|
Behandler innhold .. vennligst vent..
tas1
07:11 04.04.2025 #18036
|
USAs utenriksminister: Vi blir i Nato
USA er like aktiv i Nato med Donald Trump som president som USA alltid har vært, sier utenriksminister Marco Rubio.
Ifølge ham har USA tenkt å fortsatt være med i forsvarsalliansen framover.
– Dette hysteriet som vi ser i den internasjonale pressen og i deler av den amerikanske pressen, er det ikke grunnlag for.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2025/04/03/196079869/usas-utenriksminister-vi-blir-i-nato |
dr. Stockman
09:09 04.04.2025 #24344
|
Trump er etter min mening på ville veier med dette kravet om 5% av BNP på forsvar. Verden trenger at færre ressurser går til forsvar - ikke en eskalering. Det er også en farlig vei å gå ettersom Europa pr idag ikke har noen fiender som tilsier ytterligere opprustning. Farlig fordi resultatet vil være at Russland innser at de står uten muligheter til å henge med i et slikt opprustningskappløp, og vil heller bruke mindre ressurser på konvensjonell opprustning enn de gjør i dag, og ytterligere styrke sin kjernefysiske overlegenhet i stedet. Noe ala den veien Nord-Korea har gått. Kanskje vesten da vil lære og stoppe den meningsløse opprustningen og heller legge bort tanken på flere stedfortrederkriger mot Russland.
I beste fall kan man tolke Trump slik at Europa må bruke mer på forsvar for at USA skal kunne bruke mindre eller ihvertfall slippe å øke. |
tas1
09:32 04.04.2025 #18037
|
"I beste fall kan man tolke Trump slik at Europa må bruke mer på forsvar for at USA skal kunne bruke mindre eller ihvertfall slippe å øke."
Helt klart dette som er årsaken. Etter den kalde krigens slutt og frem til 2014 (da Russland invaderte/annekterte Krim) ble de europeiske forsvarsbudsjettene redusert (inkl. reduksjon i personell). Utrangerte våpensystemer ble heller ikke erstattet. Man støttet seg ganske enkelt på USA hvis om, dersom.
Trump ser innover (America first), og dermed må Europa ta større ansvar for egen og umiddelbar sikkerhet. |
skipper*
14:15 04.04.2025 #17673
|
Rutte: Trump-tollen er ikke et brudd på Nato-pakten
Historie av NTB-Bibiana Piene • 37 m • 1 min lesetid
https://www.msn.com/nb-no/nyheter/other/rutte-trump-tollen-er-ikke-et-brudd-p%C3%A5-nato-pakten/ar-AA1Ci8ft?ocid=msedgntp&pc=U531&cvid=eb4969239ac84bcc82a21aadef9353ed&ei=20
Utenriksminister Espen Barth Eide er blant dem som mener at USA bryter med intensjonen i Nato-traktaten med de nye tollmurene. Foto: Ole Berg-Rusten / NTB
***
Han roter godt nå denne norske bedreviteren... |
gorwell
12:21 29.04.2025 #33123
|
https://steigan.no/2025/04/det-finnes-noe-verre-enn-putin-og-trump/
Alstadheim skjønner naturligvis at retten til å søke om medlemskap i NATO ikke er det samme som at NATO har plikt til å ta inn søkerlandene. For i så fall hadde Sovjetrussland blitt med allerede i 1953, da Stalin spurte. Jeltsin og Putin spurte også, og fikk nei til svar, mens ethvert land som er villig til å være med på krigen mot Russland er velkommen.
Bare for å få det behørig registrert, det var sannelig veldig mye tidligere enn Jeltsin-anmodningen som jeg var klar over.
gorwell
Endret 12:21 29.04.2025 av gorwell |
tas1
13:37 29.04.2025 #18065
|
"For i så fall hadde Sovjetrussland blitt med allerede i 1953, da Stalin spurte."
