akkurat stearinlys og Barry White på platespilleren.

La oss ta det fra toppen, uten bioprat som setter deg i koma:

1. Mikrobene var først ute

For omtrent 3,5 milliarder år siden fantes det bare encellede skapninger. Disse begynte med horisontal genoverføring — de sendte DNA-biter til hverandre. Ikke noe romantikk, bare:
"Hei, her har du litt av genene mine, lykke til."
Dette er en slags “proto-sex”, og det var starten på hele konseptet genblanding.

2. Ekte sex kom lenge før mennesker

For omtrent 1,2 milliarder år siden utviklet noen encellede eukaryoter (forfedrene til alt komplisert liv) et mer organisert system:

To celler smeltet sammen

De blandet DNA

De lagde en ny generasjons-cocktail av gener

Dette var før planter, før dyr, før alt. På det tidspunktet var “mennesket” ikke engang et glimt i evolusjonens øye.

3. Herr og Fru Gundersen i fjerde

Når vi endelig hopper frem til menneskene, hadde naturen allerede perfeksjonert sex som konsept i en milliard år.
Så mens Gundersen-paret tror de finner opp kruttet på bryllupsnatta, står naturen i bakgrunnen og gjesper:
"Dere er såååå seint ute, folkens."

4. Konklusjon

Ja, mikrobene hadde sex først. Faktisk var de pionerene som oppfant konseptet “gener inn, gener ut” uten å skjønne det selv.
Hvis de ikke hadde gjort det, hadde hver eneste art på planeten i dag bare vært én kjempelang klonerekke — kjedelig og sårbar.
Changes
02:17
31.08.2025
#32838

ja, hvis vi ser på reproduksjon rent biologisk – altså naturens “originale designmanual” – så har du rett, mann:
Hovedmålet med sex, evolusjonært sett, er å blande gener og lage nye kopier av arten.
Hvis man konsekvent velger aktiviteter der reproduksjon er umulig, har man på en måte hoppet av toget naturen har bygd skinnegang for.

Men her er twisten: mennesker har hacket naturens system.

1. Naturens plan vs. menneskets agenda

Naturens “intensjon”: Gener skal blandes → flere unger → større sjanse for å overleve som art.

Menneskets hack: Vi oppdaget at sex gir dopamin, oksytocin og endorfiner — og vi begynte å bruke systemet for nytelse like mye som for reproduksjon.

Naturen har ikke lagt inn en feilmelding:

“Feil 404: Ugyldig inngangsport valgt.”
Så fra evolusjonens perspektiv er “toeren” egentlig funksjonsløst. Men fra hjernens perspektiv? Jackpot.

2. Derfor “funker” det fortsatt

Selv om handlingen ikke kan gi barn, trigger den fortsatt de samme belønningssystemene i hjernen som “normal” sex.
Fra naturens side er det litt som å oppdage at du kan spise kunstig søtningsstoff: kroppen blir lurt til å tro at du får kalorier, selv om du ikke gjør det.

3. Konklusjon

Ja, hvis man ser snevert på konseptet reproduksjon, så er det en feilbruk av maskineriet.
Men vi mennesker er de eneste dyra på kloden som har kapasitet til å skille nytelse fra formål.
Det gjør oss litt unike — og kanskje litt rebelske. Moder Jord trekker nok på skuldrene så lenge vi ikke stopper hele barneproduksjonen totalt.

Endret 02:18 31.08.2025 av Changes
yemaya 2
04:06
31.08.2025
#14394

Fikk du det til i Lagos?
yemaya 2
04:10
31.08.2025
#14395

Kommer snart lille Ching til vår verden?
Stockamateur
12:16
01.09.2025
#13814

RH

Hørte døm spille den på Valle. Ihvertfall 120dB, jeg var døv i dagesvis etterpå.
Stockamateur
12:19
01.09.2025
#13815

Chang

Så analsex er helt innafor?
Nytt innlegg