Beins
11:53 11.08.2025 #21828
|
Oppspinn er blant annet påstanden om den pro-vestlige regjeringen - som har for lengst sett dagens lys, og det vil fortsette så lenge ukrainerne får lov å stemme fritt, unndratt fra russiske bajonetter.
Zelenskyj er ingen korrupt president, tvert imot. Ukraina har gått fram på korrupsjonsindeksen og er merkbart bedre plassert enn Russland. Ukrainske aviser skriver om korrupsjon og navngir sine mistenkte ofte også etterforskning fra politiet. I motsetning til Russland har Ukraina frie medier.
Ukrainas motstandskamp har aldri handlet om russiske kapitulasjon, men at Russland trekker sine okkupasjonsoldater ut av landet i tråd med folkeretten og avslutter terrorbombingen fra luften. |
gorwell
12:22 11.08.2025 #33687
|
Zelenskyj er ingen korrupt president
Så derfor eier han slett ingen eiendom i Nice, Cote d'Azur eller Miami. Ei heller blir han etterforsket av NABU eller SAPO. Fine greier.
gorwell |
dr. Stockman
12:37 11.08.2025 #24716
|
"Ukrainas motstandskamp har aldri handlet om russiske kapitulasjon,"
Nei, det handler om å utgjøre NATOs spydspiss i ekspansjonen mot Russland, i form av en slags knipetangsmanøver. Skulle f.eks. Mexico ønske å innta samme rolle for Russland så ville vi sett Beins innta nøyaktig motsatt rolle, nemlig at landene ikke skal kunne velge fritt om de vil tilhøre denne nye østlige alliansen eller ikke. Om ikke annet så ville de blitt utsatt for sanksjoner i øst og vest og straffetoll på 1000 %. |
tas1
12:45 11.08.2025 #18154
|
Er ikke dette en tidligere komikeren da? Eller tror gorre at han som skuespiller tjente to knapper og ett glansbilde?
Years before politics..
-Co-founded a successful TV production company
-Focused mainly on his TV and film career until the mid-2010s
-Produced shows for a network owned by controversial billionaire Ihor Kolomoisky
I tillegg til dette så blir det også utbetalt lønn til de som fungerer som statsoverhode i Ukraina (mellom 3 og 400.000 USD i 2022). Vil også tro at hans kone også har/har hatt inntekter.
Eier familien eiendommer i Nice, Cote d'Azur og Miami? Ja, det gjør de helt sikkert. Kommer det leieinntekter fra eiendommene? Antar det;) |
Beins
13:28 11.08.2025 #21829
|
Chat GPT med kildehenvisning.
Ingen dokumenter, offentlige registre eller troverdige kilder bekrefter eierskap av eiendommer i Nice eller Miami. Flere faktasjekk-kilder har avkreftet påstander om en villa i Florida som har sirkulert i sosiale medier Kilder:
Myth Detector
euronews
France 24
TheJournal.ie
.
Ifølge Myth Detector (og gjengitt i EU FactCheck-kilder) stemmer det ikke at Zelenskyj eier en USD 35-millionvilla i Miami; slike påstander mangler bevis og finnes verken i Pandora Papers eller offentlige registre
Myth Detector
.
Andre kilder som Frankrike24 og Observers har sjekket viser at påstander om boligkjøp i Florida og amerikansk statsborgerskap er fabrikkert – bilder og dokumenter er falske
observers.france24.com
euronews
.
Uoffisielle nettforum sprer ofte spekulasjoner – men disse kreftene har i mange tilfeller blitt tilbakevist av faktasjekk-initiativ
TheJournal.ie
Newsweek
. |
gorwell
14:15 11.08.2025 #33688
|
Eller tror gorre at han som skuespiller tjente to knapper og ett glansbilde?
Yess, det tror gorre. Idet skuespillerens prestasjoner neppe vil ha interesse i den vestlige verden, Netflix kjøp av sende-rettigheter for "Servant of the People" fra Kvartal 95, er neppe verdt $30 mill. Altså har vi med korrupsjon å gjøre.
Ludderet om "head of state ukraine remuneration":
President of Ukraine
Wikipedia
https://en.wikipedia.org › wiki
For their services to the state, the president is allotted a yearly gross salary of ₴ 28,000/mo or 336,000/yr ($13,500/yr, 2016).