Den påstanden vil jeg se en kilde til. Molotov/Malenkov kan nok ha sondert terrenget i 1954 (ETTER Stalins død), men noen seriøs forespørsel var det uansett ikke. |
gorwell
13:44 29.04.2025 #33125
|
Enig i at det var forbausende opplysninger, tassen. Gidder ikke lete etter det, men det kan finnes frigitt slike informasjoner til US National Archive eller på den tilsvarende siden hos CIA.
Notatet var en selvpåminnelses-notering for å sikre at det ikke umiddelbart havner på hukommelses-skraphaugen.
Fant denne:
https://www.theguardian.com/world/2001/jun/17/russia.iantraynor
A year after Stalin died in 1953 and a year before the Warsaw Pact was established in 1955, the Kremlin asked to join Nato, according to a secret file which President Vladimir Putin unveiled last night, writes Ian Traynor.
In a coup de thétre which will have Cold War historians breaking out in a sweat, Putin brandished what he described as a recently declassified 'note' from the Soviet government to western leaders from 1954.
It stated that Moscow was 'holding to its intention of entering negotiations on joining' Nato, formed five years earlier.
Altså mer enn 70 år siden, dvs med god margin til normale hemmelighets frigivelses-frister. Om norske myndigheter vil slippe slik informasjon om de sitter på den? Neppe. Men USA kan tenkes å gjøre det.
gorwell
Endret 13:51 29.04.2025 av gorwell |
gorwell
20:43 27.05.2025 #33268
|
https://tass.com/politics/1963949
MAKHACHKALA, May 27. /TASS/. As Norway enhances its military preparations near the Russian border, Moscow is carefully factoring this into its strategic planning, according to Foreign Ministry Spokeswoman Maria Zakharova.
"There are reports indicating that Norway has intensified military preparations in the north, including regions close to the Russian border," she stated. "Any actions or statements by the Norwegian leadership, particularly those that heighten tensions in the border area, are unquestionably considered in our military and political planning," Zakharova told a news briefing.
/
Norge som i Nato som i USA. Bluster-Dude fortsetter å omringe Russland.
gorwell |
gorwell
15:05 05.06.2025 #33317
|
Fredselskende duer i Neuropa:
https://tass.com/world/1969153
BUDAPEST, June 5. /TASS/. EU leaders believe it is their duty to fight Russia, which is why they are continuing the war in Ukraine, Hungarian Prime Minister Viktor Orban said.
According to him, the current EU leadership is trying to replace its main task of improving the well-being of its member countries with fighting Russia. Brussels believes its primary objective is to "fight Russia in the East," the prime minister said. "According to Brussels' military propaganda, Russia could attack the EU and NATO countries, and only a preemptive strike can stop it," Orban said. He noted that the war in Ukraine, which EU leaders want to continue, is being considered as such a preemptive strike.
La oss håpe at de holder seg til Ukraina, og unødvendiggjør et forkjøpsangrep på et forkjøpsangrep, for eksempel mot en ankel-gnager eller tre som mener de har retten på sin side i sitt pirateri i Østersjøen.
gorwell |
gorwell
18:32 23.06.2025 #33404
|
Avtalen er gyldig, hverken Iran , EU eller Russland har sagt den opp.
Etterlever de den (Neuropa)? Ikke det, nei... Det var heller ikke nødvendig å si den opp, for EU ble truet av USA til å sanksjonere Iran. USA hadde allerede kastet avtalen, som var mellom USA og Iran, med EU som "vitne" av Minsk II-kvalitet, i søpplebøtta.
https://en.wikipedia.org/wiki/Joint_Comprehensive_Plan_of_Action
The United States withdrew from the pact in 2018, imposing sanctions under its maximum pressure campaign. The sanctions applied to all countries and companies doing business with Iran and cut it off from the international financial system
Idet russera og kinesera driter i Bluster Dump, de andre innordnet seg. Så USA sa opp avtalen på vegne av alle vasallene sine samtidig med sin egen oppsigelse.
JCPOA avgikk ved døden samtidig, herunder anriknings-nivåets bestemmelser. Orange Dump dreit på vifta der, men kunne dratt den iland i år om ikke genocidal-rovmorderen hadde insistert på 0% anrikning, avslutning av missil-progammet, avvæpning og kapitulasjon.
