yemaya 2
20:45 13.09.2025 #14412
|
Demokratiet er i fare. Og hvorfor? Årsaken ligger rett opp i dagen .Stemmeretten er blitt for alminneliggjort. For å stemme bør du ha gjort deg fortjent til det, vist samfunnsansvar ig bidratt til samfunnets verdiskapning. Nå har navere, sosialtrygdmottagere og straffedømte samme stemmerett som meg.
For ikke å snakke om skaren av TikTok forledet ungdom og senil demente på gamlehjemmet.
Ikke rart at demokratiet er i krise.
Hvilke kriterier bør gjelde for åha stemmerett?
Kjør debatt. |
motbedreviten
21:11 13.09.2025 #5027
|
Vel
et system, noe som vi har med førerkortet?
-man må erverve retten
-man kan miste retten ved forseelser
-man kan miste retten ved sykdom.
. |
gorwell
23:41 13.09.2025 #33879
|
Ved å total-destruere, gjennom å pensjonere dem og deretter nekte dem å ta- eller inneha noen som helst rolle hvor de kan misbruke makt eller manipulere omverden, på alle nivåer fra Stortinget via regjering til fylkene, kommunene, såkalte kritiske institusjoner og større, statskontrollerte bedrifter, minst 200+ prosent av partiledelser, departementsledelser, byråledelser, instituttledelser, partiboka-i-orden Chairman og CEO ledelser for å sikre at de oppkommende, nye ledelser ikke er forurenset av politiske infeksjoner?
gorwell
Endret 23:42 13.09.2025 av gorwell |