Wikipedia
https://en.wikipedia.org › wiki
Head of state annual salary, Head of government annual salary, Head of ... Ukraine, 11,600 USD (President), 3,840 USD (Prime Minister).
https://www.president.gov.ua/en/news/prezident-ukrayini-oprilyudniv-deklaraciyu-pro-dohodi-ta-vit-96917
According to the declaration, the income of the Head of State and his family members in the past year totaled UAH 15,286,193, including income from redeemed government bonds amounting to UAH 8,585,532.
The income of Volodymyr Zelenskyy's family in 2024 consisted of the Head of State's salary, bank interest, and income from renting out private real estate. In total, this income amounted to UAH 6,700,661.
336000 UAH er 2.2% av take-home pay. Eller take-home pay er 46 ganger statslønna. Han skal etter false-providers uttalelser være "verdt" 20 mill dollars. En tredjerangs skuespiller med null interesse for det vestlige TV-publikum er verdt 20 mill dollars? Ja se det var troverdig, gitt. Og her er det slett ingen uhumskheter, nei.
/
Vedrørende Myth Detector og andre fake-bekreftende divisjoner på vegne av vestlige usikkerhets-, intelligensmangels- og uetterrettelighets-byrå:
-Myth Detector is a fact-checking website and program created by Georgia's Media Development Foundation.
-Media Development Foundation (is) Financing Independent Media in Ukraine 2023
-25. juni 2025 — At least six NGOs in Georgia, including EFCSN member Media Development Foundation, received court orders to turn over extensive information ...
Skal vi tippe at de er finansiert av NED og USAID sammen med statsaktører i hele Neuropa og Oslo? Yepp:
-UNICEF in partnership with Media Development Foundation (MDF) and with the financial support from USAID have launched a series of trainings for children and ...
-The report is based on data obtained as a result of media monitoring conducted by the Media Development Foundation within the framework of the USAID "Unity ...
Myth Detector er undergravere.
gorwell
Endret 14:18 11.08.2025 av gorwell |
Beins
18:39 11.08.2025 #21832
|
gorwells bevisføring i dette innlegget står ikke tilbake for fantasiene om de tilfangetatte britiske offiserene som ble presentert på Steigan for litt siden. Presidentlønn fra 2016, Netflix korrupsjon... alt er ved det gamle. |
gorwell
22:53 11.08.2025 #33693
|
Hvordan ligger det an med bevisførselen din Beins, at Voldemort Elendig tjener mer enn presidentlønna i 2016?
Den skal tassen ha, at $13,500/yr, er mellom 3 og 400.000 USD. Er det det siste tallet du legger til grunn for 2024-2025?
gorwell |
Beins
13:09 12.08.2025 #21833
|
Det er du gorwell som må vise hva Zelenskyj tjener som president - ikke hva Poroschenko tjente i 2016. I tillegg kommer verdien av gratis bolig for presidentfamilien, eventuelt verdien av andre private goder som staten betaler for.
På det langt viktigere - at Zelenskyj er korrupt, står din bevisførsel til stryk. Jf spredningen av falske eiendoms-påstander. |
gorwell
13:33 12.08.2025 #33698
|
Det er du gorwell som må vise hva Zelenskyj tjener som president - ikke hva Poroschenko tjente i 2016. I tillegg kommer verdien av gratis bolig for presidentfamilien, eventuelt verdien av andre private goder som staten betaler for.
Nei. Det holder å konstatere at Voldemort Elendig tjener UAH 15.3 mill i dag versus 2016 presidentinntekt på USH 336,000. Dvs sånn 45 ganger mer en Poroschenko's embetslønn. Og at Voldemort Elendig "er verdt" 200+ mill kroner i dag mot sånn omtrent 0 -null- kroner før Ukraina-krigen.
OK, han hadde kanskje en 45 kvadratmeters leilighet i en 1950-tall kommunistblokk etter moren. Så la oss si at han "var verdt" +'en (pluss-tegnet) etter 200+ mill.