/
Iran er dog fremdeles underlagt FN-sanksjoner for brudd på NPT
Å? Hvilke FN-sanksjoner da, da? De som ble spylt ut med badevannet av Trump i 2018?
gorwell
Endret 18:39 23.06.2025 av gorwell |
OldNick
13:09 05.09.2025 #35377
|
Nå har Russland, Kina og Nord-Korea flere atomstridshoder tilsammen sammenlignet med de 3 NATO-landene USA, Storbritannia og Frankrike, kan vi lese.
Nå har Putin, Xi og Kim flere atomvåpen enn NATO
Den autokratiske atomtrioen har hundrevis av atomvåpen mer enn NATO.
Thomas Paust, Nettavisen.no
04.09.2025
Utdrag:
Flere atomvåpen enn NATO
Hvis vi går 10 år tilbake i tid, hadde NATO flere atomvåpen enn Kina, Russland og Nord-Korea samlet sett.
I 2015 hadde NATO's 3 atommakter USA, Storbritannia og Frankrike et arsenal på henholdsvis 4 571, 225 og 300 atomstridshoder. Det utgjør til sammen 5 096 atomstridshoder.
Den gang hadde Russland, Kina og Nord-Korea henholdsvis 4 500, 260 og 5 atomstridshoder. Det utgjør totalt 4 765 kjernevåpen.
Nå er forsvarsalliansen NATO forbigått av Putin, Xi og Kim i antall atomstridshoder:
Russland: Total beholdning på omtrent 5 459 atomstridshoder. 4 309 inngår i operativt arsenal (1 718 av disse er utplassert, samt 1 114 strategiske og 1 477 ikke-strategiske atomstridshoder ligger i reserve). I tillegg skal 1 150 «pensjonerte», men intakte atomstridshoder demonteres på sikt (estimat fra 2025).
Kina: 600 atomstridshoder som kan leveres med landbaserte og sjøbaserte ballistiske missiler, samt bombefly (estimat fra 2025).
Nord-Korea: Estimert 50 leveringsklare atomstridshoder (estimat fra 2024).
USA: Total beholdning på 5 177 atomstridshoder. 3 700 er lagret (1 770 av disse er utplassert og 1 930 ligger i reserve). I tillegg venter 1 477 «pensjonerte» atomstridshoder på demontering (estimat fra 2025).
Storbritannia: Total beholdning på rundt 225 atomstridshoder, hvorav 120 er operativt tilgjengelig for utplassering på fire ubåter (estimat fra 2024).
Frankrike: Om lag 290 atomstridshoder som kan leveres med ballistiske missiler fra ubåter og bombefly. Antas at Frankrike har ytterligere 80 eldre atomstridshoder som skal være under demontering og regnes derfor ikke som en del av arsenalet (estimat fra 2025).
Den autokratiske trioen har drøyt 400 flere atomstridshoder enn NATO, viser tallene fra «Nuclear Notebook».
NATO: 5 692 atomstridshoder
Kina, Russland og Nord-Korea: 6 109 atomstridshoder
Kilde: Nuclear Notebook
mer på link |
gorwell
16:41 14.09.2025 #33882
|
google ludderet på spørsmålet "austria in nato" er rene reklame-presentasjonen om hvor naturlig et slik medlemskap vil måtte oppfattes:
Defense News
https://www.defensenews.com › ...
31. juli 2025 — In addition to its EU membership, which some view as limiting the country's neutrality, Austria is also a member of NATO's Partnership for Peace ...
Neutral European countries
Slovenija in NATO
http://nato.gov.si › neutral-status
Austria is bound to neutrality by the 1955 Austrian State Treaty and its constitution, which prohibits entry into military alliances and the establishment ...
Austria and NATO
BMEIA
https://www.bmeia.gv.at › austria...
Austria participates in various NATO-led operations with a UN Security Council mandate (eg in Kosovo/ KFOR).
/
google ludderet på spørsmålet "austria not member in nato" kan vel mer leses som mediahorenes egensorg-behandling på at landet glapp:
Neutral European countries
Slovenija in NATO
http://nato.gov.si › neutral-status
Austria is bound to neutrality by the 1955 Austrian State Treaty and its constitution, which prohibits entry into military alliances and the establishment ...
Austria is not a member of NATO but it is ...
Quora Beste svar: Few people outside Austria remember why the country is not part of NATO. It goes back ...
Analysis: Austria questions neutrality, but NATO still far off
TVP World
https://tvpworld.com › analysis-...
28. juli 2025 — Of course, Austria is nowhere close to joining NATO. The barriers are not just political; they're constitutional. Neutrality is enshrined in ...
Østerrike valgte å takke nei til Nato. Det er en solid skrape for organisasjonen, og som er forbigått i stillhet.
gorwell |
gorwell
19:40 16.09.2025 #33892
|
https://tass.com/world/2017515
On September 12, NATO Secretary General Mark Rutte said the alliance was launching Operation Eastern Sentry. It was the result of consultations on article 4 of the NATO Treaty launched on September 10 at the request of Warsaw in connection with the UAV incident.
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Eastern_Sentry
Whilst this was the largest concentration of violations of NATO airspace that we have seen, what happened on Wednesday was not an isolated incident. Russia's recklessness in the air along our eastern flank is increasing in frequency. We have seen drones violate our airspace in Romania, Estonia, Latvia, and Lithuania. Whether intentional or not, it is dangerous and unacceptable. (...) Allies expressed full solidarity with Poland, and denounced Russia's reckless behaviour. (...) [W]e are prepared and ready to defend every inch of Allied territory. We stood up Baltic Sentry at the beginning of this year, to help safeguard critical infrastructure from reckless behaviour in the Baltic Sea. And today, General Grynkewich and I are here to announce that NATO is launching Eastern Sentry, to bolster our posture even further along our eastern flank."
along our eastern flank
Uttaler Rutlekopp i klartekst her, i at disse dronene var russiske? Nix, det gjør Rutlekopp ikke. Men Russia, Russia, Russia er likevel hensiktsmessig å nevne inne i denne nothing-burgeren.
Dette er åpenbart ukrainske false flag operasjoner*.
Sier Rutlekopp at eventuelle andre lands drones violate our airspace in Romania, Estonia, Latvia, and Lithuania utgjør reckless behaviour? Nei, det gjør Rutlekopp ikke. Han nøyer seg med å produsere narrativet at de var russiske, uten å si at så var tilfellet, i klartekst.
*små og lette UAV'er, såvidt oppfattet også basert på skum som byggemateriale, holdt sammen av lerretstape (sølvtape, duct tape), ingen armering, intet sprenghode, ingen sprengladning i disse UAV'ene som påstått skal ha blitt sendt mot HATO-installasjoner.
Man må være dåre på Neuropeisk nivå for å tro at russera avfyrte dem, subsidiært trengte man en formell begrunnelse å presentere til sine borgere, for å kunne iverksette Operation_Eastern_Sentry (rane statskassene).
gorwell
Endret 19:45 16.09.2025 av gorwell |
gorwell
18:40 16.10.2025 #34069
|
Passiv-aggressiv propaganda som avslører skribentens frustrasjon over at Vesten har mistet kontrollen med fortellingen
https://www.theatlantic.com/international/archive/2025/10/overestimating-putin-russia-ukraine-war/684518/
If Americans had a more clear-eyed view of Putin, they would see a dictator who’s bet everything on a failed invasion, a country losing its sphere of influence, and an economy that’s rapidly cooling. A realistic view of his power would strip Putin of his biggest leverage: the perception of his invincibility.