Han er minst like korrupt som Hunter Biden og maleri-salget.
gorwell
Endret 13:33 12.08.2025 av gorwell |
Beins
16:12 12.08.2025 #21834
|
Da slår vi fast at gorwell ikke vet hvor mye Zelenskyj tjener som president, hverken nominelt eller medregnet ytelser fra staten, inkl familiebolig. Poroschenko var naturligvis en langt rikere mann enn Z.
gorwells skriver at Servant of the people ble solgt for 30 mill USD til Netflix. Det er ingen dokumentasjon på noe slikt. Det vi vet er at Eccho Rights solgte rettighetene til Netflix, ikke ukrainske Kvartal. Alt gorwell skriver om dette er visvas.
Serien er solgt til 20 land pluss Netflix, det ga tidligere en god del inntekter til Kvartal, og de siste årene Eccho Rights. Iflg medier eier Zelenskij 25% av Kvartal.
Zelenskijs inntekt tilsvarer 4 mill NOK. Det meste er formuesinntekter, og mye fra statsobligasjoner som gir høy avkastning i Ukraina runnet krigen. Det kan indikere en aktiv formue på ca 35-40 mill NOK. I tillegg kan posten i Kvartal være verdt en del, uten nødvendigvis å gi store løpende inntekter.
gorwell beviser som vanlig ting i øst og vest, slik som Zelenskijs eiendommer rundt i Miami og Nice. Typisk russer-propaganda uten hold. |
gorwell
17:55 12.08.2025 #33703
|
Soleklart at gorwell gidder slett ikke gi noe inntrykk av at han vet hvor mye Zelenskyj tjener som president. Like soleklart som at mannen er korrupt. Men la oss snu på broblemstillingen:
Da slår vi fast at Beins ikke vet hvor mye Zelenskyj tjener som president, hverken nominelt eller medregnet ytelser fra staten, inkl familiebolig. Eller har i formue eller "er verdt".
gorwell
Endret 17:57 12.08.2025 av gorwell |
Beins
18:39 12.08.2025 #21836
|
gorwell holder seg på vanlig "kvalitetsnivå" med korrupsjonspåstander uten hold fra Russlands trollfabrikker.
Jeg vet hva Z tjener, men anser det som mindre viktig. |
gorwell
19:21 12.08.2025 #33704
|
Beins, nå også med tilgang til den ukrainske skatteetatens registre. Løgnene blir bare mer og mer fantastiske.
gorwell |
Beins
20:49 12.08.2025 #21837
|
Typisk stråmann fra folk som ikke kan bedre. Som vanlig mye bløff og tullprat som Zelenkys korrupsjon og annet vås. Netflix, Nice, Miami - avkledd. Dårlig selv til å være russisk propaganda der man forventer ingenting.
Endret 20:57 12.08.2025 av Beins |
tas1
14:37 13.08.2025 #18155
|
gorwell (orsak, Diesen) fremstår som en integrert del av det russiske statlige propagandaapparatet:
– Han virker overbevist av innhold og vinkling når han viderebringer russiske synspunkter og talepunkter fra Kreml. gorwell (orsak, Diesen) omgås åpent propagandaapparatet i Russland, men hva han vet selv det vet vi ikke.
https://www.vg.no/nyheter/i/RzA8oO/russland-oensket-stortingskandidat-glenn-diesen-til-paavirkningsoperasjon |
gorwell
14:39 13.08.2025 #33708
|
Typisk dau sild fra Beins at gorwell skulle presentere stråmenn. Skal vi diskutere krigen istedet?
https://tass.com/world/2001651
ROME, August 13. /TASS/. The Kiev regime is ready to discuss a ceasefire, including an air truce, to spearhead real peace talks, аdviser to Vladimir Zelensky’s office Mikhail Podolyak said in an interview with Corriere della Sera.
According to him, "Ukraine is ready to discuss this scenario," considering it "as the first step toward establishing realistic negotiating positions." "Any ceasefire, particularly a comprehensive one, is a starting point for a proper beginning of negotiations," he said, reiterating the US proposal of a complete ceasefire.