Så her klager skribenten over at anerikanera ikke er enig i skribentens beskrivelse. Hvilket... Utgjør et massivt propaganda-kollaps problem.
gorwell
Endret 18:41 16.10.2025 av gorwell |
gorwell
12:24 07.11.2025 #34157
|
https://steigan.no/2025/11/politiet-ingen-av-dronesakene-knyttet-til-fremmed-makt/
Politiet har etterforsket 39 dronevarsler i september–oktober og slår fast at ingen er knyttet til fremmed makt. Flere er henlagt fordi observasjonene viste seg å være: skipstrafikk, himmellegemer (stjerner/planeter), fly, fugler med refleks. Eksempel: Observasjonene ved Ørland hovedflystasjon 27. september ble grundig etterforsket og konkludert med «svært lite sannsynlig at det var droner».
VG: «Dronekaos», «overvåkningsdroner», «systematisk operasjon», «høy sabotasjetrussel». Daglige oppdateringer med kart, minister-sitater og kobling til Russland/Danmark.
VG var den mest aggressive trussel-formidleren – og den som fulgte minst opp når «trusselen» forsvant. Trusselnarrativet gir klikk, seertall, politisk oppmerksomhet. Det rettferdiggjør budsjetter (PST, Forsvaret), økt overvåking, og politikere som «tar sikkerhet på alvor». En beroligende konklusjon gjør ingen av delene.
Så er spørsmålet: Hvem faen leser vel VG (utenom Beins naturligvis)??
gorwell
Endret 12:24 07.11.2025 av gorwell |
tas1
13:21 07.11.2025 #18217
|
Så er spørsmålet: Hvem faen leser vel VG (utenom Beins naturligvis)??
Steigan!
hæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhhæ |
skipper80
09:57 09.12.2025 #112
|
BREAKING NEWS | Gaddafi’s Son Demands NATO and France RETURN LIBYA'S STOLEN GOLD
https://www.youtube.com/watch?v=9_bDATg5jMY
69 998 avspillinger 8. des. 2025 10 produkter
Afro Culture Diary merket produktene nedenfor. Finn ut mer
Gaddafi’s son has made a demand that NATO and France never expected to face: return Libya’s stolen gold. More than a decade after the 2011 NATO intervention that overthrew Muammar Gaddafi, questions are resurfacing about Libya’s missing gold reserves — and who benefited from their disappearance.
In this explosive investigation, we trace the gold trail that vanished during the collapse of the Libyan state, expose the role of Western powers, and reveal why Saif al-Islam Gaddafi is now forcing the world to confront one of the most uncomfortable questions of the Libya war. Was the intervention really about protecting civilians — or about stopping an African gold-backed future?
From France’s deep financial ties in Africa to NATO’s silence on Libya’s missing reserves, this story uncovers the hidden economic motives behind the war and why the demand to return Libya’s gold has Western capitals panicking today.
If the gold comes back, the truth comes with it.
****
Blir spennende å se om Gullet kommer tilbale ... 140 ton GULL .
Det nest blir mulig et erstatningskrav til NORGE som bombet Lybia.... verden går videre og nye krefter dukker alltid opp.. gamle synder henger med ..
Endret 10:00 09.12.2025 av skipper80 |
skipper80
11:11 09.12.2025 #113
|
Litt mer Libya
BREAKING NEWS | What the West Fears Most About Gaddafi’s Son 😳 — Libya’s Revenge Has Just Begun!
https://www.youtube.com/results?search_query=Lybias+revenge+has+just+begun
287 921 avspillinger 12. nov. 2025 #MuammarGaddafi #SaifAlIslamGaddafi #LibyaNews
Gaddafi’s Son Returns | Libya’s Revenge Has Just Begun | What the West Fears Most | Saif al-Islam Gaddafi | African Geopolitics
Libya’s story isn’t over — it’s rewriting itself.
Fourteen years after NATO destroyed Muammar Gaddafi’s government, Saif al-Islam Gaddafi has re-emerged, and his comeback is shaking the same Western powers that once celebrated his father’s death.
In this video, we uncover what the world’s media won’t show you — how Saif al-Islam is rebuilding alliances, reclaiming control of Libya’s oil, and reigniting his father’s Pan-African dream. From Tripoli to Tobruk, from the Sahel to Europe’s borders, this new movement threatens to reshape Africa’s political map forever.
Why is the West suddenly afraid? Because Libya’s “revenge” isn’t about war — it’s about restoration. It’s about a nation rising from ruins and taking back the wealth, dignity, and independence stolen in the name of liberation.
***
287 921 avspillinger 12. nov. 2025 #MuammarGaddafi #SaifAlIslamGaddafi #LibyaNews
Gaddafi’s Son Returns | Libya’s Revenge Has Just Begun | What the West Fears Most | Saif al-Islam Gaddafi | African Geopolitics
Libya’s story isn’t over — it’s rewriting itself.
Fourteen years after NATO destroyed Muammar Gaddafi’s government, Saif al-Islam Gaddafi has re-emerged, and his comeback is shaking the same Western powers that once celebrated his father’s death.
In this video, we uncover what the world’s media won’t show you — how Saif al-Islam is rebuilding alliances, reclaiming control of Libya’s oil, and reigniting his father’s Pan-African dream. From Tripoli to Tobruk, from the Sahel to Europe’s borders, this new movement threatens to reshape Africa’s political map forever.
Why is the West suddenly afraid? Because Libya’s “revenge” isn’t about war — it’s about restoration. It’s about a nation rising from ruins and taking back the wealth, dignity, and independence stolen in the name of liberation.
*********
OzunYildir
for 3 uker siden
This is a fascinating and eye-opening overview of Libya’s recent history and the potential return of Sif al-Islam Gaddafi. The video does an excellent job showing how the collapse of the state after NATO’s intervention left the country fragmented, and why the Gaddafi legacy still resonates with many Libyans—especially when it comes to sovereignty, oil control, and national dignity. The idea that his son’s return isn’t just political but also an economic and symbolic challenge to Western influence in Africa really stands out. It’s a reminder that history, ideas, and influence don’t die with one person—they persist, and sometimes come back stronger. Libya’s future, and its role in Africa, could truly be at a turning point, and it will be fascinating to watch how this next chapter unfolds.
****
Spennede og kan bli kostbart for disse norske politikerne som var med på bombe Libyia... Hvor er de i dag...Norske fredsduer ????
Vi kan vel konstatere som gorwell sa , for lenge siden: Hadde Libya hatt atomvåpen på linje med Nord korea hadde dette ikke skjedd...
***
https://www.nrk.no/nordland/f16-pilotene-matte-plukke-ut-bombemal-pa-egen-hand_-og-slapp-bomber-i-tettbygde-bystrok-1.14203271
***
Daværende utenriksminister Jonas Gahr Støre trakk fram de norske flyene som «best i klassen» under oppdraget, og i august 2011 kom han til Bodø for å hedre de norske jagerflypilotene. Her sammen med oberst Bård Solheim, som var sjef for de norske styrkene.
Kan samme mistak skje i Ukraina..han er på god vei... en farlig mann ...
Endret 11:21 09.12.2025 av skipper80 |
dr. Stockman
11:57 09.12.2025 #24967
|
"Vi kan vel konstatere som gorwell sa , for lenge siden: Hadde Libya hatt atomvåpen på linje med Nord korea hadde dette ikke skjedd..."
Det har du nok rett i, men vi får endelig håpe at vi ikke havner der hvor alle FN-medlemmer (inklusive Curacao som sensasjonelt nok kvalifiserte seg for fotball-VM) sitter med atomvåpen som kan utslette resten av verden. For mange land har atomvåpen allerede. Det blir to uforenlige tanker at de skal beskytte alle og enhver mot å bli angrepet samtidig som men tenker at ingen vil noensinne bruke dem. |
gorwell
12:09 09.12.2025 #34314
|
"Vi kan vel konstatere som gorwell sa , for lenge siden: Hadde Libya hatt atomvåpen på linje med Nord korea hadde dette ikke skjedd..."
Det kan jeg ikke huske å ha uttalt, men konklusjonen er gorwellian åpenbar. Like så er den tilsvarende åpenbar for iranera, om de skulle ønske å bytte til seg noen nukes fra NK mot leveranser av olje, noe gorwell er forundret over ikke har skjedd.