Men ingen russiske betingelser, eksempelvis at Ukraina ikke kan motta noen nye våpen, kidnappe flere bakere, rørleggere og taxi-sjåfører for å sende til kjøttkverna for å daue, for å implementere noen slik ceasefire, thank you very much.
https://tass.com/world/2001477
Ukraine loses war to Russia, future to be decided by other countries — Orban
In any case, the Hungarian PM believes, "Ukraine will not determine its own future, because it is it that has upset the balance of power and jeopardized its own statehood"
To dager til Trump-Putin møtet i Anchorage. Trump har naturligvis innsett at hele Nato får grisebank av Russland i Ukraina, og vil ut før kapitulasjonen blir et faktum. Det omtales (som luremus) at Kiev skal være villig til å oppgi Donetsk oblast mot at russera trekker seg ut av Zaporizjzja, Kherson, Kharkiev og Sumy oblaster.
Idet gorwell, slik at russera kan holde seg på venstre, østlig side av Dnipro River, kan se vilje til land-swap i de to førstnevnte, muligens, med betydelige sikkerhets-garantier, vilje til å trekke seg ut av Sumy oblast, det er absolutt all grunn til å forvente at russera i dagens virkelighet vil ta-, og insistere på å beholde-, alt areal på venstre, østlige bredd av Oskil river.
Som land-swap av de vestlige arealene av Zaporizjzja, Kherson, kanskje med tilbud om grensejusteringer som passer fysiske barrierer i terrenget, eksempelvis Donets river som neste slike fysiske barriere i retning Kharkiv, deretter Vorskla og Psel river i retning Sumy, om "freds-sonderingene" ikke skulle føre frem.
Idet Donets oblast allerede er tapt, og idet selve "tilbudet" om ukrainsk kapitulasjon av Donets oblast således baserer seg på juks, dvs et ikke-eksisterende tilbud myntet på den umælende allmuen, med dennes ekslusive tilgang til stats-propaganda gjennom Nato media-horers propaganda-spin, det observeres ingen vilje i verken Kiev, London, Brüssels, Berlin, Paris og like lite sannsynlig Oslo... Til engang å starte prosessen. Så russera kaster nok ut ukrainera av Donets, og fortsetter marsjen mot Dnipro river.
Gule streker og punkt på bildet under, er meget omfattende ukrainske forsvars-verk. Russera skal ha brutt igjennom hele andre-linje forsvar, og det skal være null forsvarsverk lengre vestover før Dnipro river.
gorwell
Endret 14:46 13.08.2025 av gorwell |
Beins
15:05 13.08.2025 #21840
|
Ifølge russerpropagandaen seirer Russland på alle fronter, slik har det alltid vært.
I Donetsk fikk Russland et smalt gjennombrudd ca 5-6 km bredt og 17 km langt nordøst for Pokrovsk. Det har forlenget aksen inn i Ukraina til 60 km totalt fra demarkasjonslinjen i 2022. Disse ekstra km skyldes en feilvurdering av Ukraina som ventet hovedangrepet vestover, og mangelfull rapportering da angrepet gikk framover. Russland har over 100 000 soldater i offensiven mot Pokrovsk som er det egentlige hovedmålet.
Ca 100 km2 land på noen dager er mye til å være Russland som var meget heldige heldig med dette ene angrepet.
Det viktigste for Ukraina er å påføre fienden store tap i mannskap og materiell i bytte mot mindre viktig eget land. De har sendt noen sterke avdelinger for å stabilisere fronten. |
gorwell
16:16 13.08.2025 #33712
|
I Donetsk fikk Russland et smalt gjennombrudd ca 5-6 km bredt og 17 km langt nordøst for Pokrovsk.
Litt større, men OK: Dette er verken et smalt eller lite gjennombrudd. Derimot er det, for ukrainera og Trups ikke-eksisterende forhandlings-trumpf-kort, et katastrofalt gjennombrudd.
/
Det viktigste for Ukraina er å påføre fienden store tap i mannskap og materiell i bytte mot mindre viktig eget land.
Yes, det er det. Russera taper og taper og taper mer og mer etterhvert som vi trekker oss tilbake til Dnipro river. Seier'n følger våre faner! Nei, faen gjør det ei. Det viktigste er å vinne over Russland. Hvilket er utelukket.
Dernest er det viktigste å ri ut Trumps periode, Neste POTUS kan meget vel bli Vance. Vet vi hva Vance mener om saken? Ja, det gjør vi.
/
De har sendt noen sterke avdelinger for å stabilisere fronten.