Det synes ellers klart at når Rikets Sikkerhet står på spill (som definert av Unipartiet), vil selv norske politikere sikre sin egen makt gjennom å bruke en nuke mot en eventuell aggressor. Om de har slikt et våpen, naturligvis.
gorwell |
gorwell
12:01 16.12.2025 #34371
|
Idet jeg har postulert både verdenskrig og global borgerkrig, det ser for United Soviet Republics of Neuropa* ut til at det legges opp til jatakk, begge deler.
*USRN nazi-union sånn til forskjell fra USSRE United Soviet Socialist Republics of Europe.
/
https://steigan.no/2025/12/norske-soldater-kan-sendes-i-dodens-krybbe-etter-motet-i-berlin-15-desember/
Det er ikke i Stortinget det avgjøres. Det er ikke i åpne debatter, høringer eller folkeavstemninger. Det avgjøres i skyggelagte rom, bak lukkede dører, mellom mennesker som aldri selv skal bære våpen, aldri stå i gjørma og aldri leve med konsekvensene av det de bestemmer. Likevel er det norske soldater som kan bli sendt rett inn i «dødens krybbe».
Sikkerhetspolitikken formes i lukkede møter mellom eliter, byråkrater og stormakter, som nå i Berlin, mens det norske folk reduseres til tilskuere. Når beslutningen først er tatt, presenteres den som uunngåelig. Som om den alltid har vært der.
(...)
Dette vet politikerne. De vet det godt. Likevel fortsetter de. For det er ingen personlig risiko for dem. De sitter trygt. De mister ikke barn. De mister ikke helse. De mister ikke søvn. Ansvar pulveriseres i komiteer, råd og internasjonale fora. Ingen kan pekes på. Ingen kan stilles til ansvar.
/
Og da venter vi på at Beins skal promotere krigen.
gorwell |
gorwell
18:50 17.01.2026 #34557
|
https://tass.com/world/2072669
Stoltenberg does not rule out possibility of US leaving NATO
The former secretary general believes that NATO must take measures to preserve the transatlantic alliance "regardless of whether the United States remains an active ally in NATO or not"
"I cannot promise that the United States will remain in NATO," Stoltenberg said. The former secretary general believes that NATO must take measures to preserve the transatlantic alliance "regardless of whether the United States remains an active ally in NATO or not."
Regarding the situation around Greenland, Stoltenberg warned against underestimating Washington’s plans. "If the United States says it wants to take control of Greenland we must take that seriously," he said.
Hva Hitlenberg her omtaler, er den oppdaterte versjonen av Vestunionen.
https://www.dt.no/debatt/betraktninger-om-vestunionen/s/2-2.1748-1.2638220
Vestunionen er et av arbeidsprogrammene i EU. Vestunionens oppgave er å føre frem til en integrering av de enkelte EU-landenes forsvar. Derved vil det fremstå et samordnet felles forsvar ledet av EU og under kommando av Eu. Kort sagt EU-forsvaret.
Nylig vedtok EU-landene at landenes forsvar skal integreres, samordnes og plasseres under EU-kommando. Arbeidet skal starte omgående. Vedtaket var enstemmig.
Som med den nye Sicherheitsdienst og med syvmilsteg i retning Viertes Reich, underlagt Frau Führer von der Heil Leyen.
gorwell
Endret 18:51 17.01.2026 av gorwell |
dr. Stockman
22:20 23.04.2026 #25531
|
[Beklager! Nye innlegg er bare tilgjengelig for abonnenter! Allerede registrert? Logg inn eller Gå til registrering og kjøp abonnement!] |
gorwell
10:49 24.04.2026 #35074
|
[Beklager! Nye innlegg er bare tilgjengelig for abonnenter! Allerede registrert? Logg inn eller Gå til registrering og kjøp abonnement!] |
gorwell
11:31 31.05.2026 #35230
|
[Beklager! Nye innlegg er bare tilgjengelig for abonnenter! Allerede registrert? Logg inn eller Gå til registrering og kjøp abonnement!] |
| Nytt innlegg
| |
|