Yess, det har de. Dog til feil plass: De har sendt Azov til Pokrovsk for å sikre at bakere, rørleggere og taxi-sjåfører, som de har kidnappet for å sende til kjøttkverna for å daue, ikke ser seg tjent med en faneflukt.
Azov skulle naturligvis vært sendt for å destruere styrkene som har trengt igjennom andre-linje forsvaret, skulle de. Som også påpekt av Denys Davydov. Som subsidiært lider av panikk-angst og som følgelig ikke er istand til "å se det store bildet": At Seier'n følger våre faner!
gorwell
Endret 16:25 13.08.2025 av gorwell |
Beins
18:52 13.08.2025 #21843
|
Enda mer useriøst tullball fra denne gorwell som påstår at Ukraina sender av sine beste soldater for arrestere flyktende, vanlige menige fra fronten. Total dau sild under minstemål. Ikke trekk inn Denys Davidov i den slags pro-russisk tøv.
ISW har justert det russiske framstøtet til 10 km dybde - ikke 17 km som jeg nevnte. Også geografisk smalt og uten tunge våpen. Ingen tanks. Tida vil vise om Ukraina vil bruke mye ressurser mot disse infanteri-gruppene som akkurat nå er ganske sårbare. Deres vern er russiske droner.
"Russland seirer på alle fronter" har vært mantraet i langt over 3 år. Slik er det også i dag. Putins lojale følgere gjentar mekanisk de russiske propaganda-frasene.
Trump har snakket med europeerne og gir dem toppkarakter. Trump sa også at territorier var Ukrainas sak å avgjøre. Dermed er ikke dette "toppmøtet" i utgangspunktet et rent München-forlik dersom Trump holder seg til sine uttalte føringer.
Endret 18:53 13.08.2025 av Beins |
gorwell
20:26 13.08.2025 #33715
|
gorwell som påstår at Ukraina sender av sine beste soldater for arrestere flyktende, vanlige menige fra fronten.
Å? Hvor gjør gorwell det?
Og så kan du bruke din egen artifisielle form for intelligens-mangel til å konkludere med hva gorwells beskrivelse innebærer...
gorwell |
Beins
12:08 14.08.2025 #21844
|
gorwell
Du skrev at Ukraina har sendt av sine beste soldater for å hindre at kidnappede rørleggere og taxi-sjåfører stikker av fra den ukrainske hæren. Dette framtrer klart som en vokterrolle for en normal leser, men jeg ser at du nå gjør retrett etter min påpekning. |
gorwell
13:26 14.08.2025 #33716
|
Fra mitt innlegg, copy, paste:
De har sendt Azov til Pokrovsk for å sikre at bakere, rørleggere og taxi-sjåfører, som de har kidnappet for å sende til kjøttkverna for å daue, ikke ser seg tjent med en faneflukt.
Azov er ellers kjent for å rette våpnene mot ukrainske bakere, rørleggere og taxi-sjåfører, for å hindre dem i å vise feighet over fienden, også kjent som retrett, også kjent som faneflukt. En forbrytelse mot Moder Statskasse som kan føre til umiddelbar henrettelse.
Hvor ser du retrett her, annet enn hos deg selv?
gorwell |
Beins
13:44 14.08.2025 #21846
|
Nå gjør gorwell retrett på retretten, inkludert bearbeiding av sitt første utsagn om Azov-soldatenes oppgave.
Ingen grunn til å kaste bort mer tid på dette pro-russiske våset fullt av løgner og oppspinn om Azov-bataljonen. gorwell er talsperson for ulovlig, imperialistisk krig og okkupasjon i Ukraina. |
dr. Stockman
13:58 14.08.2025 #24719
|
Og Beins unngår alltid å svare på mitt og bl.a. Mearsheimers argument, at USA aldri ville tillatt Mexico å inngå en militærallianse med Russland slik at russerne kunne utplassere våpen der. Monroe-doktrinen skal sørge for at USA for evig og alltid har et hav mellom seg og fienden. Hadde Ukraina utgjort en "øy" midt i Russland så hadde Beins like fullt i sin enøydhet ment at Ukraina måtte stå fritt til å velge å være tilknyttet en fiendtlig militærallianse. |